Heippa.
Olen 30 nainen, joka on alkanut nyt hiljalleen toteuttaa pitkäaikaista haavettaan maailmanympäri matkasta. Haluisin käydä aasiassa, australiassa ja jenkeissä. Lähi-itä ja afrikka ei välttämättä ole yksin matkustavana listalla.
Tarkoitus ois kiertää ympäri ämpäri kuitenki edellä mainituissa maanosissa.
Mutta nyt kuitenki pitäis saada hyviä vinkkejä ihmisiltä jotka ovat samanlaisen haaveensa toteuttaneet,
Aika minkä olen maailmalla ajatellut olla puolesta vuodesta-vuoteen.
Haluisin rauhassa mennä ja katsoa paikkoja ja tutustua paikalliseen kulttuuriin ilman stressiä.
Mistä kannattais niitä lentopaketteja hommaa, mitä kaikkee pitäisi muistaa.
Kertokaa kaikki mitä mieleen tulee ,tärkeä ja vähemmän tärkeä.
Nyt on kaikki neuvot ja vinkit kultaakin kalliimpia :)
Maailmanympäri matka
2
429
Vastaukset
- Zinsin
Hei,
En ole maailmanympäri matkaa tehnyt mutta Aasiassa ja Australiassa reissannut. Kun sinulla on aikaa ja haluat kierrellä omaan tahtiin, ota joustavat liput joiden päivämääriä voi vaihdella. Kysy tarjouksia eri matkatoimistoilta. Aasian ja Australiankin sisällä lentää kyllä halvalla, joten voit kyllä itsekin varailla lentoja sitä mukaa kun tiedät aikataulujasi. Esim Air Asia ja Tiger Airways kannattaa tsekata. Halpalentoyhtiöitä, mutta lyhyemmät matkat taittaa helposti ja kyllä ne ilmassa pysyy siinä missä muiden lentoyhtiöiden koneet.
Mieti valmiiksi missä kaikkialla haluat käydä ja mitä nähdä suurinpiirtein, mutta jätä tilaa myös spontaaneille ideoille ja tulet huomaamaan että virran vietävänä on mukava mennä.
Huolehdi käytännön järjestelyistä kuitenkin ajoissa, kuten viisumeista, rokotuksista yms.
Toivon sinulle ihanaa vuotta, se tulee varmasti olemaan ikimuistoinen! Olisipa mukava tietää miten matka menee jos jo olet reissun päällä?
Sopivan kokoinen reppu on juuri oikea matkakaveri. Ja reitti ajatus karkeasti kohdallaan. Kyllä Afrikankin jotkut maat sopii, kun valkkaa rauhallisimmasta päästä. Kuten myös nuo muslimiuskonnon seudut vaativat myös vähän enemmän varovaisuutta kuin Australia, Amerikat tai aasian maat. No Euroopassakin on joku paikka hyvälle pysäkille. Alla oleva antanut jo perus ohjeita.
Itsellä sama haave vielä toteuttamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään15413424Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen893736Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,1363037Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2721483Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?471438Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1571395Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151304Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141264- 811091
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin2071022