Matkakertomus Budapestistä

pudapudabest

Olisi pitkämatkakertomus Budapestistä, mutta se ei valitettavasti mahdu tänne kokonaisuudessaan, mutta voitte käydä sen lukemassa minnematka.com:issa. Eli kyseessä on noin 300 euron reissu (4 yötä) Unkariin. Voitte käydä lukemassa tarinan tarkemmin osoiteessa: http://minnematka.com/content/view/60/63/

73

2411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eetuvillakoira

      Antoisa kertomus :)

    • terojajyka

      Mahtava kertomus, osoittaa että halvallakin pääsee maailmalle.

    • folken_kaveri

      Budabest on kyllä ihana paikka, suosittelen sitä kaikille jotka pitävät slaavilaisesta kulttuurista. Tiedättekö mitä tarkoittaa Budapest suomeksi ;)

      • Uuniluola :-)

        Kuinka slaavilaista kulttuuria löytää Unkarista? Enemmän sitä varmaan Suomessa on. Mutta tässä vähän tuosta nimen alkuperästä.

        Joissakin vanhoissa lähteissä nimi kirjoitettiin niin päin, että Pest-Buda.

        Buda tarkoitti alun perin Aquincumin paikalla olevaa asutusta. Aquincum kuului Rooman valtakunnan Pannonian provinssiin. Kun nykyinen Budan linna rakennettiin, alettiin aluetta kutsua nimellä Óbuda, Vanhabuda. Buda on ollut ja on edelleen käytössä myös henkilön nimenä. Etunimenä Buda tarkoittaa vanhaa ihmistä ja se yhdistetään rauhallisuuteen ja viisauteen. Vanhojen kronikoiden mukaan Buda oli hunnien päällikkö Attilan veli, joka hallitsi aluetta, ja alueen nimi tuli häneltä, mutta nämä ovat vain kronikoiden tarinoita. On myös olemassa kvasitieteellisiä spekulaatioita slaavilaisen voda-sanan (vesi) ja Aquincumin yhteydestä, mutta nekin ovat vain lähinnä hauskoja yhteensattumia, joille ei ole tieteellisiä perusteita.

        Pest tarkoitti alun perin Budan puolella sijaitsevan Gellert-kukkulan rinteessä olevaa luolaa. Gellert-kukkulan nimi oli ennen Pest hegy. Slaavilaisissa kielissä pest tarkoittaa luolaa, unkariksi pest on tarkoittanut uunia. Uskotaan, että nimi on muuttanut joen toiselle puolelle tarkoittamaan nykyistä Pestin aluetta.

        Mielenkiintoiseksi asian tekee kuitenkin se, että Budan nimi on saksaksi Ofen, uuni, ja sillä on eteläsaksalaisissa murteissa myös merkitys luola. On myös olemassa keskiaikainen kirje, jossa nykyisen Pestin alueesta käytetään nimitystä Ofen. Myöhemmin nimi Ofen vakiintui kuitenkin nykyisen Budan linnan alueen nimeksi.


    • kikiukh

      Kiitoksia uuniluolalle perusteellisesta kirjoituksesta. Kunpa kaikki muutkin täällä Suomi24:sessa jaksaisi kirjoittaa viestit yhtä huolellisesti.

      • toivossa...

        Olisihan se ihanaa kun ei häiriköt kirjoittelisi törkeyksiä ja saisi lukea asiallisia viestejä, aina pitää kuitenkin olla niitä löyhäpäitä joilla ei ole muuta tekemistä kuin herjata.


    • makeisfriikit

      Ihan tyhmä kysymys, mutta onko ne Budapest makeiset juuri tästä kaupungista?

      • reissumummo

        ei ole


      • Arska16

        Katso sitä seuraavan kerran Budabest karamellipaperin sisäpuolelta, jos karamellin valmistuspaikka mainitaan siinä.


      • rfgbgbgb
        Arska16 kirjoitti:

        Katso sitä seuraavan kerran Budabest karamellipaperin sisäpuolelta, jos karamellin valmistuspaikka mainitaan siinä.

        Kirjoitetaan muuten Budapest..


    • makeeta jees

      Onko Budapest suklaa Budapestistä ??

    • unk.juntti

      No niin...päästiinhän taas itse asiaan! Tämä häirikkö on kyllä ihan unkarilainen juntti...koulu sillä on vaan jäänyt ihan kesken.

      • ei pullukka

        Me kaikki täällä rakastamme sinua pullukka !!!


    • ei shortseja

      Onko sinulla painava pylly pyöräilyshortseissä ??

      • perseestö

        Minulle käy molemmat perseet !! Ei väliä. Mitä isompi sen parempi, Suomalaisella kun sellainen on !!


      • keijo444
        perseestö kirjoitti:

        Minulle käy molemmat perseet !! Ei väliä. Mitä isompi sen parempi, Suomalaisella kun sellainen on !!

        Perseet muuttuvat paljon paremmiksi kun mennään lahden yli Viroon. Nam niitä virolaisia naisia.


      • Budapestista!
        keijo444 kirjoitti:

        Perseet muuttuvat paljon paremmiksi kun mennään lahden yli Viroon. Nam niitä virolaisia naisia.

        Tämä palsta on Budapest aiheita varten ja toivoisin että myös asiallinen!


      • keijp33

        Hah tais mies mennä hiljaiseksi minun väitteistä:) VOITIN!


      • perseestö
        keijp33 kirjoitti:

        Hah tais mies mennä hiljaiseksi minun väitteistä:) VOITIN!

        Olet oikeassa Virolainen perse on paljon parempi ,kuin haiseva Suomalanen hanuri


    • Lopeta jo

      Tänne pitäisi saada moderaattori kun aina innostuu kun tulee uusia viestejä että nyt saa jotain uutta mukavaa tietoa niin ei.... Sama raukka kirjoittaa katkeria viestejään

      • szegény!

        Mahtaa tuolla raukalla ( joka noita katkeria viestejään tänne jatkuvasti kirjottaa ) olla surkea elämä, eihän mitään muuta johtopäätöstä voi enää vetää.
        Minun käy ihan sääliksi tuota raukkaa jo!


      • mosse69

        Hyi tytöt ei saa aina riidellä!! Missään tapauksessa ette saa lyödä toista käsilaukulla! Puuterit levii.


    • men pois

      Tainnut se lihava piironki laittaa tämän ulkoruokintaan kun on niin katkera

    • :)))))))))))))

      Pähkähullu se on!

    • Lisää kaljaa vaan

      Punakka ,tanaakka ,pönäkkä se Suomalainen maatuska on ,jo laulaa Kaija Pohjolakin laulussaan.
      On se kaunis ilmestys muovilaukkunsa kanssa Budapestin kaduilla.

      • Älä itke, otan osaa!

        Jaa laita peilis säpäleiksi ettei tarvi masentua kun kattelet omaa pöhöttynättä maanaas....ja kyllä kun oot kiltisti niin joku voi päästää sut maailmalle...tietysti pitää ekaksi saada se ovi auki lukosta!


      • efvgfgfvg
        Älä itke, otan osaa! kirjoitti:

        Jaa laita peilis säpäleiksi ettei tarvi masentua kun kattelet omaa pöhöttynättä maanaas....ja kyllä kun oot kiltisti niin joku voi päästää sut maailmalle...tietysti pitää ekaksi saada se ovi auki lukosta!

        Pöhöttynättä maanaas ??? Oletko kännissä ???


      • Porkan_janne
        efvgfgfvg kirjoitti:

        Pöhöttynättä maanaas ??? Oletko kännissä ???

        Etkö osaa päätellä?`MItäköhän manaas vois tarkottaa senkin Janne Porkka!


      • Pilonmies Takkaraine
        Porkan_janne kirjoitti:

        Etkö osaa päätellä?`MItäköhän manaas vois tarkottaa senkin Janne Porkka!

        Menkääs, lapsukaiset, muualle kinaamaan!

        Täällä keskustellaan Budapestin matkoista.


      • Janne kanssa
        Porkan_janne kirjoitti:

        Etkö osaa päätellä?`MItäköhän manaas vois tarkottaa senkin Janne Porkka!

        Vai tarvitsee arvuutella ?? Arvaas mikä on vitusto venäjäkis ??


      • janne_porkka
        Janne kanssa kirjoitti:

        Vai tarvitsee arvuutella ?? Arvaas mikä on vitusto venäjäkis ??

        No en kyllä arvaa kurppa....kerrotko?


      • ei Janne Porkka
        janne_porkka kirjoitti:

        No en kyllä arvaa kurppa....kerrotko?

        On Janne Porkka


      • porkan_janne
        ei Janne Porkka kirjoitti:

        On Janne Porkka

        Mitäs sä kurppa auot päätäs?


      • ei Janne
        porkan_janne kirjoitti:

        Mitäs sä kurppa auot päätäs?

        En ,vaan persettäsi ihailen. Milloin sitä saisi ???


      • Janatuinen kans

        Jos kuitenkin vähäsen saisin edes lipasta


      • porkka_janne
        Janatuinen kans kirjoitti:

        Jos kuitenkin vähäsen saisin edes lipasta

        Oletko homo?


      • ei Janne
        porkka_janne kirjoitti:

        Oletko homo?

        En ole ,olen hintti . Kai sinä muistat kun olimme yhdessä


      • porkka na
        ei Janne kirjoitti:

        En ole ,olen hintti . Kai sinä muistat kun olimme yhdessä

        Jaa niin missä oltiin?


      • ei Janne
        porkka na kirjoitti:

        Jaa niin missä oltiin?

        No nussuttelemassa tietenkin ,etkö muista?? Sinullahan on karvanen hanuri


      • porkka na
        ei Janne kirjoitti:

        No nussuttelemassa tietenkin ,etkö muista?? Sinullahan on karvanen hanuri

        Höpö höpö...Syntyjään karvainen hanuri, mutta ajelen sen viikottain. Eli ei karvoja. Taisi olla joku muu mies? Niin ja minähän en miehiä harrasta. Laitahan kuvaasi linkkiä, niin näen minkälainen gay siellä on?


    • hentententen

      heippa homot jaa muut hinttarit teille on ihan oma palstaa josssa voitte kehua toistenne persereikiä, painukaa täältä pois , niin normaaalit ihmiset voivat keskustella asioista.

      • sateenkaari_kimmo

        Vai että homot ovat epänormaaleja? Missäköhän Inarin perällä sinäkin kasvat.


      • homot hoitoooooooooo
        sateenkaari_kimmo kirjoitti:

        Vai että homot ovat epänormaaleja? Missäköhän Inarin perällä sinäkin kasvat.

        kaikki homot ja hinurit ovat tosellakin sairaita jotka pitäisi teljetä johonki mielisairaalaan , ja lopuksi persereikä on paskantamista varten ei toisen kyrvän paikka.


      • gynegolokiii
        homot hoitoooooooooo kirjoitti:

        kaikki homot ja hinurit ovat tosellakin sairaita jotka pitäisi teljetä johonki mielisairaalaan , ja lopuksi persereikä on paskantamista varten ei toisen kyrvän paikka.

        Ja emätin synnyttämistä varten ;)


    • rfgbn

      Ai mikä emätin ???

      • 15

        Vagina, pillu...jne


      • porkka on

        menikö homopoika hiljaseks?


      • edfccc
        porkka on kirjoitti:

        menikö homopoika hiljaseks?

        Meni meni. On sinun pyllyä ikävä taas


      • porkka on
        edfccc kirjoitti:

        Meni meni. On sinun pyllyä ikävä taas

        tykkään naisten pepuista ;:)


      • FFGGGG
        porkka on kirjoitti:

        tykkään naisten pepuista ;:)

        MINÄ SINUN PEPUSTA. ON IHANA .. MUISTAN AINA SINUT


      • porkka on
        FFGGGG kirjoitti:

        MINÄ SINUN PEPUSTA. ON IHANA .. MUISTAN AINA SINUT

        oletko mies vai nainen?


      • ei Janne
        porkka on kirjoitti:

        oletko mies vai nainen?

        Olen Transsu !!! Pusi Pusi !!


      • porkka on
        ei Janne kirjoitti:

        Olen Transsu !!! Pusi Pusi !!

        Ei hemmetti, ootko sä mua huijannu? Naisia minä vain olen hoidellut!


