Tätä on minulla ollut noin puoli vuotta, ja joskus jopa melkein joka yö. Eli herään keskellä yötä siihen että joku puhuu/huutaa, aina joku perheenjäsenistä.
Minulla on siis silmät auki, voin liikkua ja olen muuten "hereillä", mutta nämä äänet kuuluu täysin selvinä ja tosina, vaikkei niitä olekaan oikeasti. Ja aina sama aihe, jollekkin perheenjäsenistä on tapahtunut jotakin, yleensä kuollut. Olen tästä aina satavarma, että ei ole unta. Ihan sairasta, ja joskus nousen jopa sängystä ja alan kävelemään jonnekkin kunnes tajuan mitä olen tekemässä ja että kaikki oli unta. Tämä on kauheaa, säikäyttää minut puolikuoliaaksi.
Muuten ei ole mitään ongelmia, stressia, perheessä kaikki on hyvin, ei mitään pelkoja tai ahdistuksia. On ärsyttävää ja haluaisin että nämä real life painajaiset jo loppuisi.
Äänihallusinaatioita keskellä yötä puoliunessa
7
736
Vastaukset
- KS
Mulla on samaa :) Tosin juuri ennen nukahtamista ja ajoittain jos oikein mietin jotain niin voi käydä noin.. en tiedä onko vaarallista, mutta pelottavaa kyllä. Tosin en tästä ole vielä seonnut vaikka sitä on muutaman kuukauden jatkunut.
- KS
nostan jos joku osaisi auttaa.. ootko aloittaja käynyt lääkärissä?
- minä12341
En ole käynyt lääkärissä, tuntuu että on enemmän psyykkinen juttu tämä. Esim. jos olen jossain muualla kuin kotona, että tiedän että perhe tai muut ei ole paikalla niin tällasta ei esiinny... Jotenkin alitajunta tietää tilanteen. Myös jos olen paljon tätä ajatellut niin myös todennäköisemmin tapahtuu. Pitäis vaan psyykata itseni tajuamaan että kyseessä on vaan jonkintyyppinen uni. http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia#Sounds Taitaa olla tästä kyse? Eli täysin harmitonta, tosin niin h**** ärsyttävää.
- keijutar3
Mene tarkistuttamaan kaularauhasesi siellä saattaa olla jotain vialla...
- lifehacker
Sitä kaiketi sanotaan "räjähtävän pään syndroomaksi" (exploding head syndrome) jossa puoliunessa ollessaan kuulee yhtäkkiä kovan äänen (yleensä räjähdys). Yleensä ihminen kokee sen kerran tai kaksi elämässään, tyypillisesti juuru ennen nukahtamista. Itse taas kerran aamulla puoliunessa ollessani hätkähdin hereille kun kuulin leffoissa tyypillisen hakkaamis-pamaus äänen vaikka kukaan muu ei ollut kuullut mitään.
Huomioi kuitenkin ettei nettidiagnoosit ole hirveän tarkkoja.
Kannattaa ilmoittaa lääkärille, jos jatkuu. Ne tietää taatusti paremmin. - pussilakana
En tiedä, onko kyse lainkaan samasta asiasta, mutta minä näen usein unta jo ennen nukahtamista. Kuulen ihmisten puhuvan ja näen asioita, kuten unessa - olen silti hereillä. Joskus kun unen juoni tuntuu tylsältä tai pelottavalta, räväytän silmäni auki, jotta se ei jatku.
Ainakin kerran heräsin yöllä ihan selkeään herätyskellon pärinään - meillä ei ole sellaista lainkaan. - Kaikenlaista
Aloittajalla taitaa olla unihallusinaatioita ja toisilla vastaajilla räjähtävän pään syndrooma, kuten meikäläisellä. Pari kertaa olen tuon kokenut ja viime yönä olikin aika napakka välähdys tehosteäänien ja fyysisten tuntemusten kera....
Olin valvonut yöllä moneen otteeseen ja vaihdoin asentoa ja tyynyä ja ties mitä. Lopulta päätin yrittää nukkua selälläni ja laitoin toisen tyynyn vatsani päälle. Simmut kiinni ja odottelemaan unta... yhtäkkiä kuulin todella massiivisen kohahduksen, aivan kuin lentokone olisi lentänyt pääni yli ja samalla kirkas valo. Kaiken huipuksi tunsin, kuinka tyyny vatsani päällä liikkui itsestään ja siirtyi sängyn reunaan seinän puolelle...Kaikki oli nopeasti ohi mutta en uskaltanut avata silmiä.
Kuulostelin, että koira ei reagoinut mitenkään vaikka nukkui samassa huoneessa, tuhina vaan kuului. Päättelin että kaikki siis tapahtui pääni sisällä.
Olen todella herkkäuninen ja joudun nukkumaan yksin yläkerrassa kun mieheni kuorsaa. Yökylään minusta ei ole koska en pysty nukkumaan kunnolla ja valvominen laukaisee migreenin. Kiva kuitenkin tietää että nuo unihäiriöt ovat vaarattomia joskin kettumaisia kokea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917