Olde England -astiasto

Mamman tyttö

Sain perinnöksi osittain kokonaisen Olde England -astiaston. Astioiden takana lukee Olde England, Royal Tudor Ware, Staffordshire, England.

Tiedän, että astiasto ei ole kovin arvokas, pappani lienee ostanut sen 50-luvulla. Mutta kauniita muistoja minulla niistä on: muistan lapsena 60-70 luvun taitteessa mammalassa käydessämme saaneeni ukaasin, että "kärryjen on tultava näkyviin, ennen kuin maha on täynnä". Lahjontaa siis käytettiin jo ajat sitten.... ; ) mutta asiani on se, että haluaisin täydentää tätä ihanaa ja ainakin minulle nostalgista sinivalkoista sarjaa, mutta en löydä sen osia mistään. Antiikkimessuilla sanottiin, että sillä ei ole kovin paljon arvoa, joten sitä ei niissä pyöri ja kirppareita kolutessani en ole löytänyt osia.

Onko vinkkejä, mistä löytäisin?

22

3276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirppareiden koluaja

      Moi

      Kiva kuulla että jollain muullakin on samaista sarjaa.
      Ostettiin vasta astiasto tuota sarjaa eikä sitä tosiaan taida juuri vastaan tulla.
      Onko sulla eri kuvia eri astioissa vai onko kaikissa lautasissa samat teemat?
      Mitä osia sulta puuttuu?

      • Mamman tyttö

        Hei!
        eri astiatyypeissä on erilaisia kuvia, syvissä lautasissa hevoskärryt menevät linnantapaiseen, matalissa kärryt kirkolle ja kakkulautasessa on perhe talonsa edessä. Minulla on kuudet matalat- ja syvät lataset, kolme kakkulautasta, kermakko, maitokaadin sekä kaksi tarjoilukulhoa. Kaikkia tarhtoisin lisää, erityisesti lautasia ja kahvikupeista haaveilen!
        T: mamman tyttö


      • JM
        Mamman tyttö kirjoitti:

        Hei!
        eri astiatyypeissä on erilaisia kuvia, syvissä lautasissa hevoskärryt menevät linnantapaiseen, matalissa kärryt kirkolle ja kakkulautasessa on perhe talonsa edessä. Minulla on kuudet matalat- ja syvät lataset, kolme kakkulautasta, kermakko, maitokaadin sekä kaksi tarjoilukulhoa. Kaikkia tarhtoisin lisää, erityisesti lautasia ja kahvikupeista haaveilen!
        T: mamman tyttö

        Heippa Mamman tyttö!
        Olin viemässä tavaraa kirpparille ja käteeni osui vanha matala lautanen jossa lukee sama kuin viestissäsi ilmoitit, läpimitta on noin 23 cm. Tuli mieleeni, että kannattaako tällaista viedäkään kirpparille, joten googletin ja löysin nämä sivut.
        Kirjoitapa tähän jos olet kiinnostunut.


      • Mamman tyttö
        JM kirjoitti:

        Heippa Mamman tyttö!
        Olin viemässä tavaraa kirpparille ja käteeni osui vanha matala lautanen jossa lukee sama kuin viestissäsi ilmoitit, läpimitta on noin 23 cm. Tuli mieleeni, että kannattaako tällaista viedäkään kirpparille, joten googletin ja löysin nämä sivut.
        Kirjoitapa tähän jos olet kiinnostunut.

        Hei!
        olen kiinnostunut. Mites tästä jatketaan?


      • JM
        Mamman tyttö kirjoitti:

        Hei!
        olen kiinnostunut. Mites tästä jatketaan?

        OSOITTEENI ON [email protected], KIRJOITA VAIKKA TÄHÄN.
        JM


      • JM kirjoitti:

        Heippa Mamman tyttö!
        Olin viemässä tavaraa kirpparille ja käteeni osui vanha matala lautanen jossa lukee sama kuin viestissäsi ilmoitit, läpimitta on noin 23 cm. Tuli mieleeni, että kannattaako tällaista viedäkään kirpparille, joten googletin ja löysin nämä sivut.
        Kirjoitapa tähän jos olet kiinnostunut.

        Hei minulta löytyy samaa sarjaa ruskea/valkoisena,: iso tarjoiluvati ja pienempi vati, kulho ja 6 syvää lautasta, mutta käytkö väri?


      • Mamman tyttö
        merikiv1 kirjoitti:

        Hei minulta löytyy samaa sarjaa ruskea/valkoisena,: iso tarjoiluvati ja pienempi vati, kulho ja 6 syvää lautasta, mutta käytkö väri?

        Hei, ikävä kyllä ei, kerään sitä sinivalkoista.


    • Moikka Mamman tyttö...

      Minulla on tuota samaa astiastoa sinivalkoisena. Sain astiaston vuosia sitten isovanhemmiltani. Mielenkiintoni heräsi ja kirjoitin Googleen astiaston nimen ja löysin tämän palstan. Jos kiinostuit ja haluaisit täydentää sarjaasi voisin myydä omani sinulle. Voin laittaa s-postiin kuvia jos haluat.

      -dm-lahti

      • Mamman tyttö

        Hei!
        Olen ehdottomasti kiinnostunut!
        Laita vaan kuvia postiin pia.jarvinen-hiekkanen (miuku) rokki.net


      • Mamman tyttö kirjoitti:

        Hei!
        Olen ehdottomasti kiinnostunut!
        Laita vaan kuvia postiin pia.jarvinen-hiekkanen (miuku) rokki.net

        Minkäköhän kautta tuon spostin pystyn laitamaan :) gmail,hotmail,suomi24.... tietämätön :D


      • Mamman tyttö
        dm-lahti kirjoitti:

        Minkäköhän kautta tuon spostin pystyn laitamaan :) gmail,hotmail,suomi24.... tietämätön :D

        Hei,
        Minkä tahansa sähköpostiohjelman kautta, kirjoitat vain osoitteen ja tuon muikun ja kaarisulkeiden tilalle laitat @ merkin. Siis mallina [email protected]


      • Jeero05
        Mamman tyttö kirjoitti:

        Hei!
        Olen ehdottomasti kiinnostunut!
        Laita vaan kuvia postiin pia.jarvinen-hiekkanen (miuku) rokki.net

        Hei Mamman tyttö vieläkö kiinnostaa? Mulla olis, isän peruja, tarjoilu vati. Googletin minäkin ja tämä vanha keskustelu hyppäsi silmille :) Ajattelin kokeilla onneani.


      • Mammant

        No minäkin aloin taas etsiä täydennystä, edellinen sessio tuotti liudan lautasia ja olen niistä iloinen! Onko vati soikea? Läpimitat? Missäpäin olet, eli kiinnostaa kyllä jos nyt vuoden jälkeen huomaat tämän! Heh!


      • karkki8
        Mammant kirjoitti:

        No minäkin aloin taas etsiä täydennystä, edellinen sessio tuotti liudan lautasia ja olen niistä iloinen! Onko vati soikea? Läpimitat? Missäpäin olet, eli kiinnostaa kyllä jos nyt vuoden jälkeen huomaat tämän! Heh!

        Vieläkö etsit täydennystä? Sain itse myös perintönä ison kasan tätä sarjaa. Olisi kiva saada ne jollekin käyttöön, joka näitä arvostaa.


    • nonii siel on kuvat :)

      • Mamman tyttö

        Hei!
        Kiitos, tulivat perille. Kun vertasin niitä omiini, huomasin eroja. Reunoilla oleva kuvio on erilainen ja ei mene aivan reunaan saakka. Astioiden malli oli kyllä sama. Lukeeko omissasi takana: Olde England
        Royal tudor ware, staffordshire, England, a hand endgraved pattern, under the glaze permanent colour, detergent proof.?

        Ja vääristääkö kamera värejä, ovatko kylmän vai lämpimän sinisiä? Omani ovat kirkkaan kylmänsinisiä

        Astiastoni on 50-luvulta, onko sinulla tietoa omasi iästä?

        Näistä huolimatta saattaisin olla kiinnostunut.


    • Coaching Taverns 1828.
      Hand engraved by w.n.mellor
      Royal Tudor Ware staffordshire England
      Printed undergaze
      permanent colours
      detergent proof

      näytin astiastoa yhdelle tuttavalleni ja hän huomasi niiden pohjassa olevat numerot jonka mukaan niitä ei ole ilmeisesti ihan sarjatuotantona tehty ainakaan näitä malleja.

    • Mulle osui käteen juuri samanlainen lautanen. Naapuri antoi lautasia pois kun muutti. Hieno lautanen tosiaan.

    • Anonyymi

      Hei, mulla olisi myynnissä ruusu-kuvioista Royal Tudor Ware 691 Sini-valkoista 4 pientä lautasta, 3 ruoka lautasta, 6 syvää lautasta, 2 syvää tarjoilulautasta ja 1 isompi tarjoiluöautanen. YV [email protected]

    • Minulla olisi MERRIE OLDE ENGLAND blue sarjaan 12 keitto- ja 12 ruokalautasta. Jos vielä kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Minkä sävyistä sinistä sarjasi on? Kirkkaansinistä vai murretumpaa vihreään taittavaa (petroolinsinistä)?


    • Anonyymi

      Onko kenelläkään myydä Royal Tudor Waren petroolinsinistä sarjaa? Ei siis sellaista kirkkaansinistä, vaan murretumpaa. Jos on, niin laittakaa YV osoitteeseen eija.narvanen [at] gmail.com. Kiitos! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe