Kuka mahtoi olla ensimmäinen ? Olisiko inkeriläinen ollut ensimmäinen ? Eipä ollut!
Inkeriläinen mysteeri
7
1130
Vastaukset
- sisko
Samalla kun mietit, kuka mahtoi olla ensimmäinen, niin tutkaile vaikka seuraavaa..
http://carelia.onego.ru/2003-2/138.html- sipi
eikä noita vanhoja virsiä. Moon kurkkua myöten täynnä kaikenlaista vanhaa kärsimystä.
- Stig
sipi kirjoitti:
eikä noita vanhoja virsiä. Moon kurkkua myöten täynnä kaikenlaista vanhaa kärsimystä.
Neuvostoliitto teki kansanmurhia:
Hävitti Inkeriläiset ja monia muita Suomensukuisia kansoja.
Vaikka joku on kurkkua myöten täynnä, ne on pidettävä mielessä jotta niin ei enää tapahtuisi.
Itse olen surullinen.
Eihän se kuitenkaan jokapäiväistä elämää saa pilata. - täh
Stig kirjoitti:
Neuvostoliitto teki kansanmurhia:
Hävitti Inkeriläiset ja monia muita Suomensukuisia kansoja.
Vaikka joku on kurkkua myöten täynnä, ne on pidettävä mielessä jotta niin ei enää tapahtuisi.
Itse olen surullinen.
Eihän se kuitenkaan jokapäiväistä elämää saa pilata.Jos kerran kaikki inkeriläiset tapettiin Neuvostoliitossa , niin mitä nämä nykyiset sitten
ovat ??????????????????????? - ~¤höyhen¤~
Luin osoitteessa olevan tekstin ja mietiskelen tässä, että miten se liittyi yhtään mihinkään..? tai siis oliko se Juhani niinkun ensimmäinen inkeri, vai..? Ja kun siellä kerrottiin alussa siitä kirjailijasta, joka kirjoitti sen kirjan joskus 1940-luvulla, mutta kuitenkin se julkaistiin vasta 2000-luvulla, niin oliko tämä kirjailija siis se Juhani..? Ja kun siellä mainittiin myös Aleksis Kiven teoksesta seitsemän veljeksestä, niin miten se liittyy inkerilaisiin..?
- ~¤höyhen¤~
~¤höyhen¤~ kirjoitti:
Luin osoitteessa olevan tekstin ja mietiskelen tässä, että miten se liittyi yhtään mihinkään..? tai siis oliko se Juhani niinkun ensimmäinen inkeri, vai..? Ja kun siellä kerrottiin alussa siitä kirjailijasta, joka kirjoitti sen kirjan joskus 1940-luvulla, mutta kuitenkin se julkaistiin vasta 2000-luvulla, niin oliko tämä kirjailija siis se Juhani..? Ja kun siellä mainittiin myös Aleksis Kiven teoksesta seitsemän veljeksestä, niin miten se liittyy inkerilaisiin..?
Lisään vielä tohon mun edelliseen tekstiin.. Että mun kysymät kysymykset oli todella tyhmiä.. :) ja annan samalla pienen vinkin.. Että työ ketä kiinnostaa oikeasti lukea mysteerin laittaman sivun teksti, niin lukekaa se toisenkin kerran.. Nimittäin ensimmäisellä lukukerralla siitä ei meinaa saada mitään selvää ja sitäpaitsi toisella kerralla siitä saa paljon enemmän irti ;)
- Selviytyjä
täh kirjoitti:
Jos kerran kaikki inkeriläiset tapettiin Neuvostoliitossa , niin mitä nämä nykyiset sitten
ovat ???????????????????????Muuttama jäi henkiin jostain syystä. Ne kymmenet tuhannet tulivat venäläisiksi. Ei ihan Arwidsonin mukaan, mutta mitä naiset ja lapset sille voivat, kun miehet lähetetty sotimaan ja Siperiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?847132Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277079Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1176205Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455414Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845248Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635225Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus415120Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274605Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv193485Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003400