Viikko valvottu,mutta päätöksenteko edelleen varsin vaikeaa.
Täysin samanhintaiset autot,väliraha lähes sama.
Nyt käytössä oleva auto on Mazda 6 vuosimallia 2007.
Avensis vai Superb
105
1756
Vastaukset
- Ihan makuasia
tuo valintasi on. Molemmat ovat suht laadukkaita käyttöautoja, joilla ei elvistellä esim. Bemarin tai Mersun tapaan (ei vanhoja saksantuontirakkineita). Molemmista on iloa vuosiksi tod.näköisesti paljonkin ajettuina. Toyotan käyttö- ja huoltokulut ovat tunnetusti varmatoimisen automerkin tapaan edullisemmat kuin ns. premiumeilla - uskon että Skodan kanssakin pärjäilee. Itse vaihdoin aikonani juuri Skodan (Octavian) Avensiksen D4D:een. Ei pahempaa sanottavaa kummastakaan merkistä.
- testaa Euro välillä
Uskoisin Superb:n olevat vankempaa tekoa ja hiljaisempi noin natinoiden suhteen parin vuoden iässä. Nykyaautoissa voi tulla ikäviä ylläreitä vastaa, mutta nuo molemmat ovat varmaankin sieltä viattomammasta päästä. Tuuritahan se on kiinni tuleeko ongelmia vastaa, molemmissa voi tulla ihan yhtä varmasti.
Skodassa on järkevämmät huoltovälit jos ajat paljon. - kpg1
Meillä on molemmat, ihan ok pelejä.
Vaimolla on Suberb, jolla ajelen ihan yhtäpaljon kuin Avellani. Molemmat -11 mallia.
Pari huomioarvoista seikkaa.
Minulla on pidemmät jalat, joten ajoasennossani häiritsee keskikonsoli. Se hankaa jalkaan polvenalapuolelle. Jos penkin vetää tarpeeksi kauas, on kytkimenpoljenta taas hankalaa. Eli auto on suunniteltu automaatiksi, ainakin pitkäkoipisille (Suberb).
Ajaminen huonoilla teillä on Avella helpompaa, kun siinä on kovempi jousitus.
Penkkikin on pehmeämpi, vaikka lyhyitä ovat kummankin penkit.
Sinällään molemmat ovat toimineet moitteetta, yht ajettu nyt 20 000 Km.
Tilat toimivia kummassakin, Skodalle kassikoukuista peräkontissa. Ovat käytänölliset ainakin meillä. Tosin Aveni on perusmalli ja kympin halvempi kuin rouvan Skoda, eli rahalla saa ja jne- auttakaa jo
Sä köyhä tojo mies Superbia ole nähnyt kuin varakkeiden ystäviesi käytössä. Todella uskottavaa, vaimo se vaan ajelee kympin kallimmalla ja sata kertaa laadukkaammalla Superbilla, ite ajelen Avella, vittu mikä tero.
- Helppo valinta
Ehdottomasti Superb mikäli haluat tyylikkään, laadukkaan ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun auton, jossa tila ei lopu kesken. Toyota on ... no se on vaan toyota, mielummin sitten pienemmällä rahalla ostaa jo jonkin laadukkamman Korealaisen. Avensis on vaan niin ikävä ajaa, käy koeajamassa itse niin huomaat miten valtava ero on ajettavuuden suhteen Superbin ja Aven välillä.
- 18
Mitkä mallit ja moottoriversiot sulla on kyseessä, kyllä sä joudut Superbista enemmän maksamaan, halvin 1.6 moottorin ave n. 24 tonnia, Superbin 1.4 moottori muistaakseni 28-29 tonnia. Superb on kyllä isompi ja kyyti todella rouheeta. Itse kyllä taipuisin Superbin kannalle, vaikka kallimpihan tuo vähän on.
Onhan noita testejä ollut moniakin, missä molemmat ovat olleet mukana, Superb aina sijoilla 1-3 Avensis jos ei viimeinen, niin ainakin toka vika.- ..
Joo samaa mieltä. Superb ja ave eivät ole oikein missään suhteessa verrokkeja. Paremminkin Avensis/Octavia, tosin siinäkin parissa Octavia kyllä vie pisteet oikeastaan joka osiossa, joten ehkä Fabia olisi oikea verrokki. Mutta aivan sama vertailukohde olisi E-sarjan mersu/Mazda3. Pitää vähän tajuta mitä vertailee keskenään. Eihän Ave ja Superb ole edes saman hintaluokan autoja, taitaa halvin 1.6 sedan Tojo lähteä 23 tonnin päälle, kun pienin ja halvin 1.4 Superb maksaa jo lähemmäs 30 tonnia, (28-29 t).
- 147 KW
SKODAT on aina MAHTIVEHKEITÄ.Ja riisikipot on RIISIKIPPOJA.
- 19
Vain naiset lukee silkkimunapoikien tekemiä autolehtiä, jossa uusia testataan, ja autonvalmistajat maksaa testit. Ja tietysti joka merkki edukseen.
- Pikemminkin
.. kirjoitti:
Joo samaa mieltä. Superb ja ave eivät ole oikein missään suhteessa verrokkeja. Paremminkin Avensis/Octavia, tosin siinäkin parissa Octavia kyllä vie pisteet oikeastaan joka osiossa, joten ehkä Fabia olisi oikea verrokki. Mutta aivan sama vertailukohde olisi E-sarjan mersu/Mazda3. Pitää vähän tajuta mitä vertailee keskenään. Eihän Ave ja Superb ole edes saman hintaluokan autoja, taitaa halvin 1.6 sedan Tojo lähteä 23 tonnin päälle, kun pienin ja halvin 1.4 Superb maksaa jo lähemmäs 30 tonnia, (28-29 t).
Superb ja Volga...
- nipponisti.
Osta Superb, mutta älä dsg-vaihteistolla.
- Miksi ei
DSG-vaihteistolla?
- Eikä TSI:tä
missään tapauksessa - se vie perikatoon huonolla kestävyydellään.
- 7speed
Eikä TSI:tä kirjoitti:
missään tapauksessa - se vie perikatoon huonolla kestävyydellään.
Joo, noin useampi luulee, mutta kun nyt esität noin tietäjää, niin mitä sanottiinkaan ohjekirjassa automaatin käytöstä?
Useammalla on näemmä jäänyt lukematta tai luetunymmärtäminen ei toimi. - eiks je
Eikä TSI:tä kirjoitti:
missään tapauksessa - se vie perikatoon huonolla kestävyydellään.
Juttelet sit tero yksinäs siinä.
- Eron huomaat
Aja moottoritiellä 50km kummallakin ja totea kumpi kulkee suoraan!
- Ei vag - autoa!
Se on kuule sillälailla, että ilman muuta Ave. Piste.
- yllättävää
Ihmeen asiallista kirjoittelua. Missäs ne häiriköt on?
- NO TOTTAKAI
Skoda.Vuodesta toiseen myyntimäärät vaan lisääntyy eli nostetta on.Toyotaa ostaa enää perjantaipullofanit ja teollisuuden vuorotyöläiset(eli samaa sakkia) ja tällä porukallahan ei sormi mene suuhun koska se on jo valmiiksi nenässä.
- No, tulihan
petterikin foorumille. Ei yhtään ketjua, etteivät nämä einsteinit lausu viisauksiaan....
- EN OLE PETTERI
No, tulihan kirjoitti:
petterikin foorumille. Ei yhtään ketjua, etteivät nämä einsteinit lausu viisauksiaan....
Ai niin sen lisäksi että tojoterot kaivaa nenää ja on itsetunnoltaan ja huumorintajultaan ja etenkin koulutukseltaan melkoisen alhaista tasoa tykkäävät jänkäämisestä ja ennenkaikkea läskisoosin puremisesta.Ps(olen kesälomalla mihinkäs vuoroon tero menee)
- urpo turbo
EN OLE PETTERI kirjoitti:
Ai niin sen lisäksi että tojoterot kaivaa nenää ja on itsetunnoltaan ja huumorintajultaan ja etenkin koulutukseltaan melkoisen alhaista tasoa tykkäävät jänkäämisestä ja ennenkaikkea läskisoosin puremisesta.Ps(olen kesälomalla mihinkäs vuoroon tero menee)
tero meni yövuoroon ja teron kolme viimeisintä autoa on volvo s60, audi a4 avant ja nyt volvo v60 kaikki uutena ostettuja joten se siitä
- Toyota nro.1
Nykyaikaisen, käyttökustannuksiltaan edullisin, varmatoimisin, ja jälleenmyyntiarvo paras, nii Avensis se on. Ei Mikään Skoda, lähellekkään sitä tulosta pääse.
- .-
Miten niin käyttökustannuksiltaan? Avea sä käytät 15 tonnin välein huollossa, Superbia 30 tonnin, ei ole kauaa kun juuri vertailtiin näitä 15 ja 30 tonnin huoltovälien merkitystä käyttökustannuksiin 60 tkm matkalla, toyota toista tonnia, 4 huoltoa, Superb 2 huoltoa.
- mutta mutta
.- kirjoitti:
Miten niin käyttökustannuksiltaan? Avea sä käytät 15 tonnin välein huollossa, Superbia 30 tonnin, ei ole kauaa kun juuri vertailtiin näitä 15 ja 30 tonnin huoltovälien merkitystä käyttökustannuksiin 60 tkm matkalla, toyota toista tonnia, 4 huoltoa, Superb 2 huoltoa.
Avensiksessa ei moottoria tarvitse vaihtaa sadantonnin kieppeillä eikä vaihteistoa 50 tkm:n kieppeillä (DSG) kuten Superb:ssa.
Tasaa aika kummasti käyttökuluja, takuun jälkeen. - 9
mutta mutta kirjoitti:
Avensiksessa ei moottoria tarvitse vaihtaa sadantonnin kieppeillä eikä vaihteistoa 50 tkm:n kieppeillä (DSG) kuten Superb:ssa.
Tasaa aika kummasti käyttökuluja, takuun jälkeen.Onko taas kaverin kaverin kummin kaimalle käynyt Superbissa noin, vai provo kirjoitusten mukaanko noin päättelit pienessä päässäsi. Kyllä Superb painii aivan eri sarjassa Aven kanssa, koko ja hintaero on aika paljon ylempää raskaampaa sarjaa Superbilla.
- Molemmista kokemusta
Oma valintani olisi Superb:
-paremmat tilat
-paremmat ajo-ominaisuudet
-paremmat pellit
Nyt ajan työsuhde-Avensiksella, joten en kehu omaani.- Molemmista kokemusta
Lisäys vielä:
-väittäisin, että Superb tulee kyllä melkolailla kalliimmaksi hankkia kuin Avensis, joten kalliimpi hankintahinta menee Skodan kohdalla miinus-sarakkeeseen
- toyota parempi
ei skodaa sb,ihankuin Volga!En rahojani pistäis.Siis omia
- mä en kestä
Minkälainen Volga on? Missä sitä myydään? Mitkä moottorit siinä on, kerro typerys mistä siitä saisi lisätietoa 2005 ja siitä uudemmat. Oiskohan Tojo Volgaa parempi? Paha sanoa, kun ei volgasta taida kukaan tietää mitään. Skodaa (Superb ja jopa Octavia) parempi Tojo ei satavarmasti ole, ei miltään kantilta katsottuna.
- sama mietintä
Ota ave, itsellä myös Mazda 6 joka vaihtuu pian aveen
- 185 cm
Pitää olla 3 metrinen ,että avesta näkee auton keulan.
En tykkää ajaa autoa jossa keula jää pimentoon.
Ostaisin Accon ihan ehdottomasti.- nipponisti.
Seuraa liikennettä, katso kauemmaksi, kyttä se keula siellä edellä menee näkemättäkin!
