lisää levytilaa :C asemaan

maideni

Moi. minulla on kaksi asemaa c ja d.. d asemalla on turhaan yli 400gt tyhjää tilaa käyttämättä, ja haluaisin siirtää sieltä vaikka 100 gt c asemalle, miten tämä onnistuu? käyttis w7 ultimate.

22

4228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rr

Levynhallinnassa pienennät D: -asemaa ja sen jälkeen venytät C: -asemaa.

-Rr

• maideni

sain pienennettyä d asemaa 100 gt:llä ... miten mä saan nyt ne 100 gt:tä tuonne c:lle?? kun se näkyy harmaalla se laajenna asemaa, vain d asemaa pystyn laajentaa en c:tä...

• levyseppo
        maideni kirjoitti:

sain pienennettyä d asemaa 100 gt:llä ... miten mä saan nyt ne 100 gt:tä tuonne c:lle?? kun se näkyy harmaalla se laajenna asemaa, vain d asemaa pystyn laajentaa en c:tä...

Wintoosan levynhallinta ei oikein taivu...kuin viereiseen.

Sinun pitäisi nyt luoda uusi asema sille vapauttamallesi 100G:lle.
        Sitten voit kopioda datan d:ltä sille uudelle (toivottavasti d:lle ei ole asennettu ohjelmistoja).
        Sitten voit tyhjentää ja poistaa d:n ja laajentaa sillä c:tä.

• maideni
        levyseppo kirjoitti:

Wintoosan levynhallinta ei oikein taivu...kuin viereiseen.

Sinun pitäisi nyt luoda uusi asema sille vapauttamallesi 100G:lle.
        Sitten voit kopioda datan d:ltä sille uudelle (toivottavasti d:lle ei ole asennettu ohjelmistoja).
        Sitten voit tyhjentää ja poistaa d:n ja laajentaa sillä c:tä.

en ymmärtänyt yhtään mitä sanoit... mutta d:llä ei siis ole mitään ohjelmia asennettu pelkästään backupit musiikeista ja peleistä ..

• levyseppo
        maideni kirjoitti:

en ymmärtänyt yhtään mitä sanoit... mutta d:llä ei siis ole mitään ohjelmia asennettu pelkästään backupit musiikeista ja peleistä ..

Kuvittelen että sinulla on nyt c-osio, pienennetty d-osio sekä 100G:n varaamaton tila ?
        Luot uuden tavallisen aseman siitä 100G:sta.
        Sitten kopioit kaiken datan d:ltä sille uudelle.
        Sitten voit poistaa d:n (koska kaikki data siltä on talletettu) ja laajentaa c:tä siitä jäävällä tilalla.

• maideni
        levyseppo kirjoitti:

Kuvittelen että sinulla on nyt c-osio, pienennetty d-osio sekä 100G:n varaamaton tila ?
        Luot uuden tavallisen aseman siitä 100G:sta.
        Sitten kopioit kaiken datan d:ltä sille uudelle.
        Sitten voit poistaa d:n (koska kaikki data siltä on talletettu) ja laajentaa c:tä siitä jäävällä tilalla.

homma melkein valmis... jos nyt poistan sen tyhjän d aseman (siellä on 100gt tyhjää tilaa) niin saanko ne sitten poistamisen jälkeen hyödynnettyä c asemalle? ettei ne 100gt häviä minnekkää? ja kaikki datat on tallenna siel uudes asemas sit.

• levyseppo
        maideni kirjoitti:

homma melkein valmis... jos nyt poistan sen tyhjän d aseman (siellä on 100gt tyhjää tilaa) niin saanko ne sitten poistamisen jälkeen hyödynnettyä c asemalle? ettei ne 100gt häviä minnekkää? ja kaikki datat on tallenna siel uudes asemas sit.

Joo, kokeile että kopiot uudella asemalla toimii.
        Sen jälkeen poistat sen d:n jolloin siitä tulee varaamaton tila.
        Sitten voit laajentaa c:tä sille tilalle (joko koko tilan tai osan siitä).

• levyseppo

• maideni kirjoitti:

Mitäs hyötyä on laittaa varmuuskopiot saman kiintolevyn toiselle osiolle? Hölmöläisten hommia

• maideni
        levyseppo kirjoitti:

Joo, kokeile että kopiot uudella asemalla toimii.
        Sen jälkeen poistat sen d:n jolloin siitä tulee varaamaton tila.
        Sitten voit laajentaa c:tä sille tilalle (joko koko tilan tai osan siitä).

kun poistin sen tyhjän d aseman, jossa oli se joku 100gt niin ne tuli tohon samalla tavalla vihreenä ikkunana "vapaa tila" mutta nyt en pysty edes laajentamaan sitä uutta tekemääni asemaa tolla, kun ensin yritin c:lle laajentaa mutta ei pysty! ainoa vaihtoehto on tehdä uusi asema TAAS, mitä pitäisi tehdä?

• levyseppo
        maideni kirjoitti:

kun poistin sen tyhjän d aseman, jossa oli se joku 100gt niin ne tuli tohon samalla tavalla vihreenä ikkunana "vapaa tila" mutta nyt en pysty edes laajentamaan sitä uutta tekemääni asemaa tolla, kun ensin yritin c:lle laajentaa mutta ei pysty! ainoa vaihtoehto on tehdä uusi asema TAAS, mitä pitäisi tehdä?

Vihreä Vapaa tila ? Valitse poista osio, niin siitä tullee musta Varaamaton tila jolle voit laajentaa.

• maideni
        levyseppo kirjoitti:

Vihreä Vapaa tila ? Valitse poista osio, niin siitä tullee musta Varaamaton tila jolle voit laajentaa.

ei sitä voi osiota voi poistaa, se näkyy harmaana niinkuin muutkin vaihtoehdot paitsi ylimmäisenä uusi tavallinen asema ja alimmaisena ohje mitä tehdä?

tässä kuva tilanteestani nyt:

http://www.aijaa.com/v.php?i=009878350784.png

• maideni
        levyseppo kirjoitti:

ja tässä vielä toinen kuva missä näkyy vaihtoehdot mitä voin tehdä sille:

http://www.aijaa.com/v.php?i=005648350799.png

• levyseppo
        maideni kirjoitti:

ja tässä vielä toinen kuva missä näkyy vaihtoehdot mitä voin tehdä sille:

http://www.aijaa.com/v.php?i=005648350799.png

Katos vaan, itse en saa tuommoista tilannetta aikaiseksi...
        Lataa ja asenna tuo Easeus-ohjelma.
        Sillä mennee kivuttomasti tuo homma.

Kokeilin sitä itse, asennusohjelman käynnistyminen kesti pari minuuttia, joten älä hätäile.
        Kun järjestelmäosiota muutetaan, niin se vaatii viimeistelyksi uudelleenkäynnistyksen.
        Käynnistyy, ja sitten Easeus ilmoittelee välillä tekemisistään ja käynnistys jatkuu kunnes Windows lopuksi käynnistyy normaalisti.

• Itselläni oli juuri sama ongelma Asus mini-läppärin kanssa. Noiden välissä oli piillotettu palautus osio, joka esti C aseman suurentamisen. Noh, poistin sen osion ja onnistuin kasvattamaan C 400 gigaan.

• maideni

ja mitenköhän minä osaisin sen poistaa?? saisinko helppoja ohjeita kiitos.

• Neu_
        maideni kirjoitti:

ja mitenköhän minä osaisin sen poistaa?? saisinko helppoja ohjeita kiitos.

Sulla on homma mennyt ihan päin plökkeröä alusta asti. Väännät kaiken matskun sille pienellle C:lle. D:llä on sitten varmuuskopiot, mikä on yhtä tyhjän kanssa. Jos tietäisit, millainen on kiintolevyn rakenne, niin et hölmöilisi noiden osioiden kanssa enempää. Maalaisjärkeä kehiin ja minimissään uusi kiintolevy backupeille, musiikit siirrät D:lle ja pelit asennat uusiksi myös sinne.
        Ei tolla menolla mikään pikku siivun vuolu toisesta osiosta auta.
        Työmaatahan tossa on, ja rahanmenoakin, mutta kaikkein järkevintä loppupelissä.

• maideni
        Neu_ kirjoitti:

Sulla on homma mennyt ihan päin plökkeröä alusta asti. Väännät kaiken matskun sille pienellle C:lle. D:llä on sitten varmuuskopiot, mikä on yhtä tyhjän kanssa. Jos tietäisit, millainen on kiintolevyn rakenne, niin et hölmöilisi noiden osioiden kanssa enempää. Maalaisjärkeä kehiin ja minimissään uusi kiintolevy backupeille, musiikit siirrät D:lle ja pelit asennat uusiksi myös sinne.
        Ei tolla menolla mikään pikku siivun vuolu toisesta osiosta auta.
        Työmaatahan tossa on, ja rahanmenoakin, mutta kaikkein järkevintä loppupelissä.

no mulla on 2 teran ulkonen kovo tossa, joka on ihan täynnä ... niin?

• Neu_
        maideni kirjoitti:

no mulla on 2 teran ulkonen kovo tossa, joka on ihan täynnä ... niin?

Ei auta toi selitys, ihan sama, jos sulla on tallissa yhden auton paikka roinaa täynnä.
        Vaan vastasin sun ekaan kädetykseen, miksi D:llä on 400Gt käyttämätöntä tilaa, siis sun mielestä.

• Jos et ole tehnyt palautuslevyjä niin ÄLÄ POISTA! Muuten et saa enää käyttistä palautettua. Itse vielä varmistin niiden jälkeen että palautus tosiaan toimii.

• Symbolisten linkkien käyttö hakemistorakenteessa saattaisi yksinkertaistaa toimenpidettä.

Eli siirretään vaikkapa C:\WaretusMusaJaDVDImaget\ hakemisto tiedostoineen hakemistoon E:\Tavaraa\

Tehdään symbolinen linkki C:\WaretusMusaJaDVDImaget joka osoittaa hakemistoon E:\Tavaraa\

Näin C: aseman hakemistorakenne säilyy ja ohjelmien näkemä tiedostojen sijainti pysyy muuttumattomana, kuitenkin koko hakemiston viemän tilan verran saatiin vapaata tilaa C: asemalle.

Tämän voi käytännössä tehdä mille tahansa hakemistolle, esimerkiksi C:\Program Files\
      Näin C: asema voidaan lähes tyhjentää datasta ilman osiointeja, vain tärkeimmät Windowsin ajurit (erityisesti levy- ja tiedostojärjestelmäajurit), ydin ja käynnistyslataajan tiedot on pidettävä C: asemalla joka on järjestelmäosio.

• Asenna käyttis ja osioi asennusohjelmalla ja palauta tiedostot varmistuksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      96
      8489
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      44
      4177
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1936
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      37
      1468
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1450
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1179
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1150
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      877
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      852
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      817
    Aihe