Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

parisänky vai tavallinen...

ensiasuntoon??

olemme kaverin kaa molemmat 18v ja muuttamassa omillemme. Aattelin ottaa uuteen kämppään oman vanhan sänkyni, mut kaveri vaan sano, että "ethän sä mitään lapsisänkyä sinne voi viedä!, pitäähän sun hommata sinne parisänky".
Ei tullut tuo oikein mieleen :D
Aattelin, et parisänky hommataan sit kun on oikeesti isompi asunto, jossa on enemmänkin kuin yksi kämänen huone ja asutaan avoliitossa yms.. On tuo nukkumin sun muut jutut toimineet perus sängyssäkin :D

Mulla on ihan hyvät unenlahjat, eli mulle on ihan sama nukunko jättisängyssä vai patjalla, mut mites on?

15

2373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeboum

      Jos yksin muutat pikkukämppään niin ei sinne ole mitään järkeä ruveta änkeämään jäätävän isoa parisänkyä :D Säästät aika hyvin kun otat oman sängyn mukaan. Vanhemmatkin saavat kotiin mukavasti lisätilaa.

    • Nymmerö

      Parisänky vaan hankintalistalle jos mahdollista. Jos poikaystävä kuvioissa niin tarviit sitä pian kuitenkin.

      • Kaikki kerralla

        Vauvansänky myös odottamaan.


    • höhöhöhöh

      jos ei oo vakituista poikaystävää, niin näyttääkö parisänky vähän semmoiselta, että siellä käy joka yö joku randomi nukkumassa? :D

    • ghjgh

      Mites ihan vaan kompromissi 120 senttinen? Siihen mahtuu se poikaystäväkin ihan hyvin alkuun

      • yökiipeli

        Ei mahdu jos jompikumpi on lihavempi, voin kokemuksesta sanoa kun mulla on ollu tommonen 120 centtinen ja oon raahannut vanhoja lihavia ämmiä yökylään ni eihän ne siihen mahu, on ollu pakko pakottaa ne nukkumaan lattialla petauspatjassa.


      • Ootko neurootikko ?
        yökiipeli kirjoitti:

        Ei mahdu jos jompikumpi on lihavempi, voin kokemuksesta sanoa kun mulla on ollu tommonen 120 centtinen ja oon raahannut vanhoja lihavia ämmiä yökylään ni eihän ne siihen mahu, on ollu pakko pakottaa ne nukkumaan lattialla petauspatjassa.

        Hah, oon itte aikasta isokokonen mies, 189 cm, 120 kg ja mulla on 120 cm sänky. Kyllä siihen on kuule BBW:tkin hyvin mahtuneet mun kanssa sekä päällekkäin että vierekkäin (minähän en rimpuloista tykkääkään).


      • yökiipeli kirjoitti:

        Ei mahdu jos jompikumpi on lihavempi, voin kokemuksesta sanoa kun mulla on ollu tommonen 120 centtinen ja oon raahannut vanhoja lihavia ämmiä yökylään ni eihän ne siihen mahu, on ollu pakko pakottaa ne nukkumaan lattialla petauspatjassa.

        sanompa tähän väliin, että olen kaverini kanssa nukkunut tavallisessa yhden hengen sängyssä muutamia kertoja. Kumpikaan ei ole mikään tikku. Toki oli vähän ahdasta, mutta kyllä siinä nukkui yhden yön.


      • Kunnon sänky

        Kannattaisin myös tuota 120cm leveää.

        Omat vanhempani kysyivät kun muutin pois kotoa, että kai minulle hankitaan parisänky ja ilmoitin heti, että ei muuten hankita. Setäni ja tätini, jotka ovat kummatkin isokokoisia ihmisiä, ovat koko avioliittonsa nukkuneet max. 120 cm leveässä sängyssä. (Ja heidän isohko koiransakin nukkui siinä sängyssä.) Ja voin todeta, että sekä minä, että kulloisetkin miesystävät on ihan hyvin mahduttu tuollaiseen 120cm leveään sänkyyn.

        Lisäksi 120cm leveässä sängyssä on se hyvä puoli, että se mahtuu yleensä pienempien asuntojen makuualkoveihin ja jos kämppä on isompi ja on iso makuuhuone, niin sinne makkariin mahtuu sitten sängyn lisäksi vielä kirjahyllyjä, vaatekaappeja ja täysikokoinen kirjoituspöytäkin ;)

        Eli 120cm leveä on tarpeeksi leveä ja toisaalta tarpeeksi kapea vähän joka tarkoitukseen.


      • Eivälikokoa

        Hm, ei kande 120cm ottaa, se on ihan perseestä muutettaessa! Ei meinaa mahtua hissiin, muuttopakuihin jne, hankala kääntää ja nostaa. Mieluummin sitten kaksi 80cm tai kaksi 90cm (eli parisänky) kuin noita välikokoja!

        Itse ostin 120cm muuttaessani ekaa kertaa kotoa. Yksin muutin, joten en kokenut tarvitsevani parisänkyä, mut levee sänky ois kiva lekotella ja nukkua, ite kun nukun kyljelläni sillee et jalat aina roikku 80cm sängyn reunan yli epämukavasti...

        Nyt oon tajunnu et paljolta oisin säästyny jos oisin pienen sängyn ostanu, vaik vaan 90cm. Ekanakin niitä yhden yön hoitoja ei tuu olemaan montaa (ite inhoon niitä, eli se lisätila menee sit kuiteski hukkaa vaiks siihen mahtuski nukkumaa) ja jos tulee vakavampi suhde, niin kyl siin vaihees sit joko jumiudutaan sen isomman sängyn haltijan kämppään (kuten itsellä kävi kun tapasin sopivan tyypin, eli tässä tapuksessa kundin kämppään kun sil oli parisänky) tai ostetaan se iso sänky sit kaksistaan. Mun kokemuksen mukaan miehet tykkää leveillä niin helvetisti sängyssä (ihan sama onko S vai XL-kokonen mies), et ei siihen tyttö mahdu viekkuun välikokosängys kun mies valtaa sängyn.

        Miesystävä perusteli parisängyn hankintaansa sillä, et sekä sinkkuna et parisuhtees sitä kuulemma tuli käytettyä.. Oli sitten kavereita tai naisia kyläs. Jos asut jossain kaupungin keskustas ja kaveris kuusessa, ni sit parisängyst on hyötyy, voit majoittaa bileillan jälkeen humalaiset kaveris turvallisesti asuntoos, ettei tarvii mennä yksin yöl kotiin

        Vie vanha tavallinen sänky, jos flaksi käy niin kyllä hommat saa hoidettua siinäkin ja jos kundi jää pidemmäksi aikaa ni sit ostat isompaa :) muuten käy kuten mulle, et neljä muuttoa raahaat tota helvetin ongelmallista sänkyä ja maksat isoimmista pakuista ja peräkärryistä et saisit sen muutettua..... -_-


      • versatile 120
        Eivälikokoa kirjoitti:

        Hm, ei kande 120cm ottaa, se on ihan perseestä muutettaessa! Ei meinaa mahtua hissiin, muuttopakuihin jne, hankala kääntää ja nostaa. Mieluummin sitten kaksi 80cm tai kaksi 90cm (eli parisänky) kuin noita välikokoja!

        Itse ostin 120cm muuttaessani ekaa kertaa kotoa. Yksin muutin, joten en kokenut tarvitsevani parisänkyä, mut levee sänky ois kiva lekotella ja nukkua, ite kun nukun kyljelläni sillee et jalat aina roikku 80cm sängyn reunan yli epämukavasti...

        Nyt oon tajunnu et paljolta oisin säästyny jos oisin pienen sängyn ostanu, vaik vaan 90cm. Ekanakin niitä yhden yön hoitoja ei tuu olemaan montaa (ite inhoon niitä, eli se lisätila menee sit kuiteski hukkaa vaiks siihen mahtuski nukkumaa) ja jos tulee vakavampi suhde, niin kyl siin vaihees sit joko jumiudutaan sen isomman sängyn haltijan kämppään (kuten itsellä kävi kun tapasin sopivan tyypin, eli tässä tapuksessa kundin kämppään kun sil oli parisänky) tai ostetaan se iso sänky sit kaksistaan. Mun kokemuksen mukaan miehet tykkää leveillä niin helvetisti sängyssä (ihan sama onko S vai XL-kokonen mies), et ei siihen tyttö mahdu viekkuun välikokosängys kun mies valtaa sängyn.

        Miesystävä perusteli parisängyn hankintaansa sillä, et sekä sinkkuna et parisuhtees sitä kuulemma tuli käytettyä.. Oli sitten kavereita tai naisia kyläs. Jos asut jossain kaupungin keskustas ja kaveris kuusessa, ni sit parisängyst on hyötyy, voit majoittaa bileillan jälkeen humalaiset kaveris turvallisesti asuntoos, ettei tarvii mennä yksin yöl kotiin

        Vie vanha tavallinen sänky, jos flaksi käy niin kyllä hommat saa hoidettua siinäkin ja jos kundi jää pidemmäksi aikaa ni sit ostat isompaa :) muuten käy kuten mulle, et neljä muuttoa raahaat tota helvetin ongelmallista sänkyä ja maksat isoimmista pakuista ja peräkärryistä et saisit sen muutettua..... -_-

        120 cm sängyn saa kätevästi osiin, kunhan ei hölmöile ja osta runkopatjaa.
        Oikea sänky ja kunnon patja, se on parempi niin nukkumiseen kuin panohommiinkin.


    • ettäniin

      nukuttiin ukkoni kans ekavuosi sellasessa normilevysessä sängyssä kahestaan. vähän ahdas välillä mut mahduttiinpa kuitenki. Nyt on jopa 120cm leveä sänky.

    • 2 x 80cm sänkyä

      Osta kaksi runkopatjasänkyä ja laita ne tilanteen mukaan joko vierekkäin tai erilleen. Toinen voi olla vaikka sohvana, silloin kun ei muita nuku asunnossasi.
      Minulla tämä on toiminut näin ja olen ollut tyytyväinen ratkaisuun. Olet jo valintasi tehnyt ajat sitten varmaan, mutta kerroin silti oman mielipiteeni.

    • EkastaOmastaJoAikaa

      Neliöthän tuossa aikalailla ratkaisee.. Vaihtoehtona voit harkita sellaista, että viet kämppään oman vanhan sänkysi ja ostat kahden istuttavan vuodesohvan. Esim. Huuto.netistä voi saada hyväkuntoisen ihan edullisestikin. Siten sinulla on sekä sohva, että varasänky, johon tarvittaessa mahtuu poikaystävä tai kaverikin nukkumaan.

      Itse aikoinaan muutin ihan yhden hengen sängyn kanssa ekaan omaani, mutta kaipasin kyllä leveämpää kun poikaystäväkin niitä öitään luonani nukkui. Seuraavaan asuntoon ostin 120cm runkopatjan jolla pärjättiin pitkään, sekin oli ihan hyvä vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Auto myyjät ovat kuulemma parisängyn jakajia.
      Liikenne valojen kautta auton myyjät toimii,jakaa seksi kättä yksi vain sekä OP vakuutus pakko hakuja poliisin rikospuolen etäinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe