Olen ostamassa ensimmäistä järjestelmäkameraa. Aikaisempia pokkareita minulla on ollut Canon IXUS, PowerShot sekä Samsungin joku todella yksinkertainen ensikamerana. Olen kuvaillut myös melko paljon Canon d400 järkkärillä. Kuvaan melko paljon maisemaa, luontoa ja ihmisiä. Lomamatkoilla pelkkiä pokkarilla otettuja kuvia saattaa kertyä 2000. Mutta määrä ei korvaa laatua, joten nyt olisi aika vaihtaa tasokkaampaan välineeseen.
Joten, mitä suosittelisitte? Budjetti olisi näin alkuun n.600e. Ostaisin ensin mielelläni rungon lisäksi myös suht. hyvän perusobjektiivin. Canon pyöri lähinnä mielessä, sillä saan lainaan myös tasokkaita sopivia objektiiveja.
Eräänä vaihtoehtona olisi jo markkinoilta poistettu Canon d40, jonka mukana saisin akkukahvan ja muutaman akun lisäksi tamron 18-200 xr di II
Pelkään, että tämä olisi liian suuri käteeni ja siten hankaloittaisi kuvaamista. Miten on, onko kokoero kovinkaan merkittävä? Mielipiteitä? (miel. asialliseen sävyyn, kiitos)
Järjestelmäkameraa ostamassa
4
147
Vastaukset
no merkin valinta ei liene vaikea koska saat laseja lainaksi tutuilta.
älä mieti sitä tamronia ja 40D:tä paitsi jos saat koko hiomman satasella parilla.
osta mielummin vaikka 550d ja siinä oleva kittiputki, myöhemminhän voit sitten ostaa lisää tarpeidesi mukaan.
tuossa yksi vinkki, hiukan menee yli budjetista mutta ei paljoa:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/10696/cnsbr/Canon-EOS-550D-EF-S-18-55mm-IS-Kit- Canonisti minäkin
Tuo 40D on hyvä perus runko, joka pitäisi irrota halvalla. Se on käytettynäkin monta kertaa parempi kuin nuo satasarjalaiset uutena. Katso vain, että kamerassa ei ulkoisesti ole pahoja jälkiä ja paljonko sillä on otettu kuvia. Netistä löytyy arvioita eri kameramallien kestosta.
Hintana voi pitää 2/3 vastaavan hinnasta kaupassa, jos myyjä on yksityinen. Yksityisen kanssa puuttuu kokonaan takuu, minkä liike joutuu antamaan.
Tuon Tamronin kiertäisin kaukaa. Sillä ei käytännössä ole rahallista eikä käyttöarvoa. Objektiiviksi vaikka f/2.0 35mm, joka on Canonin tämänhetkinen croppinormaali. Huhut uudesta paremmasta kolmevitosesta ovat kiertäneet jo hyvän aikaa, joten nykyisen hinta on aika alhaalla uutenakin, jos et löydä käytettyä.
niin jäi sanomatta, että itselläni tuo 18-55 ja se on ihan käypä hintaansa nähden kotitarpeiksi ja harrasteluun .
tuli mukana kun ostin 60d:n.- aaaabc
Kiitos vinkistä! Olen saanut paljon suosituksia tähän suuntaan, joten se varmaan sitten lähtee mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753636
- 463202
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512391Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442011- 1401769
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161595Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131471Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121289- 451214
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii671130