Vesipää

äiti 22v. paniikissa

Hei! Lapsellani todettiin lievänasteinen vesipää tarkastuksen yhteydessä. Tämä ei vielä huolettanut kun noin vajaalla prosentilla lapsista on tosiaan todettu tämä vastaava sairaus.

Ystäväni kertoi eilen että kuuluisalla Venäläisellä sarjamurhaajalla oli lapsuudessaan sama vakavanasteinen vesipää. Aluksi luulin että tämä oli huulen heittoa, mutta Andrei Tshikatiloltalla oli vesipää myös! Hän tappoi kaikkiaan yli 50 ihmistä! Pienimuotoisessa paniikissa mä oon nyt. Tietääkö joku tarviiks mun olla huolissaan? Apua!

8

1349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekstrovertti_mies

Ehdottomasti kannattaa. Myös silloin kannattaa ottaa yhteyttä viranomaisiin, jos lapsi on hiljainen ja ujo luonteeltaan, koska viimeiset kouluampujat ovat juuri olleet tällaisia.

• äiti 22v

Itseasiassa laps on hyvin sosiaalinen, välillä on jopa ylisosiaalinen. Ujoutta ei ole, ainoastaan tämä vesipää vaivaa. Pelottaa vaan jos tulee joku aivovaur jonk vuoks ruppee tappaan. Toivottavasti selviää enemmän ens käynnil, se on jo viikon päästä. Ain kyllä kysellä lääkäriltä kaiken mahollisen. Selvittelin vakavissa vesipäätapauksissa kallo puhkotaan jotta vesi tulee ulos, kauheeta!

• PäivänPiristys

:D
      Eihuhhuh mikä provoläppä!!!

Tätä lisäääääää!!!!!!!!!!!

• äiti 22v
      • ...

Mitäs kuvan katsomisen piti meille todistaa?

Oliko kuvassa kenties sinun ylisosiaalinen lapsosesi?

• nyssykkä

Hei äiti22v,

Vesipää ei ole nykyaikana mikään ongelma. Lapsellesi varmana jossain vaiheessa laitetaan päähän suntti. Kysy neuvolasta asiasta. Ihan normaaleja lapsia, nuoria ja aikuisia näistä kasvaa.
        Tuo sarjamurhaajajuttu, mikä nyt sitten totta onkin, on vain poikkeustapaus. Ei se vesipää hänestä sarjamurhaajaa tehnyt. Kyllä siellä muut tekijät ovat olleet taustalla.
        Hieman sama, kun ennenvanhaan esim. rikollisen tunnisti tietyistä kasvonpiirteistä jne. Aivan huuhaata. Jätä omaan arvoonsa.

Kysyt neuvolatädiltä, mitä toimenpiteitä jne. jatkossa tulee. Asiallinen tieto rauhoittaa. Paljon vakavampiakin juttuja lapsilla on kuin tuo vesipää. Tiedän parikin lasta, joista on kasvanut aivan normaaleja fiksuja nuoria, vaikka lapsena oli vesipää ja joutui elämään suntin kanssa.

Älä ole huolissasi.

• shuntti

Hei!

Olen tällä hetkellä 18-vuotias opiskelija tyttö. Minulle todettiin kyseinen vesipää ollessani kolmen vuoden ikäinen (aivokasvaimen havaitsemisen yhteydessä). Shuntin vuoksi minulle on tehty tähän mennessä 8 leikkausta (tuokin ilmeisesti tapauskohtaista, kuinka usein joutuu shunttia puhdistamaan). Ennen leikkausta minulle tuli voimakkaita pahoinvointikohtauksia ja tälläisessä tapauksessä on päästävä mahdollisimman pian sairaalaan. Leikkausten yhteydessä on tullut kaksi aivoverenvuotoa ja joskus olen joutunut pienenä lapsena odottamaan sairaalassa pitkiä aikoja tajuttomana, joten näistä johtuen olen saanut pysyvän aivovamman.

En halua tietenkään huolestuttaa.. tämä on vain minun kertomukseni.

• ..

MUTTA tuolla venäjäläisellä sarjamurhaajalla on varmasti myös jotain muita psyykkisiä ongelmia.. Selkäydinnesteiden kulkemista ei ole yhdistettävissä tuollaiseen sairaaseen käytökseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe