Onko meillä kesälomaa,miten palkka.

pullukka90

Ovatko omaishoitajat ainoa lainsuojaton ryhmä jolle ei kuulu kesälomaa.

7

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei puulluu

saat joka kuukaudesta 3 päivää lomaa,joka käytät ne tai säästät ja pidät pidemmän loman

• auli-auli*

Minä pidän 3-viikosta kuukauteen kesälomaa, se maksaa aika paljon mutta mielestäni on sen arvoista.
      Myös talvilomaa pidän pari viikkoa.
      Saan myös viikottain vapaata pari päivää. Suunnilleen samat vapaat kuin työssäkäyvillä, paitsi se, että kun hoidan olen myös saatavilla koko ajan, ei ole 8h työpäivää.
      Nämä vapaat joutuu itse kustantamaan koska eivät ole lakisääteisiä, maksukatto täyttyy jo Huhti-Toukokuussa, sitten vuorokausimaksu on pienempi.
      Olen hoitanut niin kauan että en jaksa ilman vapaitani.
      Parempi tämäkin, saahan mies olla myös omassa kodissaan.

• 44v

Olen kuullut että olisi lakimuutos joka takaa omaishoitajalle tuuraajan kotiin, tietääkö joku lisää tästä asiasta?

• Kotona kyllä

Siis tuuraja kotiin. Meillä käy kolmena päivänä kuukaudessa tuuraaja kotona. Itse asiassa viime viikolla joka päivä, kun tekivät rästejä kiinni.

• kysymyksiä????

Kuinka sait sen järjestymään?
        Entä palkka, kuinka paljon on omavastuu, kuinka pitkä työpäivä, 8h?
        Sijainen on siis päivän,omaishoitajan on tultava illaksi kotiin joten ei voi lähteä kovin kauas kotoa?

• Kotona kyllä

Häh, mitä, mikä palkka? Se 3 vapaapäiväähän kuuluu omaishoitajasopimuksen kautta tulla. Siitä omavastuuta on n. 10 €:n nurkilla / 8 tunnin päivä. Jos lyhyempiä päiviä, tulelvat sitten toistaan jatkamaan ilman omavastuuta.

Kyllä meillä voi hoitaja lähteä. Kyllä hoidettava voi olla yötä yksin. Avustaja vaan riisuu lähtiessään, ja aamulla pukee tullessaan. Hoidettava pystyy olemaan ilman valvontaa yön.

Nyt pitää alkaa kerätä taas päiviä omaishoitajakurssia varten, silloin kun on lämmityskausi, silloin pitää lämmittäjän käydä joka päivä lämmittämässä mökki.

• kysymyksiä????

Tästä huomaa kuinka erilaisia tarpeita omaishoitajilla on. Eräät hoitaa sellaisiakin että ei edes suihkuun tahdo päästä. Puhumattakaan että voisi jättää yöksi yksinään. Nämä hyvin sidoksissa olevat hoitajat ansaitsisivat enemmän vapaata ja pidempiä yhtäjaksoisia lomia ilman heille aiheutuneita kuluja.
      Tämän juuri halusin tietää, kuinka paljon on omavastuu, se on näköjään suurin piirtein sama kun hoitoakaton täytyttyä laitoksessa, hieman vähemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      143
      3958
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      359
      3064
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2008
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1705
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1139
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      975
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      851
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      839
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe