4 ovinen alkup.musta volvo amazon -68

HH 68

Moi

Onko tällaisia Suomessa enään yhtään liikenteessä??
Joskus 10 vuotta sitten niitä oli muutamia .

Minulla tällainen "projekti" tallissa naftaliinissä....
ei raskis luopua ...mut jos jollain olisi oikein kova halu niin
voisin harkita..

17

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppe3

      Joku muistaa ehkä paremmin, mutta eikös neliovisten Amazonien valmistus lopetettu jo 1966 tai 1967 ??

      • Amazon -66

        Mulla on Amazon -66 neliovinen ja vihreä myös projektin alla.

        Onko kenelläkään tieto mistä voisi kysellä / ostaa esim. verhoiluja , penkkejä ja

        kaikkea muuta sopivaa ko. autoon ?


      • Tylsistä tylsin=4d
        Amazon -66 kirjoitti:

        Mulla on Amazon -66 neliovinen ja vihreä myös projektin alla.

        Onko kenelläkään tieto mistä voisi kysellä / ostaa esim. verhoiluja , penkkejä ja

        kaikkea muuta sopivaa ko. autoon ?

        Onpas harvinainen peli=)Ruotsista saa varmaan uutta osaa yhä pilvinpimein ja käytetystä puhumattakaan...Valitettavasti ovat vain keskittyneet siellä ja myös täällä huomattavasti tyylikkäämpään 2d tai farmarimalliin.4 oviset tolpat tai siis sedanit varaosakamaa luovuttajina ja sama ilmiö USA autoissakin,onneksi eli suosittelen etsimään vähempiovisen Amazon mallin johon voit ottaa osia siitä perhesedanista eikä mene rahat ihan kankkulan kaivoon.


      • Tylsistä tylsin=4d kirjoitti:

        Onpas harvinainen peli=)Ruotsista saa varmaan uutta osaa yhä pilvinpimein ja käytetystä puhumattakaan...Valitettavasti ovat vain keskittyneet siellä ja myös täällä huomattavasti tyylikkäämpään 2d tai farmarimalliin.4 oviset tolpat tai siis sedanit varaosakamaa luovuttajina ja sama ilmiö USA autoissakin,onneksi eli suosittelen etsimään vähempiovisen Amazon mallin johon voit ottaa osia siitä perhesedanista eikä mene rahat ihan kankkulan kaivoon.

        Olen täysin eri mieltä. Mitä isompi auto, sitä rumempi 2-ovinen malli on. Varsinkin jenkin pitäisi minun mielestäni olla ehdottomasti neliovinen. En ymmärrä noita mielipiteitä, joissa 2-ovisen arvo nostetaan taivaisiin, koska jo volvon kokoinen auto on rumempi kaksiovisena, ja varsinkin se pätee usa-autojen niihin 2-ovisiin "coupe"-malleihin, joissa ei mitään coupemaisuutta ollut. Pitkä kori vain oli tyhmän näköinen kaksiovisena.

        Joku pienehkö eurooppalainenkin oli hienompi neliovisena, 2-ovisessa ei ollut aina sitä kylkilinjaa mikä neliovisessa oli.


      • VolvoMuranen

        Kyllä Heppe3 muisti oikein - tässä lainaus AutoWikistä:

        Volvo P120
        P120 on Amazon-malliston ensimmäinen malli, se on neliovinen sedan. Autoa valmistettiin 234 209 kappaletta vuosina 1956–1966. Vuonna 1961 malliin tehtiin suuria muutoksia: 1,6-litrainen moottori korvattiin 1,8-litraisella, maski vaihdettiin, sähköjärjestelmä muutettiin 12-volttiseksi ja 90 hevosvoimaiseen malliin tuli levyjarrut etupyöriin

        Eli aloittajalla ei voi olla vuoden 1968 mallista neliovista Amazonia...


      • Heskapa

      • Amazon -66
        Amazon -66 kirjoitti:

        Mulla on Amazon -66 neliovinen ja vihreä myös projektin alla.

        Onko kenelläkään tieto mistä voisi kysellä / ostaa esim. verhoiluja , penkkejä ja

        kaikkea muuta sopivaa ko. autoon ?

        Tämä on minun "helmi" ja käytin 11v. jälkeen katsastuksessa ja läpi meni eka kerralla. Projekti vasta alkaa... sain alkuperäiset mustapohjaiset lapinläänin kilvet.


      • 4-ovinen aina paremp
        M1978 kirjoitti:

        Olen täysin eri mieltä. Mitä isompi auto, sitä rumempi 2-ovinen malli on. Varsinkin jenkin pitäisi minun mielestäni olla ehdottomasti neliovinen. En ymmärrä noita mielipiteitä, joissa 2-ovisen arvo nostetaan taivaisiin, koska jo volvon kokoinen auto on rumempi kaksiovisena, ja varsinkin se pätee usa-autojen niihin 2-ovisiin "coupe"-malleihin, joissa ei mitään coupemaisuutta ollut. Pitkä kori vain oli tyhmän näköinen kaksiovisena.

        Joku pienehkö eurooppalainenkin oli hienompi neliovisena, 2-ovisessa ei ollut aina sitä kylkilinjaa mikä neliovisessa oli.

        .

        4-ovisessa kuskin/apukuskin ovi on pienempi=ei roiku saranat
        4-ovisessa etuosan penkit ovat luontaisesti tukevammat

        .


      • kylä näi o
        VolvoMuranen kirjoitti:

        Kyllä Heppe3 muisti oikein - tässä lainaus AutoWikistä:

        Volvo P120
        P120 on Amazon-malliston ensimmäinen malli, se on neliovinen sedan. Autoa valmistettiin 234 209 kappaletta vuosina 1956–1966. Vuonna 1961 malliin tehtiin suuria muutoksia: 1,6-litrainen moottori korvattiin 1,8-litraisella, maski vaihdettiin, sähköjärjestelmä muutettiin 12-volttiseksi ja 90 hevosvoimaiseen malliin tuli levyjarrut etupyöriin

        Eli aloittajalla ei voi olla vuoden 1968 mallista neliovista Amazonia...

        .

        mutta viisiovisia 1968 amazoneita voi kyl hyvinkin löytyä

        .


      • Amazing
        Amazon -66 kirjoitti:

        Mulla on Amazon -66 neliovinen ja vihreä myös projektin alla.

        Onko kenelläkään tieto mistä voisi kysellä / ostaa esim. verhoiluja , penkkejä ja

        kaikkea muuta sopivaa ko. autoon ?

        Ruotsista saa osaa 4-oviseen aivan hyvin ja Volvolandiasta löytyy käytettyä. Jos nyt ei museorekisteriin ole rakentamassa niin on aivan sama onko kaksi- vai neliovinen - kaupaksi menee jos tarve on.


    • matzer

      Kyllä se on juuri niin. Ei niitä -68 neliovisia ole yhtään nyt eikä ole koskaan ollutkaan. 66 mallivuonna tehtiin viimeiset nelioviset

      • Kuin Chrysler-55

        Tällä tyypillä ainakin valinnanvaraa ja halvalla lähtee niin vanhaa kuin uudempaakin jenkkiä tai euroa.Meinaan kun neliovitolppa on se hyljeksityin malli harrastepiireissä ja sijoituskohteena rahoille malliston surkein.Se ei tietenkään tarkoita etteikö itse auto voisi olla hyvä ja laittakoon kukin rahansa mihin lystää !Maailma markkinat vaan on semmoinen ja tosiasiat otettava huomioon.Koskaan kun ei tiedä joutuuko myymään,vaihtamaan tai jos vaikka sittenkin ostaisi sen vähempiovisen version...Harrastelehtiä kuin tapahtumiakin seuraamalla tämä on fakta ja monenmonta 4d mallia on tosiaan enempi osien luovuttajia tai paalattu..Myöskin uustuotanto on keskittynyt pelkästään 2d,avo tai jossain määrin farmareihinkin(riippuu tietty automallista).4d sarake näyttää yleensä tyhjää...Ainoastaan harvat ja valitut nelioviset,esim limot tai hyvin harvinaiset luxusmallit,kuollut merkki ym joiden valmistusmäärä olematon,tyyliin:Imperial,Cadillac,MB 600,Rolls,Bentley,Packard..tai vaikka Edsel haluttuja ja vielä parempi jos jonkun julkkiksen ex tai historia papereineen tiedossa.Myös minimaalisesti ajetut säilymät vaatimattomista malleista kiinnostavat keräilijöitä/harrastajia tai varustelu/väri/konevaihtoehto ym hyvin harvinainen ja vähän valmistettu on plussaa.Kukapa sitä tuulimyllyjä vastaan taistelikaan?Valitettavasti Amazon ei ole mielestäni kiinnostava kuin jonkun koripajan avomallina tai korkeintaan joku GT malli ehkä...


      • Retkuilija
        Kuin Chrysler-55 kirjoitti:

        Tällä tyypillä ainakin valinnanvaraa ja halvalla lähtee niin vanhaa kuin uudempaakin jenkkiä tai euroa.Meinaan kun neliovitolppa on se hyljeksityin malli harrastepiireissä ja sijoituskohteena rahoille malliston surkein.Se ei tietenkään tarkoita etteikö itse auto voisi olla hyvä ja laittakoon kukin rahansa mihin lystää !Maailma markkinat vaan on semmoinen ja tosiasiat otettava huomioon.Koskaan kun ei tiedä joutuuko myymään,vaihtamaan tai jos vaikka sittenkin ostaisi sen vähempiovisen version...Harrastelehtiä kuin tapahtumiakin seuraamalla tämä on fakta ja monenmonta 4d mallia on tosiaan enempi osien luovuttajia tai paalattu..Myöskin uustuotanto on keskittynyt pelkästään 2d,avo tai jossain määrin farmareihinkin(riippuu tietty automallista).4d sarake näyttää yleensä tyhjää...Ainoastaan harvat ja valitut nelioviset,esim limot tai hyvin harvinaiset luxusmallit,kuollut merkki ym joiden valmistusmäärä olematon,tyyliin:Imperial,Cadillac,MB 600,Rolls,Bentley,Packard..tai vaikka Edsel haluttuja ja vielä parempi jos jonkun julkkiksen ex tai historia papereineen tiedossa.Myös minimaalisesti ajetut säilymät vaatimattomista malleista kiinnostavat keräilijöitä/harrastajia tai varustelu/väri/konevaihtoehto ym hyvin harvinainen ja vähän valmistettu on plussaa.Kukapa sitä tuulimyllyjä vastaan taistelikaan?Valitettavasti Amazon ei ole mielestäni kiinnostava kuin jonkun koripajan avomallina tai korkeintaan joku GT malli ehkä...

        Oli niitä hienoja neliovisia tolppamalleja, ihan arkiautoissakin.

        Vauxhall Victor -70
        Mazda 1800 Luce
        Datsun 180B
        Corona Mark2
        Cortina -71


      • lisää naitä
        Retkuilija kirjoitti:

        Oli niitä hienoja neliovisia tolppamalleja, ihan arkiautoissakin.

        Vauxhall Victor -70
        Mazda 1800 Luce
        Datsun 180B
        Corona Mark2
        Cortina -71

        Olihan niitä. Heti tulee mieleen vaikkapa
        Vauxhall Velox A, Mazda 818, Datsun 100A 4-ov, Toyopet Tiara ja Ford Edsel


    • Älä hyvää hävitä...

      Hyvä neliovitolppa on aina laikka-cabriota tai korinvaihtopakkelicoupea parempi vaihtoehto. Useimmat harrastajat antavat piupaut auton "markkina-arvolle", kunhan autossa on itselle sitä "jotain". Avo- ja coupe-mallit ovat kieltämättä Suomessa suhteettoman yliarvostettuja, mikä johtunee niiden paikallisesta harvinaisuudesta huonojen teiden ja kovan autoveron Suomessa. Räpsy- ja kääpiöluokissa kaksiovisia luonnollisesti löytyy, samoin yksiovisia ja kuomumalleja, joiden "keräilyarvon" pitäisi suomi-logiikalla olla vielä suurempi...

      Tähän maahan mahtuu veteraaniautoja ovien lukumäärästä riippumatta. Itse en purkaisi hyvää 4d-yksilöä kaksiovisen varaosiksi (varsinkin kun esim. Volvolla juuri kaksioviset olivat "köyhien" ja "hinnat alkaen"- malleja Pyhimystä lukuun ottamatta).

      Vuosimalleista muuten; ei ole mitenkään tavatonta, että Suomessa on 60- ja 70-luvulla myyty vanhoja autoja uusina, eli käyttöönottovuosi on 1-2 vuotta valmistusvuotta myöhempi!!! Suomalaisille kun kelpasi mikä auto tahansa, eivätkä maahantuojatkaan olleet turhantarkkoja. Ja joskus ei iso maahantuotu partti vain mennyt saman mallivuoden aikana kaupaksi.

      • comet 100

        Joo. Datsun 100A taisi olla parhaimpia tapauksia. Valmistettu 75-76 ja niitä myytiin Suomessa uutena vielä 78


    • hh68

      Aivan oikein arvoisat harrastajat auto on vm -66 ,kaivoin alkuperäisen rekisteriotteen ja siinähän se seisoo kun katsoo...kiitos tarkkaavaisuudesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe