Miksi kaatuilee? Mikä olisi paras word processor?

phdcandidatexxx

Teen tieteellistä tekstiä ja alkaa jo hermot mennä, kun Open Office jumiutuu vähintään kerran tunnissa. Teen useita välitallennuksia. Kun jumiutuu, ohjelma kyllä osaa, ainakin toistaiseksi palauttaa tiedoston takaisin. Mutta tämä oikkuilu alkaa hermostuttamaan ja häiritsemään työskentelyä.

Lisäksi kirjoittamisen ja tekstinkäsittelyn aikana ohjelma tai näyttö alkaa vikuroimaan, äskön tuli semmonen, että loppunoottia laittaessa ohjelma alkoi seilaamaan omituisesti noottipuolella, etten päässyt kirjoittamaan alanootin tekstiä.

JA kun liitän määräten muotoilematonta tekstiä, niin tämän kysymyslaatikkoa ei tulekaan eikä ole muuta mahdollisuutta kuin suoraan näppäimistöstä painaa cntrl-v ja riskeeraan, että se ottaa mukaan kaikki sössöt ja muotoilut sotkien asiakirjaa.

Aloinkin miettiä, mikä on paras ja pomminvarmin tekstinkäsittelyohjelma tai järjestelmä.

En ole kiinnostunut Mikkisoftasta, koska käytän Ubuntu 10:tä.

Onko olemassa mitään ohjelmaa, joka olisi todella lähes virheetön toimivuudeltaan? Ennen vanhaan kai dos-pohjaiset ohjelmat olivat melko tarkkoja, joskin wp51dosissakin oli bugeja.

4

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • phdcandidatexxx

Ja lisäys edelliseen:

Liekö kaiken takana sitten kuitenkin se, että WYSIWYG-graafisuus ei kestä vaan kaatuu, koska vaatisi niin paljon tehoja ja kapasiteettia. Heh, pitääkö tässä sitten kaivaa vanha Wordstar esiin?!

• KumiaKehiinLaTeX

Oletkos koettanut LaTeX:iä? http://fi.wikipedia.org/wiki/Latex

Aikoinaan tein muutaman liuskan pdf:ää juuri LaTeX:llä ja jos tarvii esim. kaavoja kirjoitella niin tuolla saa näppärästi. Tosin se on kääntävä joten ensin pitää kirjoittaa "koodi" ja kääntää se jolloin saa PDF-muodossa olevan dokumentin. Alkuun homma tuntui hankalta, mut kun sen käytön oppi niin hyvinkin tieteellisen näköisiä dokumentteja sain aikaiseksi (sisällön teiteellisyydestä en niinkään varma ole, mut ulkonäkö oli hyvinkin tieteellinen).

• P|`ZWVN/

Tuollaiset viat voivat johtua mistä vain. Tarkista ensin että kaikki tuulettimet pyörivät ja jäähdytyssiilit ovat kunnolla paikallaan. Puhalla sitten paineilmalla pölyt pois koneen sisältä.

Mikäli käytät Windowsia niin koneessa voi olla myös haittaohjelmia. Niistä pääsee eroon asentamalla käyttöjärjestelmän ja ohjelmat uudelleen. Myös virustentorjuntaohjelmat saattavat aiheuttaa kaikenlaista temppuilua.

Latex on varsinainen tehokirjoittajan työkalu. Tosin vaatii opiskelua.

• Itselläni on toisena käyttöjärjestelmä Ubuntu 10.04, eikä Writer ole kaatuillut, mutten siinä ole kovin isoja asiakirjoja muokannutkaan, ainoastaan lukenut isompia.
      Nythän uusimmat Ubuntut ovat kaiketi vaihtaneet Libre Officeen, mutta varmaankin Ubuntu Suomi -sivusto olisi hyvä paikka kysyä neuvoa:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?board=1.0

Libre Office on sitten vielä aika sama kuin OO.o.

Jos vain OpenOffice.org -kaatuilee, voisi asiakirjojen (kansion) tallentaminen tikulla, ohjelman täyspoisto pakettienhallinnasta ja uudelleenasennus auttaa, mutta paha sanoa, kun ei ole käsityästä vian varsinaisesta syystä. Jos koneessa on kapasiteettia, niin voihan sitä ennen isompia toimempiteitä kokeilla lisätä asetuksista muistin käyttöä objekteille. Jos taas muistia on niukasti, niin voinee vähentää ainakin kumottavien listaa edellisten asetusten lisäksi.

Tässä vielä yksi kertomus, jossa vika on Ubuntun asennuksessa, kait:
      http://user.services.openoffice.org/en/forum/viewtopic.php?f=5&t=31250

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe