canon 600D ja objektiivit...

APUA TARVITSEVA

Noni sanon suoraan eli olen ostamassa Canon 600D:n tähän olen ainakin tykästynyt, tosin haluan kokeilla miltä se tuntuu kädessä yms. mutta nonii

elikkä kuvaan aika paljon lähikuvausta, eli makro. Tartten siis sellasen putken joka tarkentaa lähellä ja tarkasti!. tarvitsen myös putken joka kuvaa liikettä(koiranäyttelyt,trampoliinilla hyppijää) hyvin. mutta myös sopii makrokuvaukseen. putkelta tarvittaisiin myös kasvokuvausta ja hyvää sisäkuvausta(tähän tietenkin vaikuttaa kaikki valotusarvot ja sen sellaset) mutta kyselenpä mikä putki sopis mulle? ja onko toi runko sitten hyvä.
Kokemusta on olympys järkkäri ollut 2vuotta(ei enää kun ei ollut kokonaan minun ......) ja kuvaillut kaverin 500D:llä

Eikö yleensä 1000D:n mukana tule toi normi 18-55mm mutta riittäköhän se minun kuvaustarpeille.. oisko riittävä ostaa pelkkä 600D:n runko vaikka ilman putkea (jos se myödään vaikka 18-55mm kanssa) ja sitten ostaa parempi parinsaan putki? voipi vaan tulla minun budjetilla kalliiksi. hinta ei sais nousta yli 800euron ainakaan. mieluiten 500-700euroa...

ja vielä kysymys, kun en ole oikein näihin putkiin perehtynyt niin mikäs KIT ominaisuus on? toki voin perehtyä siihen googlenkin kautta ja hei ei tarvitse tulla haukkumaan että ensin kanssa tutustua kunnolla, sitähän juuri teen(: KIITOS jotka autatte tätä tyhmää..

10

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikee putki

Joo se KIT on kuule se niinku niinjotta sellane maikel knikkin hieno auto joka kans osaa puhua ja tekee kaikkia muuta kivaa niinku ne varmaan se tekee kans sitä markoa sien koiran kuvan kansa ku niinku kuvaa. jotta KIT pitää varmaa olla aina Canonissa.

• ei se kit ole ominaisuus, niitä sanotaan vaan niin mitä myydään pakettina. ota ihmeessä se 18-55 mukana kun ostat kameran, ei lisää hintaa paljoakaan ja on hyvä lähtökohta.
      ostin pari neljän diopterin lähilinssiä tohon 18-55:seen ja kun laittaa molemmat niin tarkennusetäisyys on 6-7 senttiä, saa kärpäsestä lähikuvan :) eihän se makroa voita mutta eipä maksanutkaan kuin jotain neljäkymppiä :)
      valotusarvo sen liikkeen pysäyttää, eli joku 1/1500-1000 niin ihan sama mikä linssi.
      henkilökuvauksessa vannotaan 85 millisen nimiin niin ota toiseksi vaikka 55-250 is, ei maksa paljoakaan. 600D:tä on varmaan pakettitarjouksia noilla linsseillä. niillä pääset hyvin alkuun. kun olet aikasi kuvaillut niillä niin alat tietämään mitä tarvitset. sen jälkeen on helppo ostaa lisää linssejä.

• 02o

”tarkentaa lähellä ja tarkasti!. tarvitsen myös putken joka kuvaa liikettä(koiranäyttelyt,trampoliinilla hyppijää) hyvin. mutta myös sopii makrokuvaukseen.”

Tuohon yksi järkevähintainen (alle 500 €) ratkaisu lienee:
      TamronSP AF 90 mm f/2,8 DI Macro
      – piirtää terävästi, tarkentuu lähelle 29 cm (1:1) , kaunis bokeh ym

• Video tilalle

Osta videokamera, Canonin saa alle 300 eurolla.

• APUA TARVITSEVA

tamronin putki liian kallis mun budjetille.. Ja minulla on jo videokamera. Etsin vain hyvää putkea

• 02o

”ei sais nousta yli 800euron ainakaan”
        Mietippä vielä tosta Tamronista jää yli 300 runkoon ja saat kaikki mitä halusit:
        – tarkentaa lähellä ja tarkasti
        – kuvaa liikettä(koiranäyttelyt,trampoliinilla hyppijää) hyvin.
        – sopii makrokuvaukseen
        – kasvokuvausta ja hyvää sisäkuvausta

Sitten kun vaatimukset kasvaa hankit uuden rungon.

• APUA TARVITSEVA

hmm kuulostaa hyvältä. Mut minkähä rungon hyvän sellasen sais vaa 300sadal.. 600D jää kai haaveeks.. Mut toisaalt vois ostaa hyvän rungoo ja paremman putke vaik enskesänä joulun,synttäreide ja riparin jälkee(;

• 02o

• 02o
        02o kirjoitti:

esim
        http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=VAIHTO-8738-copy-copy1-copy
        http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=VAIHTO-9942-copy

Kakkosrunkona sitten kun hankit uuden ensikesänä
        Hyvä objektiivi on paljon tärkeämpi kuin uusi runko.
        Saat takuulla parempia kuvia kuin jollakin kittizoomilla ja objektiivin jonka kuvanlaatu riittää pitkälle seuraaviinkin runkoihin.

ps.
        Huom! En ole suosittelemassa Canoni runkoa, muut samanhintaist ovat mielestäni ihan yhtä hyviä. Nuo runkoesimerkit vain siksi, että uskoin sinun jo päätyneen Canoniin
        TamronSP AF 90 mm f/2,8 DI Macro:n saa mullankin kuin Canoniin sovitteella.

Kameramerkki pitää valita omien mieltymysten, ei muiden suositusten perusteella.
        Jokaisella järjestelmäkameroiden valmistajalla näyttää olevan oma filosofiansa ja kohderyhmänsä.

• 550Dee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      34
      2373
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2106
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      44
      2068
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      323
      1863
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      119
      1514
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1435
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1308
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1167
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1065
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe