16 vuotias jätettiin yksin tuntemattomaan kaupunkiin 12 yöllä...

vrsucks

... koska oli ostanut juniori-lipun, eikä ollut henkkareita mukana. Aivan törkeetä toimintaa. Eikö olisi sopivampaa kysyä esim. lippua ostettaessa henkkareita, eikä vasta junassa, ja sitten vain heivata kirkkonummelle keskellä yötä.
Mitä jos 16-vuotiaalla ei olisi ollut kännykkää tms? Junassa oli konduktööri vaan sanonut että "no voit vaikka kävellä loppumatkan"

Että heivatkaa ne hiekkapillut helvettiin sieltä missä ne maksavat asiakkaat on.

6

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kato peiliin

Ihan turhaa itkua. Olisiko se pitänyt perille asti kuljettaa lastenlipulla? Kuljetusehdoissa ja lipussa on selvästi mainittu, että henkilöllisyys pitää todistaa. Aika vaikeeta on povata ihmisten syntymäaikoja.

Se, että antaa lapsensa matkustaa yöllä, rahatta ja kaikin puolin heppoisin eväin on mielestäni heitteillejättöä.

• Sos1aal1tantta

Öööh.. Mikäs juna pysähtyy kirkkonummelle kello 24?? Ei sellaista junaa olekaan. Illan viimeinen turun suuntaan kulkeva pysähtyy kirkolle 23.32.
      Aina pitää liioitella.

• asia on kerrottu

Kun minä ostin lapsilleni junioriliput lipunmyynnistä mulle sanottiin että lapsilla pitää olla mukana henkilöllisyystodistukset. Ei auta että ne on mulla kädessä lippuja ostaessa vaan ne pitää olla matkustajilla silloin kun liput tarkastetaan.

• maailmanmatti

Olipa avuton lapsi 16 vuotiaana vielä. Itse samassa iässä kiersin puoli maapalloa yksin, eikä ollut isi tai äifi joka maassa ottamassa vastaan ja neuvomassa. Kännyköistä ei otu vielä kuultukaan. Nykyiset kakarat täysin avuttomia vielä yli 30:n iässäkin.

• 5trett

16 vuotiaana moni kuolussa ihan eri paikkakunnalla missä koti

• dv12

Ei myöskään eläkeläinen eikä opiskelija voi matkustaa alennuslipulla ilman alennustodistusta. Ei kondutööri voi ulkonäön perusteella päätellä onko matkustaja 16 vai 17 vuotias.

Tässä tapauksessa junasta poistamisen olisi voinut välttää maksamalla konduktöörille aikuisten ja lasten lipun hinnan erotuksen.

Alaikäisen henkilökortti maksaa 30 euroa ja on 5 vuotta voimassa. Kyseisen matkustajan kannattaisi hankkia sellainen koska henkilöllisyystodistuksen omistamisesta on hyötyä muuallakin kuin junassa, esimerkiksi pankissa asioidessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      80
      3422
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      4
      1374
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      4
      1121
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      26
      1096
    5. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      820
    6. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      45
      788
    7. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      744
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      45
      739
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      29
      713
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      687
    Aihe