      • ei Janne
        porkka on kirjoitti:

        Ei hemmetti, ootko sä mua huijannu? Naisia minä vain olen hoidellut!

        Anna minä hoidan sinua !!


      • porkka on
        ei Janne kirjoitti:

        Anna minä hoidan sinua !!

        Minä en mitään transua halua. Eiks sun ois pitänyt olla Oulussa niissä teijän pride-kulkueissa.


      • ei Janne
        porkka on kirjoitti:

        Minä en mitään transua halua. Eiks sun ois pitänyt olla Oulussa niissä teijän pride-kulkueissa.

        Niin olenkin Oulussa ja odottanut tänne saapuvaksi. Niin kuin olemme aikaisempinakin vuosina ollut yhdessä


      • janne on
        ei Janne kirjoitti:

        Niin olenkin Oulussa ja odottanut tänne saapuvaksi. Niin kuin olemme aikaisempinakin vuosina ollut yhdessä

        Nyt homo muistat väärin. Mitä olen edelleen hetero


      • ei Janne
        janne on kirjoitti:

        Nyt homo muistat väärin. Mitä olen edelleen hetero

        Lähtisitkö kanssani Budapestiin ?? Olen siellä paljon ollut


      • janne on
        ei Janne kirjoitti:

        Lähtisitkö kanssani Budapestiin ?? Olen siellä paljon ollut

        Voin lähteä jos maksat, mitään en anna.


      • Ei Janne
        janne on kirjoitti:

        Voin lähteä jos maksat, mitään en anna.

        En kai minä mitään hinttejä sinne vie. Nainen kyllä sopii lähteä mukaan , matka maksetaan


      • janne on
        Ei Janne kirjoitti:

        En kai minä mitään hinttejä sinne vie. Nainen kyllä sopii lähteä mukaan , matka maksetaan

        Äskenhän sinä mainostit kuinka haluat munaa pyllyreikääsi? Nytkö susta tuli hetero, uskoo ken tahtoo!


      • ei Janne
        janne on kirjoitti:

        Äskenhän sinä mainostit kuinka haluat munaa pyllyreikääsi? Nytkö susta tuli hetero, uskoo ken tahtoo!

        Ei sinua voi pyytää matkalle, rikot pian hanurin.
        Jos olet nainen ,niin reissuun vaan Budaan


      • janne on
        ei Janne kirjoitti:

        Ei sinua voi pyytää matkalle, rikot pian hanurin.
        Jos olet nainen ,niin reissuun vaan Budaan

        Osaatko päätellä nimimerkistäni, olenko nainen? No et varmaan kun pässi olet.


      • ei Janne
        janne on kirjoitti:

        Osaatko päätellä nimimerkistäni, olenko nainen? No et varmaan kun pässi olet.

        Kyllä minuakin v.ituttaisi . Transsu sinä olet. Ota kekkuli lääkkesi ajoissa, ja hyppää Tonavaan ,jos jostakin löydät maksajan hinuri


      • janne on
        ei Janne kirjoitti:

        Kyllä minuakin v.ituttaisi . Transsu sinä olet. Ota kekkuli lääkkesi ajoissa, ja hyppää Tonavaan ,jos jostakin löydät maksajan hinuri

        No itse olet homo....ootko saanu nyt munaa?


      • janne on
        janne on kirjoitti:

        No itse olet homo....ootko saanu nyt munaa?

        Mihis homo katos?


      • ei Janne
        janne on kirjoitti:

        Mihis homo katos?

        Onko transsulla ikävä ,silmäpussi Porttilaa???


      • janne on
        ei Janne kirjoitti:

        Onko transsulla ikävä ,silmäpussi Porttilaa???

        niin ja onko sulla joku fetissi jari porttilaan?


      • janne on
        janne on kirjoitti:

        niin ja onko sulla joku fetissi jari porttilaan?

        Heittiks homo voltin? :D


    • buda bu

      Mukava matkakertomus ja noin homoväittelijät saisivat olla hiljaa!

    • onkohalpaa

      Minua kiinnostaisi Bulgarian hintataso:)

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1413
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1215
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      99
      994
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      944
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      928
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      833
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      794
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe