Meillä on tänään syöty kaalikääryleitä, kaali peräisin mökkinaapurin kasvimaalta, jauheliha itse metsästettyä, ohrat lähimyllystä oman maakunnan jyviä, omasta maasta uudet perunat, sipulit ja porkkanat.
Jälkkärinä mansikkarahkaa johon mansikat kerättiin aamulla 15 km päässä olevalta tilalta, kerma lähimeijeristä joka käyttää oman alueen maitoja, samaten rahka.
Lähiruokaa
12
52
Vastaukset
- Myy-Pikkuinen
Moikkelis!! =))
Kotiuduttu.
No ihan lähikaupasta mä haen melkein kaikki mitä safkaan tarvin. Tosin tässä muutaman pv olen harjoitellut kutun lypsämistä ja ne maidot meni koirille!! =))))))
Siis vähänkö mä tänään osasin jo tosi nopeesti sen homman.
=))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))- Myy-Pikkuinen
Haukullinen kirjoitti:
Luultavasti en osaisi lypsää kuttuja, en oo ikinä kokeillut kyllä.
Äkkiä sen oppii, ei niitä "vetimiä" ole kuin kaksi. =))))))))
- issu56
Me otettiin isännän kanssa tänään rennosti ja syötiin naapurikunnasta tuotettuja uusiaperunia, silliä ja omasta maasta nostettuja raakoja sipuleita. Heh, vähänkö se on niiiiiiin hyvää näillä helteillä :))).
Ai niin ja se jälkkäri...meillä nautiskeltiin tänään aika monen puun kumoamisesta...ja kyllä tuli hiki niissä hommissa taas kerran. - 8+19
Kaalikääryleet, siitä on pitkä aika kun tein viimeksi.Pitäisi pian tehdä, seuraavana sadepäivänä ehkä.
Me söimme tänään savusiikaa ja uusia perunoita.Siikaa me ei olla syöty aikoihin mutta tänään oli sitruunahaukea, se oli helppo kypsentää grillissä folioon käärittynä.
- 16+7
Oksettaa tai ei, jokaisen kirjotus kuitenkin omalta osaltaan on suotava, niin haukullisen kuin siihen vastanneidenkin.
- Myy-Pikkuinen
Mietin tuossa että paras olisi jos ruokansa sais enimmäkseen jostain pieneltä tilalta missä ei käytettäis mitään lisäaineita ja tietäis millä niitä on lannoitettu, eikä taatusti sisältäis mitään e-aineita jota on vähän jokaisessa safkassa mitä myydään. Parhaat on tietysti ne mitkä itse kasvattaa.
Meinaan kun leivätkin tänä pv maistuu ihan kamalalle. Parhaimpia on ehkä jotkut rievät jotka on tehty veteen. Mä tykkään arinarievästä ym samantyyppisistä leivistä.
Kaikki makkarat on omituisen makuisia ja varsinkin leikkeet, valion jugurtitkin on silkkaa paskaa maultaan... Tosi vähän tulee ostettua mitään makkaroita nykyään, joko paketti pursuaa suolavettä tai makkaroissa on enemmän nahkaa ja rasvaa kuin lihaa.
Aika usein paistetaan parin kilon possun file ja siitä siivutetaan leikkelettä.Ostettiin kerran mielijohteesta Boschin siivutuskone ja sillä saa tosi nätisti siivutettua fileen kunhan vaan antaa kunnolla lihan jäähtyä paiston jälkeen.
Eikä oo natriumglutamaattia tai muitakaan koodimyrkkyjä.- kesä meillä
Meillä vaan mansikoita jälkkäriksi.
Alkuruoka oli raikasta vihersalaattia uusista vihanneksista sekä patonkia ja palvilihaa.
Nyt mennään vähän niukalla linjalla,kun illalla sitten grillaillaan hiukka parempaa;)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025