Kuukautiset ja kipu munasarjoissa

Nuori nainen 20

Kuukautisten alettua minulla tuli kivut munasarjojen kohdalle, kipu on vähän kovempaa vasemmalla puolella. En ole aikaisemmin tuntenut kipua noissa kohdissa. Ja yleensäkin kuukautisten aikana kipu on yleensä korkeintaan kaksi päivää, jonka jälkeen vuotokin vähenee huomattavasti. Nyt on kuitenkin jo neljäs päivä menossa eikä vuoto ole vähentynyt kuin ihan vähäsen, vaikka normaalisti tähän aikaan vuoto on jo todella vähäistä. Ja kipujakin on siis edelleen.

Mistä voisi olla kyse? Voiko olla joku normaali menkkkivun oire vai merkki tulehduksesta tai jostain vakavemmasta, mikä pitäisi hoitaa?

2

2316

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Haluan kanssa tähän vastauksia. Itsellä ei alkanut ollenkaan kuukautisia ja kipu toispuolisesti vasemmalla munasarjojen kohdalla. Raskaustesti testattu, = ei raskaana ja lääkärin mukaan testi oli luotettava ettei raskaudesta ole kyse. Kuukautiset olleet pitkään päivälleen säännölliset ja kierto siis tasainen eli aina on ollut kuukautiset. Ikää 32. Nyt ollut toispuolisesti kipeänä noin 5 päivää alavatsalta läheltä reiden taivetta. Kipu oli ekana päivänä vaimea ja seuraavana päivänä akuutti ja sitten taas vaimeni. Ei anna nukkua toisella kyljellä ollenkaan. Istuminen ja kävely välillä satuttanut kohtaa. Kun on oikea asento, niin ei ole kipua. Eli kun on ns väärässä asennossa jotenkin, että joku painaa sinne, niin sitten sattuu joko vaimeasti tai vihlaisten riippuen päivästä. Oikealla puolella jostain syystä käynyt myös pari terävää vihlaisua, mutta ehkä korkeampaa kuin missä munasarjat olisivat. Tuo kipeä kohta on sama mikä aiemmin raskaana ollessa joskus oli kipeänä ja silloin sanottiin, että istukka jotenkin kiinnittyy sinne kohtaan. Kyse voisi olla myös suolistokivusta? Mutta voiko joku suolistojuttu estää kuukautiset? Miten sitten painonnoiusu, kuinka pieni painonnousu tai millainen muutos voi estää kuukautiset? Ja ennen kaikkea miksei tästä löydy terveyskirjastosta, ei lääkäriltä tai mistään netistä tunnu löytyvän mitään tietoa. Löytäisikö joku tarkempaa tietoa. Kiitän, jos joku vastaa jotain järkevää.

• Anonyymi

Hei mulla samat oireet ja ikää 31v. Selvisikö mistä sulla oli kyse?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      191
      1684
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      86
      1433
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1068
    4. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      17
      985
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      939
    6. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      44
      878
    7. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      133
      701
    8. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      676
    9. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      661
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      607
    Aihe