Moi
Onko tällaisia Suomessa enään yhtään liikenteessä??
Joskus 10 vuotta sitten niitä oli muutamia .
Minulla tällainen "projekti" tallissa naftaliinissä....
ei raskis luopua ...mut jos jollain olisi oikein kova halu niin
voisin harkita..
4 ovinen alkup.musta volvo amazon -68
17
901
Vastaukset
- Heppe3
Joku muistaa ehkä paremmin, mutta eikös neliovisten Amazonien valmistus lopetettu jo 1966 tai 1967 ??
- Amazon -66
Mulla on Amazon -66 neliovinen ja vihreä myös projektin alla.
Onko kenelläkään tieto mistä voisi kysellä / ostaa esim. verhoiluja , penkkejä ja
kaikkea muuta sopivaa ko. autoon ? - Tylsistä tylsin=4d
Amazon -66 kirjoitti:
Mulla on Amazon -66 neliovinen ja vihreä myös projektin alla.
Onko kenelläkään tieto mistä voisi kysellä / ostaa esim. verhoiluja , penkkejä ja
kaikkea muuta sopivaa ko. autoon ?Onpas harvinainen peli=)Ruotsista saa varmaan uutta osaa yhä pilvinpimein ja käytetystä puhumattakaan...Valitettavasti ovat vain keskittyneet siellä ja myös täällä huomattavasti tyylikkäämpään 2d tai farmarimalliin.4 oviset tolpat tai siis sedanit varaosakamaa luovuttajina ja sama ilmiö USA autoissakin,onneksi eli suosittelen etsimään vähempiovisen Amazon mallin johon voit ottaa osia siitä perhesedanista eikä mene rahat ihan kankkulan kaivoon.
Tylsistä tylsin=4d kirjoitti:
Onpas harvinainen peli=)Ruotsista saa varmaan uutta osaa yhä pilvinpimein ja käytetystä puhumattakaan...Valitettavasti ovat vain keskittyneet siellä ja myös täällä huomattavasti tyylikkäämpään 2d tai farmarimalliin.4 oviset tolpat tai siis sedanit varaosakamaa luovuttajina ja sama ilmiö USA autoissakin,onneksi eli suosittelen etsimään vähempiovisen Amazon mallin johon voit ottaa osia siitä perhesedanista eikä mene rahat ihan kankkulan kaivoon.
Olen täysin eri mieltä. Mitä isompi auto, sitä rumempi 2-ovinen malli on. Varsinkin jenkin pitäisi minun mielestäni olla ehdottomasti neliovinen. En ymmärrä noita mielipiteitä, joissa 2-ovisen arvo nostetaan taivaisiin, koska jo volvon kokoinen auto on rumempi kaksiovisena, ja varsinkin se pätee usa-autojen niihin 2-ovisiin "coupe"-malleihin, joissa ei mitään coupemaisuutta ollut. Pitkä kori vain oli tyhmän näköinen kaksiovisena.
Joku pienehkö eurooppalainenkin oli hienompi neliovisena, 2-ovisessa ei ollut aina sitä kylkilinjaa mikä neliovisessa oli.- VolvoMuranen
Kyllä Heppe3 muisti oikein - tässä lainaus AutoWikistä:
Volvo P120
P120 on Amazon-malliston ensimmäinen malli, se on neliovinen sedan. Autoa valmistettiin 234 209 kappaletta vuosina 1956–1966. Vuonna 1961 malliin tehtiin suuria muutoksia: 1,6-litrainen moottori korvattiin 1,8-litraisella, maski vaihdettiin, sähköjärjestelmä muutettiin 12-volttiseksi ja 90 hevosvoimaiseen malliin tuli levyjarrut etupyöriin
Eli aloittajalla ei voi olla vuoden 1968 mallista neliovista Amazonia... - Heskapa
Amazon -66 kirjoitti:
Mulla on Amazon -66 neliovinen ja vihreä myös projektin alla.
Onko kenelläkään tieto mistä voisi kysellä / ostaa esim. verhoiluja , penkkejä ja
kaikkea muuta sopivaa ko. autoon ?Noilta sivustoilta kysellen löytyy osia:
www.volvolandia.com
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php
Ruotsista tilaillen uutta:
http://www.vp-autoparts.com/
http://www.cvi-automotive.se/
Ruotsin varmaankin suurin myyntisivusto:
http://www.blocket.se/li?ca=11_s&md=th&q=&cg=0&w=3 - Amazon -66
Amazon -66 kirjoitti:
Mulla on Amazon -66 neliovinen ja vihreä myös projektin alla.
Onko kenelläkään tieto mistä voisi kysellä / ostaa esim. verhoiluja , penkkejä ja
kaikkea muuta sopivaa ko. autoon ?Tämä on minun "helmi" ja käytin 11v. jälkeen katsastuksessa ja läpi meni eka kerralla. Projekti vasta alkaa... sain alkuperäiset mustapohjaiset lapinläänin kilvet.
- 4-ovinen aina paremp
M1978 kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä. Mitä isompi auto, sitä rumempi 2-ovinen malli on. Varsinkin jenkin pitäisi minun mielestäni olla ehdottomasti neliovinen. En ymmärrä noita mielipiteitä, joissa 2-ovisen arvo nostetaan taivaisiin, koska jo volvon kokoinen auto on rumempi kaksiovisena, ja varsinkin se pätee usa-autojen niihin 2-ovisiin "coupe"-malleihin, joissa ei mitään coupemaisuutta ollut. Pitkä kori vain oli tyhmän näköinen kaksiovisena.
Joku pienehkö eurooppalainenkin oli hienompi neliovisena, 2-ovisessa ei ollut aina sitä kylkilinjaa mikä neliovisessa oli..
4-ovisessa kuskin/apukuskin ovi on pienempi=ei roiku saranat
4-ovisessa etuosan penkit ovat luontaisesti tukevammat
. - kylä näi o
VolvoMuranen kirjoitti:
Kyllä Heppe3 muisti oikein - tässä lainaus AutoWikistä:
Volvo P120
P120 on Amazon-malliston ensimmäinen malli, se on neliovinen sedan. Autoa valmistettiin 234 209 kappaletta vuosina 1956–1966. Vuonna 1961 malliin tehtiin suuria muutoksia: 1,6-litrainen moottori korvattiin 1,8-litraisella, maski vaihdettiin, sähköjärjestelmä muutettiin 12-volttiseksi ja 90 hevosvoimaiseen malliin tuli levyjarrut etupyöriin
Eli aloittajalla ei voi olla vuoden 1968 mallista neliovista Amazonia....
mutta viisiovisia 1968 amazoneita voi kyl hyvinkin löytyä
. - Amazing
Amazon -66 kirjoitti:
Mulla on Amazon -66 neliovinen ja vihreä myös projektin alla.
Onko kenelläkään tieto mistä voisi kysellä / ostaa esim. verhoiluja , penkkejä ja
kaikkea muuta sopivaa ko. autoon ?Ruotsista saa osaa 4-oviseen aivan hyvin ja Volvolandiasta löytyy käytettyä. Jos nyt ei museorekisteriin ole rakentamassa niin on aivan sama onko kaksi- vai neliovinen - kaupaksi menee jos tarve on.
- matzer
Kyllä se on juuri niin. Ei niitä -68 neliovisia ole yhtään nyt eikä ole koskaan ollutkaan. 66 mallivuonna tehtiin viimeiset nelioviset
- Kuin Chrysler-55
Tällä tyypillä ainakin valinnanvaraa ja halvalla lähtee niin vanhaa kuin uudempaakin jenkkiä tai euroa.Meinaan kun neliovitolppa on se hyljeksityin malli harrastepiireissä ja sijoituskohteena rahoille malliston surkein.Se ei tietenkään tarkoita etteikö itse auto voisi olla hyvä ja laittakoon kukin rahansa mihin lystää !Maailma markkinat vaan on semmoinen ja tosiasiat otettava huomioon.Koskaan kun ei tiedä joutuuko myymään,vaihtamaan tai jos vaikka sittenkin ostaisi sen vähempiovisen version...Harrastelehtiä kuin tapahtumiakin seuraamalla tämä on fakta ja monenmonta 4d mallia on tosiaan enempi osien luovuttajia tai paalattu..Myöskin uustuotanto on keskittynyt pelkästään 2d,avo tai jossain määrin farmareihinkin(riippuu tietty automallista).4d sarake näyttää yleensä tyhjää...Ainoastaan harvat ja valitut nelioviset,esim limot tai hyvin harvinaiset luxusmallit,kuollut merkki ym joiden valmistusmäärä olematon,tyyliin:Imperial,Cadillac,MB 600,Rolls,Bentley,Packard..tai vaikka Edsel haluttuja ja vielä parempi jos jonkun julkkiksen ex tai historia papereineen tiedossa.Myös minimaalisesti ajetut säilymät vaatimattomista malleista kiinnostavat keräilijöitä/harrastajia tai varustelu/väri/konevaihtoehto ym hyvin harvinainen ja vähän valmistettu on plussaa.Kukapa sitä tuulimyllyjä vastaan taistelikaan?Valitettavasti Amazon ei ole mielestäni kiinnostava kuin jonkun koripajan avomallina tai korkeintaan joku GT malli ehkä...
- Retkuilija
Kuin Chrysler-55 kirjoitti:
Tällä tyypillä ainakin valinnanvaraa ja halvalla lähtee niin vanhaa kuin uudempaakin jenkkiä tai euroa.Meinaan kun neliovitolppa on se hyljeksityin malli harrastepiireissä ja sijoituskohteena rahoille malliston surkein.Se ei tietenkään tarkoita etteikö itse auto voisi olla hyvä ja laittakoon kukin rahansa mihin lystää !Maailma markkinat vaan on semmoinen ja tosiasiat otettava huomioon.Koskaan kun ei tiedä joutuuko myymään,vaihtamaan tai jos vaikka sittenkin ostaisi sen vähempiovisen version...Harrastelehtiä kuin tapahtumiakin seuraamalla tämä on fakta ja monenmonta 4d mallia on tosiaan enempi osien luovuttajia tai paalattu..Myöskin uustuotanto on keskittynyt pelkästään 2d,avo tai jossain määrin farmareihinkin(riippuu tietty automallista).4d sarake näyttää yleensä tyhjää...Ainoastaan harvat ja valitut nelioviset,esim limot tai hyvin harvinaiset luxusmallit,kuollut merkki ym joiden valmistusmäärä olematon,tyyliin:Imperial,Cadillac,MB 600,Rolls,Bentley,Packard..tai vaikka Edsel haluttuja ja vielä parempi jos jonkun julkkiksen ex tai historia papereineen tiedossa.Myös minimaalisesti ajetut säilymät vaatimattomista malleista kiinnostavat keräilijöitä/harrastajia tai varustelu/väri/konevaihtoehto ym hyvin harvinainen ja vähän valmistettu on plussaa.Kukapa sitä tuulimyllyjä vastaan taistelikaan?Valitettavasti Amazon ei ole mielestäni kiinnostava kuin jonkun koripajan avomallina tai korkeintaan joku GT malli ehkä...
Oli niitä hienoja neliovisia tolppamalleja, ihan arkiautoissakin.
Vauxhall Victor -70
Mazda 1800 Luce
Datsun 180B
Corona Mark2
Cortina -71 - lisää naitä
Retkuilija kirjoitti:
Oli niitä hienoja neliovisia tolppamalleja, ihan arkiautoissakin.
Vauxhall Victor -70
Mazda 1800 Luce
Datsun 180B
Corona Mark2
Cortina -71Olihan niitä. Heti tulee mieleen vaikkapa
Vauxhall Velox A, Mazda 818, Datsun 100A 4-ov, Toyopet Tiara ja Ford Edsel
- Älä hyvää hävitä...
Hyvä neliovitolppa on aina laikka-cabriota tai korinvaihtopakkelicoupea parempi vaihtoehto. Useimmat harrastajat antavat piupaut auton "markkina-arvolle", kunhan autossa on itselle sitä "jotain". Avo- ja coupe-mallit ovat kieltämättä Suomessa suhteettoman yliarvostettuja, mikä johtunee niiden paikallisesta harvinaisuudesta huonojen teiden ja kovan autoveron Suomessa. Räpsy- ja kääpiöluokissa kaksiovisia luonnollisesti löytyy, samoin yksiovisia ja kuomumalleja, joiden "keräilyarvon" pitäisi suomi-logiikalla olla vielä suurempi...
Tähän maahan mahtuu veteraaniautoja ovien lukumäärästä riippumatta. Itse en purkaisi hyvää 4d-yksilöä kaksiovisen varaosiksi (varsinkin kun esim. Volvolla juuri kaksioviset olivat "köyhien" ja "hinnat alkaen"- malleja Pyhimystä lukuun ottamatta).
Vuosimalleista muuten; ei ole mitenkään tavatonta, että Suomessa on 60- ja 70-luvulla myyty vanhoja autoja uusina, eli käyttöönottovuosi on 1-2 vuotta valmistusvuotta myöhempi!!! Suomalaisille kun kelpasi mikä auto tahansa, eivätkä maahantuojatkaan olleet turhantarkkoja. Ja joskus ei iso maahantuotu partti vain mennyt saman mallivuoden aikana kaupaksi.- comet 100
Joo. Datsun 100A taisi olla parhaimpia tapauksia. Valmistettu 75-76 ja niitä myytiin Suomessa uutena vielä 78
- hh68
Aivan oikein arvoisat harrastajat auto on vm -66 ,kaivoin alkuperäisen rekisteriotteen ja siinähän se seisoo kun katsoo...kiitos tarkkaavaisuudesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä892888Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845