Kuinka Primeran käsijarruja herkistetään oikeaoppisesti? Tarkoitan siis jarrusylinterissä kiinniolevaa vipua jota käsijarruvaijeri kääntää. Tämä vipu minun autossa jumissa, tai ei palaudu tarpeeksi. Näin jarrut jäävät päälle ja pian paikat kuumenee ellei tilannetta huomaa.. Itse suihkutin CRCtä vipuun, kääntelin sitä ja se herkistyi. Mutta pitäisikö purkaa jotakin? Ja pitääkö sylinterissä olevaa rasvanippaa rasvata ja jos niin kuinka usein, millainen rasva?
Primera P11 käsijarrun herkistys
10
2869
Vastaukset
- laahustin
Tuo rasvanippa olikin sammakko. Sehän on ilmausruuvi.. on vain niin kauan aikaa (karvanopat ja silleen) kun viimeksi olen moisen ilmausruuvin kanssa ollut tekemisissä.
- Nissan Primera 2000
Takajarrun männän herkistely seuraavasti kierrrä mäntää vastapäivään jolloin
mätä tulee ulospäin älä kuitenkaan liika ettei nesteet tule ulos n.10 mm piisaa tämän jälkeen suihkuta crc:tä suojuskumin alle
ja kierrä mäntä myötäpäivään pohjille asti sisään toista tämä muutaman kerran.
Tähän on saatavissa mäntätyökalu jolla toimenpide onnistuu vaivattomasti
- laahustin
Koeajossa jarrut kyllä pitävät mutta jotenkin pehmeät. Eli äkkijarrutus toimii hyvin mutta hiljemmin painaessa poljin painuu turhan syvälle.. Ilmaa? Kuinka ilmataan oikein> auto käynnissä vai ei..> pumppaus ja ruuvi auki kunnes ilmaa ei tule enää? Ja pitääkö kaikki neljä ilmata vaikka irti ollut vain yksi jarruletku?
- Mullan alla
Helpommalla taidat päästä kun vaihdat jarrusatulan. Toden näköisesti sisäkalut jumissa,siis sen vivun jota käsijarrukääntää.
- laahustin
Joo kyllä vipu nyt liikkuu hyvin mutta jos vielä jumii itsestään niin sitten satuloiden vaihto. Samalla tietenkin levyt ja palat myös. Kyllä jarrujen pitää toimia moitteetta joka tilanteessa.
- jjijijijdjijd
Käsijarrun vaijerit kannattaa vaihtaa, koska ne ovat vanhemmiten ruosteessa ja jumittavat siinä missä satulan vivutkin. Itse vaihdoin 10-vuotiaaseen primeraan (p11-144) ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia käsijarrun kanssa kahteen vuoteen.
- Toisepuolest
jjijijijdjijd kirjoitti:
Käsijarrun vaijerit kannattaa vaihtaa, koska ne ovat vanhemmiten ruosteessa ja jumittavat siinä missä satulan vivutkin. Itse vaihdoin 10-vuotiaaseen primeraan (p11-144) ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia käsijarrun kanssa kahteen vuoteen.
Primeran käsijarruvaijerit. Tietoo hinnoista.Hml merkkil. 160€/kpl
- nissan man
Primeran käsijarruvaijerit maksaa n.20e kpl
Ostin omaani ja vaihdoin pari vuotta sitten,pikkasen jätti jarrua päälle herkistelin sitä mut ei mennyt kun vuosi ja sama tilanne.
Laitoin jousen siten että vaijeri kulkee jousen sisältä siihen vipuun.ongelma on pysynyn poissa, jousen halkaisija n.12mm - kässäriprkl
Nissan man! Sattuisko sulla olemaan kuvia tuosta jousirojektista? Täälläkin yks kohtalotoveri jolla kans satulat jumissa..... Arvelin kyllä käyttää irti sen vivun ja putsata sieltäki ruosteet yms pasat pois, sehän sen jumittamisen aiheuttaa... tarvis vain keksiä/saada tietää miten se sieltä satulasta irtoaa...
- eivät jumissa
Käsijarrua kandee käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303511Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91568Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131483Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241265Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893- 60879
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130878Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66854Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819