Onneksi on kaupungin asunto

On totuuden aika

Iso kaksio Helsingissä, neliövuokra 11 euroa. Vapailla markkinoilla maksaisi 50% enemmän. Tässä saa asua loppuikänsä, ei pelkoa että asunto menee myyntiin. Remontit hoitaa kaupunki, jos putkiremppa hommaavat asunnon minne mennä.

Hakekaa kaupungin tai edes VVO:n asuntoa, ei kannata ainakaan pitkiä aikoja asua yksityisellä. Ne ovat tolkuttoman kalliita!

14

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo niin on

      Mäkin muutin kaupungin asuntoon ja nyt olen onnellinen ihminen. Täällä on ihanan rauhallista ja kaikki paikat on ihan lähellä. Hyvät kulkuyhteydet minne vaan. Olempa ollut tyhmä kun olen asunut yksityisellä. Saisinkohan mä jostai korvausta noista menetetyistä vuokrista.
      Nää kaupungin asunnot on muutenkin tosi ihania, ei kuulu naapureiden äänet ja pelkästään rappukäytävään on jo ihana astua. Puhtaat ja juuri remontoidut rappukäytät luo rauhallisen tunteen.
      Oma savuton parvekekkin on ihana jossa voi nauttia ihanasta auringonpaisteesta ja vaikka grillata siellä maggaraa.

    • Näin on

      Yksityiset vuokranantajat ovat paskasakkia, käyttävät häikäilemättömästi ihmisten hätää hyväkseen. Kohtelevat vuokralaisiaan aivan ala-arvoisesti, ei siis ihme jos jotkut kiukuspäissään pistävät asunnon remonttiin. Sitä saa mitä tilaa!

    • näitä sossun elättej

      Missäs asut jos kaikki yksityiset asunnot otetaan vuokralta pois? Oletko itse sosiaalitantta, joka elättää vieraita ihmisiä? Ai et. No miksi minun tai jonkun muun pitäisi antaa satojen tuhansien arvoinen asunto ilmaiseksi lainaksi jollekin?

      Asunnoissa on kiinteitä kuluja, jotka kyllä maksatetaan vuokralaisella. Osta oma asunto, älä valita.

      Jos sulla on kallis auto niin annatko mulle sen satasella viikoksi lainaan? Voi olla, että romutan sen kun olet niin kusipää.

      • Näin on

        Pienituloisille halpoja kaupungin asuntoja, siinä ratkaisu. Yksityiset vuokranantajat ovat iilimatoja, vuokralaisiaan törkeästi kohtelevia paskiaisia. Itse en onneksi ole heidän kynsiinsä joutunut, olen muilta kuullut. Ei ihme jos asunto on huonossa kunnossa, sitä saa mitä tilaa!


      • näin on
        Näin on kirjoitti:

        Pienituloisille halpoja kaupungin asuntoja, siinä ratkaisu. Yksityiset vuokranantajat ovat iilimatoja, vuokralaisiaan törkeästi kohtelevia paskiaisia. Itse en onneksi ole heidän kynsiinsä joutunut, olen muilta kuullut. Ei ihme jos asunto on huonossa kunnossa, sitä saa mitä tilaa!

        Mainitsemasi "pienituloiset" ovat p*skasakkia, sovit hyvin mustalaisten, juuri vankilasta vapautuneiden, päihdeongelmaisten ja maahanmuuttajien joukkoon. Heille ei muut vuokraa, kuin kaupunki. Olen näissä asunnoissa joskus käynyt, enkä halua enään edes kylään mennä. Helppo sinun on nimettömänä kehua asuvasi kunnan vuokraslummissa, mutta muuten on pidettävä suu kiinni, tai leimautuu säälittäväksi hylkiöksi.


      • Tietoa on
        näin on kirjoitti:

        Mainitsemasi "pienituloiset" ovat p*skasakkia, sovit hyvin mustalaisten, juuri vankilasta vapautuneiden, päihdeongelmaisten ja maahanmuuttajien joukkoon. Heille ei muut vuokraa, kuin kaupunki. Olen näissä asunnoissa joskus käynyt, enkä halua enään edes kylään mennä. Helppo sinun on nimettömänä kehua asuvasi kunnan vuokraslummissa, mutta muuten on pidettävä suu kiinni, tai leimautuu säälittäväksi hylkiöksi.

        Olen viisi vuotta asunut kaupungin asunnossa, ei täällä mustalaisia, päihdeongelmaisia ja maahanmuuttajia naapureina ole. Tai jos on niin kovin näkymättömiä ja hiljaisia ovat.

        Hyvin olen saanut nukuttua, paljon huonommin nukuin kun asuto oli yksityiseltä vuokrattuna. Kalliossa kallis pieni yksiö, siellä naapurit (nuorisoa) joka viikonloppu juhli öisin. Nyt on niin rauhallista!


    • KaupungilleEiPääse

      Itse muutamissa kaupungin kerrostaloissa asuneena "ihanaa" kuvaus ei kyllä osunut omalle kohdalleni. Taitaa olla taas tämä mielenterveysongelmista kärsivä provo liikkeellä, joka purkaa tänne pahaa oloaan. :D

      Muistaakseni hki kaupungille on kymmeniä tuhansia jonossa ja vuosittain VAIN n. 5% saa asunnon. Eli ei ole helppoa päästä vuokralle, vaikka haluaisi. Jos tyytyy kohtuulliseen tasoon yleisesti ja villi meno taloyhtiössä ei haittaa, niin mainio vaihtoehto asua.

    • eräs vuokraisäntä

      Onnittelen Sinua, kun elämäsi on näin hyvällä tolalla. Vuokrat eivät nouse, se "joku muu" hoitaa remonttikustannukset. Ympäristö on viihtyisä ja naapurit mukavia. Mutta...eikö kuitenkin kannattaisi tuulettaa onneaan maltillisesti, etteivät nyt muutkin ryhdy ryntäämään kaupungin vuokra-asunto-onneloihin? Kellä onni on, se onnen kätkeköön -vai miten se meni...
      ;-)

      • Näin se vain on

        Helsingin kaupunginasuntoihin on 20 tuhannen jono joten halukkaita on. Tuskin voivat olla kovin huonoja asuntoja kun noin moni niihin tahtoo. Tarkoittaa sitä että yksityiset ovat surkeita ja kalliita.


      • Rahat pois köyhiltä
        Näin se vain on kirjoitti:

        Helsingin kaupunginasuntoihin on 20 tuhannen jono joten halukkaita on. Tuskin voivat olla kovin huonoja asuntoja kun noin moni niihin tahtoo. Tarkoittaa sitä että yksityiset ovat surkeita ja kalliita.

        Köyhiä vuokralaiset ovat.Siinä syy hakea kaupungin omistamia vuokra asuntoja niin Helsingissä kuin muuallakin isommissa kaupungeissa.


      • Näin se vain on
        Rahat pois köyhiltä kirjoitti:

        Köyhiä vuokralaiset ovat.Siinä syy hakea kaupungin omistamia vuokra asuntoja niin Helsingissä kuin muuallakin isommissa kaupungeissa.

        Ketkä sitten asuvat yksityisten omistamissa vuokra-asunnoissa, rikkaatko, tuskin. Jos on varaa ostaa oma niin kyllähän sellaisen jokainen ostaa. Siis jos vaihtoehtona on hirmuvuokran maksaminen jollekin vuokraisännälle.


    • Anonyymi

      Mut jos oot päihdeongelmainen saat heti asunnon hesassa ja vielä arvolueelta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe