Manhattan ja kunnon ruokakaupat?

qwlkh1240987

Moi,

Olen käynyt Nykissä 2 kertaa (1999 ja 2007). Kummallakin kerralla ruokakauppojen löytäminen on ollut haastavaa. Joihinkin olen törmännyt, mutta yllättävän vaikeaa se on joka tapauksessa ollut. Ensi keväänä olen lähdössä taas ja haluaisin Nykissä asuvien tai asiasta tietävien vinkkejä.

Näistä olen tietoinen :
- Whole Foods Chelseassa
- Fairway Upper West Sidella

1. Tiedätkö jotain hyviä ruokakauppoja Manhattanilla?
2. Missä sijaitsee lähin suuri supermarketti (wal-mart tms.)? Brooklynissä?
3. Onko Macy´sillä hyvä ruoka-osasto?

12

2117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwlkh1240987

      Taidan vastata itse omaan viestiini, kun en oikein muita kommentteja saanut... :)

      Eli netistä löysin ainakin kaksi Food Emporium-liikettä joita on kehuttu (toinen Union Squarella ja toinen Upper West Sidella).

      Yllättävän vähän kuitenkin ruokakauppoja Manhattanilla on vaikka ihmisiä kuitenkin niin pirusti.

      Macy´ssilla ei taida olla ruokaosastoa? Onko muissa isommissa tavarataloissa? Barneys, Bloomingdale, Saks?

      • 6

        Walmarteja ei koskaan loydy minkaan kaupungin keskustasta, kaikki ovat periferiassa.
        Ei isoa ruokakauppaa kannata perustaa Manhattanin sydameen missa Trumpit ja muut lentavat avustajat kantapailla kokouksesta toiseen, etsi sielta missa perheet asuvat.
        t.usalainen.


      • fghhhhh

        Katsopa Yelpistä. Laita hakusanoiksi grocery store. Hyvin monta kertaa kaupungissa käyneenä ei ole koskaan ollut ongelmia ruokaostosten kanssa.

        Mm. Food Emporiumilla, Gristedesillä, D'Agostinosilla ja Whole Foods Marketilla on lukuisia ruokakauppoja Manhattanilla. Sitten on myös paljon "ei-ketju" ruokakauppoja.


    • ninni7000

      K-Mart kauppa, kaksikerroksinen, löytyy kun menee 6-metrolla St. Marks Placen pysäkille. Se on siellä metrotunnelissa, sillä puolella josta pääsee downtownin suuntaan. Hyvä iso kauppa. Siellä poikkesin itse pari kertaa.

    • qwlkh1240987

      Kiitos vinkeistä!


      Tietääkö kukaan onko noissa tavarataloissa ruokaosastoja? Tyyliin Stockmannin herkku?

    • ninni7000

      Muista en tiiä, mutta Macy'sillä ei ainakaan ollut.

    • SK

      Ihan mielenkiinnosta kysyisin mitä aiot sieltä ruokakaupasta hankkia? Manhattanin ruokakaupat on sikakalliita ja ainakin meikäläinen pääsee vähemmällä vaivalla ja melkeinpä rahallakin syömällä ulkona. Yksi ketju, jota ei ole mainittu, on Morton Williams. Myös erilaisista kauppahalleista voi ostaa esim. kalaa, juustoja, leipää jne. Tavarataloissa ei ole ruokaosastoja.

    • matkailija-x

      Ruokakauppoja löytyy kyllä. Mene Googlen karttoihin www.maps.google.com, etsi Manhattan ja hae "etsi lähialueelta"-toiminnolla grocery store.

      Jos ruokatuliaisia etsit Whole Food, Wholefoods, West Side Market, Gourmet Garage, Dean & DeLuca ovat hyviä paikkoja, samoin Williams Sonomalla on paljon tuliaisiksi sopivia tuotteita. Samoin luomutoreilla ympäri kaupunkia on mielenkiintoisia tuotteita vihannesten ja hedelmien lisäksi.

      Itse käyn ruokakaupoissa aina matkoilla,katselen mitä paikallista on tarjolla, ostan tuliaisia ja itselle kotiinviemisiä.

    • sini_787

      Eikös Union Squarella ole iso ruokakauppa? Mun hotelli viimeisimmällä Nykin matkalla oli lähellä Harlemia, 110W streetillä metroaseman kohdalla Upper West Sidella oli kiva, iso ruokakauppa.

    • matkailija-x

      Union Squarella on Whole Foods, jolla on liikkeitä useassa paiakssa Manhattanilla. Pari korttelia Union Sqaresta itään 14. kadulla on myös Trader Joe's. Aiemmin mainitsemieni lisäksi isoja ruokakauppoja ovat mm. Food Emporium ja Fairway sekä Zabars, jonka yläkerrassa on myös iso keittiötarvikeliike.

      Katsasta myös Chelsea Market, jossa on erilaisia ruokakauppoja, leipomoita, ravintoloita jne.

    • jepulista...

      Itse ostan monesti välipalaa apteekeista, esim. Duane Readelta. Näissähän myydään myös elintarvikkeita. Tuoretuotteita niissä ei taida olla, ainakaan isoa valikoimaa, mutta kyllä niistä jotain löytää pahimpaan nälkäänsä.

    • D'agostino is best

      Olin itse kesällä New Yorkissa ja kävin ostamassa ruokaa Duane Readesta (niitä on joka paikassa, mutta ei kovin monipuolinen, kohtuuhintainen) ja D'agostinosta (todella monipuolinen ruokakauppa!, melko halpa). Kannattaa katsoa D'agostinon nettisivut: http://www.dagnyc.com/ Sieltä löytyy tarkemmat sijainnit.

      Aluksi saattaa näyttää siltä, ettei tavallisia ruokakauppoja ole Manhattanilla missään, mutta kun tietää muutaman ketjun nimet, niin huomaakin, että niitähän on yllättävän paljon kaikkialla! Kokemuksella voi todeta tämän.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe