Kuka maksaa ravintolassa Venäjällä - Mies&Nainen

maksajaa_vailla

Lueskelin tätä toista ketjua josta Pietarista juttua http://minnematka.com/content/view/64/59/

*** Jos laitat vaimosi maksamaan ravintolalaskun, niin sinua katsotaan kummaksuen. Tapana on, että mies maksaa aina laskun. ***

Mites kun olen aikuinen Suomalainen mies 45 vuotias ja työtön, elämme vaimoni rahoilla eli Suomalainen nainen. Siis pitääkö vaimoni antaa rahat mulle kun maksamme laskun ravintolassa.

Mites sitten kun miehen palkka vaikka 1700€/kk brutto ja naisen palkka 4700€/kk. Niin mieskö maksaa aina laskut, ja mitäs jos tapaa kovan bilettäjä naisen jolle drinkitkin maistuu ja yökerhoissa/diskoissa paljon niin mieskö maksaa aina kaiken taksista lähtien ja nainen ei mitään koskaan johtuen kulttuurista !

Kertokaapa nyt viisaat mikä on totuus tässä, että eikö normaali nainen maksa koskaan ravintolassa tai kahvilassa mitään vaan mies maksaa aina kaiken jos vaikka vuosia seurustelee ja asuu eri osoitteissa jne.

Mitäs jos lähdetään yhdessä vaikka etelän-matkalle, mieskö maksaa kaiken sielläkin jos matka on vaikka 3 viikko kanarialla. Maksaako mies matkatkin koska kulttuuriin kuuluu tämä sekä eihän ravintoloissa käydä kuin joka päivä lomalla ja diskoissa/yökerhoissa jos myös jatkuvasti, tai voidaan mennä vaikka Sotsiin kuukaudeksi niin mikä on systeemi koko ajan.

Mitäs jos mies ei maksa niin onko se huono mies Venäläisten naisten mielestä, siis maksaminen on että mies maksaa automaattisesti, tarjoaminen on että sanotaan etukäteen että minä tarjoan vaikka ravintolalaskun mutta venäjällähän ei voi naisella sanoa että tarjoan jos miehen pitää aina maksaa.

Laittakaapa asiallisia vastauksia koska tämä kysymys on niin herkullinen ja voisi Venäläisetkin vastata että miten toimitaan jotta ei loukattaisi Venäläisiä naisia suotta tahallaan.

11

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihansamakati

      No jaa...kyllä ne mullekin sen laskun toi eteen..tosin yleensä keskelle pöytää...se maksaa kellä on... ei ne tarjoilijat nää kumman rahoja sinne laitetaan. Mekin tehtiin niin et kummalla nyt sattu olee lompakossa sopivia seteleitä.

    • Nevskille_Raflaan

      No mitäs jos menee työ tai opiskelukaverin kanssa ravintolaan. Siis pitääkö mun miehenä aina laskuu lasku jos kaverini on nainen!

      Venäläiset naiset ei kai koskaan maksa ravintolassa. Mutta mites nykyaikana koska on uusirikkaita hyvä palkkaisia naisia niin pitääkö miehen maksaa joka ainut kerta jos tutustuu paikalliseen naiseen vuosi tolkuilla. Eihän kenenkään rahat riitä tähän jos diskoissa käydään paljon.

      Sen tiedän että Suomalaiset maksaa Thainaisille mutta että Venäläisillekkin pitäs maksaa kaikki.

      Kulttuuri se on tämäkin ja olisimpa nainen niin mikäs se olisi toisen piikkin syödä sekä juoda jatkuvasti kun jätkät maksaa.

    • MaksaaaaX

      Yks juttu Miehet! jos haluatte olla Venäjällä Miehiä niin varatkaa aina vaikka vaimon rahat omaan pussiin, koska Venäjällä on miehen mitta että mies maksaa! Olen monta kertaa seurannut kun suomalaiset turistit ravintolassa aiheuttaa hymyä ja jopa naurunaihetta! Mies syö ja juo, mutta vaimo maksaa...? ei ihme että haukutaan tsuhniksi ja maalaisiksi? Tietysti tää koskee Pietaria ja Moskovaa? Maalaiskylät erikseen sitten?

      • juuh juuh

        Ei haukku haavaa tee muille kuin kaltaisillesi lapsillisille uunoille.


    • st.peter

      mun venäläinen tyttökaverini maksaa ainaskin omat laskut raflassa ja opiskelee yliopistossa pietarissa ja sekin maksanut laskuja mulle rafloissa ja itse vuorollaan minä.
      taitaa olla kiinni minkälaisissa piireissä liikkuu kiinni koko maksamis kulttuuri.
      toiset länsimaiset miehet antaa vielä ravintola illan jälkeen aamusta rahaakin kouraa naisille koska kulttuureja on monenlaisia sekä miehiäkin

      • Putinin visa

        Jooh jooh. Onko ihan Pietarin kuvernööriksi pyrkimässä hoitosi.


    • itämaanmatkaaja

      minun paikallinen tyttöystävä taas maksaa aina. haluaa kait näyttää että rahaa on.. no minä ostan bensat ja ruuat että tasoihin menee
      ei kukaan ole koskaan meille naureskellut
      oma asiasi, mieti itse, mutta kohteliaisuudesta mies maksaa ja
      jos maksat niin naisen katsotaan olevan omasi
      jos taas nainen maksaa itse, hän onkin itsenäinen, vapaa, ainakin haluaa näyttää siltä.
      mut ei venäjälläkään enää tarvitse noudattaa vanhoja typeriä kaavoja.
      keskustelkaa keskenänne, ei siellä raflassa ketään oikeasti kiinnosta, kunhan saavat rahansa

      • miliisi pate

        Jospa eukkosi ei olekaan tyypillinen lapsellinen slaavi ämmä vaan joku tataari. Kaavojahan siellä noudatetaan erityisesti keskiluokan ja rikkaiden keskuudessa.


    • maksajaavailla

      Huomasin tämän keskustelun, käyn paljon työkaverin kanssa joka nainen ravintoloissa syömässä sekä juomassa ja välillä aika hulppeet laskut tulee pitkänkaavan mukaan kun muutakin porukkaa seurassa ja välillä vain naisia kaikki. Siis ei kukaan ole koskaan täällä Pietarissa puuttunut asiaan että minun pitäisi maksaa työkaverille joka nainen kaikki aina tai jos sillä 4 muuta naista pöydässä että mies maksaa aina. Eihän kukaan voi tietää onko joku vaimoni, tyttökaverini ja tässä tapauksessa vain työkaveri sekä vielä Suomalainen mutta syntynyt Venäjällä.

    • soomi poikkaa

      Kirjoota sooomen kieltä äläkä söössöötä... otappas uusiksi tuo edellinen kirjooootus oikein tulkin välityksellä että saaddaan ymmärrystä vailla olevatkin s elvää mitä oikein yrität selvittää

    • miksutinka

      Herrasmies maksaa aina tietenkin.. eikös tuo ole sanomattakin selvää..
      T:Mikko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe