Olen saanut hylkypäätöksen työkyvyttömyyseläke asiassa ja tein valituksen työeläkeasioiden muutoksenhakulautakuntaan (TELK), sieltä tuli myös hylkypäätös.
Valitin vielä vakuutusoikeuteen ja yllätys yllätys sieltä tuli päätös, jossa todetaan että asia täytyy käsitellä uudestaan työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnassa, koska siellä on ollut päättämässä esteellinen henkilö ( henkilö joka vastaa kelan työkyvyttömyyseläkeasioista käsittelevän yksikön toiminnasta).
En yhtään ihmettele jos ei asia etene ja eläkkettä ei myönnetä kun samat tyypit päättää eri instansseissa.
Lainaus" TELK sivuilta.
Työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunta on eläkelaitoksista riippumaton ensimmäinen muutoksenhakuaste työeläkeasioissa. Työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnan päätöksiin haetaan muutosta vakuutusoikeudelta, joka on ylin oikeusaste. Muutoksenhausta Työeläkeasioiden muutoksenhakulautakuntaan säädetään työntekijän eläkelaissa (TyEL).
Jäävi päätöksentekijä
2
253
Vastaukset
- makes me grazy
Kelan etuuspäällikkö toimii asiantuntijajäsenenä Työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnassa. Vakuutusoikeuden eräässä päätöksessä hänet on todettu esteelliseksi. Utelin tätä esteellisyysasiaa oikeusministeriöstä. Kuulemma kaikki OK, sillä esteellisyydet tutkitaan tapauskohtaisesti. Se on tietysti kyseenalaista toteutuu kansalaisen oikeusturva, eiväthän kaikki tutki, kuka hänen valitusasiaansa käsittelee näissä ns.riippumattomissa muutoksenhakulautakunnissa. Olkaapa siis tarkkoja ja perehtykää asioihin. Kansalainen vastaa itse oikeuturvansa toteutumisesta...
- rikosilmoituksen pai
Muutoksenhakulautakunnan esteellinen ja jäävi jäsen tulisi asettaa syyteeseen tuottamuksellisestä virkavallan väärinkättöksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193194Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o702723Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342616Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582138- 491699
- 831668
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181659Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131651- 571539