Remonttifirmoja Helsingissä? Kokemuksia?

Kyselijä vaan

Onko kokemuksia Helsinkiläisistä remonttifrimoista?

Millaisia ovat esim. Idea Remontit? Parketti- ja laattaliike Järvi? Espoon laaturemontti?

Kertokaas kokemuksia

121

22009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuori pari

      Meillä jäi hyvä maku firmasta. Tekivät kylpyhuone ja saunaremontin meille. Toiveitamme kuunneltiin hyvin ja henkilökunta oli ammattitaitoista. Remontti valmistui aikataulussa ja työn jälki oli siistiä. Ei siis pahaa sanottavaa, suosittelen ehdottomasti meidän kokemuksen perusteella.

    • Tyytyväinen asiakas

      Kappas kummaa, meidän remontin tekivät oikein hyvin. Pyydämme tarjouksen toistekin kun tulee seuraava remontti eteen.

    • Hyvää jälkeä tekivät

      Ihmettelee..
      Vaikea uskoa että noin huonosti on mennyt. Mikähän tuossa on taustalla...

      Idea Remontit teki ok-talomme ison kylpyhuoneremontin keväällä ja lopputulos oli siisti. Mitään isompia ongelmia ei ilmennyt ja työ valmistui jokusen päivän etuajassa.

      Työnjohto oli laadusta hyvin tarkkoja joten selittyyköhän tuo vaihtuvuus osittain sillä, nykyisinhän on paljon remonttimiehiä jotka tekevät huonoa työtä.

      Meillä oli samat työmiehet töissä alusta loppuun ja vaikuttivat tyytyväisiltä. Juttelin omistajien kanssa päivittäin ja vaikuttivat ihan fiksuilta, työmiehiltä en ainakaan mitään pahaa kuullut heistä.

      Hinta vähän kirpaisi mutta olemme olleet tyytyväisiä lopputulokseen. :)

      • Mielipide multa

        Aika ontuva selitys, että vaihdetaan omia työmiehiä saman urakan aikana koska tekivät huonoa jälkeä.


    • Nainen ihanainen

      Tuo Idea Remontit oli hyvä.
      Porukka mukavaa ja ammattitaitoista. Lopputulos hyvä ja työnjälki siistiä.
      Kaikenkaikkiaan meni 3 viikkoa ja valmistui aikataulussa.

      Nyt pääsee kylpyyn.. :)

    • Kolmio kuntoon..

      Rakennusalalla on aika villiä tuo meno joidenkin toimijoiden kanssa, suosittelen käyttämään vain kotimaisia ja jonkun suosittelemia tekijöitä.

      Meillä teki remontin tällainen pienehkö firma, Rakennusliike Team Makkonen, suosittelen..
      http://www.directa.fi/yritykset/7941901/Rakennusliike Team Makkonen Oy/

      Vinkki tuli jostain kaverin kaverilta ja olen kyllä suositellut omillekin tutuille. Tekijät kotimaisia ammattilaisia, homma kävi aikataulussa ja työnjälki 10. Urakoitsijan kontakteista löytyi myös hyvät tekijät sähkö- ja putkitöihinkin.

    • Huonosti kävi

      Kokemukseni perusteella kehottaisin pysymään kaukana Rakennus I. Vanhosesta. Teetimme ko. firmalta asuntomme saneerauksen, jonka tulokset olivat järkyttävät. He tekevät työt 'ripeästi' mutta pintapuolisesti ja jälki on todella kehnoa. Kesken urakan heidät poistettiin ennakkoperintärekisteristä, syynä vanhat maksuhäiriöt. He jättivät urakan kesken ja hylkäsivät työmaan kauheassa kunnossa. Lisäksi he veivät mukanaan materiaaleja joista olimme maksaneet ja hävittivät rahtikirjoja yms. Hävisimme paljon aikaa, rahaa ja hermoja, jonka lisäksi joudumme teettämään työn uudestaan. Epäammattimainen ja ennenkaikkea epärehellinen yritys, jonka palkkaaminen oli iso virhe. Annan mielelläni lisätietoja jotta tälläistä ei pääse enää tapahtumaan.

    • Jukka_Haapanen

      Me jouduimme vuokraamaan mini nosturin kun tehtiin mökillä kattoremonttia ja vuokrasimme nosturin www.pohjanvare.fi
      Ei voi muutakuin suositella - oli meinaan hyvä ja täsmällinen palvelu ja kartoittivat tosi hyvin millaiseen tarpeeseen tarvitaan. Harvoin kehun, mutta nyt on aihetta.

    • Ei hyvä

      Eipä taida tolla Järvelläkään hyvin mennä kun teki konkurssin ja vaihto toiminimeen.

    • vai semmoista..

      oletteko miettineet minkä takia noissa urakoissa vaihtuu äijät ja sen mukaan jälki on karmeeta..ei se välttämättä tekiöissä ole vika,vaan johtoporras kusee..suurin syy on yleensä maksamattomat palkat tms ja siitä kertyvä motivaation puute ja kiinnostus sillä hetkellä.se on harmi että se on sitten se asiakas joka siitä loppupelissä kärsii..omakin työmaa tyhjeni ykskaks ja kun kysyin tekiöiltä mssä mättää,ni ylläriylläri:edellinen urakka maksamatta ja sitten oletetaan että tehdään vimpan päälle puoliks omalla kustannuksella remontti.
      eipä mitään,otin loppu työt tekemään 2 pienyrittäjää tuntitöinä ja sovittiin selkeät pelisäännöt ja jälki oli hyvää.Noissa urakoissa tuntuu yleensä se viimeistely jäämään toisarvoiseksi.mielummin jatkossakin maksan tuntipalkkaa ja sitä myöten paremman lopputuloksen..no,ei ne kaikki tuntipalkallakaan hyvää tee,mut siinä tapauksessa peli poikki ajoissa

    • Vihainen asiakas

      Tragikoominen firma tämä Idea Remontit Oy. Laitoin eilen Fonectaan (http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palvelut/Helsinki/2026910/Idea Remontit Oy/reviews.html) mielipiteeni yrityksestä, kuten minulla on tapana laittaa jokaisesta isommasta ostoksesta niin hyvässä kuin pahassa. Alle 24h sisään on sivustolle tullut kaksi firman maasta taivaisiin kehuvaa kommenttia ja ne on todettu "hyödyllisiksi" yhteensä jo yli toistakymmentä kertaa. Ei liene epäselvää mistä kommenttien alkuperä on :)

      Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

    • Hyvä työpaikka

      Maaliskuussa tulee 2,5 vuotta saman yrityksen palveluksessa eikä ole pahaa sanottavaa. Palkka on tullut aina ajallaan ja asiakkaat olleet tyytyväisiä. Työnjohto on täysin ajantasalla tehtävistään enkä tunnista Idea Remonttia näistä haukkumiskirjoituksista. Ilmeisesti on kateellisia ihmisiä joita ärsyttää toisten menestys. Onneksi ei ole vaikuttanut työtilanteeseen tällaiset paskan lätinät.

    • Hevosmiehet

      Suomi24 haukkumisen perusteella voisi kyllä kuvitella että, pk-seudun firmoista ainakin juuri tämä Idea Remontit ja Laatukotiremontit on kohta nurin.

      Laatoitusmaailma/Exmare Oy:hän jo meni äsken. Ei tunnu keskimääräisen remonttifirman elinkaari kyllä ylittävän 5 vuotta, kun katselee tätä tahtia millä putiikkia menee nurin.

      Asiakkaille tietysti hieman ikävää, että nämä kaikki vähänkään suuremmat remonttifirmat on aina haukkumisen kohteena täällä suomi24:ssä niin kuin muillakin keskustelupalstoilla. Tekee valinnan eri firmojen välillä vähän vaikeaksi kun kaikkia vain haukutaan.

      Vikaa tietysti varmaan on vähän molemmissa, niin yrittäjissä jotka koittavat kasvaa mutta ei oikein ongelmien hoito maistu ja taas asiakkaissa joilla on liian kovat odotukset ja ensimmäisenä ollaan ulvomassa nettifoorumeilla.

      • Ammattimaalari

        "Vikaa tietysti varmaan on vähän molemmissa, niin yrittäjissä jotka koittavat kasvaa mutta ei oikein ongelmien hoito maistu ja taas asiakkaissa joilla on liian kovat odotukset ja ensimmäisenä ollaan ulvomassa nettifoorumeilla."

