Inkeriläinen mysteeri

Bolsevikki

Kuka mahtoi olla ensimmäinen ? Olisiko inkeriläinen ollut ensimmäinen ? Eipä ollut!

7

1061

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisko
      • sipi

        eikä noita vanhoja virsiä. Moon kurkkua myöten täynnä kaikenlaista vanhaa kärsimystä.


      • Stig
        sipi kirjoitti:

        eikä noita vanhoja virsiä. Moon kurkkua myöten täynnä kaikenlaista vanhaa kärsimystä.

        Neuvostoliitto teki kansanmurhia:
        Hävitti Inkeriläiset ja monia muita Suomensukuisia kansoja.

        Vaikka joku on kurkkua myöten täynnä, ne on pidettävä mielessä jotta niin ei enää tapahtuisi.

        Itse olen surullinen.
        Eihän se kuitenkaan jokapäiväistä elämää saa pilata.


      • täh
        Stig kirjoitti:

        Neuvostoliitto teki kansanmurhia:
        Hävitti Inkeriläiset ja monia muita Suomensukuisia kansoja.

        Vaikka joku on kurkkua myöten täynnä, ne on pidettävä mielessä jotta niin ei enää tapahtuisi.

        Itse olen surullinen.
        Eihän se kuitenkaan jokapäiväistä elämää saa pilata.

        Jos kerran kaikki inkeriläiset tapettiin Neuvostoliitossa , niin mitä nämä nykyiset sitten
        ovat ???????????????????????


      • ~¤höyhen¤~

        Luin osoitteessa olevan tekstin ja mietiskelen tässä, että miten se liittyi yhtään mihinkään..? tai siis oliko se Juhani niinkun ensimmäinen inkeri, vai..? Ja kun siellä kerrottiin alussa siitä kirjailijasta, joka kirjoitti sen kirjan joskus 1940-luvulla, mutta kuitenkin se julkaistiin vasta 2000-luvulla, niin oliko tämä kirjailija siis se Juhani..? Ja kun siellä mainittiin myös Aleksis Kiven teoksesta seitsemän veljeksestä, niin miten se liittyy inkerilaisiin..?


      • ~¤höyhen¤~
        ~¤höyhen¤~ kirjoitti:

        Luin osoitteessa olevan tekstin ja mietiskelen tässä, että miten se liittyi yhtään mihinkään..? tai siis oliko se Juhani niinkun ensimmäinen inkeri, vai..? Ja kun siellä kerrottiin alussa siitä kirjailijasta, joka kirjoitti sen kirjan joskus 1940-luvulla, mutta kuitenkin se julkaistiin vasta 2000-luvulla, niin oliko tämä kirjailija siis se Juhani..? Ja kun siellä mainittiin myös Aleksis Kiven teoksesta seitsemän veljeksestä, niin miten se liittyy inkerilaisiin..?

        Lisään vielä tohon mun edelliseen tekstiin.. Että mun kysymät kysymykset oli todella tyhmiä.. :) ja annan samalla pienen vinkin.. Että työ ketä kiinnostaa oikeasti lukea mysteerin laittaman sivun teksti, niin lukekaa se toisenkin kerran.. Nimittäin ensimmäisellä lukukerralla siitä ei meinaa saada mitään selvää ja sitäpaitsi toisella kerralla siitä saa paljon enemmän irti ;)


      • Selviytyjä
        täh kirjoitti:

        Jos kerran kaikki inkeriläiset tapettiin Neuvostoliitossa , niin mitä nämä nykyiset sitten
        ovat ???????????????????????

        Muuttama jäi henkiin jostain syystä. Ne kymmenet tuhannet tulivat venäläisiksi. Ei ihan Arwidsonin mukaan, mutta mitä naiset ja lapset sille voivat, kun miehet lähetetty sotimaan ja Siperiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2850
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      111
      2096
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe