Olen vuokraamassa ensimmäistä kertaa asuntoani. Olen yrittänyt etsiä sellaisia kaavakkeita joita vuokralaiset täyttävät kun ovat katsomassa vuokra-asuntoa ja ovat halukkaita vuokraamaan kyseisen asunnon. Mistä näitä saa tulostettua tai haettua ?
Hakukaavake
9
101
Vastaukset
- asunnonvälittäjä
Pyydä asuntoa esittelevältä välittäjältä.
Näpertelet joko itse, tai annat välittäjän hoitaa vuokraus.
- mistä saa
Elikkä näitä ei saa tulostettua mistään....kö?
Välittäjää en ota koska asunto menee muutenkin ilman kalliita välittäjiä. Välittäjät ovat muutenkin huonoja, laittavat ilmoituksen ja tulevat huoneistoon seisomaan, siinä kaikki. Siitä sitten pitäisi vielä maksaa...kö? - asunnonvälittäjä
Välittäjätkö huonoja? Tälläkin palstalla alan ammattilaiset neuvovat pyyteettömästi amatööri vuokranantajia jotka ovat joutuneet aivan uskomattomiin tilanteisiin asuntojaan itse vuoratessaan.
Sitä paitsi ei välittäjä pelkästään seiso huoneistossa asunnonnäytössä, minäkin laulan ja tanssahtelen sekä tietysti lausun runoja näytössä, siis tietysti vain jos asiakkaat sitä haluavat, no onneksi eivät ole halunneet vaan on riittänyt että olen
vuokrannut asunnon. - helppoa
Et tarvitse mitään hakukaavakkeita yhden asunonnon vuokraamiseen. Ei ole pakko järjestää avoimien ovien näyttöä, se ei edes välttämättä sovi kaikille, jotkut hyvät hakijat asuvat kaukanakin. Valitset muutaman hyvän ehdokkaan puhelin, sähköposti, tms. keskustelun perusteella ja näytät asunnon. Yleensä hakijat pystyvät sanomaan näytöllä, ottavatko, jos ei, niin seuraavalle. Nimi vuokrasopimukseen ja vuokravakuuden maksu tilille vahvistaa sopimuksen.
- OmaKaavake
Olen itse tehnyt kaavakkeen jossa lähinnä: Nimi, entinen osoite, entinen vuokranantaja, ammatti/koulutus, työpaikka/koulu, miksi pitäisi valita juuri sinut, sähköpostiosoite vuokrasopimuksen tutustumista varten, päiväykset milloin maksaa viimeistään vakuuden ja milloin haluaa muuttaa asumaan.
- KaavoihinKangistunut
Minulla on vain yksi vuokrattava asunto. Hakukaavan ideana on saada turvaa mahdollista oikeudenkäyntiä varten jos hakija osoittautuu aivan täydeksi huijariksi esim. maksaa korkeintaan ekan vuokran ja sen jälkeen ei mitään. Ideana on, että puheet pystyn jotenkin edes toteennäyttämään kun on hakukaavake täytetty allekirjoitusta myöden. Ei pääse väittämään jälkikäteen "En mä ole missään vaiheessa väittänyt että käyn töissä ja et mul olis vuokravakuus tilillä säästettynä. Kyl tää sossun takaus sulle pitää ny kelvata!!!" :)
Ongelma on vuokralaista valittaessa, että taustoja voi olla hieman hankalampaa tarkistaa tai menee helposti urkkimisen puolelle jos soittaa vaikkapa hänen työpaikkaansa kysyen onko todella töissä. Periaatteessa kuka tahansa voisi väittää että omistaa 10 urheiluautoa toisessa kaupungissa ja tarvitsee nyt vain vuodeksi halpaa kaksiota. :o)
Ennenkaikkea kaikenlainen kitka kaavaketta täyttäessä kertoo myös missä asioissa voi tulla ongelmia tulevaisuudessa tai halutaan peitellä esim. entinen vuokranantajan tiedot. Kaavake auttaa siis arvioimaan paremmin riskiä. ;) - ei vaan kukaan tiedä
Hyviä selityksiä mutta se tärkein on jäänyt mainitsematta. Mistä näitä kaavakkeita saa ja saako tulostettua suoraan netin kautta.
Anteeksi vain, mutta olet kyllä harvinaisen sitkeä jankuttaja :( Mikä kohta tässä viestiketjussa menee yli ymmärryskykysi??
Sinulle on selkeästi kerrottu, että sinun pitää tehdä se itse. Olisit tehnyt sellaisen lomakkeen samassa ajassa kuin olet käyttänyt viestittelyysi tälle palstalle. Eli nyt vain kirjoitusohjelma auki, 15 minuuttia näpyttelyä, ja sen on siinä.
Onnea vuokraukseen, pahvi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025