Laajavuori vai Kortepohja?

tiedonjanoinen___

Olen opinnot Jyväskylän yliopistossa nyt syksyllä alottava tyttö :)

Kaksion puolikas olisi tarjolla Laajavuorentieltä. Osaako kukaan sanoa millaista aluetta? Koen, ettei minua kyllä meno haittaisi kunhan se ei aivan riistäytyisi käsistä :D
Sen sain selville että harrastusmahdollisuuksia kuten lenkkipolkuja ja vastaavia : )

Haluaisin ympärilleni kuitenkin omanikäisiä uusia ihmisiä (vaikka vähän useampiakin) ja siksi olen myös miettinyt vaihtoehdokseni Kortepohjan ylioppilaskylää. Luin jonkin verran netistä huonoa palautetta itse alueesta (ankeaa, asunnot kylmiä yms.) mutta jollakin tasolla se voisi silti opiskelijamäärältään minua houkutella :)
Yhden kansanopistovuoden (sisäoppilaitos) eläneenä koen, ettei minulla ole niinkään hankaluuksia asua solussa ja tulen toimeen monenlaistenkin ihmisten kanssa.

Tietääkö kukaan onko Kortepohjan ylioppilaskylään kuinka hankala päästä asumaan? Käsittääkseni Laajavuortentieltäkään ei tosin olisi sinne matka eikä mikään, eli ehkä siellä voisi sitten kuitenkin käydä katsomassa sitä menoa ja meininkiä ja tutustua uusiin ihmisiin vaikkei itse Kortepohjassa majailisikaan? :)

Mielipiteitä ja kokemuksia ja kaikkea mahdollista tietoa molemmista paikoista ottaisin enemmän kuin mielelläni vastaan! :)
Itsellä tiedot Jyväskylästä aika hataralla pohjalla...

10

2353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiesitkö, että

Laajavuori=Kortepohjaa

• Terv Kortepohjasta

En tiennyt todellakaan Laajanvuori kuuluu kortepohjaan
        2 eri asuinaluetta Laajanvuori paljon laajempi kauempana keskustasta.Kortepohja ihan ok ainakin aikuisten asuintaloissa, opiskelija asunnoista en tiedä kohtuumatka keskustaan pyörällä.

• entinen kortepohjala

Opintosi kestävät todennäköisesti ainakin sen viisi vuotta, joten en suosittele Kortepohjaa. Itselleni ainakin riitti puoli vuotta sillä alueella. Väliaikaisena asuntona se kyllä kelpaa, mutta pidemmän ajan tarpeessa kannattaa ehkä ottaa Laajavuoren asunto. Kunhan nyt otat jonkun asunnon vastaan ettet joudu tilapäsmajoitukseen/hätämajoitukseen Kortepohjan yleisiin tiloihin...

• Terv Kortepohjasta

Mikä Kortepohjassa haittasi asuit opiskelia asunnoissa ylioppilaskylä ?

• Jatko-opiskelija

Kortepohja on hyvä alue asua! Viihtyisä. Keskustaan pääsee helposti. Myös hiihto- ja lenkkeilypolut lähellä!

• Össö

Ei käy ilmi onko kohteesi Laajavuoressa oleva KOASin asuntola vai jokin yksityinen. Jos se on KOASin asuntola, niin se on juuri Laajavuoren mutkamäen vieressä. Jos olet intohimoinen mutkamäkisti, niin silloin se paikka on aivan oikea. Jos taas kärsit mutkamäen jatkuvasta musiikista ja muusta metelistä, niin paikkaa on syytä välttää.

Asukkaat Laajavuoressa ovat enmmäkseen kai ammattiopiston ja ammattikorkeakoulun opiskelijoita. Jos annat enemmän painoa akateemisella miesseuralle, niin Kortepohjan yliopppilaskylässä sitä on paljon. Nykyisessä työllisyystilanteessa saattaa olla edullisempaa valita rakennusmestari tai sairaanhoitaja kuin työtön humanisti. Insinööriopiskelijoita on kuitenkin syytä välttää, koska heillä on pulaa työpaikoista.

• Parempaa väkeä

Suosittelen ostamaan oman asunnon Lutakosta jos ajattelin valmistuakin joskus, ihan turha maksella vuokria jossain slummiutuvissa lähiöissä.

• Terv Kortepohjasta

Pankki vastaa hyvin tylysti yleensä opiskelijalle yms menee lainaa kysymään.

• Lutakon opiskelija

Varmaan kannattaa vaihtaa se tonnikalan ja makaroonin sotkema kauhtunut kollegeasu johonkin muuhun kun menee pankkiin asioimaan?

• Terv Kortepohjasta

Farkuissa itse kirjoitin lainapaperit ei lainaa vaatteiden perusteella myönnetä, sinulta oma asunto jäänee haaveeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      16
      3850
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      232
      3776
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      132
      3416
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      72
      3394
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      22
      2277
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      34
      1813
    7. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      50
      1666
    8. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1600
    9. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32