Vesipää

äiti 22v. paniikissa

Hei! Lapsellani todettiin lievänasteinen vesipää tarkastuksen yhteydessä. Tämä ei vielä huolettanut kun noin vajaalla prosentilla lapsista on tosiaan todettu tämä vastaava sairaus.

Ystäväni kertoi eilen että kuuluisalla Venäläisellä sarjamurhaajalla oli lapsuudessaan sama vakavanasteinen vesipää. Aluksi luulin että tämä oli huulen heittoa, mutta Andrei Tshikatiloltalla oli vesipää myös! Hän tappoi kaikkiaan yli 50 ihmistä! Pienimuotoisessa paniikissa mä oon nyt. Tietääkö joku tarviiks mun olla huolissaan? Apua!

8

1401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekstrovertti_mies

Ehdottomasti kannattaa. Myös silloin kannattaa ottaa yhteyttä viranomaisiin, jos lapsi on hiljainen ja ujo luonteeltaan, koska viimeiset kouluampujat ovat juuri olleet tällaisia.

• äiti 22v

Itseasiassa laps on hyvin sosiaalinen, välillä on jopa ylisosiaalinen. Ujoutta ei ole, ainoastaan tämä vesipää vaivaa. Pelottaa vaan jos tulee joku aivovaur jonk vuoks ruppee tappaan. Toivottavasti selviää enemmän ens käynnil, se on jo viikon päästä. Ain kyllä kysellä lääkäriltä kaiken mahollisen. Selvittelin vakavissa vesipäätapauksissa kallo puhkotaan jotta vesi tulee ulos, kauheeta!

• PäivänPiristys

:D
      Eihuhhuh mikä provoläppä!!!

Tätä lisäääääää!!!!!!!!!!!

• äiti 22v
      • ...

Mitäs kuvan katsomisen piti meille todistaa?

Oliko kuvassa kenties sinun ylisosiaalinen lapsosesi?

• nyssykkä

Hei äiti22v,

Vesipää ei ole nykyaikana mikään ongelma. Lapsellesi varmana jossain vaiheessa laitetaan päähän suntti. Kysy neuvolasta asiasta. Ihan normaaleja lapsia, nuoria ja aikuisia näistä kasvaa.
        Tuo sarjamurhaajajuttu, mikä nyt sitten totta onkin, on vain poikkeustapaus. Ei se vesipää hänestä sarjamurhaajaa tehnyt. Kyllä siellä muut tekijät ovat olleet taustalla.
        Hieman sama, kun ennenvanhaan esim. rikollisen tunnisti tietyistä kasvonpiirteistä jne. Aivan huuhaata. Jätä omaan arvoonsa.

Kysyt neuvolatädiltä, mitä toimenpiteitä jne. jatkossa tulee. Asiallinen tieto rauhoittaa. Paljon vakavampiakin juttuja lapsilla on kuin tuo vesipää. Tiedän parikin lasta, joista on kasvanut aivan normaaleja fiksuja nuoria, vaikka lapsena oli vesipää ja joutui elämään suntin kanssa.

Älä ole huolissasi.

• shuntti

Hei!

Olen tällä hetkellä 18-vuotias opiskelija tyttö. Minulle todettiin kyseinen vesipää ollessani kolmen vuoden ikäinen (aivokasvaimen havaitsemisen yhteydessä). Shuntin vuoksi minulle on tehty tähän mennessä 8 leikkausta (tuokin ilmeisesti tapauskohtaista, kuinka usein joutuu shunttia puhdistamaan). Ennen leikkausta minulle tuli voimakkaita pahoinvointikohtauksia ja tälläisessä tapauksessä on päästävä mahdollisimman pian sairaalaan. Leikkausten yhteydessä on tullut kaksi aivoverenvuotoa ja joskus olen joutunut pienenä lapsena odottamaan sairaalassa pitkiä aikoja tajuttomana, joten näistä johtuen olen saanut pysyvän aivovamman.

En halua tietenkään huolestuttaa.. tämä on vain minun kertomukseni.

• ..

MUTTA tuolla venäjäläisellä sarjamurhaajalla on varmasti myös jotain muita psyykkisiä ongelmia.. Selkäydinnesteiden kulkemista ei ole yhdistettävissä tuollaiseen sairaaseen käytökseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2514
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1396
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      98
      1337
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      985
    Aihe