Norjan tapahtumat Jumalan hyväksymiä

Jumalan lapsi

Kun tuon ikävän ampumistapauksen tekijää on syytetty kristityksi, ovat jotkut kristityiksi sanovat sanoutuneet irti koko asiasta, että tekijä ei olisi kristitty (niinkuin ei välttämättä ole) ja että se ei olisi Jumalan tahto. Itse olen syvästi uskovainen, ja tekee pahaa että jotkut alkavat tuolla tavalla sanoutumaan irti Jumalasta.

Itse tapahtuma oli traaginen ja erittäin surullinen, mutta on selvä että Jumala ei antanut sen tapahtua ilman syytä, vaan sillä oli tarkoitus. Jumala halusi että kyseiset nuoret kuolevat, koska se on osa Jumalan suurta suunnitelmaa joka on hyvä.

Itse hyväksyn tapahtuneen, koska uskon Jumalan Kaikkivaltiaan suureen viisauteen. Kenenkään rajallisen älyn omaavan ihmisen ei pidä tapahtumaa arvostella, koska se on hyvän Jumalan suunnittelema, ja Hänen tahtonsa.

Ollaanpa rehellisiä uskossamme!

76

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johdonmukaisesti

"Jumala halusi että kyseiset nuoret kuolevat, koska se on osa Jumalan suurta suunnitelmaa joka on hyvä."

Riippuu siitä kuka on teidän Jumalanne. Jos se on paavali, lutheri, gustaf wasa, lestadio, hitler y. m. v. teidän koulutustasonne ja mielenlaatunne mukaan teko oli "jumalan teko". Teidän mielenlaatunne ei kuitenkan vastaa Jumalan ja Jeesuksen mielenlaatua; "Älä tapa".

• Kristinuskon kirja.

" Kysymyksistä lista " ketjussa rovasti Taneli-pappi kertoo kirkon oppiin ja kirkon katekismukseen perustuen kirkon hyväksyvän Norjan tapahtumat. Koska Jumala ohjaa kaikki maailman tapahtumat, niin hän on myös ohjannut kirkon opin mukaisesti tämänkin tapahtuman, jota Jeesukseen uskovat pitävät kauheana rikoksena. Jeesuksen ilmoittama Jumala on rakkaus.

• girl22gr

heips! rohkea kirjotus tällä palstalla,mut oikeessa olet.

• elakim

Hei

On myös tapahtumia, millä ei ole mitään tekemistä Jumalan suunnitelman kanssa. Suunnitelma on olemassa. Mutta jos jokaiselle, jokaikinen tilanne tapahtuisi ennakkoon määrättynä, niin eihän elämisessä olisi mitään pointtia. Kaikki menisi täällä vaan kuin robotit.

• Jumalan lapsi

Hei

On mielestäni aika itsekästä ja halventavaakin ajatella etteikö kaikkivaltias Jumala muka olisi voinut ampujalle mitään! Kyllä kaikki on viime kädessä Jumalan suunnittelemaa ja hyväksymää.

Se, että kaikki mahdolliset tilanteet ovat tietenkin etukäteen Jumalan tiedossa, ei ensinnäkään millään tavalla vähennä meidän vapaata tahtoamme, koska me emme suunnitelmasta tiedä. Jumala totta kai tietää mitä valintoja tulemme vapaalla tahdollamme tekemään, mutta silti tahtomme säilyy omassa mielessämme täysin vapaana. Vai väitätkö ettei Jumala tietäisi mitä tulemme valitsemaan?? Jumala olisi siis ihan pihalla itse luomansa maailman tulevaisuudesta, ja siitä mitä hänen omat luotunsa ajattelvat?? Sehän on ihan hullu ajatus.

• Pyörii, pyörii
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Hei

On mielestäni aika itsekästä ja halventavaakin ajatella etteikö kaikkivaltias Jumala muka olisi voinut ampujalle mitään! Kyllä kaikki on viime kädessä Jumalan suunnittelemaa ja hyväksymää.

Se, että kaikki mahdolliset tilanteet ovat tietenkin etukäteen Jumalan tiedossa, ei ensinnäkään millään tavalla vähennä meidän vapaata tahtoamme, koska me emme suunnitelmasta tiedä. Jumala totta kai tietää mitä valintoja tulemme vapaalla tahdollamme tekemään, mutta silti tahtomme säilyy omassa mielessämme täysin vapaana. Vai väitätkö ettei Jumala tietäisi mitä tulemme valitsemaan?? Jumala olisi siis ihan pihalla itse luomansa maailman tulevaisuudesta, ja siitä mitä hänen omat luotunsa ajattelvat?? Sehän on ihan hullu ajatus.

Mihin sitten yleensäkään Jumalaa enää tarvitaan jos kaikki mitä tapahtuu, on 'viime kädessä Jumalan suunnittelemaa ja hyväksymää'? Maailma menee menojaan eikä Jumala puutu mihinkään, sen kuin vaan seurailee sivusta luotujensa touhuja.

• Jumalan lapsi
        Pyörii, pyörii kirjoitti:

Mihin sitten yleensäkään Jumalaa enää tarvitaan jos kaikki mitä tapahtuu, on 'viime kädessä Jumalan suunnittelemaa ja hyväksymää'? Maailma menee menojaan eikä Jumala puutu mihinkään, sen kuin vaan seurailee sivusta luotujensa touhuja.

Jumala on ajaton ja kaikkivaltias. On turhaa ajatella ettei Jumala "tekisi mitään" tällä hetkellä, koska Hänelle ei ole olemassa aikaa. Jumala on kaiken takana, siinä kaikki. Täsmällistä tekemisen hetkeä on turha meidän aikaan rajoittuneiden ihmisten miettiä.

Tämä saattaa kuulostaa aluksi monimutkaiselta, mutta näin se vaan on.

• Jumalan lapsi kirjoitti:

Hei

Tähän vielä, että "Jumalan lapsi" ei ymmärrä paljoakaan. Jumala on Raamatussa ilmoittanut, että tekemänsä ihmiskunta ei ollut sellainen kuin hän oli ajatellut ja katui ja aiheutti vedenpaisumuksella ihmiskunnan tuhon.
        Jumala ei siis tiennyt mitä tuleman pitää, kun ihmisen loi! 1 Moos 6

1 Moos 18 Sodomasta kuului valitusta, mutta Jumala ei tiennyt siihen syytä, joten Jumala tuli alas selvittämään asiaa. Jumala ei vaikuta kovinkaan tietäväiseltä mitä maan päällä tapahtuu, eikä omien tekojensa seurauksistakaan. Raamattu on oivallinen kirja Jumalan ymmärtämiseen.

• elakim
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Tähän vielä, että "Jumalan lapsi" ei ymmärrä paljoakaan. Jumala on Raamatussa ilmoittanut, että tekemänsä ihmiskunta ei ollut sellainen kuin hän oli ajatellut ja katui ja aiheutti vedenpaisumuksella ihmiskunnan tuhon.
        Jumala ei siis tiennyt mitä tuleman pitää, kun ihmisen loi! 1 Moos 6

1 Moos 18 Sodomasta kuului valitusta, mutta Jumala ei tiennyt siihen syytä, joten Jumala tuli alas selvittämään asiaa. Jumala ei vaikuta kovinkaan tietäväiseltä mitä maan päällä tapahtuu, eikä omien tekojensa seurauksistakaan. Raamattu on oivallinen kirja Jumalan ymmärtämiseen.

HJ

Jep.

Sen voi todistaa aukottomasti VT:n ja UT:n puolelta, että Jumalan suunnitelma on muuttunut matkan varrella.

Se miksi siitä on tehty kirjallinen versio johtuu siitä, että jos häntä yritetään pakottaa johonkin, niiin siellä löytyy varasuunnitelmia kirjoissa ja kansissa.

Eli Jumala on aina askeleen edellä meitä, vaikka Häntä ei aina fiilistä olla tapahtumien tasalla.

`Millä minä kertoisin teille taivaallisia, kun ette ymmärrä maallisiakaan`.

`Jos joku riita kuitenkin on niin suuri, ettette löydä siihen sopua, niin silloin kysykää minulta. Minä annan vastauksen`.

• Vai että syytetty kristityksi. Onpa hurja syytös nakattu tavallisen kulttuurikristityn niskaan! Kuinkahan äijän psyyke kestää?

• Jeesus vastaa

1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
      2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
      3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.

"luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle"

• J. K.

Te luulette/uskotte että "teko oli jumalan ohjaama" koska te ette tunne/tiedä Jumalan sanaa, Jumalan lakia, 10 käskyä, ettekä Jeesuksen oppeja miten elää ja olla ihmisiksi.

Kun ei tunne Jumalan ja Jeesuksen tahtoa, ei tunne Jumalaa eikä Jeesusta sisimmässään, ei ole yksimilinen Jumalan ja Jeesuksen kanssa, ja käyttäytyy sanoissa (k e "teko oli jumalan ohjaama", "teko oli osa jumalan suunnitelmaa") ja/tai teoissa (k e Norjan joukkomurhaaja) kuin eläin.

Norjan joukkomurha on yksi tuhansista todisteista siitä, että kun ihminen opetetaan lain vastaisesti syntiseksi (mielenvikaiseksi, rikolliseksi, alempiarvoiseksi: esimerkiksi trroristiksi), hän läyttäytyy loppujen lopuksi niinkuin eläin, ihmisluonteen vastaisesti.

Syntiseksi opettaminen/syyttäminen on psyykkistä väkivaltaa, joka Jumalan lain, Jeesuksen oppien sekä Suomen perustuslain mukaan on laitonta. Jeesus on sanonut, että "Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta" - lasten syyttäminen/opettaminen syntiseksi, on Jeesuksen ja Jumalan pilkkaamista.

1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

- Katso Jumalan sana, Jumalan laki, 10 käskyä

Matteus 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Raamatun mukaan lain vastaisesti opettaminen kostautuu papistolle joka on vastuussa opetuksesta ja joka ei noudata Jumalan sanaa/lakia eikä Jeesuksen oppeja sanantarkasti, kuten ei myöskään Suomen perustuslakia -mikä perusluonteeltaan on sama kuin Jumalan laki ja Jeesuksen opit koskien ihmisarvon, kunnian, omatunnon, itsetunnon, vakaumuksen sekä oikeuksien suojelemista.

Lapset KASTETAAN "Jeesuksen Kristuksen opetuslapsiksi", mutta OPETETAAN uskonnon/kultin/lahkon/sektin perustajan lakien ja oppien mukaisesti, eikä Jumalan sanan/lain eikä Jeesuksen oppien kuten ei myöskään Suomen perustuslain mukaisesti niinkuin kuuluisi tehdä.

Kaste menettää merkityksensä, kun sanat ei vastaa sitä mitä opetetaan. Kaste niinkuin se tänään on, on "ulkokuoren pesemistä", mutta lapsi saastutetaan (opetetaan mielenvikaiseksi) sisäisesti uskonnon/kultien/sektin/lahkon perustajan mielenvikaisilla lailla ja opeilla.

18 Ja JEESUS tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "MINULLE on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä PITÄMÄÄN KAIKKI, MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, MINÄ olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Lapsi pitää kastaa ja kasvattaa Jeesuksen Kristuksen opetuslapseksi, noudattaen Jumalan sanaa/lakia, sekä Jeesuksen oppeja sanantarkasti, kuten myös Suomen perustuslakia sanantarkasti. Näin esivalta (etninen Suomen kansa), Jeesus, Jumala ja Luoja ovat "Jumalan totuudessa yksimielisiä", ja "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" (Jeesus).

• Jumalan lapsi
        J. K. kirjoitti:

Te luulette/uskotte että "teko oli jumalan ohjaama" koska te ette tunne/tiedä Jumalan sanaa, Jumalan lakia, 10 käskyä, ettekä Jeesuksen oppeja miten elää ja olla ihmisiksi.

Kun ei tunne Jumalan ja Jeesuksen tahtoa, ei tunne Jumalaa eikä Jeesusta sisimmässään, ei ole yksimilinen Jumalan ja Jeesuksen kanssa, ja käyttäytyy sanoissa (k e "teko oli jumalan ohjaama", "teko oli osa jumalan suunnitelmaa") ja/tai teoissa (k e Norjan joukkomurhaaja) kuin eläin.

Norjan joukkomurha on yksi tuhansista todisteista siitä, että kun ihminen opetetaan lain vastaisesti syntiseksi (mielenvikaiseksi, rikolliseksi, alempiarvoiseksi: esimerkiksi trroristiksi), hän läyttäytyy loppujen lopuksi niinkuin eläin, ihmisluonteen vastaisesti.

Syntiseksi opettaminen/syyttäminen on psyykkistä väkivaltaa, joka Jumalan lain, Jeesuksen oppien sekä Suomen perustuslain mukaan on laitonta. Jeesus on sanonut, että "Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta" - lasten syyttäminen/opettaminen syntiseksi, on Jeesuksen ja Jumalan pilkkaamista.

1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

- Katso Jumalan sana, Jumalan laki, 10 käskyä

Matteus 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Raamatun mukaan lain vastaisesti opettaminen kostautuu papistolle joka on vastuussa opetuksesta ja joka ei noudata Jumalan sanaa/lakia eikä Jeesuksen oppeja sanantarkasti, kuten ei myöskään Suomen perustuslakia -mikä perusluonteeltaan on sama kuin Jumalan laki ja Jeesuksen opit koskien ihmisarvon, kunnian, omatunnon, itsetunnon, vakaumuksen sekä oikeuksien suojelemista.

Lapset KASTETAAN "Jeesuksen Kristuksen opetuslapsiksi", mutta OPETETAAN uskonnon/kultin/lahkon/sektin perustajan lakien ja oppien mukaisesti, eikä Jumalan sanan/lain eikä Jeesuksen oppien kuten ei myöskään Suomen perustuslain mukaisesti niinkuin kuuluisi tehdä.

Kaste menettää merkityksensä, kun sanat ei vastaa sitä mitä opetetaan. Kaste niinkuin se tänään on, on "ulkokuoren pesemistä", mutta lapsi saastutetaan (opetetaan mielenvikaiseksi) sisäisesti uskonnon/kultien/sektin/lahkon perustajan mielenvikaisilla lailla ja opeilla.

18 Ja JEESUS tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "MINULLE on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä PITÄMÄÄN KAIKKI, MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, MINÄ olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Lapsi pitää kastaa ja kasvattaa Jeesuksen Kristuksen opetuslapseksi, noudattaen Jumalan sanaa/lakia, sekä Jeesuksen oppeja sanantarkasti, kuten myös Suomen perustuslakia sanantarkasti. Näin esivalta (etninen Suomen kansa), Jeesus, Jumala ja Luoja ovat "Jumalan totuudessa yksimielisiä", ja "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" (Jeesus).

Hei,

viestisi oli pitkä ja hyvä, mutta se ei puhunut itse asiasta, vaan asian vierestä.

Tietenkin tappaja toimi Jumalan tahtoa vastaan, se on ihan selvä. Mutta väitätkö oikeasti, että kaikkivaltias Jumalamme ei olisi ollut tietoinen siitä, että hän tulee tekemään niin?? Miksei Jumala olisi muka tiennyt sitä?

Näin sanotaan tunnustuskirjoissa:

"Ennaltatietämyksen piiriin kuuluu siis sekin, että Jumala ennalta tietää ja näkee myös kaiken pahan. Silti Jumala ei armossaan tahdo pahan toteutuvan; hän vain näkee ja tietää etukäteen, mitä Perkeleen ja ihmisten vääristynyt, paha tahto ottaa tehdäkseen ja panee toimeen. ... Jumala ratkaisee, kuinka pitkälle paha saa mennä ja kuinka kauan se saa vaikuttaa; hän tietää myös, milloin ja kuinka hän on paneva sille esteen ja antava rangaistuksen. Kaikkea tätä Herra Jumala hallitsee niin, että sen on pakko koitua hänen jumalallisen nimensä kunniaksi ja hänen valittujensa pelastukseksi mutta jumalattomien häpeäksi."

Eli vaikka melkein sadan viattoman nuoren tappaminen tuntuu meistä helposti pahalta, niin Hyvä Jumala on ollut asiasta täysin tietoinen jo etukäteen, ja katsonut että se ei ole liian paha asia, ja antanut sen tapahtua. Hän olisi vaoinut panna teolla esteen jos olisi tahtonut.

Miksi siis meidän olisi syytä surra asiaa, joka Jumalan mielestä ei ole paha? Jumala on kuitenkin meidän ylin moraalinen auktoriteettimme: Hän päättää mikä on hyvää ja mikä pahaa, ei kukaan muu!

Jumala on siis hyväksynyt tapahtuman, eikä se ole hänen mielestään liian paha. Vai voitteko väittää toisin?

Mikähän on kirkon työntekijöiden kanta asiaan?

• sanottu

"luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle"

ei siellä kyllä tainnut olla yhtään uskovaista, ei ainakaan ole puhuttu.

Tuo Raamatun paikka oli Jeesukseen uskoville.

• uskontoja epäillään?

''Tappamalla demokraattisen valtion poliittista nuorisoa puolueesta riippumatta, ihmiskunnan vastainen järjestö heikentää demokratian kehityksen, jota seuraa valtion totaalinen tuho. Seuraava joukkomurha voi tapahtua missä maassa tahansa Euroopassa, ja voi kohdistua minkä tahansa puolueen nuorisojärjestöön.''

huomioi: ''ihmiskunnan vastainen järjestö''

• uskontoja epäillään?

Saksa-Suomi käännös Kuukle Translaitorilla heitteli sanoja miten sattuu, pitää olla jotenki näin "heikentää demokraattista valtiota ja sen kehitystä"

''Tappamalla demokraattisen valtion poliittista nuorisoa puolueesta riippumatta, ihmiskunnan vastainen järjestö heikentää demokraattista valtiota ja sen kehitystä, jota seuraa valtion totaalinen tuho. Seuraava joukkomurha voi tapahtua missä maassa tahansa Euroopassa, ja voi kohdistua minkä tahansa puolueen nuorisojärjestöön.''

• x-files
        uskontoja epäillään? kirjoitti:

Saksa-Suomi käännös Kuukle Translaitorilla heitteli sanoja miten sattuu, pitää olla jotenki näin "heikentää demokraattista valtiota ja sen kehitystä"

''Tappamalla demokraattisen valtion poliittista nuorisoa puolueesta riippumatta, ihmiskunnan vastainen järjestö heikentää demokraattista valtiota ja sen kehitystä, jota seuraa valtion totaalinen tuho. Seuraava joukkomurha voi tapahtua missä maassa tahansa Euroopassa, ja voi kohdistua minkä tahansa puolueen nuorisojärjestöön.''

eli jokaisen maan demokraattinen järjestö ja järjestys voi olla uhattu,ja jäljet johtavat aina sylttypurkille niinkuin sanotaan

se keskustelu mistä ton nappaisit, lue pari sivua myöhemmin "voi kohdistua minkä tahansa puolueen nuorisojärjestöön, tai sen johtoon"

• uskontoja epäillään?

''terroristi-isku Norjassa oli isku Norjan kansalliseen ja poliittiseen sydämeen, sen lapsiin ja nuoriin, ja terroristi oli Norjalainen kristitty''

• (V.G.)

""Killing the youth of a political party regardless what party it is, is a direct attack agaist a country and the people of a country, it undermines the nation and can in the long run lead to total annihilation of the state. The next terrorist attack can take place in any country in Europe, and may be agaist any party's youth organization, and/or its management.

