Inkeriläinen mysteeri

Bolsevikki

Kuka mahtoi olla ensimmäinen ? Olisiko inkeriläinen ollut ensimmäinen ? Eipä ollut!

7

1079

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisko
      • sipi

eikä noita vanhoja virsiä. Moon kurkkua myöten täynnä kaikenlaista vanhaa kärsimystä.

• Stig
        sipi kirjoitti:

eikä noita vanhoja virsiä. Moon kurkkua myöten täynnä kaikenlaista vanhaa kärsimystä.

Neuvostoliitto teki kansanmurhia:
        Hävitti Inkeriläiset ja monia muita Suomensukuisia kansoja.

Vaikka joku on kurkkua myöten täynnä, ne on pidettävä mielessä jotta niin ei enää tapahtuisi.

Itse olen surullinen.
        Eihän se kuitenkaan jokapäiväistä elämää saa pilata.

• täh
        Stig kirjoitti:

Neuvostoliitto teki kansanmurhia:
        Hävitti Inkeriläiset ja monia muita Suomensukuisia kansoja.

Vaikka joku on kurkkua myöten täynnä, ne on pidettävä mielessä jotta niin ei enää tapahtuisi.

Itse olen surullinen.
        Eihän se kuitenkaan jokapäiväistä elämää saa pilata.

Jos kerran kaikki inkeriläiset tapettiin Neuvostoliitossa , niin mitä nämä nykyiset sitten
        ovat ???????????????????????

• ~¤höyhen¤~

Luin osoitteessa olevan tekstin ja mietiskelen tässä, että miten se liittyi yhtään mihinkään..? tai siis oliko se Juhani niinkun ensimmäinen inkeri, vai..? Ja kun siellä kerrottiin alussa siitä kirjailijasta, joka kirjoitti sen kirjan joskus 1940-luvulla, mutta kuitenkin se julkaistiin vasta 2000-luvulla, niin oliko tämä kirjailija siis se Juhani..? Ja kun siellä mainittiin myös Aleksis Kiven teoksesta seitsemän veljeksestä, niin miten se liittyy inkerilaisiin..?

• ~¤höyhen¤~
        ~¤höyhen¤~ kirjoitti:

Luin osoitteessa olevan tekstin ja mietiskelen tässä, että miten se liittyi yhtään mihinkään..? tai siis oliko se Juhani niinkun ensimmäinen inkeri, vai..? Ja kun siellä kerrottiin alussa siitä kirjailijasta, joka kirjoitti sen kirjan joskus 1940-luvulla, mutta kuitenkin se julkaistiin vasta 2000-luvulla, niin oliko tämä kirjailija siis se Juhani..? Ja kun siellä mainittiin myös Aleksis Kiven teoksesta seitsemän veljeksestä, niin miten se liittyy inkerilaisiin..?

Lisään vielä tohon mun edelliseen tekstiin.. Että mun kysymät kysymykset oli todella tyhmiä.. :) ja annan samalla pienen vinkin.. Että työ ketä kiinnostaa oikeasti lukea mysteerin laittaman sivun teksti, niin lukekaa se toisenkin kerran.. Nimittäin ensimmäisellä lukukerralla siitä ei meinaa saada mitään selvää ja sitäpaitsi toisella kerralla siitä saa paljon enemmän irti ;)

• Selviytyjä
        täh kirjoitti:

Jos kerran kaikki inkeriläiset tapettiin Neuvostoliitossa , niin mitä nämä nykyiset sitten
        ovat ???????????????????????

Muuttama jäi henkiin jostain syystä. Ne kymmenet tuhannet tulivat venäläisiksi. Ei ihan Arwidsonin mukaan, mutta mitä naiset ja lapset sille voivat, kun miehet lähetetty sotimaan ja Siperiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      502
      6527
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      2431
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      387
      1984
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      124
      1169
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      30
      1112
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1094
    7. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      77
      912
    8. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      894
    9. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      892
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      39
      774
    Aihe