Kaikki ilmoitustilanmyyjän työstä?

Alatsiesoittelee?

Työpaikka on hakusessa ja tälläsessä paikassa ois haku päällä. Mikään myyjä en ole, mutta kaipa tuota vois kokeilla kun alaa pitäs lähteä vaihtamaan. Työhakemusta on vaan vaikea lähteä tekemään, kun en tiedä yhtään mitä tällänen homma pitää sisällään? Kertoisko joku? Eli puhelimella myydään yrityksille ilmoitustilaa, muuta en tiedä ja tätäkään en ihan tajua miten homma toimii :D Miten ilmoitustilaa voidaan myydä, eikös se ole yleensä se asiakas joka sitä ostaa jos sellaista tarvitsee? :D Eroaako miten ihan tavallisesta puhelinmyynnistä? Entä palkkaus? Onko näissä yleensä joku kiinteä palkka? Minkälaista ihmistä tälläseen tehtävään haetaan?
Kaikki tiedot, kokemukset jne tervetulleita!

11

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Local Working Hero

      Kannattaa ryhtyä myyjäksi nopeasti, jos tahdot lähteä mediamyyjäksi. Suosittelen myös, että olet oma itsesi. Palkka ei varmaankaan kovin nopeasti nouse kovin suureksi, mutta ajan kanssa saatat päästä kiinni fiksuihin ansioihin (4000-5000 €), riippuen toki siitä, millaisessa firmassa teet duunia. Paskoissa firmoissa et pääse kunnon ansoille, vaikka tekisit miten paljon kauppaa tahansa.

      Toki on muistettava, että hyvin paljon riippuu myös siitä, mitä mediaa kauppaat. Iso ja tunnettu media tekee paremmin kauppansa kuin pieni ja vaatimattomampi. Minulla on kokemusta molemmista, mutta toki voit saada hyvät kannukset itsellesi alalta pienemmänkin median myynnistä. Vaikka maassamme tuntuu elävän vahvasti legenda oikeasta myyntimiehestä, joka myy kenelle vain mitä tahansa, suosittelen unohtamaan moiset sankarimyyjätarut alkuunsa. Ja se on sanottava: paska ei myy kuin kusettamalla. Sille tielle ei kannata lähteä, vaan etsi oikeaa duunia.

      Käytännössä mediamyyjä myy asiakkaille ilmoitustilaa eri medioista, olipa kyseessä verkkomedia (internet-saitti-->bannerit), lehti (mainokset) tai vaikkapa lätkäkaukalo. Medioilla on erilaisia lukijoita, siis jokin tietty kohderyhmä, jonka mainostaja voi tavoittaa tietyllä medialla. Mainostaja tahtoo tiettyjä kohderyhmiä, koska ne ostavat todennäköisimmin mainostajan tuotteita. Urheilutuotteita mainostetaan siis kärjistetysti porno- ja urheilusivustoilla, meikkejä juorusivuilla jne. Mitä suurempi media on kyseessä, yleensä sen kalliimpi se on mainostajalle. Toisaalta yhden kohderyhmän edustajn tavoittaminen halpenee, koska iso media tavoittaa suuremman määrän ihmisiä, mutta mainoksen hinta ei välttämättä moninkertaistu suhteessa pienempään mediaan. Työ ei ole helppoa, mutta ei mahdottoman vaikeatakaan. Vaikeinta lienee kestää epävarmuutta ja tiettyjä tulospaineita sekä typeriä kaikentietäviä pomoja.

      Olen itse töissä mediamyyjänä isossa talossa. Meillä on pohjapalkkaus ja provisio. Tällaista työtä voi tehdä oikeastaan millä tittelillä tahansa kuka tahansa, joka on "oikea tyyppi hommaan", mutta sanoisin että tarvitset silti myyntihenkisyyttä aimo annoksen, jotta kannattaa lähteä tähän duuniin. Isoihin taloihin tarvinnet työkokemusta aiemmasta myyntityöstä. Itse en muuta tekisikään, mutta olenkin ollut myyntityössä jo kohta viiden vuoden ajan.

    • Alatsiesoittelee?

      Kiitos asiallisesta ja hyvästä vastauksesta!

      Kerrottakoon nyt kyseinen firmakin http://www.tele2000.fi/page1.php . Tällä hetkellä olen hoitovapaalla 1v lapsen kanssa, joten minkään pilipali duunin takia en viitsis lasta tarhaan pistää, mutta taloudellinen tilanne taitaa kuitenkin johonkin töihin ajaa. Lisää kokemuksia siis kaipailen ja jos jollain on tuosta kyseisestä firmasta kokemuksia, niin jakakaa ne :)

    • Markkinointipäällikk

      Turha edes yrittää, jos lehdellä ei ole levikintarkastusta. Ilman levikintarkastusta oleva lehti on ns. paskaläpykkä. Kaikki alan ihmiset (ostajat) tietävät niistä tulevan palautteen olevan nolla.

    • penappapee

      Selvennettäköön nyt yksi asia. Tele 2000 ei tarjoa yrityksille kovinkaan suurta näkyvyyttä, vaan lähinnä kannatus/lahjailmoituksia myyjät kyselevät yrityksiltä. Puolikkaan tulitikkuaskin kokoisen mustavalkoisen ilmoituksen saa satojen yritysten "mainosten" sekaan, samalla rahalla kun saa esim. paikalliseen ilmaisjakelulehteen värimainoksen sloganien ym. kera.

      Mutta perusmyyjän palkkaa tuolta saa jos jaksaa vaan painaa ja pyytää nöyrästi noita kannatusilmoituksia. U can try it, tiedä vaikka diggailet hommasta.

      • hoh, hoh.

        Tuohan on kannatusilmoituksien pyytämistä, kuten kaikissa ilmaisjakelulehdissä.


      • penappapee
        hoh, hoh. kirjoitti:

        Tuohan on kannatusilmoituksien pyytämistä, kuten kaikissa ilmaisjakelulehdissä.

        Älä höpötä!

        Ilmaisjakelulehdissä voi olla levikki yli 100 000 taloutta, kun taas pirkanmaan poliisiurheilijoiden jääkiekon 5.divisioonan sm-turnauksen käsiohjelman levikki on jokunen kpl:tta. Ja kannatusilmoitus on pikkunen hiiren paska, jossa on kehykset, fiman nimi ja yhteystiedot kehyksien sisällä. Tää käsiohjelma jaetaan niille yrityksille jotka ovat lähteneet kannattamaan ja tietty paikallisille poliiseille. Wau!

        Sen sijaan ilmaisjakelulehti tavoittaa kaupungin talousaluun ihmiset, etenkin nuoret joilla ei ole tarvetta esim. maksulliselle päivälehdelle. Yleensä näissä mainos on kampanjaluontoinen ja jostain kumman syystä kaupungin suurimmat palveluyritykset ovat joka lehdessä mukana 1/2-sivulla tai 1/1-sivulla. Ja sä sanot sitä kannatusilmoitukseksi?

        HaH! Opetteleha alasta jotain. Mainoksen tulee olla sijoitus, EI kuluerä!


      • hoh, hoh
        penappapee kirjoitti:

        Älä höpötä!

        Ilmaisjakelulehdissä voi olla levikki yli 100 000 taloutta, kun taas pirkanmaan poliisiurheilijoiden jääkiekon 5.divisioonan sm-turnauksen käsiohjelman levikki on jokunen kpl:tta. Ja kannatusilmoitus on pikkunen hiiren paska, jossa on kehykset, fiman nimi ja yhteystiedot kehyksien sisällä. Tää käsiohjelma jaetaan niille yrityksille jotka ovat lähteneet kannattamaan ja tietty paikallisille poliiseille. Wau!

        Sen sijaan ilmaisjakelulehti tavoittaa kaupungin talousaluun ihmiset, etenkin nuoret joilla ei ole tarvetta esim. maksulliselle päivälehdelle. Yleensä näissä mainos on kampanjaluontoinen ja jostain kumman syystä kaupungin suurimmat palveluyritykset ovat joka lehdessä mukana 1/2-sivulla tai 1/1-sivulla. Ja sä sanot sitä kannatusilmoitukseksi?

        HaH! Opetteleha alasta jotain. Mainoksen tulee olla sijoitus, EI kuluerä!

        Ilmaisjakelulehdellä ei voi koskaan olla levikkiä. Sen tietää jokainen alan henkilö. Sillä on jakelu, jonka määrää ei useimmiten ole mikään taho tarkistanut. Usein ne ilmoitetaankin väärin, lukuunottamatta joitakin tunnettuja lehtiä.
        Jakelun määrästä olet oikeassa, yleensä lehden tai mikä läpykkä sattuukin olemaan, saavat vain ilmoittajat. Painosmääräksi ilmoitetaan vaikka 100 000 ja todellisuudessa painetaan esim. 1 000 kpl. Useita yrityksiä huijataankin vuodesta toiseen antamalla väärät tiedot painosmäärästä ja jakelusta. Vaikka painosmäärän tiedot olisivatkin oikein, se ei takaa lehtien perillemenoa. Suurin osa päätyy suoraan roskiksiin. Eli ilmoituksiin laitettu raha hyödyttää useimmiten vain niiden myyjää ja myyjäyhtiötä.
        Levikintarkastus on luotettava tieto, joka on mahdollista saada vain tilatuille lehdille. Ilmaisjakelulehdille saa jakeluntarkistuksen, mikä puuttuu lähes kaikilta, jostakin syystä.
        http://www.levikintarkastus.fi/


      • Penappapee
        hoh, hoh kirjoitti:

        Ilmaisjakelulehdellä ei voi koskaan olla levikkiä. Sen tietää jokainen alan henkilö. Sillä on jakelu, jonka määrää ei useimmiten ole mikään taho tarkistanut. Usein ne ilmoitetaankin väärin, lukuunottamatta joitakin tunnettuja lehtiä.
        Jakelun määrästä olet oikeassa, yleensä lehden tai mikä läpykkä sattuukin olemaan, saavat vain ilmoittajat. Painosmääräksi ilmoitetaan vaikka 100 000 ja todellisuudessa painetaan esim. 1 000 kpl. Useita yrityksiä huijataankin vuodesta toiseen antamalla väärät tiedot painosmäärästä ja jakelusta. Vaikka painosmäärän tiedot olisivatkin oikein, se ei takaa lehtien perillemenoa. Suurin osa päätyy suoraan roskiksiin. Eli ilmoituksiin laitettu raha hyödyttää useimmiten vain niiden myyjää ja myyjäyhtiötä.
        Levikintarkastus on luotettava tieto, joka on mahdollista saada vain tilatuille lehdille. Ilmaisjakelulehdille saa jakeluntarkistuksen, mikä puuttuu lähes kaikilta, jostakin syystä.
        http://www.levikintarkastus.fi/

        "Ilmaisjakelulehdellä ei voi koskaan olla levikkiä. Sen tietää jokainen alan henkilö."

        Okei, meni munat ja kanat sekaisin: Puhuin siis jakelusta.

        "Sillä on jakelu, jonka määrää ei useimmiten ole mikään taho tarkistanut."

        Totta. Osa ilmaisjakelulehdistä väittää jakelun (levikkipeiton) kattavan esim. kaupungin lisäksi ympäryskunnat, kun taas totuudessa lehti ilmestyy parille syrjätien pätkälle. Noin, nyt se on jaettu tähänkin kuntaan!

        Mutta enpä lähtisi puhumaan ilmaisjakelulehdessä mainostamisesta ja kannatusilmoituksesta samassa lauseessa. Edelleen, luuletko mainostajien (niiden isojen) laittavan huvikseen joka viikko yli 1k € ihan vain kannatuksen vuoksi? Monet kampanjat suunnitelleena, voin kertoa että ilmaisjakelu tavoittaa ihmiset, varsinkin nuoret. (Joka on potentiaalinen kuluttajaryhmä, mutteivat raaski tilata paikallislehteä..)

        Ja asiaa on tutkittu ihan riippumattoman tilastokeskus yrityksen toimesta: Ilmaisjakelulehdet luetaan pääsääntöisesti yli 50% talouksissa. Se on paljon se.


    • darude278

      se kannattaa

    • dsfddb

      Itse teen töitä ilmaisjakelulehdessä mediatilan myyjänä ja voin vannoo, että ilmoitukset toimii. Mulla on paljon sellaisia yrityksiä asiakkaina, ketkä käyttävät vuoden aikana mainostamiseen 20,000 eurosta aina lähes 100,000 euroon saakka. Ja en ole edes suurasiakasmyyjä. Heidän myyntinsä onkin sitten aivan oma lukunsa.

      Työ on erittäin vaikeaa ja todellakin paljon tarvitsee töitä tehdä että siinä pärjää. Pitää osata muuntautua juurikin jokasen asiakkaan näköseks ja seurata myyntikenttää sekä asiakkaiden , että oman alan osalta. Eli pitää olla perillä monista eri asioista.

    • Anonyymi

      Onko näitä hommia mahdollista tehdä etänä kotoa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10430
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3575
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3331
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2885
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      211
      2255
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2213
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2043
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1648
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1466
    10. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1386
    Aihe