        Asiakkaita on tässä ihan turha syyttää. Odotukset eivät synny tyhjästä. Joku ne luo ja yleensä se on yrittäjä myyntiprosessinsa aikana. Jos odotukset syntyvät muuta kautta, niin myyjän tulee tarvekartoituksessa nämä ylisuuret odotukset huomioida ja palauttaa asiakas niin sanotusti maan pinnalle ennen kuin remontti edes alkaa. Näitä tekstejä lukiessa paistaa läpi, että asiakkaille on näissä firmoissa valehdeltu päin naamaa. Jos esimerkiksi luvataan remontti muutamaan viikkoon ja siinä meneekin useampi kuukausi, niin ei siitä voi asiakasta lähteä syyttämään. On hyvä, että näitä kokemuksia tuodaan julki nettifoorumeille ja toivottavasti ne toimivat varoittavina esimerkkeinä.


      • asiat julki

        Hyvä, että sana leviää, jos joku firma ei pidä lupauksiaan asiakkaalle ja työntekijöilleen. Ei näistä tarvitse hiljaa olla.


    • Sijoittaja

      Täytyy sanoa että huvittaa lukea näitä tekstejä.

      Itse soittaisin kyseisiin yrityksiin asioiden ratkaisemiseksi, täältä tuskin saa minkäänlaista rakentamispalvelua.

      Itse toimin kiinteistösijoittajana ja toimin yhteistyössä useiden eri remonttiyritysten kanssa. Jos joku ongelma on tullut vastaan, olen soittanut kyseiseen yritykseen ja pyytänyt korjaamaan ongelman, kertaakaan ei ole käynyt niin että sanomisiani olisi väheksytty tai että olisin kokenut saavani huonoa palvelua.

      Olen myös pitänyt huolen siitä että remppaajilta tulleet laskut on hoidettu ajallaan, tiedän että nämä yritykset eivät ole mitään miljoonapankkeja joten rahan pitää liikkua jatkuvasti.

      On hyperventiloimista tulla tänne "antamaan varoittavia esimerkkejä" näistä yrityksistä, ihan niinkuin ne olisivat olemassa vaan kiusatakseen tai huijatakseen ihmisiä.

      Idea Remontin kanssa remontit ovat sujuneet samalla tavalla kuin muidenkin yrittäjien kanssa, viivästyksiä on tullut ainoastaan mikäli olen lisännyt työmäärää merkittävästi alkuperäisestä, mutta silloinhan ei voi edes puhua urakoitsijan viivästyksestä.
      Takuukorjauksia ei ole ollut joten laatu on ollut kohdallaan.
      Hinnat ovat olleet normaalitasoa alempana mikä kertoo mielestäni tehokkuudesta.

      Taidanpa antaa lisää hommia IR:n pojille, tällaiset kiusaamishengessä tehdyt kirjoitukset eivät vaikuta ainakaan minun tilaamishaluun, päinvastoin.

      • Pettynyt myös

        Töräsin tähän ketjuun ja ajattelin jakaa omankin kokeukseni tästä remonttifirmasta. Meidän remonttimme meni lopulta siihen asti että asian selvittämiseen tarvittiin lakimiehiä. Asia saatiin sovittua ennen käräjiä, mutta ei silti ollut ihan sellainen remontti ja selvittely kun toivoin, vaikkakin tarjous olikin halvin.


    • Tyttö

      Idea Remontit Oy, söpöjä poikia ;)

      • Uskoo kuka haluaa

        Lakkaa jo omistaja kehumasta yritystäsi erilaisin nimimerkein - sinut on helppo tunnistaa . milloin asiakas, milloin työntekijä ----hehe heh heee.


    • Sijoittaja

      Tutkin menneellä viikolla hiukan taustoja ja eräs asia ihmetyttää.
      Kuluttajariitalautakunnalla ei ole avoimia juttuja kyseisestä yrityksestä (IdeaRemontit), joten hiukan haiskahtaa nämä haukkumiskirjoitukset.

      Remontti-alalla kova kilpailu, ettei vaan rahan ahne kilpailija kirjoittelemassa..
      Ei nimittäin vaikuta tämä haukkuja henkilöltä jolla on mennyt remontti pieleen, jutuista paistaa pikemminkin tarkoitushakuisuus.

      Kaikkeen sitä törmääkin ja onnea valitsemallesi tielle..

      • näin teen...

        Kiitos vinkistä "sijoittaja". Itselläni on viime aikoina mennyt kaikki ylimääräinen energia Idearemonttien aiheuttaman katastrofin selvittämiseen. Nyt kun jäljet on korjattu ja työt valmiina toisen urakoitsijan tekemänä, voisinkin tosissaan ottaa lähiaikoina yhteyttä mainitsemaasi kuluttajariitalautakuntaan. Ja vakuutan, että ainakaan minä en ole epälemäsi "rahan ahne kilpailija", vaan aika tavalla siipeen saanut Idearemonttien asiakas.


      • Sijoittaja
        näin teen... kirjoitti:

        Kiitos vinkistä "sijoittaja". Itselläni on viime aikoina mennyt kaikki ylimääräinen energia Idearemonttien aiheuttaman katastrofin selvittämiseen. Nyt kun jäljet on korjattu ja työt valmiina toisen urakoitsijan tekemänä, voisinkin tosissaan ottaa lähiaikoina yhteyttä mainitsemaasi kuluttajariitalautakuntaan. Ja vakuutan, että ainakaan minä en ole epälemäsi "rahan ahne kilpailija", vaan aika tavalla siipeen saanut Idearemonttien asiakas.

        Hyvä homma, "vihainen asiakas".

        Sieltä varmasti saat apua jos puheissasi on mitään perää, ihmettelen vaan mitä sinä enää tänne sitä kailotat.


      • Vihainen asiakas
        Sijoittaja kirjoitti:

        Hyvä homma, "vihainen asiakas".

        Sieltä varmasti saat apua jos puheissasi on mitään perää, ihmettelen vaan mitä sinä enää tänne sitä kailotat.

        Eipä ollut minun viestini tuo aikaisempi :)

        Nimimerkki "näin teen...", jos kiinnostusta löytyy, niin laita ihmeessä viestiä tuohon sähköpostiosoitteeseen minkä aiemmin laitoin. Sama koskee kaikkia muita Idea Remontteihin tyytymättömiä. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia.

        Mitä tulee kuluttajariitalautakuntaan, niin se on asiakkaalle aika väsyttävä paikka lähteä käsittelemään mitään. Jonotusajat ovat ainakin puoli vuotta ja silti päätöksillä ei ole vielä mitään lainvoimaa. Omassa tapauksessani se ei olisi edes oikea paikka käsitellä tätä asiaa. Myyntipäällikön eli "sijoittajan" törkeä käytös ja minun vähättelyni asiakkaana olivat ne suurimmat ongelmat, mutta mitään varsinaista kuluttajasuojalain vastaista ei siinä vielä ole. Kusipäisellä käytöksellä saa kuitenkin sitä mitä tilaa ja sen takia jätin Fonectaan tuon negatiivisen palautteen. Ja kun asia kerran täällä nyt elää ihan omaa elämäänsä, niin toki olen kiinnostuneena mukana keskustelemassa.


      • Remontti päin seiniä

        Mistä kuluttajariitalautakunnan avoimet jutut löytyvät?

        Jos juttua selvitellään oikeudessa, ei kuluttajariitalautakunta ota asiaa käsittelyyn. Tiedän yhden tapauksen joka idearemonttien kanssa meni tähän pisteeseen.

        Myöskin lausahdus "onnea valitsemallesi tielle" kuulostaa ihan yhden ko. firman työntekijän tutulta lausahdukselta...


      • Provo
        Sijoittaja kirjoitti:

        Hyvä homma, "vihainen asiakas".

        Sieltä varmasti saat apua jos puheissasi on mitään perää, ihmettelen vaan mitä sinä enää tänne sitä kailotat.

        Hmmmmmm. Onko "Sijoittajan" sijoitúkset menneet jo mönkään kun et ole täällä enään käynyt Idea Remontteja kehumassa?

        Vai ymmärsitkö itsekin että kaikille on jo ilmiselvää että olet kyseisessä firmassa töissä?


      • Huhhuu
        Sijoittaja kirjoitti:

        Hyvä homma, "vihainen asiakas".

        Sieltä varmasti saat apua jos puheissasi on mitään perää, ihmettelen vaan mitä sinä enää tänne sitä kailotat.

        Mutta missä on sijoittaja?


    • Sijoittaja

      Hei "vihainen asiakas" , "näin teen", mikälie seuraavaksi,

      niinkuin jo kerran sanoin, teen työkseni kiinteistösijoituksia, ostan, kunnostan ja myyn eteenpän.

      Jos korkein ammatti mihin käsityskykysi yltää on myyntipäällikkö niin oletkohan kyvyiltäsi tasolla jolla kilpailevaa remppafirmaa pyöritetään.

      • näin teen...

        SIlmiinpistävää, että nimimerkki "sijoittaja" käy järjestelmällisesti täällä vihjaamassa, että Idea Remontteja arvostelevat kirjoitukset ovat kaikki kilpailevan remonttifirman kirjoittamia. Omalta osaltani lopetan "sijoittajan" kanssa väittelyn tähän.

        Kehoitan kuitenkin kaikkia Idea Remonttien kanssa remonttia suunnittelevia tarkkuuteen. Pyytäkää referenssejä, käykää sopimukset tarkasti läpi, sopikaa tarkasti laskutus ja lisätyöt. Toki nuo ovat itsestään selvyyksiä. Meillä, ehkä omaa sinisilmäisyyttäni, uskottiin alussa liikaa myyjän lupauksiin. Meillä hän oli varsin ystävällinen ja joustava. Aikataulut kuitenkin pettivät, eikä kokonaisuus pysynyt myyntipäälliköllä kasassa. Työmaalle ei riittänyt ammattitaitoisija tekijöitä ja lopputulos oli sen mukainen.


      • Hyvää kevään odotust

        Mitähän nimimerkki "sijoittaja" oikein vauhkoaa? Miten joku korkein ammatti johon käsityskyky yltää liittyy mihinkään?

        Vaikutat kirjoitustesi ja ylenpalttisen hermostumisen perusteella joko firman mieheltä tai heidän hyvältä kaveriltaan.

        Ihminen joka oikeasti tekee sijoitusbisnestä ei hirveästi heilu Suomi24 sivustolla puolustelemassa remonttifirmoja. Katsos kun sijoittajilla on parempaakin tekemistä. Ja jos firma on niin kauhea hyvä ei sitä tarvitsisi koko ajan puolustella.

        Tuohon toteamukseesi korkeimmasta ammatista voisi sanoa, että ilmeisesti sinun käsityskykysi mukaan se sitten olisi astronautti...


    • Sijoittaja

      "ammattimaalari", "näin teen", "vihainen asiakas", ja mikäpä sitten seuraavaksi,

      hyvä, tulihan se sieltä että mitään pieleen mennyttä remonttia ei ole ollutkaan vaan olet kirjoittanut tänne koska myyntipäällikkö on "käyttäytynyt törkeästi" sinua kohtaan. Tosin myönsit tuon vasta kymmenien eri nimimerkeillä tekemiesi kirjoitusten jälkeen.

      On siinä mahtanut olla sitten törkeää käytöstä myyntipäälliköltä, voi hyvänen aika.

      • Vihainen asiakas

        Mitäköhän mahdat horista? Olen kirjoittanut tasan tarkkaan yhdellä nimimerkillä tänne. Ei tässä mitään roolileikkejä tarvitse pitää, kuten itse ilmeisesti olet ymmärtänyt. Itse uskon vakaasti, että olet juurikin tämän ongelmayrityksen myyntipäällikkö, kun jaksat näin sydämistyä näistä "haukuista" ja päivystää koneen ääressä. Jos et ole hän, niin en näe miksi minun pitäisi näistä sinun jutuistasi kiinnostua. Toisaalta jos olet hän, niin silloin en halua kanssasi keskustella.

        Vastataan nyt kuitenkin tähän, niin ei jää sinullekaan epäselväksi, että remontti kyllä meni pieleen ja pahasti. Ongelma ei itselleni kuitenkaan niinkään ollut se, että mokia tapahtuu sillä niitä tapahtuu aina. Sen nyt jokaiselle elämä opettaa, että täydellistä remonttia ei ole ja käsityön jälki näkyy aina jossain. Ongelma oli siinä, että suurin osa virheistä aiheutui juurikin myyntipäällikön ylimielisyydestä ja valittamista katsottiin nenänvartta pitkin. Osa virheistä oli jopa täysin tuottamuksellisia, kun toimittiin antamieni ohjeiden vastaisesti.

        Summa summarum, en saanut rahoilleni vastinetta. Osaan itse remontoida kohtuullisen hyvin, mutta luonnollisesti hitaammin kuin ammattilainen eikä jälki ole yleensä sen mukaista. Jos ostan remonttipalvelun yritykseltä, niin odotan saavani kahta asiaa: (1) laadukkaan lopputuloksen, joka on (2) nopeasti tehty. Nyt ei kumpikaan kriteeri toteutunut vaan sen sijaan sai käyttää hirveästi omaa aikaa myyntipäällikön mokien hoitamiseen ja selvittelyyn. Virheet olisivat menneet vielä anteeksi jos myyntipäälliköllä olisi ollut nöyryyttä ja selkärankaa ottaa niistä vastuu, mutta aina löytyi tekosyy, jolla asia sysättiin käytännössä asiakkaan hoidettavaksi. Omaa typeryyttä oli, kun en ollut tullut lukemaan näitä juttuja tänne aikaisemmin vaan jälkiviisaana rupesin selvittämään mielipiteitä vasta sitten, kun helvetti oli käyty läpi. Olisi säästynyt monelta vaivalta.


    • Hevosmiehet

      Jos tarinasi nyt on totta niin Idea Remonteilla on varmaan yleisempääkin tämän kaltainen huono palvelu, jolloin kyllä voisi kuvitella, että jossain vaiheessa konkurssi koittaisi. Kuitenkaan yksikään remonttifirma ei kestä jatkuvia reklamaatioiden korjailuja. Myöskin asiakashankintaan vaikuttaa varmasti jossain vaiheessa jos joka paikassa on vain negatiivista kirjoitelua eli siis netissä ja mahdollisesti kasa kuluttajariitalautakunnan päätöksiä lisäksi. Tietysti korvauksen saaminen menetyksistä on vähän kyseenalaista kun kuitenkaan remonttifirmoilla harvemmin juuri on ihmeemmin omia pääomia niin herkästi jos paska osuu tuulettimeen niin putsataan kassa ja annetaan puljun mennä nurin.

      Idea Remonteissa kyllä jännää on tuo jatkuva uusien työntekijöiden hakeminen, itse olen sitä alalla olevana seuraillut jo pidemmän aikaan, että mikähän siinä voi olla kun mol.fi:ssä on jatkuvasti auki paikkoja Idea Remontteihin, kuitenkin vaikea uskoa että yksikään firma voisi jatkuvasti kaivata uutta verta ellei ovi käy toiseen suuntaan hirveää tahtia, niin kuin ilmeisesti tässä tapauksessa on, jos näitä tarinoita on uskominen.

      Tällä hetkelläkin siis Idea Remonteilla on auki 5 paikkaa: sisustuskirvesmies, laatoittaja, maalari, putkimies ja sähkömies.

      Muutoin kyllä ihan puhtoiselta firmalta vaikuttaa ei näytä mitään perintäprotesteja, kuluttajariitalautakunnan päätöksiä, firma on ennakkoperintärekisterissä yms. eli sinänsä ei mitään erikoista ole näiden nettikirjoitusten ja massiivisten auki olevien työpaikkojen määrän lisäksi.

    • Sijoittaja

      Hei mikälie nimimerkki tällä kertaa,

      soitin aamusella myyntipäällikölle ja hän sanoi että ei halua osallistua keskusteluun. Pahoitteli jos on aiheuttanut jollekin mielipahaa.

      Kertoi samalla että kirjoittaja saattaa olla viime kesäinen asiakas joka uhkasi nettikirjoituksilla jos IR ei anna 3000 euron hyvityksiä valmiista remontista. Mitään muuta käsitystä siitä kuka kirjoittelija on, hänellä ei ollut.

      Jos asia tosiaan on näin niin menee jo aika törkeäksi, voisitko hävitä pikkuhiljaa.

      • Vihainen asiakas

        Epäilys menee jokseenkin pieleen ainakin jos tämä oli minulle osoitettu? Jos remontti olisi kesällä alkanut ja vasta tämän vuoden puolella valmistunut, niin voisin olla vielä aika paljon vihaisempi asiakas :)

        Kuulostaa kyllä aika erikoiselta tuollainen, että joku yrittäisi rahastaa uhkaamalla tehdä nettikirjoituksia. Jos itse olisin yrittäjä, niin lähinnä hymyilyttäisi tuollainnen sillä eiköhän näinä päivinä näitä kirjoituksia synny joka tapauksessa aika matalalla kynnyksellä aina, kun jotain menee pieleen. Toisaalta kyllä ne kirjoitukset yleensä tuppaavatkin katoamaan kuin pieru saharaan sitten, kun hommat rupeavat toimimaan, joten tuskinpa niistä hyvä firma oikeasti kärsisi. Itse olen joka tapauksessa omat sanottavani sanonut jo ensimmäisellä viestillä tuonne Fonectaan ja kunhan nyt vastailen siitä seuranneeseen keskusteluun. Tuskinpa siinä mitään pahaa tai törkeätä on?


    • perrrrrrrrrrrr.

      S 24 oma neuvonantaja joka ainoalla keskustelupalstalla !!!

      Oikei moniosaaja asialla ainakin häiriköinnin osalta !

    • Vihainen asiakas

      Kiitos keskustelusta ja pahoitteluni, mikäli jollekin tuli paha mieli. Ehkä meidän kohdallemme sattui vaan huono myyntipäällikkö ja huonot työmiehet. Mukavaa jos jollakulla on positiivisia kokemuksia tästä yrityksestä ja sijoittajan kohteita on saatu tekemään osaavaa väkeä. Niin mielenkiintoista kuin olisikin tätä keskustelua jatkaa, niin kai se on pakko nyt vetäytyä, laittaa läppäri naftaliiniin ja lähteä viettämään lasten hiihtolomaviikkoa kohti etelän aurinkoa :)

    • sivusta seurannut

      onpa sinnikäs kiusaaja. Kaikkea nämä remonttifirmat joutuvatkin kestämään..

      • Kummallista

        Näitä viestejä tänne tuntuu kirjoittavan useampi Idea Remonttien palveluihin pettynyttä henkilöä. Itse en ole käyttänyt nimimerkkiä vihainen asiakas. Omat kokemukseni Idea Remonttien palveluista on olleet niin huonoja, että ei tämä keskustelu kiusaamiselta vaikuta. Jos projektit eivät pysy hanskassa, niin saahan siitä kertoa muillekin? Epäonnistuneita työkohteita tuntuu tämän keskustelun perusteella olevan muuallakin kuin minulla.


    • Remppaa pukkaa

      Meillä tehtiin remontti Herttoniemessä ennen joulua. Etsittiin paikallista / suomalaista tekijää mutta ei löydetty sopivaa. Kysyttiin mm. muutamasta isommasta firmasta tarjouksia. Olihan kohtuuttoman suuria hintaeroja työn ja tarvikkeiden hinnoissa. Yksi putiikki oli rautakauppaketjun vakioporukka, jota kaupan myyjät suosittelivat. Hinnoitteli vaan itsensä kaikkein kalleimpana ulos(n. 2 x kalliimpi kuin lopullinen kustannus oli). Viimein löytyi iisiasennus nimellä toimiva suomalainen timpuri joka kävi tekemässä työn. Selvisi että oli kuitenkin kotoisin jostain kauempaa. Meistä oli erikoista että asuntoremonttiin ei löytynyt paikallista tekijää? Ei sen puoleen että tuo iisiasennus olisi ollut huono, päinvastoin. Lopputulos oli kuitenkin toivottu ja valmistui ennen joulua kuten oli sovittu.
      Pointti on se ettei parin kuukauden varoitusajalla meinannut löytyä paikallista remonttireiskaa, joka olisi voinut homman tehdä. Olisi ollut mielestäni järkevää saada joku tekijä läheltä.
      Meille otti yhteyttä pääasiassa ulkolaiset firmat ja tekijät, sekä pari suomalaista jotka molemmat muualta kuin pks seudulta.
      Nyt keväällä pitäis vielä tehdä sauna/kph remppa. Saa nähdä löytyykö kohtuuhintaista tekijää.

      • Hevosmiehet

        No ainakin jos nyt googlaa hakusanalla "kylpyhuoneremontti" niin pelkästään googlen etusivulla on 18 eri yritystä mitkä tekee kylpyhuoneremontteja pk-seudulla. Niin kai noilla yrityksillä nyt on kiinnostusta tehdä remppaa, kerta noista yli puolet vielä maksaneetkin siitä hyvästä että pääsevät tuohon etusivulle.

        Luulisi että jos nyt muutamalta sopivan tuntuiselta noista kyselisi tarjoukset niin tulisi ihan kohtuulliset tarjoukset ja varmaan joltain löytyy vielä vaikka sinun haluamillesi viikoillekkin kapasiteettia toteuttaa remppa.


    • kokenut remonttimies

      Urakoitsija 222 on hyvin pitkälle oikeassa.
      Huolellinen suunnittelu ja kunnon käsikirjoitus (työselitys) aikatauluineen ja kustannuslaskelmineen on hyvin menneen projektin perusta.
      Pysyminen suunnitelman mukaisessa työjärjestyksessä ja materiaaleissa on tärkeää. Tilaajasta pieneltäkin tuntuva muutos materiaalivalinnoissa (esim. lattialaminaatin vaihto lattialaattoihin/lattialämmitys tms.) saattaa muuttaa kustannusrakennetta aika olennaisesti. Pohjatyöt, materiaalien hinnat, työvaiheiden / kuivumisaikojen lisääntyminen ja siten aikataulun venyminen yms. on hyvin yleistä remonttikohteissa. Ja suuri syy on työn teettäjällä joka tekee viime hetken muutoksia suunnitelmiin.
      Jo muutama tällainen muutos ( lattia, kalusteet, pinnoitteet tms.) muutos toiseen vaikuttaa todennäköisesti aika paljon lopputulokseen, muutenkin kuin ulkonäöllisesti.
      Valveutunut työn tekijäpuoli kertoo havainnollistaen em. seikkoja tilaajalle ennen urakkasopimuksen allekirjoitusta, silläkin uhalla että urakan koko pienenee käytettävissä olevan ajan/rahan vuoksi.
      Kun työ sitten alkaa, on tärkeää seurata kohteen etenemistä työmaapäiväkirjasta, meneekö asiat sovitulla tavalla. Jos ei, on syytä selvittää asia saman tien eikä vasta työn loputtua.
      Lisäksi pienissäkin kohteissa olisi hyvä olla aina alaa tunteva valvoja, kuka toimii tilaajan ja tekijän yhdyshenkilönä tarvittaessa.

    • Alice Wonderland

      Kaksi edellistä kirjoittajaa ovat esittäneet todella hyviä pointteja. Huolellinen suunnittelu on kaiken a ja o. Reklamaatioita ei yleensä tapahdu, mikäli taustatyö on tehty kunnolla ja tehdyssä suunnitelmassa pysytään.

      Itse olen myynyt keittiöitä parikymmentä vuotta ja suunnittelun tärkeä periaate on opittu kantapään kautta. Asiaa voi kuitenkin lähestyä käytännössä kahdesta suunnasta: suunnittelu on asiakkaan vastuulla tai suunnittelu on myyjän vastuulla. Kun aloitin alalla, niin menin töihin pieneen vasta muutaman vuoden toimineeseen yritykseen, jossa toteutettiin ensimmäistä periaatetta. Asiakas otti mitat, teki tärkeimmät päätökset ja myyjän tehtävä oli vastata, kun kysytään. Kauppa kävi ihan ok ja omistajan mukaan myyjillä edes olisi aikaa lähteä mittaamaan asiakkaan seiniä tai utelemaan heiltä mitä kaikkea he keittiöltä hakevat.

      Firman myynti tyrehtyi laman aikana ja se meni konkurssiin. Sain paikan kuitenkin toisesta yrityksestä, jossa periaate oli täysin vastakkainen. Asiakkaan toiveet olivat vain lähtökohta. Toimitusjohtajan periaate oli muistuttaa myyjiä, että asiakkaalla on aina kahdenlaisia tarpeita: niitä jotka he osaavat ilmaista ja niitä joita he eivät osaa. Asiakkaat eivät lähtökohtaisesti ole ammattilaisia ja jos heille myydään liian hätäisesti keittiö, niin jos se nauhamitan kanssa tehty sentin virhe ei vielä pilaa suunnitelmia, niin suunnitelmat muuttuvat viimeistään siinä vaiheessa, kun nämä hiljaiset tarpeet heräävät projektin edetessä.

      Periaate olikin silloin, että vaikka myynnissä menisikin pidempään, niin aikaa on löydyttävä käymään kaikki mahdolliset ongelmatilanteet ja tarpeet etukäteen läpi, että yksinkertaisempikin asiakas ymmärtää jokaisen vaiheen tarkoituksen. Minut yllätti se, että kun edellisessä firmassa oli jatkuva kiire eikä aikaa käydä asiakkaan kotona mittaamassa ja tekemässä kunnon selvityksiä, niin toisessa firmassa oli ja kauppaa tehtiin silti enemmän. Ero oli vain se, että jälkimmäisessä reklamaatioita ei ollut eikä niihin siten kulunut puolta työpäivästä, kun myyjäliikkeenä otimme käytännössä kaiken vastuun alusta loppuun emmekä luottaneet siihen, että asiakas osaa päässään pyöritellä kaikki komponentit paikalleen. Homma toimii todella hyvin.

    • se tekee ken osaa

      suosittelen remppa-timppa.fi

    • Tyytyväinen asiakas

      Teetimme koko huoneistomme (keittiö,kph, olohuone ja makuuhuone) remontin Tyyli-Saneeraus Oy:llä ja olemme olleet kyllä todella tyytyväisiä tulokseen. Voin todellakin suositella. Miehet hoitivat hommat sovitussa ajassa ja pysyttiin jopa hyvin budjetissa :) Yritys ei tosin sijaitse Helsingissä, mutta toimivat silti myös täällä.

      yrityksen kotisivut www.tyylisaneeraus.fi

      • King Make

        Aika nopeasti saatu tyytyväisiä asiakkaita?EPR saatu 1.4.2012 ja PRH:n
        rekisteröinti 16.4.2012.Noo,mainostaahan saa aina.


    • bingolappusimo

      Välttäkää yritystä JMV Palvelut Oy, työn jälki ala-arvoista, remontti myytiin viikossa meni 4 viikkoa, selittelyä ja valheita, käyttää suomenkieltä ymmärtämättömiä tyntekijöitä, joita olisi pitänyt vahtia koko ajan. 2 päivää meni, että saatiin keittiö vatupassiin ja koneet asennettua oikein urakoitsijan pihalle potkimisen jälkeen. Vättäkää!

    • haukkuu asiakkaitaan

      Diilien kautta myytävää remonttifirmaa (kotiremontti.palvelee) kannattaa harkita kahdesti. Diilien kanssa voi tulla ongelmia ja kun tutkii tämän yrityksen nettisivuja tarkemmin, huomaa, että heillähän riittää aikaa asiakkaidensa parjaukseenkin http://www.kotiremontti.palvelee.fi/11 . Oletko ennen nähnyt noin ilkeämielistä kirjoittelua firman omista asiakkaista? Mahtaa olla hyvää mainosta firmalle.

    • jokunen

      Eikö kukaan enää laita urakkasopimukseen pykälää viivästys-sakosta?
      Voisi olla hyväkin asia joidenkin urakoitsijoiden kohdalla. Itse en kommentoi tätä ketjua, mutta huvittavaa luettavaa.... tosin sympatiat on kärsineiden asiakkaiden puolella.

    • Hyvä zetti

      Pastelli oli hyvä, remontoitiin sauna ja kylpyhuone 06/12. Työnjälki moitteetonta ja aikataulu piti täsmälleen. Laskutus juuri sovitun mukaista. Ei ehkä halvin, mutta erittäin laadukas paketti josta kannatti maksaa.

    • Sannaaaa

      Eihän tuo Idea Remontit ole edes rekisteröitynyt säännöllisesti palkkoja maksavaksi työnantajaksi!? www.ytj.fi

    • HKi6

      VÄLTÄ MYÖS Pasi Nurro, PN Solutions, HM-Solutions, remonttihelsinki mitä nimiä sattuukin käyttämään.

    • VilleHii
    • Asiakas75

      Meillä meni remontti loistavasti! Aikataulu piti ja työn jälki oli todella hyvää. Erityiskiitos remonttiporukan hyvästä ilmapiiristä! Projektipäällikkö erittäin rauhallinen ja osaava kaveri. :)

      Lisätyöt sovittiin hyvässä hengessä ja olivat ymmärrettäviä (halusin muuttaa joitain asioita). Saatiin kirjallinen vahvistus ennen lisätyön aloitusta, ja laskuttivat eurolleen kirjallisen vahvistuksen mukaan.

      Suosittelen Idea Remonttia ehdottomasti! =)

      • Salainensimo

        Muistakaa ihmiset että kun luette näitä niin tämä idea remonttien pomo on kirjottanut tänne kaikki positiiviset asiat esim.meillä meni remontti hyvin ja mahtavaa porukkaa. Älkää ottako töitä kyseiseltä firmalta!!


    • Asiakas63

      Minulla on erittäin positiivisia kokemuksia Idearemontista. Kun remontissa on tullut kuten aina vanhaa korjatessa tulee, yllättäviä mutkia matkaan on yhteistyö ollut sujuvaa ja Idea remontti pystynyt vaikeissakin vaiheissa aina luomaan minua tyydyttävänratkaisun. Lisäksi työntekijät ovat mukavia, asiansa osaavia ja jälki siistiä.
      Tämän vuoksi olenkin jo pyytänyt apua samalta firmalta toiseenkin kohteeseen.
      Aion suositella ystävilleni ja tuttavilleni

    • Onnistunut

      Meillä juuri valmistui kylpyhuoneremontti jonka toteutti Laattatyö Kinnunen Ky Nurmijärveltä. Voin suositella, olemme todella tootyväisiä aikataulun pitävyyteen ja työnlaatuun.
      http://www.laattatyokinnunen.fi/Homepage.php

    • järkyttynyt

      Selik Oy:sta todella huonoja kokemuksia. Laittoivat uuden kynnyksen terassin ovelle ja tiivisteet. Mutta jälki oli mitä kauhistuttavin. Sahasivat oven alareunasta siivun pois vapisevalla kädellä, jolloin oveen jäi uurteita sahauksesta ja alareuna oli vino. Valituksen jälkeen korjasivat tilannetta sahaamalla lisää ovea mutta edelleen uurteita ovessa. Sekä toimitusjohtajan että työntekijän käytös ala-arvoista, eivät kunnioita asiakkaan omaisuutta eikä myöskään omaa ammattitaitoaan. Yhteenvetona sanovat että he eivät tee enää mitään korjauksia eikä hyvityksiä koska virhettä ei näe pimeässä. Todellisuudessa urat näkyvät normivalaistuksessa useamman metrin päähän.

    • kerrostalokyttääjä

      Meillä asunnon pintaremontin teki musta ässä oy:n remonttimiehet,ok jälkeä ja hinta kohdallaan.Jos jotain eivät pystyneet tehdä kertoivat siitä rehellisesti.

    • Voihansurkeus

      Kyl tääl on kunnon itkemistä. Hauska näitä oli lukea. Harmi jos on oikeesti jolloin mennyt pieleen remontti mutta vähän tuntuu oudolta jos näin paljon on mennyt pieleen ja firma elää silti on jokin asia fiktiota. Veikkaisin suurin osa kirjoituksista.

      Täällä on hyvä kilpailijoiden haukkua toisia surkeiksi sun muuta. Jos osaa remontit tehdä kuten pitää lähtee se mainonta puskaradiona eteenpäin eikä näillä kirjoituksilla ole mitään virkaa kun kateelliset itkee.

      Minä en firmaa tunne mutta toivon että jos osaa hommansa on hommia myös jatkossakin.

      Tämä palsta on hyvä esimerkki Suomalaisesta ja tämä motivoi taas jengii yrittämään tässä maassa.

    • Omakotitaloasustaja

      Itte ollaan käytetty Munkkiniemeremonttiapu Oy yritystä jos ollaan jotain haluttu kotona remontoida, tekevät hyvää jälkeä ja hinta on kohillaan.

    • Heikkikeikki

      Mihinkäähän näistä kirjoituksista ei voi lähtökohtaisesti uskoa ilman minkäänlaisia todisteita, aina voi olla kiero kilpailija äänessä. Remontin tilaajat voivat tehdä esim. ilmaisen blogger blogin remontistaan kuvien ja sopimusten kanssa, ja miten asia hoidettiin. Firmakin voi käyttää vaikka referenssinä sitten.

      • Anonyymi

        Juu... kiero kilpailija tai sitten näitä "henkselinpaukuttelijayrittäjiä", jotka täällä yrittävät negakommentit muuttaa epätoivoisesti kehuiksi, kehumalla omaa yritystään valenimillä. Jos on tehnyt sutta,niin on tehnyt sutta. Pitää osata myöntää ja korjata virheensä.


    • MariaBecel

      Itse käyttin Coticon palvelua kun tarvitsimme remontin.
      Luotettava ei tarvinnut itse huolehtia mistää loppu jälki oli sydäntä sulattava.
      Suosittelen.

      • Rakennusmesta

        Hei. Halusin omalta osaltani myös ottaa kantaa keskusteluun. Älkää hyvät ihmiset ottako urakoitsijaksi idea remontti oy:tä. Niin paljon olen pahaa kuullut kyseisestä firmasta. Tod. Paljon pettyneitä asiakkaita!! Osa ilmeisesti jo oikeudessa.
        T: piireissä pitkään


      • IlonaJaJussi
        Rakennusmesta kirjoitti:

        Hei. Halusin omalta osaltani myös ottaa kantaa keskusteluun. Älkää hyvät ihmiset ottako urakoitsijaksi idea remontti oy:tä. Niin paljon olen pahaa kuullut kyseisestä firmasta. Tod. Paljon pettyneitä asiakkaita!! Osa ilmeisesti jo oikeudessa.
        T: piireissä pitkään

        Kas kummaa, oma remonttimme meni loistavasti, niin kuin kaksi aikaisempaakin Idea Remontit Oy:ltä tilaamaamme remonttia. Vaikuttaa kilpailijan kirjoituksilta suurin osa näistä kommenteista. Mukavaa, ammattitaitoista porukkaa ja räväkkä ote annettuun urakkaan. Suosittelen lämpimästi.


    • ÄlkääOstakoMitään

      Paskoja lafkoja kaikki....ideana ottaa älytön voitto kotitalousvähennyksen turvin....Tekijänä jotain saatanan viron tai bulgarian homopoikia....takuuta ei lainkaan. Suosittelen:tee itse.

      • Anonyymi

        Itse olet homo


    • munkkiniemenguru

      Minullakin positiivisia kokemuksia aiemmin mainitusta Musta ässä oy:sta,eivät tosin ole maailman nopeimpia mutta laatu ja hinta kohtaavat mukavasti.tosin eivät voi tehdä mitään mahdottoman suuria kohteita kun ei ole ukkoja tarpeeksi rivissä.

    • Yllätyinpositiivisesti

      Nopea, ei halpa, mutta palvelu ja laatu ylitse kaikkien muiden. Fixfort Remontit !

    • Remonttikokemuksia

      Hei,

      Kaipaisin remonttikokemuksia Helsingin alueelta, jotta saisimme kuvaa alasta tänä päivänä. Mikäli olet läpikäynyt remontin ja voit jakaa tarinasi, otathan yhteyttä [email protected]. Kiitos jo etukäteen.

    • Remppariini

      Yrittäjä joka tutkii nettisivustoja löytääkseen negatiivisia kirjoituksia, tekee sen koska tuolloin on sytä olemassa...

    • Anonyymi

      8% saatiin, 1kk meni itse rempassa! Ĺoistavaa!

    • Anonyymi

      Rivakkaa ja ammattitaitoista palvelua saimme!

    • Anonyymi

      Itselläni toimi varsin hyvin fiksustin pojat, palvelu oli jees ja homma hoitui aikataulussa. Tarjous oli tarkkaan laskettu ja ihan ok hinta verrattuna muihin.

    • Anonyymi

      Kannattaa suosiolla skipata semmonen ku Juspek oy!!!!Laatu on Paskaa,ammattitaidoton työnjohto.Jättää työvaiheita tekemättä...EN SUOSITTELE!!!!

    • Anonyymi

      Naurattaa vitusti ku lukee näitä kommentteja.Jos joku on kokenut että remontti ei vastannut odotuksia niin kai siitä pitääkin kertoa ja firman nimi tiskiin.Ihmisten pitää saada tietää paska lafkoista.Itse tehnyt useammassa firmassa Remppa hommia ja voin sanoa että kummastakaan ei ole mitään hyvää sanottavaa.Ahneus on se suurin ongelma firmoilla.Ihmettelen että firmat kohtelee ihmisiä miten sattuu,ja sit tulee tänne itkee että ette viitsisi kirjoitella firmoista tänne.Sit osa viesteistä poistetaan vielä....Vittu jos kohtelet asiakkaita/työntekijöitä alaarvoisesti ni luulevat että pitäis vielä kehua!!!!!!Osa jättää paljon vielä työvaiheita tekemättä,kun on niin vitun kiire!!!

    • Anonyymi

      Me ollaan käytetty pari kertaa Remonttipuotia ja ihan kivasti mennyt kaikki. Keittiön aika vaativa laatoitustyö ja kylppärin remppa.

    • Anonyymi

      Kiireessä valitsin Remonttivelhot kumppaneineen.

      Ala-arvoinen palvelu ja työnjälki. Kalliiksi tuli korjata jäljet toisella tekijällä ja näiden henkilöiden käytös ongelmia selvitellessä oli aivan järkyttävää.

      • Anonyymi

        Joo en myöskään missään nimessä suosittele Remonttivelhoja. Näiden kautta tullut urakoitsija oli melko luokaton ja remontti venyi useita viikkoja. Välissä oli pari viikkoa, kun ketään ei käynyt remonttia tekemässä. Arvioitu työn kesto oli 10 päivää, mutta tämä venyt noin kolminkertaiseksi. Tämän lisäksi täällä nyt korjaillaan itse ja muiden ammattilaisten kanssa niitä asioita, jotka on tehty väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo en myöskään missään nimessä suosittele Remonttivelhoja. Näiden kautta tullut urakoitsija oli melko luokaton ja remontti venyi useita viikkoja. Välissä oli pari viikkoa, kun ketään ei käynyt remonttia tekemässä. Arvioitu työn kesto oli 10 päivää, mutta tämä venyt noin kolminkertaiseksi. Tämän lisäksi täällä nyt korjaillaan itse ja muiden ammattilaisten kanssa niitä asioita, jotka on tehty väärin.

        Sama kokemus on itselläni Remonttiwelhoista. He markkinoivat itseään avaimet käteen -yrityksenä, mutta käytännössä näin ei ole. Jos ja kun tulee ongelmia aliurakoitsijan suhteen, Remonttiwelhot pesee kätensä koko hommasta. He siis lapsellisesti lakkaavat vaan vastaamasta viesteihin. Aliurakoitsija, joka meillä oli Remonttiwelhojen hommaamana, oli todella huono. Työn jälki oli sellaista, että itketti. Remonttiwelhot pesi kätensä koko hommasta, vaikka ihan asiallisesti tästä yritettiin lähestyä. Eli kannattaa kiertää koko firma kaukaa, harvoin olen törmännyt näin alkeellisesti toimivaan yritykseen.


      • Anonyymi

        Myös täällä on on Remonttiwelhoista huonoja kokemuksia. Töykeää käytöstä, vähättelyä ja alihankintana käytetty firma todella huono. Laatat (jotka nekin tilattiin väärät) vinossa, saumat kirjavat, lomaillaan kesken projektin. Ja kun asiasta valittaa Remonttiwelhoille, niin sieltä kommentoidaan, että hoitakaa asia itse aliurakoitsijan kanssa - vaikka sopimus on tehty Remonttiwelhojen kanssa. Eli siellä ei ole käsitystä ensinnäkään hankinnan juridiikasta ja sopimussuhteista. Lisäksi palvelu on töykeää.


    • Anonyymi

      JNK- sähkö jätti tulematta.

    • Anonyymi

      Herttoniemen Rakennusplvelu laskuttaa tekemättömistö tunneista

    • Anonyymi

      Idea Remontti Oy on erittäin huono. Aikataulu ja laatu ongelmia.

      • Anonyymi

        Idearemontti Oy on erittäin huono


    • Anonyymi

      Ota igoriin suoraan yhteyttä, hullua maksaa välikäsille.

    • Anonyymi

      Idea Remontista erittäin huono kokemus. Johto ei ole aina tavoitettavissa, työntekijät eivät tiedä omia tehtäviään ja saa odotella palkkojaan... ei rehellistä ja ammattimaista toimintaa.

    • Anonyymi

      Idea remontit kitkutteli noin 15 vuotta vaihtuvilla työntekijöillä ja onnettomalla liikevaihdolla.täytyy nostaa hattua

    • Anonyymi

      ""Ei jaksa maksaa" -ilmiö
      Mitä ilmiö tarkoittaa?
      "Ei jaksa maksaa" -ilmiö kuvaa henkilöä, joka käyttää systemaattisesti hyväkseen pienten palveluntarjoajien heikompaa asemaa saadakseen palveluita ilman aikomusta maksaa niistä. Tämä henkilö, jota voidaan pitää ihmishirviönä, aloittaa palvelusopimuksen ja alkaa tietyssä vaiheessa harjoittaa työpaikkakiusaamista palveluntarjoajaa kohtaan. Tavoitteena on ajaa palveluntarjoaja psyykkisesti loppuun, jolloin tämä jättää sopimuksen loppuosan tekemättä, ja näin välttyy maksamasta palveluista.

      Ilmiön toimintamalli:
      Palvelusopimuksen aloittaminen:

      Ihmishirviö solmii palvelusopimuksen pienen palveluntarjoajan kanssa.
      Aluksi kaikki vaikuttaa normaalilta ja yhteistyö sujuu.
      Työpaikkakiusaamisen aloittaminen:

      Kiusaaminen alkaa hienovaraisesti, mutta muuttuu ajan myötä yhä häiritsevämmäksi.
      Tämä voi sisältää jatkuvaa kritisointia, loukkaavia kommentteja, epärealistisia vaatimuksia ja uhkailuja.
      Psyykkinen loppuunajaminen:

      Palveluntarjoaja joutuu kestämään jatkuvaa kiusaamista ja stressiä.
      Lopulta palveluntarjoaja ei jaksa enää jatkaa sopimusta psyykkisen kuormituksen vuoksi.
      Sopimuksen purkaminen ja maksamatta jättäminen:

      Palveluntarjoaja jättää työn kesken, jolloin ihmishirviö kieltäytyy maksamasta palveluista.
      Tämä mahdollistaa ihmishirviölle palvelujen saamisen ilman kustannuksia.
      Ilmiön laajuus ja vaikutukset:
      Uhrit: Kymmeniä tai jopa satoja pieniä palveluntarjoajia, jotka menettävät tuloja ja kärsivät psyykkisesti.
      Varallisuuden kerryttäminen: Ihmishirviö kerää toiminnallaan valtavan asunto-varallisuuden ja muita etuja maksamatta palveluista.
      Sadistinen vallanhimo: Tämä toiminta voi myös tyydyttää ihmishirviön sadistisia tarpeita ja vallanhimoa.
      Ennaltaehkäisy ja puuttuminen:
      Tietoisuuden lisääminen: Palveluntarjoajien tulisi olla tietoisia tällaisista toimijoista ja niiden toimintamalleista.
      Sopimusten tarkentaminen: Selkeät sopimusehdot ja maksuehdot, joissa määritellään seuraamukset kiusaamistilanteissa.
      Tuki ja neuvonta: Palveluntarjoajien tukiverkosto ja juridinen neuvonta tilanteiden varalle.
      Oikeudelliset toimet: Mahdollisuus viedä asia oikeuteen ja hakea korvauksia kärsityistä vahingoista.
      Yhteistyö: Pienten palveluntarjoajien verkostoituminen ja kokemusten jakaminen voi auttaa tunnistamaan ja välttämään ihmishirviöt.
      Lainsäädäntö:
      Suomessa on olemassa lakeja, jotka suojelevat palveluntarjoajia epäasialliselta kohtelulta ja takaavat oikeudenmukaisen korvauksen tehdystä työstä. Näiden lakien tehokas toimeenpano ja uhrien tukeminen ovat avainasemassa ilmiön kitkemisessä.

      Johtopäätös
      "Ei jaksa maksaa" -ilmiö on vakava ongelma, joka aiheuttaa merkittäviä taloudellisia ja psyykkisiä haittoja pienille palveluntarjoajille. Tietoisuuden lisääminen, selkeät sopimukset ja tukiverkostojen vahvistaminen ovat tärkeitä askelia ilmiön torjumiseksi ja oikeudenmukaisuuden varmistamiseksi."

    • Anonyymi

      ""Ei jaksa maksaa" - ilmiö

      Määritelmä

      "Ei jaksa maksaa" on termi, joka viittaa ihmiseen, joka käyttää systemaattisesti hyväkseen pientä palveluntarjoajaa työpaikkakiusaamisen keinoin tietyssä vaiheessa palvelusopimusta. Tavoitteena on saada palveluntarjoaja lopettamaan sopimuksen toteuttaminen psyykkisen uupumuksen vuoksi, jolloin maksua ei tarvitse suorittaa. Tämä ilmiö on erityisen haitallinen ja epäreilu pienyrityksiä ja itsenäisiä palveluntarjoajia kohtaan.

      Ilmiön piirteet:

      Toistuva käyttäytyminen:

      "Ei jaksa maksaa" -ihminen toimii järjestelmällisesti ja käyttää tätä taktiikkaa toistuvasti eri palveluntarjoajia vastaan.

      Uhreina voivat olla kymmenet tai jopa sadat pienet palveluntarjoajat.

      Työpaikkakiusaaminen:

      Kiusaaminen voi ilmetä sanallisena, fyysisenä tai henkisenä häirintänä.

      Sisältää nöyryyttämistä, aliarviointia, perusteetonta arvostelua ja sosiaalista eristämistä.

      Tavoitteena on luoda niin ahdistava työympäristö, että palveluntarjoaja ei kestä psyykkistä painetta ja lopettaa työnsä.

      Taloudellinen hyötyminen:

      Tavoitteena on välttää palvelusopimuksen loppuosan maksaminen.

      "Ei jaksa maksaa" -ihmiset kerryttävät tällä tavalla merkittävää varallisuutta, usein asunto-omaisuutta.

      Toiminta on Suomessa yleistynyt ja suosittu varallistumistapa, joka tyydyttää samalla sadistista vallanhimoa.

      Vaikutukset:

      Palveluntarjoajiin:

      Psyykkinen kuormitus, stressi, ahdistus ja uupumus.

      Taloudelliset menetykset ja yritystoiminnan keskeytyminen.

      Ammatillisen itsetunnon heikkeneminen ja uran vaarantuminen.

      Yhteiskuntaan:

      Epäreilu kilpailu ja markkinoiden vääristyminen.

      Pienten yritysten ja itsenäisten ammatinharjoittajien aseman heikkeneminen.

      Yhteiskunnallinen epäoikeudenmukaisuuden tunne.

      Ennaltaehkäisy ja puuttuminen:

      Tietoisuuden lisääminen:

      Tiedotuskampanjat ja koulutukset "Ei jaksa maksaa" -ilmiön tunnistamiseksi ja ehkäisemiseksi.

      Yhteistyö alan järjestöjen ja viranomaisten kanssa.

      Selkeät sopimukset:

      Palveluntarjoajien tulee laatia selkeitä ja kattavia sopimuksia, joissa määritellään kiusaamiseen liittyvät seuraukset.

      Sopimuksissa tulee olla sanktiot sopimuksen rikkomisesta.

      Tukiverkostot:

      Palveluntarjoajien tulisi hakea tukea ja neuvoja ammattiliitoilta, lakimiehiltä ja muilta asiantuntijoilta.

      Tarvittaessa tulisi perustaa vertaistukiryhmiä kiusaamisen kohteeksi joutuneille.

      Lainsäädäntö:

      Tarvitaan selkeät lait ja säädökset, jotka suojaavat palveluntarjoajia ja mahdollistavat oikeustoimien käynnistämisen kiusaajia vastaan.

      Lainsäädännön kehittäminen ja toimeenpanon tehostaminen.

      Johtopäätös

      "Ei jaksa maksaa" -ilmiö on vakava ongelma, joka vaatii huomiota ja toimia sekä yksilöiltä että yhteiskunnalta. Pienten palveluntarjoajien suojeleminen, tietoisuuden lisääminen ja tehokkaat oikeustoimet ovat avainasemassa ilmiön kitkemiseksi ja oikeudenmukaisuuden varmistamiseksi työmarkkinoilla."

    • Anonyymi

      "### Vakavin Ei jaksa maksaa -sadismi

      Pieni osa "Ei jaksa maksaa" -sadisteista ei lopeta kiusantekoaan edes uhriensa joutuessa konkurssiin. Sen sijaan, konkurssin jälkeen he etsivät yrityksistä esimerkiksi osaomistajia ja kohdistavat heihin rikosilmoituksia merkityksettömistä asioista, kuten väittäen, että palveluntarjoaja olisi jättänyt palauttamatta heille kuuluvia esineitä, kuten rukkasia tai hanskoja.

      Tämä ihmisryhmä on yhteisön syöpä ja erittäin vaarallinen yhteisölle. Erityisen vaarallinen on henkilö, joka ei jätä uhrejaan rauhaan edes tilanteessa, jossa uhrit ovat menettäneet kaiken, mukaan lukien rahansa, velkaantuneet ja menettäneet terveytensä.

      Tällainen toiminta vaatii erityistä huomiota ja tehokkaita keinoja suojella yhteisöjä ja yksilöitä näiltä haitallisilta henkilöiltä. Yhteisön ja lainsäädännön tulee toimia yhdessä varmistaakseen, että tällaiset väärinkäytökset tulevat havaituksi ja niihin puututaan ajoissa, jotta voidaan estää uhrien elämänlaadun tuhoutuminen ja tarjota heille mahdollisuus toipua sekä jatkaa elämäänsä ilman jatkuvaa pelkoa ja ahdistusta."

    • Anonyymi

      Siivoajan, autonkuljettajan ja assistentin kiusaaminen yrityksen lopettaessa

      Pieni osa "Ei jaksa maksaa" -sadisteista ei lopeta kiusantekoaan edes uhriensa yrityksen lopettaessa.

      Sen sijaan, toiminnan päätyttyä he etsivät yrityksistä kohteita ja kohdistavat rikosilmoituksia (kahvikupin ja mustekynän anastus) yrityksen autonkuljettajiin, assistentteihin, muuhun ylläpitohenkilöstöön, ja etsivät jopa yritysten osaomistajia kiusattavaksi.

      He väittävät esimerkiksi, että osa palveluntarjoajan henkilökunnasta olisi jättänyt palauttamatta heille kuuluvia esineitä, kuten kahvikupin tai mustekynän.

      Sadisti jatkaa uhrien määrän lisääntyessä, jättämättä rauhaan ketään. Kaikki viattomat ovat hänen sadistisen mielivaltansa tyydytyksen kappaleita. Sadisti saa voimaa edetessään, joten ainoa toimiva tapa on pysäyttää ja kohdistaa hänet itsensä.

      Erityisen vaarallista on se, että sadisti jatkaa kiusaamista jopa siivoajan, autonkuljettajan tai assistenttien suhteen yrityksen lopettaessa.

      Tämä ihmisryhmä on yhteisön syöpä ja erittäin vaarallinen yhteisölle. Henkilö, joka ei jätä uhrejaan rauhaan edes tilanteessa, jossa uhrit ovat menettäneet liikaa, mukaan lukien rahaa, ottaneet velkaa ja menettäneet terveyttänsä, on erityisen haitallinen.

      Tällainen toiminta vaatii erityistä huomiota ja tehokkaita keinoja suojella yhteisöjä ja yksilöitä näiltä haitallisilta henkilöiltä. Yhteisön ja lainsäädännön tulee toimia yhdessä varmistaakseen, että tällaiset väärinkäytökset tulevat havaituksi ja niihin puututaan ajoissa, jotta voidaan estää uhrien elämänlaadun tuhoutuminen ja tarjota heille mahdollisuus toipua sekä jatkaa elämäänsä ilman jatkuvaa pelkoa ja ahdistusta.

    • Anonyymi

      Unohdetun Yhteiskuntaluokan Kokema Sorto ja Väkivalta Suomessa
      Johdanto
      Vanhoja kiinteistöjä kunnostavat ihmiset muodostavat usein unohdetun yhteiskuntaluokan, joka tekee arvokasta työtä säilyttäen kulttuuriperintöä ja parantaen elinympäristöjä. Valitettavasti tämä ryhmä joutuu usein yhteiskunnallisen sorron ja väkivallan kohteeksi. Sorto kohdistuu erityisesti niihin kunnostajiin, jotka ovat kaikista heikoimmassa asemassa. Tämä sorto on peräisin korkeassa yhteiskuntaluokassa olevilta henkilöiltä, joilla on valtaa ja vaikutusvaltaa. Lisäksi heidän terveydestään ei huolehdita asianmukaisesti, ja heidät on painostettu (kiinteistön omistajien toimesta) uskomaan, että homeen haistelu ja siitä sairastuminen keuhkosairauksiin olisi hyväksyttävää ja että alemman yhteiskuntaluokan velvollisuus on uhrata omat keuhkonsa korkeamman luokan puolesta.

      Sosioekonomiset Tekijät
      Matala palkka ja epävarmat työolosuhteet: Kunnostustyö on usein alhaisesti palkattua ja epävarmaa. Projektit ovat määräaikaisia ja riippuvaisia rahoituksesta, mikä aiheuttaa taloudellista epävarmuutta.
      Koulutuksen puute ja osaamisen arvostuksen puute: Vaikka nämä ihmiset omaavat erityisosaamista, heidän työnsä ei saa ansaitsemaansa arvostusta, mikä johtaa huonompiin työehtoihin ja palkkaukseen.
      Päivittäinen Väkivalta
      Työturvallisuus: Rakennusalalla työturvallisuus on kriittinen kysymys. Kunnostustyöt voivat olla vaarallisia, ja riittämättömät turvallisuuskäytännöt voivat johtaa tapaturmiin. Tämä voidaan nähdä väkivaltana työntekijöitä kohtaan, jos kukaan ei huolehdi riittävästi turvallisuudesta. Kunnostustöissä, jotka eivät ole virallisen valvonnan alaisena, turvallisuusasioissa vallitsee totaalinen anarkia, kiinteistön omistajat (kuluttaja asiakkaina) saattavat jopa estää esimerkiksi putoamissuojien tekemistä, koska kuluttaja-asiakas on aina oikeassa.
      Kansalaisväkivalta ja rikollisuus: Työmailla saatetaan kohdata varkauksia, vandalismia ja jopa fyysistä väkivaltaa. Erityisesti kaupunkialueilla työskentelevät kunnostajat voivat joutua rikosten kohteeksi.
      Ulkomailta saapuvan korkean yhteiskuntaluokan väkivalta: Joissakin tapauksissa ulkomailta Suomeen saapunut korkeaan yhteiskuntaluokkaan kuuluva henkilö voi kurittaa (palvelun tarjoajia) fyysisesti, koska he tulevat kulttuureista, joissa tällainen käyttäytyminen on hyväksyttyä tai yleistä ylemmille yhteiskuntaluokille.
      Asiakkaiden Maksukäyttäytyminen
      Maksamattomat laskut: Kuluttaja-asiakkaiden mahdollisuus päättää, maksavatko he palveluista vai eivät, voi aiheuttaa merkittäviä taloudellisia ongelmia yrityksille. Maksamattomat summat voivat kasvaa miljoonaluokkaan, johtaen yrityksen toiminnan alasajamiseen.
      Strateginen uhkailu: Kuluttaja-asiakkaat voivat käyttää valtaansa haukkumalla yrityksen henkilökuntaa, erityisesti niitä, jotka ovat heikoimmassa asemassa. Tämä voi olla strateginen tapa välttyä maksamasta palveluista ja asettaa työntekijät suureen vaaraan.
      Reklamaation käyttö strategisena välineenä: Kuluttaja-asiakkaat saattavat käyttää reklamaatiota strategisena välineenä välttääkseen laskujen maksun kokonaan, ja näin säästäen rahaa, joka voidaan lisätä heidän omaan asuntovarallisuuteensa.
      Korkean Yhteiskuntaluokan Sorto ja Vallanhamon
      Vallan väärinkäyttö: Korkeaan yhteiskuntaluokkaan kuuluvat henkilöt käyttävät valtaansa sorron välineenä. He v

      (Osa tekstistä puuttuu, koska max 5000merkki. Näet loput tekstin lopun linkistä)

      Suositukset:
      Työturvallisuuden parantaminen: Tehostaa valvontaa ja vaatia tiukempia turvallisuuskäytäntöjä työmailla.
      Työehtojen parantaminen: Kehittää palkkausta ja työoloja koskevia sopimuksia, jotka takaavat kunnolliset elinolot.
      Sosiaalisen arvostuksen lisääminen: Kampanjat ja koulutusohjelmat, jotka nostavat esiin näiden työntekijöiden merkityksen yhteiskunnalle.
      Maksukäytäntöjen valvonta: Kehittää lainsäädäntöä ja käytäntöjä, jotka suojelevat yrityksiä asiakkaiden epäoikeudenmukaiselta maksukäyttäytymiseltä ja mahdollistavat tehokkaat keinot periä maksamattomia summia.
      Tukipalveluiden kehittäminen: Parantaa pääsyä sosiaali- ja terveyspalveluihin sekä tarjota erityistukea rakennusalalla työskenteleville.
      Vallan väärinkäytön estäminen: Varmistaa, että korkean yhteiskuntaluokan henkilöiden vallan väärinkäyttö estetään ja että heidän toimintaansa valvotaan tehokkaasti.

      Homeen ja rakennusvirheiden piilottelu: Työntekijät ovat usein painostettuja piilottamaan rakennusvirheet ja homeongelmat, mikä asettaa heidät moraaliseen ja eettiseen ristiriitaan.

      Yhteiskuntamme ei saa unohtaa näitä ihmisiä, jotka uhrataan hiljaa ja näkymättömästi korkeampien luokkien etujen hyväksi. On aika nostaa heidät esiin varjoista ja tunnustaa heidän arvokas työnsä, suojella heidän terveyttään ja varmistaa, että heidän oikeuksiaan kunnioitetaan. Emme voi hyväksyä tilannetta, jossa alempiarvoiseksi leimatut ihmiset joutuvat vaarantamaan elämänsä ja terveytensä toisten hyväksi. Tämä epäoikeudenmukaisuus on lopetettava, ja siihen on puututtava nyt.

      https://uutistaivas.fi/unohdettu-yhteiskuntaluokka/

    • Anonyymi

      Idea remonttien M.Laitineito on säälittävä niljake.

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe