Sairastuminen - miten toimia?

Anssi P.

Vähän hölmö kysymys, mutta miten sairastuessa pitää toimia jenkeissä matkustellessa? Siis jos tulee vaikkapa sitkeä flunssa? Oletetaan, että matkavakuutukset ovat kunnossa ja rahapussissa on parin tonnin edestä dollareita.

Voinko mennä vain lähimmän sairaalan päivystykseen vai miten toimia?

Ja sitten jos saan reseptin, niin miten voin lunastaa sen? Eihän minulla ole social security cardia tai sairausvakuutustodistusta.

Olen siis vieraillut maassa useastikin, mutta nyt ikää alkaa tulla ja ilmeisesti järjen määrä on kasvanut, kun tälläistä on aikaa miettiä.

6

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SK

      Jos matkavakuutuksesi on kunnossa, voit mennä mille tahansa lääkärille ja maksaa käyntisi itse. Jälkikäteen haet sitten korvauksen vakuutusyhtiöltäsi. Sama reseptin kanssa; menet mihin tahansa apteekkiin ja maksat täysihintaisen lääkkeesi itse ja haet korvauksen jälkikäteen. Voit myös tarkistaa vakuutusyhtiöstäsi onko paikkakunnalla jotain lääkäriä/sairaalaa, joka hyväksyy vakuutuskorttisi suoraan.

      • Anssi P.

        Selvä, kiitos vastauksesta. Liikun sellaisilla hillbilly-seuduilla, ettei vakuutusyhtiön paikkoja ole kuin ehkä 500 mailiin välein.


      • sairastuminen...
        Anssi P. kirjoitti:

        Selvä, kiitos vastauksesta. Liikun sellaisilla hillbilly-seuduilla, ettei vakuutusyhtiön paikkoja ole kuin ehkä 500 mailiin välein.

        Menet taksilla sen seudun parhaimpaan sairaalaan ja lyöt luottokortin tiskiin ja sanot et hoitakaa mut kuntoon. Sit Suomessa lääkäritodistuksesta, taksimatkoista, kuiteista ja luottokorttilaskuista kopiot vakuutusyhtiöön ja rahat maksetaan takas.


      • jotain järkeä toho..
        sairastuminen... kirjoitti:

        Menet taksilla sen seudun parhaimpaan sairaalaan ja lyöt luottokortin tiskiin ja sanot et hoitakaa mut kuntoon. Sit Suomessa lääkäritodistuksesta, taksimatkoista, kuiteista ja luottokorttilaskuista kopiot vakuutusyhtiöön ja rahat maksetaan takas.

        Tossa on sellanen pieni mutta..

        USAssa lääkärit ja varsinkin tutkimukset saattaa seudun parhaassa sairaalassa nostaa kulut jonnekin useamman tuhannen taalan tietämille.

        Kivahan se sitten on tietty tappiin lyödyllä luottokortilla matkustaa edelleen...


      • sairastuminen...
        jotain järkeä toho.. kirjoitti:

        Tossa on sellanen pieni mutta..

        USAssa lääkärit ja varsinkin tutkimukset saattaa seudun parhaassa sairaalassa nostaa kulut jonnekin useamman tuhannen taalan tietämille.

        Kivahan se sitten on tietty tappiin lyödyllä luottokortilla matkustaa edelleen...

        No jos sattuu olemaan lompakossa sellanen luottokortti jossa ei ole luottorajaa ja korttiyhtiöstä on vielä matkavakuutuskin.


    • matkailija-x

      Kannattaa kysyä tarkemmat ohjeet omasta vakuutusyhtiötä, ehdot voivat vaihdella yhtiöittäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe