Mihin valittaa tuomarivirheestä?

Kun ottelussa tapahtuu selvä tuomarivirhe, huomaamatta jäänyt paitsio, josta avulla tulee ottelun voittomaali, tuntee hävinneeksi tulleen joukkueen kannattajat sitä vääryys voitti-tunnetta ja manaavat asiaa.

Mietin asiaa vähän juridiselta kannalta, tuollaisella voittomaaliksi jääneellä "vääryys-maalilla" voi olla suuret ja pitkät seuraukset sarjataulukossa. Myös yleisö, olisiko heillä oikeus vaatia rahojaan takaisin, ainakin hävinneen kannattajilla, kun selkeä, videollakin näkyvä tuomarivirhe todetaan, kysehän ei ole urheilullisesta sattumasta, ei edes onnenkantamoisesta, vaan tilaisuuden osallisen (tuomarin) selkeästä virheestä.

Rahat takaisin mielestäni yleisölle ja tässä pitäisi olla selkeä oikeusturvajärjestelmä hävinneelle osapuolelle. Eihän tällä tuomarin virheellä / mielivallalla ole mitään tekemistä urheilun kanssa.

Miksi kirjoitin? Kävin eilen illalla katsomassa ykkösen pelin OPS-Kings, jossa Kings hävisi juuri ottelun loppupuolella sattuneen tuomarivirheen, puhaltamattoman paitsion, takia. Koko illan asiaa vatvottiin kaveri-porukassa eri puolilta (emme ole "faneja", tuo oli eka peli minulle 14 vuoteen, jonka katsoin).

Kun asia vaivaa näin aamullakin vielä ja aiheuttaa "vääryys on tapahtunut"- mieltä, tartuinpa näin heti aamukahvin juotuani näppikseen purkaakseni tunteita ja selvittääkseni asiaa ihan oikeastikin.

4

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Typerys.

      Jalkapalloon kuuluu sekä pelaajien, että tuomarien tekemät virheet. UEFA ja Fifa hyväksyvät pelaajien tekemät virheet, ja tuomareille niitä myös sattuu. Erotuomarit menevät kentille ilman teknisiä (muutakuin joissain peleissä mikit) apuvälineitä, eikä videotuomaria oteta käyttöön, jolloin virheitä syntyy varmasti.
      Tuomarien tekemät virheet ovat osa jalkapallokulttuuria, ja niihin pitää tottua.

      Älkää käsittäkö väärin, ettäkö puolustelisin tuomareita. Haluan sinun vain käsittävän että virheitä sattuu kaikille. Miksi katsojille ei tulisi antaa rahojaan takaisin hyökkääjän tekemän virheen takia, jolloin hän ei saa tehtyä maalia? eikö tämä olisi sinun mielestäsi "rahat takaisin" -paikka? Ei tietenkään, joten miksi tuomarin tekemästä virheestä (joita sattuu, ja jotka saattavat pyöriä tuomarin päässä vielä viikon/kuukaudenkin kuluttua!) tulisi antaa rahat takaisin.

      Jätä vain se jalkapallon seuraaminen pois toiseksikin 14 vuodeksi jos tuo on asenteesi.

    • agtfcj n

      jos virhe oli täysin väärä niin voi siitä valittaa palloliitolle.

    • KFUT

      niin..siis toinen joukkue voi tehdä protestin, mutta ei siitä kyllä tuollaisesta syystä mitään hyötyä ole. Ei mene läpi, ainahan se jonkun mielestä on väärin kun oma joukkue kärsii...

    • rgag

      Ei todellakaan uskoakseni FANIEN, JOTKA SEURAAVAT NOIN HARVOIN Jalista, protesteja lueta, kun tuomareitakaan ei liitossa arvosteta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe