Maailman kaikilla kolkilla soitettu, myös sinfoniaorkesteritasolla esitetty.
Eräs suomessa esitettävä muunnos tästä on nimeltään >pääskyselle< . Hieno sävellys!
Tulen huomenillalla kattomaan onko joku hyvä sielu yotubesta sen löytänyt.
Mikä meksikolainen kansansävelmä?
47
356
Vastaukset
- isoäiti*
http://www.youtube.com/watch?v=qFrJhxH-8No&feature=related
Tätä meksikolaistako etsit?
Hyvää kesää cpt.cöpenick!En ihan tätä etsinyt. Kiitos kuitenkin isoäidille ja hyvän kesän jatkoa.
Tämän lastenlaulun suomalaisessa sovituksessa sanat menee jotenkin näin:
Niin ihanaa on kun taas meillä kesä on
ja maalle vaan me kohta muutetaan
Minun pitää hyräillä tämä melodia musiikkikaupassa, he tunnistavat siitä musiikkikappaleen nimen.- sinisirkku-
capt.cöpenick kirjoitti:
En ihan tätä etsinyt. Kiitos kuitenkin isoäidille ja hyvän kesän jatkoa.
Minun pitää hyräillä tämä melodia musiikkikaupassa, he tunnistavat siitä musiikkikappaleen nimen.Katopas Capt. hakee myös lastenlaulua:) Kuinka voikaan joskus soida sisäisesti jokin laulu mielessä! Tuo on hyvä idea hyräillä, jospa joku tunnistaa....
Minulla taas alkoi soida tuo:
Uuden nuken saanut pikku Maija on...se on niin tunteisiin vetoava, kun--- Nukke vanha hyljättynä aivan, yksin nurkassansa on surullinen...sanoja en enään muista, vain tunnelman, mutta toivoin jonkun täällämuistavan. - ........
sinisirkku- kirjoitti:
Katopas Capt. hakee myös lastenlaulua:) Kuinka voikaan joskus soida sisäisesti jokin laulu mielessä! Tuo on hyvä idea hyräillä, jospa joku tunnistaa....
Uuden nuken saanut pikku Maija on...se on niin tunteisiin vetoava, kun--- Nukke vanha hyljättynä aivan, yksin nurkassansa on surullinen...sanoja en enään muista, vain tunnelman, mutta toivoin jonkun täällämuistavan.Tuollapa on Hyljätyn nuken sanat:
http://lirama.net/song/243759 - eikö ss muka
sinisirkku- kirjoitti:
Katopas Capt. hakee myös lastenlaulua:) Kuinka voikaan joskus soida sisäisesti jokin laulu mielessä! Tuo on hyvä idea hyräillä, jospa joku tunnistaa....
Uuden nuken saanut pikku Maija on...se on niin tunteisiin vetoava, kun--- Nukke vanha hyljättynä aivan, yksin nurkassansa on surullinen...sanoja en enään muista, vain tunnelman, mutta toivoin jonkun täällämuistavan.osaa googlettaa, mutta tapa se on tuokin olla esillä kaiken aikaa.
- sinisirkku-
eikö ss muka kirjoitti:
osaa googlettaa, mutta tapa se on tuokin olla esillä kaiken aikaa.
Eikö ole suotavaa tehdä aloituksia? Tekisit sinäkin, mutta minustahan sinä aina kaivat vikoja!
Onko tuo mielestäsi oikein ja hyvätapaista? Katsos ylläpito ja suomi24 suosivat kirjoittelua!
Kokeilepa Googlettaa *Uuden nuken saanut,* minä nimittäin tein sen.Ei löytynyt!
Se siitä. - se siitä
sinisirkku- kirjoitti:
Eikö ole suotavaa tehdä aloituksia? Tekisit sinäkin, mutta minustahan sinä aina kaivat vikoja!
Onko tuo mielestäsi oikein ja hyvätapaista? Katsos ylläpito ja suomi24 suosivat kirjoittelua!
Kokeilepa Googlettaa *Uuden nuken saanut,* minä nimittäin tein sen.Ei löytynyt!
Se siitä.että ensi googlettamalla sanat tulivat , kokeilkaas toisetkin "uuden nuken saanut" , heti onnistuu, ensimmäisenä on luettelossa. Ei ole oikein jahyvätapaista tuollainen teeskentely.
- SINISIRKKU-EK
se siitä kirjoitti:
että ensi googlettamalla sanat tulivat , kokeilkaas toisetkin "uuden nuken saanut" , heti onnistuu, ensimmäisenä on luettelossa. Ei ole oikein jahyvätapaista tuollainen teeskentely.
Tuli se, kun kirjoitin koko säkeen, ekan kerran laitoin vain *uuden nuken saanut,....*Pikku Maija oli se tärkeä,
mutta miksi teet noin ilkeitä johtopäätöksiä minusta? Ihan kuin olisin valehdellut !
Eikä se poista sitä, että jatkuvasti nälvit minua, ei OLE väärin ole edes kysyä palstalaisilta jos he muistavat! - ,,,,,,,
SINISIRKKU-EK kirjoitti:
Tuli se, kun kirjoitin koko säkeen, ekan kerran laitoin vain *uuden nuken saanut,....*Pikku Maija oli se tärkeä,
mutta miksi teet noin ilkeitä johtopäätöksiä minusta? Ihan kuin olisin valehdellut !
Eikä se poista sitä, että jatkuvasti nälvit minua, ei OLE väärin ole edes kysyä palstalaisilta jos he muistavat!Älä välitä, ei välittänyt Villekään. Jatketaan hyvillä mielin, eikä välitetä narskujista.
Kivoja kirjoituksia olet kirjoittanut, kiitos sinulle! ♥ - sinisirkku-ek
,,,,,,, kirjoitti:
Älä välitä, ei välittänyt Villekään. Jatketaan hyvillä mielin, eikä välitetä narskujista.
Kivoja kirjoituksia olet kirjoittanut, kiitos sinulle! ♥Kiitos söpöstä sydämestä, lämmittäköön se palstaamme:)
- itse olet joko
SINISIRKKU-EK kirjoitti:
Eikä se poista sitä, että jatkuvasti nälvit minua, ei OLE väärin ole edes kysyä palstalaisilta jos he muistavat!ilkeä tai tyhmä tai molempia. Ulkopuolisena sanon, että sain laulun esiin kolmella sanalla : uuden nuken saanut .
- ,,,,,,,
itse olet joko kirjoitti:
ilkeä tai tyhmä tai molempia. Ulkopuolisena sanon, että sain laulun esiin kolmella sanalla : uuden nuken saanut .
Uskotaan, anna jo olla!!!!!
Olet toooooosi etevä. - katN
capt.cöpenick kirjoitti:
En ihan tätä etsinyt. Kiitos kuitenkin isoäidille ja hyvän kesän jatkoa.
Minun pitää hyräillä tämä melodia musiikkikaupassa, he tunnistavat siitä musiikkikappaleen nimen.Lastelaululevyllä "Leikkimökin lauluja" on kappale nimeltä Pääskyselle.
Tosin, se ei ole meksikolainen.
- sinisirkku-
VoiKiitos! Mitkä muistot tulvii mieleen. Hyvin kaunis opettavainen lastenlaulu, meidän aikakauden:)
- susm.
kyllä varmaan on cc vaikee löytää noin vähäisillä tiedoilla, auttaskohan yhtään jos kattelisit golondrina-sanalla, se on espanjaa ja merkitsee pääskynen. Eikös espanja ole Meksikon pääkieli?
Ite yritin näin ja vain tällanen nyt sattui haaviin:
Golondrinas Viajeras Joan Sebastian & Lucero
Enhän minä polonen vieläkään oo joutanu opettelemaan tuota suoraa siirtoo youtubesta !!! - katileijailee
hakoooo, mitäs tässä etsitään meksikolaista kansansävelmää vai ss:n lastenlauluja. menikö ketjut limittäin?
- tässä näette
sen tavat !
Ei näistäkään näköjään ihan hyvää keskustelua saa.
Voiko yhdestä laulusta keskustella?- sinisirkku-ek
Onko se nyt niin tärkeää omaan ketjuun kerätä, ihan kivastihan Sus tuli mukaan ja muutkin.
Onhan päivä vielä huomennakin:) Oliko Sinulla Ruuneperi jokin laulu mistä pidit poikasena?
- susmorsian ek.
Buenos Dias amigos - Buena Dia!
läksin seikkailemaan taas musiikin maailmaan...muistan kyllä cc samalla katsastella lauluasi, jos sattuisi kohdalle.
Lämminäänisiä miehiä löysin sekä Meksikosta että Argentiinasta, voihan näitäkin kuunnella, rakkaus, tuska ja sotiminen noissa eteläamerikkalaisissa useimmiten sisältönä.
Tälle syksylle ja seuraavalle talvelle olisikin minun löydettävä taas pitkästä aikaa uutta elämänsisältöä, se vakaumus on kesän aikana herännyt, etten likaa tottuisi vaan kotosalla viihtymään. Yksi vanhenemisen merkki voi olla myös se, että alkaa tyyntyä oloihinsa , tulla liian mukavuudenhaluiseksi.
Ei mitään kovin liian vaativaa harrastusta, mutt jokin vakimeno vaikka kerran viikossa vain. ehkäpä joko espanja tai portugal, siis kielet, joista olen aikoinaan alkeita opiskellut. Mistä sitä tietää, jos vaikka sittenkin, kuitenkin, kaikitenkin vielä lähtisin, moni on yllyttänyt lähtemään. Jotenkin tuntuu, etten voi jumittua tähän loppuelämäkseni...paljonko lie jäljelläkään.
No nyt se tuossa alussa löytämäni musiikki, ihan sattumalta kohdalle osunut:
El Pajaro Muerto - charlo ja
Alberto Marino - Francesita Tango ja Tres Amigos - Katleija
CC, laitan sinulle linkin youtubeen, jossa on sivu traditionaaliseen meksikolaiseen folkmusiikkiin. Klikkaile ja kuulostele, löytyisikö näistä.
http://www.youtube.com/results?search_query=traditional mexican folk music&aq=3&oq=traditional mexican Kiitos Katleija. Hakemani kaunis musiikkikappale on jokaiselle tuttu. Kai jo kouluaikoinani kuultu. Selasin noita tubekuvakkeita, ei tullut vastaan.
Voin livenä vetää värssyn jollekin paikkakunnan musiikkia tuntevista. Sellainen heittää heti mikä kappale on kyseessä.
Ruune tuolla jo paheksuu tylsän aiheen venyttämistä! On han se t a r p e e t o n t a, että jonkun kirjoitus menee ruuneketjun päälle. Sori perkeleesti.- Katleija
Venytetään vielä :-)
Tästä mie tykkään: (Domingo, Carreras, Pavarotti) Cielito Lindo.
http://www.youtube.com/watch?v=Sfw8ztCDYao&feature=related Muista Kat vielä sen venäissyntyisen, sittemmin ruotsiin muuttaneen laulajaihmeen... nyt se nimi jo unohtui.
Hänellä on absoluuttinen sävelkorva. Taitaa olla jo 20v, kun menin tätä herraa kuuntelemaan Haminan kirkkoon.
Olisko etunimensä ollut Nikolai.
Hukkasin sen kerran meikälle opetetun niksin, millä googleen pääsee välillä hukkaamatta jo aloitettua viestiä.
Menen kattoon nyt googleen lähettämällä ensin tämän.- ........
Voithan sinä tehdä monia Google-sivuja yhtä aikaa. Ei muita tarvitse sen takia sammuttaa.
- susmorsian ek.
mikä päähänpinttymä nyt lie tullut minullekki löytää se musiikki, no tulipahan samalla kuunneltua näitä meksikolaisiakin!!!
Olinpa viel kirjoittanut muistiin tämänkin ns. mariachi-musiikkia:
Mariachi Vargas
Cielito Lindo Huasteco - susm.
Olikohan kyseessä Nikolai Gedda?
- susm.
nyt mie nauraa hykertelen, kun vasta huomasin samaa sivua Katleijan ehdotelleen....Cielito Lindo...
- Katleija
susm. kirjoitti:
nyt mie nauraa hykertelen, kun vasta huomasin samaa sivua Katleijan ehdotelleen....Cielito Lindo...
Susm. Näinikkää siirrät linkin esim. youtuupesta viestiin, mie neuvon nyt sen suil:
- Ku oot avannu sen kappaleen ni likkaa sielt ylläält sitä www. osoiterivvii kerran ni se muuttuu siniseks (sitä sanotaa maalaamiseks)
- Sit painat CTRL näppäint ja piet sen allaal samal likkaat C- näppäint. (näin se osote jääp konneen pöyväl muistii)
- Sit määt siihe siun viestii ja paat kohdistimen uuvel rivil siihe kohtaa mihi sie halluut sen linkin laittaa.
- Sitte paina taas CTRL nappi alas ja pien se allaal ja likkaa nyt L kirjaint. (kone ottaa sielt pöyvältää sen sinne muistii pannun ja antaa sen siul)
Siin se linkki sit on, ole hyvä vaan. - ......
Katleija kirjoitti:
Susm. Näinikkää siirrät linkin esim. youtuupesta viestiin, mie neuvon nyt sen suil:
- Ku oot avannu sen kappaleen ni likkaa sielt ylläält sitä www. osoiterivvii kerran ni se muuttuu siniseks (sitä sanotaa maalaamiseks)
- Sit painat CTRL näppäint ja piet sen allaal samal likkaat C- näppäint. (näin se osote jääp konneen pöyväl muistii)
- Sit määt siihe siun viestii ja paat kohdistimen uuvel rivil siihe kohtaa mihi sie halluut sen linkin laittaa.
- Sitte paina taas CTRL nappi alas ja pien se allaal ja likkaa nyt L kirjaint. (kone ottaa sielt pöyvältää sen sinne muistii pannun ja antaa sen siul)
Siin se linkki sit on, ole hyvä vaan.Kyllä minun ainakin on painettava CTRL ja V, jotta muistiin laitettu linkki tulee esiin.
- Katleija pökö
...... kirjoitti:
Kyllä minun ainakin on painettava CTRL ja V, jotta muistiin laitettu linkki tulee esiin.
VANHUUS EI TUU YKSIN. KIITOS SINULLE PILKKUNEN (......)
Sus. hyvä huomaa nyt tämä korjaus.
Kyllä keljuttaa kun aina tulee noita virhelaukaisuja. Onneksi on fiksuja auttajia.
ps. tulin juuri suihkusta hikisen vattupoiminnan jälkeen ja heti koneelle. - K likka aja
Katleija kirjoitti:
Siin se linkki sit on, ole hyvä vaan.Tässä helpompi konsti:
- Hiiren oikeanpuoleisella painikkeella (= kakkospainike) klikkaat sitä osoitepalkissa olevaa osoitetta (tai mitä tahansa muutakin siinä olevaa osoitetta.)
- Kopioi, sanotaan sulle. Klikkaa siitä hiiren vasemmanpuoleisella (= ykköspainike)
- Mene sinne, johon sun pitää se osoite siirtää ja klikkaa taas hiiren kakkospainikkeella siihen kohtaan. Liitä, neuvotaan nyt. Klikkaa siitä ykköspainikkeella, siis vasemman puoleisella. A wot. - Katleija
K likka aja kirjoitti:
Tässä helpompi konsti:
- Hiiren oikeanpuoleisella painikkeella (= kakkospainike) klikkaat sitä osoitepalkissa olevaa osoitetta (tai mitä tahansa muutakin siinä olevaa osoitetta.)
- Kopioi, sanotaan sulle. Klikkaa siitä hiiren vasemmanpuoleisella (= ykköspainike)
- Mene sinne, johon sun pitää se osoite siirtää ja klikkaa taas hiiren kakkospainikkeella siihen kohtaan. Liitä, neuvotaan nyt. Klikkaa siitä ykköspainikkeella, siis vasemman puoleisella. A wot.Kyllä ja kiitos ja A wot.
Voipa maalata vaikka tekstiä mistä vain ja siirtää mihin vain, varmaan nopein tapa. Jes, Sus! Tämän huikean tenorin nimi pälähti mieleen iltauutisten jälkeen. En päässyt enää kommentoimaan.
En löytänyt googlesta N G Nikolai haulla. Sen sijaan näin sielä prof. Eero Lehtisen nimen. Hänelläkin on puhdas lauluääni.
- susm.
kiitos Katleija! Kunpa vaan tietäsit, millanen tekniikan ihmelapsi oon...tuoki neuvo näyttää ihan heprealta. Hyvä kun edes palaneen lampun tilalle ossaan jo vaihtaa uuden.
Yritän opetella toki ohjeesi mukaan, näätte sit joskus, jos onnistuu !!!- Katl.
Huomasit kai tuon korjauksen ohjeeseen. Sulle lohtutukseks' et tämmöne tekniikan nero minäkin olen.
Hei, apua saattaa löytyä koneen hallintaan läheltäkin.
Jos koneen käytössä kokee olevansa aina vähän tietämätön, kannattaisi muuten mennä esim. työväenopistojen tai kansalaisopistojen atk-kurssille, sillä siellä varmasti oppisi tärkeimmät kikat, jolla koneen käyttö helpottuisi paljon. Jos nimittäin paikkakunnalla sellaisia kursseja on. Ainakin pääkaupunkiseudulla on lyhyitäkin kursseja ensi alkuun. Joku tottunut tuttu käyttäjä voisi myös antaa pikakurssin tärkeimmistä koneen käyttöä helpottavista kikoista. Esim. lapsenlapset saattavat olla varsinaisia taitureita, kun ovat kasvaneet atk:n käyttöön lähes heti kävelemään opittuaan. Näyttävät mummille ja vaarille mielellään kuinka teräviä ovat. :)
Itse olin jo työssä joutunut käyttämään konetta monin tavoin ja kurssitettiin tietty jonkin verran myös, esim. taitto-ohjelmiin. Kuvankäsittelyohjelmat ja musiikki- ym.ohjelmat opettelin itse. Mutta atkoossa on paljon semmoista, jota ei itsekseen tekemällä opi, vaikka tekemälläkin jotain keksii ja tietenkin oppaita tutkimalla. Eli itse sain tottumuksen koneisiin melkein huomaamattani ja kivuttomasti. Minun tapauksessani kylläkin kävi niin, että osasinkin paremmin koneen käytön kuin lapseni ja lapsenlapseni, joten olen ollut heillekin antamassa vinkkejä ja olen heidän mielestään nörttimummi. :) Tosin työssä olin tottunut käyttämään Maciä ja kotiin hankin PC:n, jossa sitten oli omat opettelunsa minullakin ja aikansa huuli pyöreänä opettelin uutta.
Kun uudemman koneen kotiin saatuani annoin entisen koneeni sisarelleni kun hän oli lähes kahdeksankymppinen, niin huomasin, että hänen oli tosi vaikea ymmärtää ensin koneen "järkeä", kun atk oli hänelle aivan uusi asia. Hän esim. sitkeästi väitti, että kone pirulainen kiusallakaan!!! ei tottele häntä, johon sain aina näyttää, että hän itse aiheutti jonkin ongelman, että kone ei todellakaan ajattele yhtään mitään, vaan tottelee orjallisesti, mitä hän määrää sen tekemään. :)
Tein hänelle vihkoon muistiohjeita tallentamiseen, kopioimiseen, liittämiseen, kuvien liittämiseen kirjeisiin yms. Hän kun on eri paikkakunnalla, en voinut olla jatkuvasti neuvomassa - ja useat asiat painuvat mieleen vasta, kun tarpeeksi monta kertaa asian tehnyt. Tärkeimmät perusteet olivat hänellä aika pian hallussa ja nyt hän on käyttänyt jo monta vuotta näppärästi konetta ja kahden minulta perityn koneen jälkeen hänellä vihdoin on aivan tuliterä ja uusi! Systeri surffailee nyt kuin ohjus ympäri maailman avaruuksia eikä voi käsittää, miten on ylipäätään selvinnyt ilman konetta. Kun alkuun pääsi, on itse tekemällä oppinut paljon kikkoja ihan itse. Raha-asioissa hän vielä antaa mieluummin poikansa maksaa laskut netin kautta, siinä hänellä on jokin pelon paikka.- kat....
Suosittelen myös ATK-kursseja, niitähän löytyy senioreillekin ihan omia, alkeista eteenpäin.
Työssähän joutui koneen kanssa tekemisiin, mutta se oli aika rajoittunutta ainakin minun kohdaltani. Oli ne määrätyt ohjelmat, joita käytettiin ja sähköposti.
Eläkkeelle jäätyäni hankin koneen itselleni ja kävin kursseja.
Kolmetoista vuotta on aikaa ensimmäisen PC:n hankinnasta. Kyllä olivat koneet silloin kalliita nykyiseen verrattuna. Työtehtävistä tosiaan riippui työelämässä, millaisia atk-ohjelmia oppi käyttämään. Esim. Excel-ohjelmaa en ole koskaan tarvinnut, joten en ole sitä opetellutkaan, vaikka hyödyllinen ohjelma se johonkin tarkoitukseen varmaan olisi. En vain ole keksinyt mihin tarkoitukseen minulla itselläni. :)
- sinisirkku-
Terveiset capt.cöpenikille ja vaimolle :)
http://www.youtube.com/watch?v=Oa5HBlU1h9M - Anonyymi
KYLLÄ SE LÖYTYY YOU TUBESTA, KUN GOOGLETAT "PÄÄSKYNEN MEKSIKKOLAINEN KANSANSÄVELMÄ". - SE ON TOSI KAUNIS !
YT.L - Anonyymi
siis ette löytäneet 20 vuoteen voi veljet
1. olen asunut Köpenickissä joka on Berliinissä vähän nuhjuinen eli edullinen
paikka
2. koulussa oli saksapainotteinen opetus ja emme oppineet amerikkalaista
musiikkia
3. siihen yhteys oli Caterina Valente jota kuuntelimme Valenten kansallisuuta on mahdoton määrittää = kaikkia eurooppalaisia kansoja ja asui Ruotsissakin
hän lauloi latinoja ja saksaa ja ...
TÄSSÄ ON SE KAPPALE JOTA ETSITTE
Pääskynen meksikolaiseen tapaan
https://www.youtube.com/watch?v=7Tazm9uprtg- Anonyymi
Valente oli hieman kuin marssimusiikkia, tosin melodiat aika ok.
- Anonyymi
Kun kesä on
Susanna v.1971- Anonyymi
Se on mukavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1921618Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2471450Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281061- 791027
- 741020
- 117980
- 77900
Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose157831Hindujen rukous ei auta
Rukoilu hindulaisuuden tapaan ei voi missään tapauksessa tuottaa hyviä tuloksia. Ja miten joku epäjumala voisikaan mihin346826- 54814