Elias on 4 vee. Elias haluaisi aloittaa jo koulun ja niinpä hänelle onkin hankittu oikein vanhan kunnonajan aapinen. Sieltä Elias tunnistaa jo monta kirjainta ja näin valmentautuu kouluun. Aapisessa on paljon selviä kuvia ja tikkukirjaimin kirjoitettuja esineiden ja asioiden selityksiä. Tökin sormellani, puhumatta mitään, aapisen isoja alkukirjaimia satunnaisessa järjestyksessä.
Aapinen: O niin kuin O-ME-NA , I niin kuin I-SÄ, L niin kuin LE-VY (äänilevy)
Elias: Oo nin kuin omena, Ii niin kuin isä, Äl niin kuin ceedee.
Kerrohan sinäkin!
Nerouden lähteillä
4
<50
Vastaukset
- Anna-täti15
Ollin ollessa viisi vuotias hän kiinnostui aivan hurjasti sukulaisistaan. Kuka oli kenenkin serkku mikä seoli nimeltään kuka oli pekan vaimo ja minkä niminen oli eno.
Lopulta Olli oli niin sekaisin, että joutui kysymään, mikä se minun nimi olikaan :) Kun vieroitin nuorintani tuttipullosta n. 2 vuotiaana, putosi pullo "vahingossa" pyöräretkellä. Pihapuissame oli silloin harakanpesä jossa poikasia.
Tytön kysellessä pulloaan, sanoin harakan varmaan tarvinneen sitä poikasilleen kun ovat niin pieniä. Linnun nähtyään lentelemässä tytär huusi: "Harkka, tuo tuttipulloni takaisin !"Ja tuli tässsä mieleeni vielä toinenkin juttu. Toinen lapseni 3 v iässä seisoi hellan vieressä (tietysti minun valvonnassani) ja hämmenteli pannussa olevia sipulirenkaita. Aikansa hämmenneltyään totesi: "Äiti, noita nauriksia minä en syö !"
- tanj a
Hoidin joskus vuosia sitten kolmen eri perheen pikkupoikia, joista yksi kulki vanhempiensa matkassa urheilukisoissa pitkin Suomea.
Olen tyypillinen suomalaisnainen eli lyhyehkö, tanakka ja vaalea. Se ei kuitenkaan estänyt yhtä pikkupojista ihastumaan minuun totaalisesti ja päivähoito alkoi aina suuren tunnekuohahduksen kera.
Eräänä arkisena päivänä hääräsin kettiössä lounasta valmistelemasta ja kyseinen pikkupoika katsoi ruokapöydästä minua silmät arvostusta ja rakkautta tuikkien. Tunteellisen huokauksen säestämänä poika katsoi minua niin kuin rakastunut mies vaan voi todeten: tanj a, olet niin Seppo Rädyn näköinen.
Enpä ole ikinä niin suurta ja aitoa kohteliaisuutta elämässäni saanutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1389808
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485383Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p393982Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313595Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352654Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981567Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731418Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376