Olen 12 vuotias täyttänyt juuri naisen alku. Olen hieman etäämpi vanhempieni kanssa, kun murrosikä alkoi. En kertonut, kun kuukautiset alkoi ja en ole kertonut vieläkään, ja on mennyt vuosi. Olen aina käyttänyt paperia tai joskus ottanut siteen. En uskalla kertoa kuukautisista, enkä rintsikoista, jotka tarvitsisin, myös kainalokarvojen leikkuusta on tullut ongelma, en uskalla pyytää äidiltä apua enkä kertoa mtn, .. oisko neuvvvoja?
Murrosikä , kohti naiseutta.
3
134
Vastaukset
- nevagirl
Hei Jemma, sun ei välttämättä tarvii ketoa vanhemmillesi, jos ajattelet ettei se ole niin iso juttu vaikka se että olet jo aloittanut murrosiän kyllä kiinnostaisi vanhempiasi.. Luulen myös että vanhempasi ovat huomanneet kehityksesi ja ehkä odttavat että kerrot uutisesi siitä että olet kasvanut.. Mulla olisi pari kysymystä sulle . 1. Onko sinulla siskoa jolle voisit puhua? 2.Onko sinulla omaa rahaa käytössäsi? 2. Nolottaako siniua se että tarvitset siteitä ? Joo nyt saa kuulustelu loppuu.. =D Oon ite 13, ja voisin sanoa että läheinen vanhempieni suhteen. Sain kerrottua että kuukautiseni alkoivat, vaikka oli se minullekkin vaikeaa.. Nyt mulla on vähän ongelmaa rintaliivien kanssa en tiedä miten kerron että tarvitsen niitä..Osaatko neuvoa? Voisit muuten ostaa itse tarpeesi, vaikka en tiedä toimiiko se oikein hyvin..
- Jemma.
Mä ostin eka vaan liivit kaupasta ja aloin pitää,, kun mutsi huomas, ni se otti sen ookoosti.
- sinilintu123
Minä en uskaltanut kertoa äidilleni kuukautisista ennen kuin oli oikeastaan pakko, kun rahat loppuivat eikä ollut siteitä eikä paperi enää riittänyt, kun menkat olivat jo melko runsaat. Sen jälkeen äiti huolehti, että vessassa oli aina siteitä monta pakettia. Ei kai halunnut itsekään puhua asiasta liian usein.
Ekat rintaliivit ostimme yhdessä äidin kanssa, ihan vain itse ehdotin kun olimme vaatekaupassa ja kävelimme tarjouksessa olevien rintsikoiden ohi. Taisin sanoa jotain, että "Tollaiset Mariallakin on." Äiti oli heti, että jaaha, otetaanko sitten sellaiset?
Äidit ei kai uskalla itse ottaa näitä asioita puheeksi, koska eivät halua vaivaannuttaa tyttäriään. Joskus olisi melkein kyllä helpompi, jos aikuinen ottaisi asian puheeksi.
Nyt olen jo 25-vuotias, mutta heti muistui mieleen, miten vaikeaa oli silloin puhua näistä asioista äidin kanssa. Jälkeenpäin se tuntuu vähän hölmöltä. Jokaisen äiti on kuitenkin käynyt läpi samat asiat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2655283Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204271- 604251
- 513660
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363657Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413475Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv322810Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202616- 232576
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo692435