- 2.4 STW
Terve
Minulla on olut Avensis I ja II -koppaisina ja nyt alla Superb. Tässä jonkin verran huomioita:
1. Laatu: molemmissa merkeissä on ollut vikoja mutta Suberbissa myös luotettavuus ongelmia. Molempina talvina jäänyt kaasupoljin jumiin pohjaan. Ekalla kertaa niin, että kaasu jäi täysille ja toisella kertaa tyhjäkäynnille. Toinen Xenon valo hajonnut (ohjainyksikkö) kosteuden vuoksi. Umpioiden muovilasit on herkkiä halkeamaan ja pienikin kosteus turmelee ohjainyksikön. Laseissa ei ollut mitään merkkejä ulkoisesta iskusta (kivi, nasta tms.) ja huolto kertoikin että ilmeisesti kyseessä on materiaali virhe.
Autoon on myös vaihdettu ohjaustehostin ja muuta pientä.
Vältä Skodassa tummia värejä. Pohjamaali on valkoista ja Skodan maali on hyvin ohutta ja pehmeää. Kaikki pienetkin hinkaumat (parkkipaikkaihottuma) tms. näkyy. Aveissa maali oli ilmeisesti hyvin kovaa koska kyljissä ei ollut mitään jälkiä vuosia pidemmän käytön jälkeen kuin mitä Skoda nyt.
Ajettavuus: tavallaan Skoda on parempi jos auto on kunnossa, vaan kun se kuntoon saaminen on yhtä tuskaa. Minun Superb yksilöni alusta on puolisen tusinaa kertaa 4-piste säädetty pari vuoden aikana ja tosiaan tehostinkin vaihdettu. Auto on herkkä rengaspaineille. Vähänkin liikaa painetta edessä ja autosta tulee neuroottisen herkkä. Molemmat (siis vanha II-kopan Ave) reagoi tuuleen mutta Skoda on neuroottinen ja kun ohjaus on normaalisti ihan käypäinen tuo tuulinen keli on järkytys Skodan kanssa. Ohjaus tuntuu yllättäen kuin joku olisi pistänyt väliin 20cm pitkän kumiakselin. Skoda myös valuu tien kallistuksissa ja vetelee urissa AVea enemmän.
Skoda menee upeasti ramppien mutkat todella rajuilla vauhdeilla kunhan ei paina kaasua. Kaasun painaminen johtaa molemmissa puskemiseen.
Kaupunkiajettavuus on molemmissa aika samantasoinen mutta SUperbi on yllättäen parkkihalleissa jopa notkeampi mitä ei uskoisi. II-kopan Aven kääntöympyrä oli hurja.
Melu: Superb verrattuna II-koppaiseen Aveen kuin kuin betonimyllyllä ajaisi. Hyvä puoli on että melua on aina aika samallalailla mutta ehdottomasti liikaa. Takakontin maton alle laitettu triplaeristelevy (10mm superlon 3mm raskasmatto 20mm superlon) auttaa paljon mahdollista alle 100km vauhdeissa kesällä juttelun ilman huutamista. Nastoilla huutaminen on ainoa tapa kommunikoida melussa.
Mukavuus: Skodan penkki on könötyspenkki. Se siis painaa yläselkää eteenpäin vähänkin pidemmillä ihmisillä. Penkin selkänoja saa ainakin itsellä aikaan selkäsäryn tunnin ajamisen jälkeen. ven II-koppaisessa ei selkä tullut kipeäksi. Skodassa kyllä ratin säädöt on laajemmat.
Takapenkin muotoilu SKodassa on täysi xaska. Vaimo on istunut paljon molemmissa takapenkillä vauvan kanssa ja haukkuu melkein joka ekrta SUperbin liian matalaa ja huonosti muotoiltua istuinta. Jalkatilaa takana kyllä Superbissa riittää, silti siellä ei halua matkustaa.
Superbissa ei meinaa saada ilmastointia säädettyä vedottomaksi millään tavalla. SUperbissa myös raivostuttaa manuaalisen puhallinnopeuden säädön puuttuminen. Se säätö vaikuttaa vain offsettiin ja automaatiikka edelleen nostaa tai laskee nopeutta halunsa mukaan.
Radion äänenlattu kaikissa VAGeneissa on xaska. II-kopan Avessa jopa nautiskeli klassisesta musiikista. Superbissa (parempi kosketusnäytöllinen radio) ääni on raastava. Kyse on ylemmän keskiäänialueen rajusta korostumasta joka ei parane edes sillä paremmalla kaiutin setillä.
Moottoreita on vaikea verrata kun Avessa oli 2.4L bensa oikealla automaatilla ja SKodassa 170hp diesel DSG:llä. Se on ehkä hyvä mainita, että tuo DSG on ns. perussäädetty keskimäärin 2kk välein jotta toiminta pysyisi uutta vastaavana. Joku DSGssä kuluu ja aski alkaa nykimään. yli 40km/h vaihdeissa DSG toimii hienosti mutta pysäköitäessä se on kotoisin sieltä mihin aurinko ei paista.
DSG myös tahmaa kovilla pakkasilla pahemmin kuin Aven perinteinen automaatti. Aven 5v mehumaija piti ykkösen päällä ensimmäisen 60m kun pakkasta oli 30 astetta mutta sen jälkeen pelasi täysin kuten kesällä. DSG tahmaa kilometrikaupalla.
Lämmityslaite: Skodassa ei kannata puhua lämittimesta jos ei osta 40e hintaista viimasuojasettiä. Se kyllä auttaa paljon ja on ehdottomasti kannattava ostos. Alempi viima suoja on tärkein ja sitä ei edes huomaa jos ei osaa tarkasti katsoa puskurin alle.
Jos nyt ostaisin omalla rahalla autoa ja jos uuden Aven ratin säädöt riittäisi itselle niin valinta olisi aika selkeästi Ave. Superbia en ostaisi omaksi enkä liisariksi. Uuden AVen radiota (kaiuttimia) en ole kuunnellut mutta lienevät samalla tasolla kuin II-kopassakin.- järkeä peliin
Terolle tiedoksi. Sulla ei ole koskaan ollut Superbin (loistava, huippu ja paras) tasoista autoa, jos vedät terojen aven paremmaksi. Sä ainoastaan olet nähnyt märkiä unia siitä ja kun hankinnan aika on tullut, sä olet huomannut, että eihän sulla siihen olekaan varaa ja olet pienessä päässäsi keksinyt viimeisenä vetonasi keksiä tuon herjauskampanjan, säälittävä pelle. älä vaan vastaa, mun kaveri kert kertoi ja se on taksikuski ja automekaanikko, kait se nyt tietää, rään valuessa pitkin paskaista naamaa. Lopettakaa nyt tahvot Aven ja Superbin vertailu, ovat täysin eri hintaluokan autoja, tuolla joku jo kirjoittikin, että Octavia/Avensis on vertailu pari, tosin siinäkin parissa ainakin ammattlehdissä, TM, TL JA AB on Octavia valovuosien päässä Avensiksesta. Oikeasti en ymmärrä, miksi jotkut haluaa väkisin vetää Aven suberin rinnalle, aloittakaa vaikka ihan hinnaston vertailulla ja sen jälkeen seuratkaa testejä, jne. Unohtakaa Esson baarien räkänokkien tietämättömät tarinat ja luottakaa faktoihin.
- Trollivaara!
Huomaa heti, ettei kyseinen pelle ole uutta Superbia omistanut. Ei edes uuteen Avensikseen ole varaa kuin päiväunissa.
Jätä autovertailut suosiolla sellaisille, jotka niillä ajavat oikeasti.
Eli aikamoinen vuodatus ja ajanhukka ihan turhaan ko. pelleltä. - Veini N
Kiitos erittäin kattavasta vastauksesta!
- Ei Skodalla
järkeä peliin kirjoitti:
Terolle tiedoksi. Sulla ei ole koskaan ollut Superbin (loistava, huippu ja paras) tasoista autoa, jos vedät terojen aven paremmaksi. Sä ainoastaan olet nähnyt märkiä unia siitä ja kun hankinnan aika on tullut, sä olet huomannut, että eihän sulla siihen olekaan varaa ja olet pienessä päässäsi keksinyt viimeisenä vetonasi keksiä tuon herjauskampanjan, säälittävä pelle. älä vaan vastaa, mun kaveri kert kertoi ja se on taksikuski ja automekaanikko, kait se nyt tietää, rään valuessa pitkin paskaista naamaa. Lopettakaa nyt tahvot Aven ja Superbin vertailu, ovat täysin eri hintaluokan autoja, tuolla joku jo kirjoittikin, että Octavia/Avensis on vertailu pari, tosin siinäkin parissa ainakin ammattlehdissä, TM, TL JA AB on Octavia valovuosien päässä Avensiksesta. Oikeasti en ymmärrä, miksi jotkut haluaa väkisin vetää Aven suberin rinnalle, aloittakaa vaikka ihan hinnaston vertailulla ja sen jälkeen seuratkaa testejä, jne. Unohtakaa Esson baarien räkänokkien tietämättömät tarinat ja luottakaa faktoihin.
Aivan niin, lopettakaa Saksan Ladasta (Skodasta) vertailu Toyotan rinnalla. On kyse aivan eri tason kulkupeleistä, joissa tekniikka ja kesto ja huollettomuus ja käytön edullisuus hiottu kuluttajaystävälliseksi Toyotalla, kun taas Skodalla Saksan autosuunnittelussa heikoimmat lenkit on koottu samaan laatikkoon. Vain tyhmä kuluttaja sortuu Skodakaupoille, joissa rahallensa saa vastineena vaan nipun korjaamolaskuja, ja alkeellista tekniikkaa. Ei kaikki , mitä Saksaninsinööri tarjoaa tyhjätaskuille, ole kultaa, tyhmä kuluttaja ei tätä huomaa.
- .-
Ei Skodalla kirjoitti:
Aivan niin, lopettakaa Saksan Ladasta (Skodasta) vertailu Toyotan rinnalla. On kyse aivan eri tason kulkupeleistä, joissa tekniikka ja kesto ja huollettomuus ja käytön edullisuus hiottu kuluttajaystävälliseksi Toyotalla, kun taas Skodalla Saksan autosuunnittelussa heikoimmat lenkit on koottu samaan laatikkoon. Vain tyhmä kuluttaja sortuu Skodakaupoille, joissa rahallensa saa vastineena vaan nipun korjaamolaskuja, ja alkeellista tekniikkaa. Ei kaikki , mitä Saksaninsinööri tarjoaa tyhjätaskuille, ole kultaa, tyhmä kuluttaja ei tätä huomaa.
Alkeellista tekniikkaa, tässä tero taas kertoo suoraan kuinka tyhmä on. Turbo tekniikka on todella pitkälle vietyä, verrattuna tojon vapari tekniikkaa, laiska paska.
- toyotisti
Osta vaan Avensis, koska on paljon luottettavampi!
Kannattaa pysyä vag tuotteista erossa, Jos ajaa kyseisellä tuotteella niin on VAGpelle/ VAG hörhö!!!!!
Kaikilla Vag pelleillä on pahoja henkisiä ongelmia ja lisäksi DSG vaihteisto on täysi susi! ei kestä,
Esim tekniikan maailman kestokestissä oli 1,8 tsi dgs Suberb niin siinä vaihteisto hajosi muistaakseni reilussa 50000 kilometrissä.
Toyotan ja yleensäkin japanilais autojen vahteisto/moottoriyhdistelmät on luotettavampia kuin yhdenkään Vag:n tuotteissa.- teroista eroon
Moi tero. Kuinka niin luotttttettavamp? Erossa, J (paa pilkun jälkeen pieni). Susi. huutomerkin jälkeen iso alkukirjain, tosin tohon ei kuulu huutomerkki. Ei kestä. (piste, ei pilkku) Esim. jälkeen piste, jonka jälkeen lehden nimi isolla. Kestokesti, eli testi. dsg, ei dgs. Superb jälkeen pilkku. Vahteisto on vaihteisto ja yhdenkään sanan tilalle tulee yhdessäkään.
Loistavaa amistero, sait kirjoituksestasi 5-. - TENTTO JURI
teroista eroon kirjoitti:
Moi tero. Kuinka niin luotttttettavamp? Erossa, J (paa pilkun jälkeen pieni). Susi. huutomerkin jälkeen iso alkukirjain, tosin tohon ei kuulu huutomerkki. Ei kestä. (piste, ei pilkku) Esim. jälkeen piste, jonka jälkeen lehden nimi isolla. Kestokesti, eli testi. dsg, ei dgs. Superb jälkeen pilkku. Vahteisto on vaihteisto ja yhdenkään sanan tilalle tulee yhdessäkään.
Loistavaa amistero, sait kirjoituksestasi 5-.Tosi on TEROT ON JUNTTEJA.Ja vuorotyö kutsuu
- toyotisti
teroista eroon kirjoitti:
Moi tero. Kuinka niin luotttttettavamp? Erossa, J (paa pilkun jälkeen pieni). Susi. huutomerkin jälkeen iso alkukirjain, tosin tohon ei kuulu huutomerkki. Ei kestä. (piste, ei pilkku) Esim. jälkeen piste, jonka jälkeen lehden nimi isolla. Kestokesti, eli testi. dsg, ei dgs. Superb jälkeen pilkku. Vahteisto on vaihteisto ja yhdenkään sanan tilalle tulee yhdessäkään.
Loistavaa amistero, sait kirjoituksestasi 5-.aivan, pahoitteluni kirjoitusvirheistä ÄIDINKILENOPETTAJA ja VAG HÖRHÖ! muuten voit pitää turpas kiinni kun et mitään tiedä! sinun kirjoituksetasi hulppeat 6-
- et yhtään
Montako VAG huipputuotetta, varustettuna huippuälykkäällä DSG vaihteistolla olet omistanut?
- 16
toyotisti kirjoitti:
aivan, pahoitteluni kirjoitusvirheistä ÄIDINKILENOPETTAJA ja VAG HÖRHÖ! muuten voit pitää turpas kiinni kun et mitään tiedä! sinun kirjoituksetasi hulppeat 6-
Aloita tarinasi isolla. Äidinkielen.... ei äidinkilen.... Huutomerkin jälkeen tulee taas isokirjain kahdessa kohtaa ja kiinni sanan jälkeen pilkku. Kirjoituksetasi sanaan tulee e ja t väliin s. 6- perään piste. Kyllä me ihan oikeasti uskotaan, että sä olet toyotisti, ei sun tarvitse sitä enää todistella.
- Akilles Jänne.
joo samaa mieltä. Laatikko murenee, on kokemuksia. Ei ikinä eikä koskaan enää VAG puolivalmisteita. Opettavainen kokeilu. Mielestäni autoja ei saisi rakentaa muualla, kuin Nipponin saarella. Japsi laatu näkyy myös motukoissa, elektroniikassa, ne poijjaat osaa tehdä pelejä jotka toimii. Vaihdan Saksan Ladan takaisin Aveen.
- Automies---
Eikö viisainta kuitenkin ole tehdä niin, että valitsee sen joka tuntuu paremmalta itselle. Toisia on aika vaikea lähteä neuvomaan.....
- tyhmät
Täysin saman hintaiset? Asut sä jossain luolassa? Avensis 2.0 litrainen hinta alkaen 29.472.-/ Superb 2.0 litrainen hinta alkaen 39720.- sama jatkuu suurinpiirtein tuolla erolla 1.8 ltr kokoisissa autoissa. Aven 1.6 ltr on n. 5 tonnia halvempi kuin Superbin 1.4 ltr jne. Aven kallein sedan on 43.532.- ja Superbin 54.500,. tosin tässä luokassa ei voi edes verrata, superbissa kone on tähtitieteellistä luokkaa verratuna Aveen. Veikkaan, että vertaat Octaviaa/Avensista, koittakaa olla vähän tarkempia mallien suhteen, ei merkki kerro autosta yhtään mitään, vaan malli, millä ajelet. Naiset puhuu aina vaan merkeistä, kun eri mallit on jo naisten logiikalle hieman liikaa. Mites A1, A3, A4, A5, A6 ja A8. Entäs A-mersu, C-mersu ja E-sarjalainen jne. Tajutkaa nyt, malli, ei merkki.
- oiwerower
Superb 1.8 TSI on 31663 euroa alkaen, tehokkaampi kuin Aven 2-litrainen. Eli hinnat on aika lähellä.....2-litrainen superb pyyhkii sitten anjoviksen 2-litraisella lattiaa mennen tullen.
- viisas täällä
Aivan nii, tyhmä kertoi edellä tietämyksensä. Superb, jo nimikin kertoo, että Lada S 1200 samaa tavaraa. Saksalaisen tekemä Lada, on sama kuin Skoda. Vw rungolle rakennettuja ladoja, ja Seat on taas tehty Audin pohjalle, ja Toinen Lada siinä. Ylihinnoitteluhan juuri kertoo, miten kuluttajaa huiputetaan Lada kopioilla. Jos Saksalaista laatua halutaan ja tekniikkaa, se on Bmw tai Mb. Muut on pohjasakkaa, Toyota vaikka edullisempi, on kuitenki todellakin laadukkaampi ja nykyaikaa Skodaan verrattuna. Octavia jne. kilpailee Fiatin sarjassa, joita saa perheautoksi jo 15000e.
- et yhdelläkään
viisas täällä kirjoitti:
Aivan nii, tyhmä kertoi edellä tietämyksensä. Superb, jo nimikin kertoo, että Lada S 1200 samaa tavaraa. Saksalaisen tekemä Lada, on sama kuin Skoda. Vw rungolle rakennettuja ladoja, ja Seat on taas tehty Audin pohjalle, ja Toinen Lada siinä. Ylihinnoitteluhan juuri kertoo, miten kuluttajaa huiputetaan Lada kopioilla. Jos Saksalaista laatua halutaan ja tekniikkaa, se on Bmw tai Mb. Muut on pohjasakkaa, Toyota vaikka edullisempi, on kuitenki todellakin laadukkaampi ja nykyaikaa Skodaan verrattuna. Octavia jne. kilpailee Fiatin sarjassa, joita saa perheautoksi jo 15000e.
Monellako huippumoottorin omaavalla VAG konsernin tuotteella olet ajanut?
- 18
oiwerower kirjoitti:
Superb 1.8 TSI on 31663 euroa alkaen, tehokkaampi kuin Aven 2-litrainen. Eli hinnat on aika lähellä.....2-litrainen superb pyyhkii sitten anjoviksen 2-litraisella lattiaa mennen tullen.
Mielestäni hinnat on aika kaukana. Esim. Halvin Ave sedan 2.0 ltr automaattina maksaa 31500 Superb sedan 2.0 ltr automaattina 39600, täytyy verrata samankokoisia koneita, Superbillahan ei edes ole 1.6 ltr konetta vaan 1.4 ltr ja sekin on monta tonnia kalliimpi kuin Aven 1.6 ltr. No näissä samankokoisissa 2 litraisissa hintaero on jo aika huima 8100 euroa. Syy miksi laitoin automaattiversiot, on se, että Superbia ei 2 litraisena edes manuaalina ole, aven 2 litrainen manuaali menee alle 3 kympin. Octaviacin on kalliimpi samoilla koneilla kuin Ave, eli Skodan kohdalla ei tosiaan puhuta enää halpa-autoista, laatu maksaa.
- 3+9
Skodassa on takaveto ja moottori takana eli se on talviolosuhteissa huono. Samoin edessä oleva tavaratila on pienehkö.
- TAIVAS VARJELE
Mitä sieltä tulee . Vielä sitä siinä ihmetellään ja tutkitaan mutta siellähän se on ja lepää se on SKODA
- 28
Toi ei edes naurata, huomasitko itse, kuinka kulahtanut vitsi?
- ????
28 kirjoitti:
Toi ei edes naurata, huomasitko itse, kuinka kulahtanut vitsi?
Tää 28 oli tolle takaveto skodalle, nää vastaukset tulee niin saatanan loogiseen järjestykseen. Minkä helvetin takia ne ei voi tulla sen alle, jolle vastataan????
- ni
Toi hintaerohan tuolla jo tulikin, pannaan tähän nyt hieman osviittaa vielä autojen kokoerosta.
Sedanit: Avensis pituus 4695 ja Superbin pituus 4838 (ihan vain esimerkkinä, Volvo v70 pituus on 4823) eli Superb on vielä sitäkin pidempi, superbissahan on suorastaan järkyttävän suuret jalkatilat mm. taakse. Kartanovertailussa Superb farkku ja V70 mm sanottiin, kartanoherruus vaihtui, eli V70 menetti tittelinsä. Älkää nyt hyvät ihmiset Avea ja Superbia panko samaan kategoriaan.- nipponisti.
Kykkä kyllä, mutta autossa on paljon muutakin tärkeää kuin jalkatilan pituus takana.
- Kohta verrataan...
varmaan 500-sarjan bemariin tai E-mersuun, jotka ovat kanssa ihan samassa hintaluokassa.
Taivas varjele, mitä idiootteja. - 5+6
nipponisti. kirjoitti:
Kykkä kyllä, mutta autossa on paljon muutakin tärkeää kuin jalkatilan pituus takana.
Eiköhän ammattitestaajat vertaa muutakin kuin takajalkatiloja, joka testissä se Superb vaan menestyy, joten täytyy siinä paljon muutakin hyvää olla, kuin takajalkatilat.
- Pisteyttäjä
nipponisti. kirjoitti:
Kykkä kyllä, mutta autossa on paljon muutakin tärkeää kuin jalkatilan pituus takana.
Takajalkatila on tärkeä, mutta jos sitä on riittävästi, niin onko siihen lisätila sitten jokin lisäarvo muuta kuin limusiinissa...
- *
Kohta verrataan... kirjoitti:
varmaan 500-sarjan bemariin tai E-mersuun, jotka ovat kanssa ihan samassa hintaluokassa.
Taivas varjele, mitä idiootteja.Ei verrata, kokoajan verrataan aveen.
- !!!___!!!
Täällä kokemuksia Superbistä.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2584.180 - hinta/laatu/kestävyy
tutulla skoda superb ja on ollut monenlaista murhetta, isoa ja pientä. seuraavaksi automaatti menossa. ei mitenkään erityisen hyvä ajaa aveen verrattuna. sisusta nitisee ja natisee.eikä ajettu kun n. 100 000 tkm.
jos haluaa toimivan auton niin tojo, jos haluaa ... no en keksi miksi joku haluaa
vikaherkkää vag teniikkaa.- et yhtäkään
Montako huipputekniikkaa omaavaa Superbia olet omistanut?
- Eiks näin ookkin?
Ettei vaan ole se tutun tutun kaima, jolla on huonoja kokemuksia?
- asdf sdfgsdgs
Älä nyt ihmeessä mitään Skodaa osta, enemmin vaikka Ford tai Opel. Katseleppa juttuja Skoda-palstalla, niin huomaat millaisia aivottomia itkupillejä skodailijat on.
- ??
Montako huipputekniikkaa omaavaa Superbia olet omistanut?
- sryu
jep, ei Skeidaa eikä anjovista, Mondeo kannattaa käydä koeajamassa, siinä on ajo-ominaisuudet niinkuin autossa pitää olla.
- olet köyhä
Montako huipputekniikkaa omaavaa Superbia olet omistanut?
- URUR
Avensis ei mikään myyntihitti euroopassa joten voi kaupitella myymättömiä kampanjamalleja joissa euroopan runsaampi vakio varustetaso
- kpg1
nooh, varuste kamppanjat enteilee uutta face up mallia 2012.
Eikä kiinnosta Euroopan automyynnit, kun Suomessa on tiet, ilmasto ja verotus hiukan toisella tolalla.
Fordiin kiinnostus loppui, kun Mondeosta meni lisälämmitin jo takuuaikana ja auto (diesel) muuttui jääkaapiksi kesken pakkasten. Huollossa oli arvatenkin jonoa...- --
Jos sulla yhden 1 vian vuoksi auto vaihtuu toiseen merkkiin, niin joka vaihdossa sulla on eri merkki. Tosin niin on minullakin. Olen ajanut elämäni aikana pari miljoonaa kilometriä, vuodessa n. 70 tkm. Eri merkkejä pikalaskun ja huonon muistin mukaan n. 20. Tällä hetkellä Superb 1.8 TSI dsg7 (tiedän, huono valinta näillä kilsoilla) vm. -10 ja ajettu 90 tkm, ei vian vikaa, siis ei edes polttimoita ole tarvinnut vaihtaa, xsenonit, mutta ei muitakaan polttimoita. Lupaavalta näyttää, mutta ans kattoo.
- pera432
Tämän vuoden ave alla, edellistä mallia oli kaksikin. Mutta kyllä joutuu sanomaan että laatu on mennyt reilusti huonompaan suuntaan. Kaksi kertaa ollut jo takuuhuollossa 4 kk aikana, taas joutuu käyttään. Se ajettavuus on aika surkea ja monta muutakin vikaa. Myös sisustan materiaalit on luokkaa halvemmat kuin edellisessä mallissa, stereot on huonommat.
Positiivisen asiana ylivoimaiset tilat hintaluokassaan ja kulutus on sekalaisessa ajossa pyörinyt 6 - 6.3 l /100km alueella. Suorituskykykin on riittävä, edellisen mallin 1.6:t oli selvästi laiskempia.
Halpahan tuo on kun 1.6 farmari lähtee perushinnan osalta tingattuna 23 tonnin tuntumassa, ei kannata vertailla 30 kympin autoihin.
Hinta paremminkin samassa luokassa kuin, Astra, Golf, Focus, Octavia, jne.
Mutta jos tilat ei ole tärkeät, niin katsoisin muita merkkejä.- nyt lipsahti
et muuten omista avea etkä ole verrannut uutta ja vanhaa 1.6:sta.
Paistaa tietämättömyytesi lävitse.
Mitä vikoja muuten uudessa avessasi on ollut? - isefjwer0we
Avessa ylivoimaiset tilat hintaluokassaan ? Oletko ihan järjissäsi ?
- toyota kauppiaasi
Selvästi et ole päässyt toyota kauppiaasti kanssa sopimukseen Avensiksen hinnasta, kun noin itkuiset ja vääristelevät jutut. Joudut edelleen ajelemaan Saksan Ladallasi. Muuta laatu maksaa, eikä Toyota kauppiaasi hyvitys Skodasta, Vw, Opelista jne. ole mairitteleva, ja sekös sua pännii. Olisit hankkinut jo aiemmin Toyotan, nii kukaties tietäis jo enemmän Toyotalla menosta.
- Onko myymissäsi...
Toyotan kamikazeominaisuudet:
-toimimattomat jarrut
-kiinnihirttävä kaasu
Entä vakio-ominaisuudet:
-tunnoton ohjaus
-pikaruostuvat "pellit" - 2.4 STW
Onko myymissäsi... kirjoitti:
Toyotan kamikazeominaisuudet:
-toimimattomat jarrut
-kiinnihirttävä kaasu
Entä vakio-ominaisuudet:
-tunnoton ohjaus
-pikaruostuvat "pellit"Olisiko esittää jotain todisteita Tojon kaasupolkimen ongelmista. USAssa NASAn inssit tutki asiaa hallituksen pyynnöstä eikä yhtään jumittunutta kaasupoljinta löydetty. Sitävastoin Skodissa noita tulee joka talvi eteen. Itselläkin jo kaksi kertaa. Ekalla kertaa kaasu jäi täysille.
Jarrut kyllä toimineet sekä Superbissa, että Avessa moitetta.
Superbin ohjauksessa ei kyllä myöskään ole kehumista joskaan ei myöskään 2-koppaisen Avenkaan.
Ruostumisesta en osaa sanoa kun Ave oli vain 5 vuotta ja Superbi vasta pari vuotta. Maalipinta kyllä Superbissa on todella heikko.
Minä en ymmärrä ylipäänsä miten jotain autoa voi puolustaa kuin omaa kunniaa. Kaikissa niissä on ongelmansa ja kaikki hajoaa ennen pitkää.
Minä kirjoitin omista kokemuksista. uudesta 3-koppaisesta Avesta en tiedä muuta kuin että penkki vaikutti paremmalta kuin 2-koppaisessa tai Superbissa. Ratin säätöjen ulottuvuus edelleen surkea.
Kyllä Aveissakin oneglmansa on ollut kuten se ettei mennyt alle 50tkm ajettuna ekalta leimalta läpi kun oli takatukivarsien puslat "vähän" kulahtaneet. Oli renkaan kehällä 10mm klappi. Tuo ei kyllä tuntunut ajossa, ihme kyllä.
Surkeinta molemmissa merkeissä on ollut onneton huolto. Vikojen korjaus vaati aina useita korjaamo käyntejä.
Autoja ne on silti olleet molemmat. Vain typerykset ottaa henkilökohtaisesti autoasiat. - Suosiellävetelä
Onko myymissäsi... kirjoitti:
Toyotan kamikazeominaisuudet:
-toimimattomat jarrut
-kiinnihirttävä kaasu
Entä vakio-ominaisuudet:
-tunnoton ohjaus
-pikaruostuvat "pellit"Mikäs näistä väitteistä pitää paikkansa?
Tässä yksi näkemys tuohon palstan perusitkuun ja vagin ajo-ominaisuuksien kehumiseen: "Siinä on kuitenkin matalilla nopeuksilla merkille tyypillinen miltei tunnoton alue keskellä..."
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2011072714020854_at.shtml
- Täältä apua:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9847780
Joko on uusi auto alla? - laatua koko rahalla
Mikäli autoiluun vielä laatua haluat osta Hyundain uusi i40
- kauhiast ihmett..
vähän ihmetyttää vaan autobildin juttu kyseisestä huyndaista,vakionopeuden säädin päällä-mittaristossa teksti cruiser off-mahtaakohan olla ainut virhe mikä on korean pojilla tullut
- kompromissi
Keskustelun lopputulos on, osta Avensis. Tai jos Skodanhinta putoaa 15000e, valintakriteerit on tasan.
- 23
Minkä Skodan? Fabianhan saa kait tuohon hintaan, Superb ei laatuautona taas koskaan tule olemaan tuota hintatasoa, halvimmillaan n. 3 kymppiä ja eikun vain nousee. Puhu köyhä malleista, älä merkeistä, jos kyvyt riittää.
- mb 320 cdi
nää on vain sellaisia pirkka tuotteita kummatkin... halpoja kopioita laatumerkeistä
- voi surkeus...
Kuule sinunkin kannattaa mb ajalella järjellä autovalintoja ei niinkään miten haluat naapurisi sinusta ajattelevan..;) Ja monesti nämä mb:t ovat vielä rahoitusyhtyöiden autoja kun ei käteisvarat ole riittäneet haaveiluun...
- laadun puolesta.
Lakkaa valvomasta ja vaihda laatuautoon elikkä Hyundailta löytyy tähän ongelmaasi uusi i40, takuu mainitsemistasi merkeistä huomattavasti pidempi lisäksi KATSO miltä uutuus näyttää, kyllä on aika mennyt eteenpäin;))
- Miten voit
Vastahan se tuli myyntiin, eikä sen laatua tiedetä kuin vasta muutaman vuoden kokemuksen jälkeen.
- EI ulkonäölle
Insignian kopio. Samalla tavalla hehkutettiin aikoinaan Insignian kauneutta, mutta kuinkas kävi, moni kakku päältä kaunis.
- Hunun myyjälle
Laadusta ei ole mitään takeita vielä moneen vuoteen.
Takuu joka ei koske "kuluvia osia" on yhtä tyhjän kanssa.
Minusta uutuus näyttää liftbackilta.
Auto on kalliimpi kuin Avensis, ei taida tulla kovin kummoista myyntimenestystä.
- kpg1
Meillä oli Hundai tms merkkinen kaivinkone pihalla töissä, hyvin se pärjäsi.
Cummins siellä oli koneena.
Skodalla on Vag:n koneet, hyviä nekin.
Oikeesti, käy Skodalla ajele niitä matkoja, kun normaali käytössä tarvitset.
Jos se ei lumoa täysin, niin Avella pärjäät ihan hyvin myöskin ja hilloa jää vielä moneen muuhunkin tarpeeseen. - suupeerrrrb
Ilman muuta Superb. Minulla oli Aven farkku ja nyt vuoden olen ajellut Superbilla. Mahtavat tilat niin sisällä kuin tavasäiliössä, erinomainen ajettava ja uskoisin olevan varsin huoleton. Kun mietin huolenpitosopimusta, niin sanoi heti, että hölmön hommaa. Sitäpaitsi minun mielestäni Suprbin farkku on vielä hyvän näköinenkin. 170 heppainen automaattidiesel on matkamiehen unelma.
- &&
Hyundai i40 on kova uutuus tähän luokkaan, käy kokeilemassa!!
- mersedesmies1234
tojotero avensi ruostuu käsiin, mersedes tosin porskuttaa!
http://www.autobild.fi/artikkeli/9842/katso-tasta-onko-oma-autosi-ruostepommi/- Mersun
oviahan hitsataan urakalla Vehon korjaamolla. No, onneksi artistin ei tällä kertaa tarvitse maksaa....
- mersedesEsarja
Tais osua teroa arkaan paikkaan kun pitää johtotähdestä tuollaista keksiä, siinä on tojotero avensi lippispäälle mustaa valkoisella. Japskit maalaa pellin molemmin puolin ja vetää sen jälkeen välistä poijes. Huh huh mitä säteileviä riisikuppeja ne ritsat on..
- yuiop
Osta länsiauto, vaikka käytettynä jos rahasi eivät muuten riitä.
Passat tai Audi - Uneton Seattlessa
Sama huonouninen on valvonut Volvopalstalla jo kuukausimääriä Superbinsa kanssa. Älä hitossa valvo joka automerkin äärellä, tuoni korjaa semmoiset.
- T. Tero
Kyllä mullakin yöunet menis jos Skoodalla joutuisin ajamaan.
- mazda fani
T. Tero kirjoitti:
Kyllä mullakin yöunet menis jos Skoodalla joutuisin ajamaan.
Skoda on volkkari ostettaessa-skoda vaihdettaessa.Eli eikö se kerro jotain skodan maineesta.
- pisdjfpiajs
mazda fani kirjoitti:
Skoda on volkkari ostettaessa-skoda vaihdettaessa.Eli eikö se kerro jotain skodan maineesta.
Ei ainakaan nykyään skoda jää pätkääkään jälkeen jälleenmyyntiarvossa volkkariin, että revi siitä, tojo-petteri.....
mazda fani kirjoitti:
Skoda on volkkari ostettaessa-skoda vaihdettaessa.Eli eikö se kerro jotain skodan maineesta.
Sehän on hyvä, että on Skoda myydessä, niin saa enemmän.
- kosmomet
pisdjfpiajs kirjoitti:
Ei ainakaan nykyään skoda jää pätkääkään jälkeen jälleenmyyntiarvossa volkkariin, että revi siitä, tojo-petteri.....
Terve kaikille !! Itse en koskaan ostaisi Skodaa,ensinnäkin jos auto nykii jatkuvasti talviajossa varmaan ärsyttää pitemmänpäälle !!! TM testissä. Jos ruosteensuojauksessa koteloissa vettä niin on kyllä ihmeellistä että Tuulilasi-lehti antanut jopa hyvät arvosanat ruosteensuojaukselle, heh,heh.Itse lopetin Tuulilasi lehden tilauksen heidän Toyota vastaisuuden vuoksi. Olisi hyvä tietää millaisilla autoilla testaajat itse ajavat !! Siis ei skooda looraa koskaan !!!Ps:olen kyllä ajanut suberbbia ja ajo ominaisuudet lähes uuden avensiksen luokkaa.
- En tunne Skodia
mazda fani kirjoitti:
Skoda on volkkari ostettaessa-skoda vaihdettaessa.Eli eikö se kerro jotain skodan maineesta.
kovin hyvin mutta ajattelin että jos seuraavaksi ostaisi sen Skoda Vaanin. Tuntuu olevan aika suosittu malli kun kaikki merkkiin päätyneet kertovat että tuli ostettua Skoda Vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197