The terrorist attack in Norway was a hit in the heart of the people of Norway, as well as in the heart of the political Norway, and the terrorist was a Norwegian Christian - taught against the law to a sinner (sinner equal to "mentally ill" and/or "criminal" and/or "less worth"), and what you have winessed in Norway, is the result when a man become one."" - u.n. : N.O.R-V.G.

• DarcAngel

syntiseksi eli mielenvikaiseksi, rikolliseksi ja alempiarvoiseksi aivopesty ja käyttäytyminen saamansa opin mukaan

• DarcAngel

ja epäilyn mukaan vähintään yhtä monta lasta luterilaisen kirkon saarnamiehen mukaan nimetty lahko on raiskannut suomessa, ja psykoottisia lapsiraiskaajia päästetään "ripillä" vapaalle jalalle

• miss ei kirj.

En ymmärrä teitä uskovaisia. Jos tapahtuu karmeita asioita ja viattomia kuolee karmealla tavalla, tai jos tapahtuu hyviä asioita ja ihmisiä pelastuu joltain katastrofilta, niin molemmissa tapauksissa ylistätte jumalaanne. Hallelujaa. Voi helvetti sentään. Mitä jos koko perheenne kuolisi traagisesti? Hallelujaa ja kiitos jeesus silloinkin?

• miss ei kirj.

Lisäys

Jos kerran mielestänne ihmisen kuolema on jumalanne tahto ja sillä on jokin merkitys, miksi jumalanne kiduttaa ennen kuolemaa? Miksi se näännyttää lapsia nälkään kuukausi tolkulla? tai kiduttaa kauan vaikkapa tulipalon uhreja tai näännyttää ihmisen loppuun jonkun pitkäaikaisen sairauden kourissa? Miksi jumalanne antaa ihmisten tuntea kauhua ja pelkoa ennen kuolemaa (norjan tapaus) Miksei jumalanne tapa kertarysäyksellä ilman kitumisia ja kärsimyksiä? Miettikää nyt vähän helvetti.

• Kristinuskon kirja.

Täsmennys aikaisempaan kommenttiini.

Katekismus. Suomen Evankelis-luterilaisen kirkon kristinoppi. Hyväksytty kirkolliskokouksessa vuonna 1999. Helsinki ( Edita ) 2000.

Luvut 11-12. Mm seuraavaa.

" Jumalan valta on ääretön ja ikuinen. Myös historian raskaina aikoina ja ihmiselämän vaikeissa kohtaloissa kaikki tapahtuu hänen tahdostaan ja sallimuksestaan. "

Pohjana rovasti Taneli-papin sanoma.

Se tarkoittaa siis kaikkia tapahtumia raiskauksista alkaen.

Itse en hyväksy tätä oppia alkuunkaan, vaan uskon Jeesuksen ilmoitukseen rakkauden Korkeimmasta ( hanen tuomansa kristinuskon Jumalasta )..

• bannermann

Kasteessa kastetaan "Jeesuksen Kristuksen opetuslapseksi" mutta lapsi opetetaan jokun uskonnon perustajan lakien ja oppien mukaisesti hänen opetuslapseksi, ei Jeesuksen. Härskiä valehtelua ja huijausta.

• banqqiiri

"Itse en hyväksy tätä oppia alkuunkaan, vaan uskon Jeesuksen ilmoitukseen rakkauden Korkeimmasta ( hanen tuomansa kristinuskon Jumalasta ).. "

eikä kenenkään tarvitse, sillä kirkko opettaa, että kukaan ei voi noudattaa lakeja/sääntöjä/oppeja täydellisesti - se koskee myös kirkon lakeja/sääntöjä/oppeja

=)

• Kristinuskon kirja.
        banqqiiri kirjoitti:

"Itse en hyväksy tätä oppia alkuunkaan, vaan uskon Jeesuksen ilmoitukseen rakkauden Korkeimmasta ( hanen tuomansa kristinuskon Jumalasta ).. "

eikä kenenkään tarvitse, sillä kirkko opettaa, että kukaan ei voi noudattaa lakeja/sääntöjä/oppeja täydellisesti - se koskee myös kirkon lakeja/sääntöjä/oppeja

=)

banggiiri

Kysymys on uskosta kirkon oppiin, jota en tässä hyväksy alkuunkaan.

Kysymys ei ollut jonkun lain/säännön/ opin noudattamisesta.

• kankaan kaunis katri
        Kristinuskon kirja. kirjoitti:

banggiiri

Kysymys ei ollut jonkun lain/säännön/ opin noudattamisesta.

"

Kysymys ei ollut jonkun lain/säännön/ opin noudattamisesta. "

kirkon OPIN mukaan sen opettamia USKOMUKSIA kukaan EI VOI NOUDATTAA/EI VOI HYVÄKSYÄ (periaatteessa "ei voi noudattaa" ja "ei voi hyväksyä" on sama asia)

• vastarantalainen

Ole hupsimatta! Tässä maailmassa ei tapahdu Jumalan vaan syntiinlangenneen ihmisen tahto, ja sen takana on tämän maailman ruhtinas. "Hedelmistään puun tuntee!".

• tahdonvoima?

Eli siis tässä maailmassa tapahtuu jotain, mikä on Jumalan tahdon vastaista? Koska jompaakumpaa kaikki tapahtumat ovat, Jumalan tahdon mukaisia tai sen vastaisia. Ja jos maailmassa siis tapahtuu J:n tahdon vastaisia asioita, se tarkoittaa, ettei Jumala pysty/halua niitä estää, mikä taas tarkoittaa, että Jumala ei ole kaikkivoipa/kaikkihyvä. Kumpaa veikkaat?

• (OMA)
        tahdonvoima? kirjoitti:

Eli siis tässä maailmassa tapahtuu jotain, mikä on Jumalan tahdon vastaista? Koska jompaakumpaa kaikki tapahtumat ovat, Jumalan tahdon mukaisia tai sen vastaisia. Ja jos maailmassa siis tapahtuu J:n tahdon vastaisia asioita, se tarkoittaa, ettei Jumala pysty/halua niitä estää, mikä taas tarkoittaa, että Jumala ei ole kaikkivoipa/kaikkihyvä. Kumpaa veikkaat?

Jumala ei voi erottaa hyvää pahasta ja tuhota pahaa ennenkuin paha tuo ilmi pahutensa, siksi "Jumala sallii" kaiken tapahtua tuomiopäivään saakka, jolloin kaikki pahat Jumalattomat tuhotaan mutta pyhät säästetään (lähde: septuaginta)

• foole4
        (OMA) kirjoitti:

Jumala ei voi erottaa hyvää pahasta ja tuhota pahaa ennenkuin paha tuo ilmi pahutensa, siksi "Jumala sallii" kaiken tapahtua tuomiopäivään saakka, jolloin kaikki pahat Jumalattomat tuhotaan mutta pyhät säästetään (lähde: septuaginta)

Jos ei noudata Jumalan lakia sanantarkasti, on Jumalan pilkkaaja. Vastuu on ensisijaisesti niillä jotka virassaan opettavat, ja kaikki tietävät että jos opettaja ei noudata Jumalan lakia, hän ei ole Jumalan asialla. Mitkään selitykset ei ole hyväksyttävia, k e että "me emme voi noudattaa pla pla pla". Vastuussa oleva opettaja joko noudattaa lakia sanantarkasti, tai ei jolloin hän pilkaa Jumalaa, muita vaihtoehtoja ei ole eikä anneta.

• vastarantalainen
        tahdonvoima? kirjoitti:

Minä en veikkaa yhtään mitään. Minä tiedän. Jumala on kaikki voipa ja kaikki tietävä. Me valitsimme olla kuuntelematta hänen tahtoaan,valitsimme vastapuolen ja siksi niitämme valintamme seurauksia. Jumala voisi tahtoessaan muuttaa pelkällä sanallaan kaiken haluamakseen, täydelliseksi Paratiisiksi = paikakka ilman syntiä, mutta silloin hän estäisi meille antamansa oikeuden valita. Jumala ei nimittäin pakota ketään mihinkään. Että meillä olisi mahdollisuus valita on oltava vähintään 2 vaitoehtoa muuten on voimassa kommunistinen systeemi, voi äänestää mutta on vain 1puolue! Siksi tässä maailmassa ei tapahdu kaikkivaltiaan ja kaikkitietävan , rakastavan Jumalan tahto vaan syntiinlangenneen ihmisen tahto vielä toistaiseksi. Asia muuttuu toiseksi sitten ,kun Jeesus tulee 2:sen kerran, kuninkaana . Askeleet kuuluvat jo! Joku kauan uskossa ollut viisa uskova sanoikin,että on täysin mahdotonta saada uskosta osaton ymmärtämään Jumalan rakkautta.He uskovat mieluummin Saatanan syytökset Jumalan voimattomuudesta ja pahuudesta,vaikka siinä puhuu syyllinen, viettelijä ja valehtelija itse omista surkeuksistaan! Hän oikein tuudittaa syntisiä helmassaan kuolon uneen, etteivät vain heräisi! Siksi minä olen elävä todistus Jumalan ihmeitä tekevästä voimasta! Sillä Jumalalle on kaikki mahdollista, sillä suntiinlangenneen ihmisen uskoon tulo on maailman suurin ihme!

• tahdonvoima?
        vastarantalainen kirjoitti:

Minä en veikkaa yhtään mitään. Minä tiedän. Jumala on kaikki voipa ja kaikki tietävä. Me valitsimme olla kuuntelematta hänen tahtoaan,valitsimme vastapuolen ja siksi niitämme valintamme seurauksia. Jumala voisi tahtoessaan muuttaa pelkällä sanallaan kaiken haluamakseen, täydelliseksi Paratiisiksi = paikakka ilman syntiä, mutta silloin hän estäisi meille antamansa oikeuden valita. Jumala ei nimittäin pakota ketään mihinkään. Että meillä olisi mahdollisuus valita on oltava vähintään 2 vaitoehtoa muuten on voimassa kommunistinen systeemi, voi äänestää mutta on vain 1puolue! Siksi tässä maailmassa ei tapahdu kaikkivaltiaan ja kaikkitietävan , rakastavan Jumalan tahto vaan syntiinlangenneen ihmisen tahto vielä toistaiseksi. Asia muuttuu toiseksi sitten ,kun Jeesus tulee 2:sen kerran, kuninkaana . Askeleet kuuluvat jo! Joku kauan uskossa ollut viisa uskova sanoikin,että on täysin mahdotonta saada uskosta osaton ymmärtämään Jumalan rakkautta.He uskovat mieluummin Saatanan syytökset Jumalan voimattomuudesta ja pahuudesta,vaikka siinä puhuu syyllinen, viettelijä ja valehtelija itse omista surkeuksistaan! Hän oikein tuudittaa syntisiä helmassaan kuolon uneen, etteivät vain heräisi! Siksi minä olen elävä todistus Jumalan ihmeitä tekevästä voimasta! Sillä Jumalalle on kaikki mahdollista, sillä suntiinlangenneen ihmisen uskoon tulo on maailman suurin ihme!

Selväähän tämä. Sinä sanot tietäväsi, että Jumala on kaikkivoipa. Ja koska maailmassa on pahuutta, jonka Jumala voisi sinun käsityksesi mukaan tahtoessaan muuttaa haluamakseen, on kaiketi aivan selvää, että hän ei ole pelkästään hyvä. Pahan salliminen on käsitykseni mukaan pahantahtoisuutta, se ei ole hyväntahtoisuutta.

Mitä tulee aina yhtä helppona tarjottuun teoriaan ihmisen valinnanvapaudesta, entä niiden valinnanvapaus, jotka haluaisivat valita hyvää? Eikö Jumala Norjan tapauksessa asettanut etusijalle yhden ihmisen järjetöntä halua valita pahaa, ja jos siinä sivussa menikin useita, jotka olisivat tehneet hyviä valintoja, niin heidän valinnanvapautensa ei toteutunut.

• tahdonvoima?
        (OMA) kirjoitti:

Sinun Jumalasi taas, toisin kuin vastarantalaisen tuossa alempana, näyttää olevan vähemmän kaikkivoipainen ja enemmän hyvä. Vastarantalaisen Jumala on kaikkivoipa ja sallii pahuuden. Sinun Jumalasi sen sijaan ei edes voi "erottaa hyvää pahasta ja tuhota pahaa" ennenkuin tietyt ehdot täyttyvät. Ja siten sinun Jumalasi ei tällä hetkellä ole kaikkivoipa.

Sekä sinulle että vastarantalaiselle, juuri tämä käsitysten kirjo on se ongelma, johon jotkut eivät vaan saa mitään selkoa. Ja siksi siihen uskominen on vaikeaa. Joillekin mahdotonta.

• Kristinuskon kirja.

Kirkko kuulolla. Kuunteleva kirkko. Ei keskusteleva kirkko. Se on totuus, vaikka joku pappi Sonja toisin väittääkin.

Missä on kirkon kommentti ?.

• foole4

silloin kun "järki ei riitä" niin jumalan sanaan perustuvaa vastausta ei tule

• Todella kauhealta kuulostaa "Jumalan lapsen" kirjoitus. Mutta onhan se kuitekin linjassa Raamatun kanssa, kun Jumala suuressa oikeudenmukaisuudessaan ja tahdossaan "aiheutti suuren surman" kaikille niille, jotka halusivat lihaa 40 vuoden erämaavaelluksen aikana ainaisen mannan lisäksi.

Jumala todellakin haluaa ihmisten kuolevan jopa järjettömillä tavoilla. Ja "Jumalan lapsi" ei ole eri mieltä. Minulle se on hirmuista ja sanoudun irti koko hirveästä jumalasta ja uskonnosta. Usko ei ei ole kaikille, vain niille, joille surmat ovat hyväksyttäviä. Varmaan myös lapsien hyväksikäyttönätkin.

• Moloskis

Jumala halusi että kyseiset nuoret kuolevat, koska se on osa Jumalan suurta suunnitelmaa joka on hyvä.
      ...rohkea kirjotus tällä palstalla,mut oikeessa olet.
      ...Jumala totta kai tietää mitä valintoja tulemme vapaalla tahdollamme tekemään
      ...Lapsi pitää kastaa ja kasvattaa Jeesuksen Kristuksen opetuslapseksi, noudattaen Jumalan sanaa/lakia, sekä Jeesuksen oppeja sanantarkasti, kuten myös Suomen perustuslakia sanantarkasti.
      ...Jumala on siis hyväksynyt tapahtuman, eikä se ole hänen mielestään liian paha.
      ...Jumala todellakin haluaa ihmisten kuolevan jopa järjettömillä tavoilla.

Tämä palsta on täynnä tällaisia perättömiä väitteitä. Nämä on kirjoittajien omia mielipiteitä, joilla ei ole mitään todellisuus pohjaa.

• kankaan kaunis katri

Ei se ole "Jumalan tahto" että "Jumalan kuva" käyttäytyy kuin peto.

• elakim

Olisin vastannut tohon aikaisemmin. Mutta en viitsinyt tehdä sitä puutteellisilla tiedoilla.

Ei. On vastaus

Eikä ollut edes Perkeleen käsialaa.

Vastaus, miksi näin. Jos Jompi kumpi taho olisi ollut sen tapahtuman takana, niin sen hullun ampujan alkuperäinen suunnitelma olisi onnistunut.

• kankan kaunis katri

"Eikä ollut edes Perkeleen käsialaa."

Per.kele, Pi.ru, Saa.tana, Lu.cier ja vastaavat tarkoittaa "mielenvikainen ihminen joka lain vastaisesti tartuttaa mielenvikaisuuttaan ihmisiin ja tekee ihmisen mielenvikaiseksi"

• kankaan kaunis katri
        kankan kaunis katri kirjoitti:

"Eikä ollut edes Perkeleen käsialaa."

Per.kele, Pi.ru, Saa.tana, Lu.cier ja vastaavat tarkoittaa "mielenvikainen ihminen joka lain vastaisesti tartuttaa mielenvikaisuuttaan ihmisiin ja tekee ihmisen mielenvikaiseksi"

eli "piru" ei ole mikään henkiolento,vaan lähinnä "mielenvikainen ja/tai psykoottinen henkilö joka virassaan opettaa ihmisille lainvastaisuuksia" - ja tulos on pedofiili, joukkomurhaaja j. n. e. -käännynäinen on henkilö joka laittoman psyykkisen väkivallan johdosta on menettänyt ihmisarvonsa ja käyttäytyy elukan arvojen mukaisesti. Henkilön käyttäytymine on oire.

Matteus 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

• kankaan kaunis katri
        kankaan kaunis katri kirjoitti:

eli "piru" ei ole mikään henkiolento,vaan lähinnä "mielenvikainen ja/tai psykoottinen henkilö joka virassaan opettaa ihmisille lainvastaisuuksia" - ja tulos on pedofiili, joukkomurhaaja j. n. e. -käännynäinen on henkilö joka laittoman psyykkisen väkivallan johdosta on menettänyt ihmisarvonsa ja käyttäytyy elukan arvojen mukaisesti. Henkilön käyttäytymine on oire.

Matteus 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

toisin sanoen mielenvikaiset opettavat terveitä mielenvikaisiksi, mikä johtaa lisääntyvään huonovointisuuteen, lisääntyvään valkivaltaan j n e ja loppujen lopuksi yhteiskunnan tuhoutumiseen

• kankaan kaunis katri

toisin sanoen mielenvikaiset opettavat terveitä mielenvikaisiksi, mikä johtaa lisääntyvään huonovointisuuteen, lisääntyvään valkivaltaan j n e ja loppujen lopuksi yhteiskunnan tuhoutumiseen

niinhän se on käynyt kreikassa, bulgarassa, kohta italia, irlanti, usa j. n. e. ja ainut joka hyötyy taloudellisesti on uskonnot jotka tienaa huonovointisuudella ja kuolemalla miljardeja/vuosi - siis ihmiset maksavat siitä että lapsia panhoinpidellään maailmanlaajuisesti ja lapset tappavat toisiaan

• (OMA)

ja joka on vastuussa opetuksesta on aina pahempi kuin opetettu, koska opettaja voi opettaa tuhat lasta mielenvikaisiksi

• elakim
        (OMA) kirjoitti:

ja joka on vastuussa opetuksesta on aina pahempi kuin opetettu, koska opettaja voi opettaa tuhat lasta mielenvikaisiksi

Kyllä. Se lukee ihan selvästi siellä raamatussa. `Varokaa opettamasta, koska teidän rangaistuksenne tulee olemaan suurempi`.

Ja ne opettajat syynätään ensimmäisenä.

• ao

kiinni ottaman heidän jääneitänsä ahdistuksensa aikana.
      15. Sillä Herran päivä on läsnä kaikkia pakanoita; niinkuin sinä tehnyt olet, niin pitää sinulle jälleen tapahtuman, ja niinkuin sinä ansainnut olet, niin pitää sinun pääs päälle jälleen tuleman

Obadia kirja 15

Saarella norjassa noustiin Israelia vastaan hyvässytään palestiina terrori ja valtio ulkoministeri 48 tuntia ennen

• elakim

Se Israelia vastaan nouseminen ei ole kovin viisasta, jos ei ole heidän Herransa.

• NordicWarrior
        elakim kirjoitti:

Se Israelia vastaan nouseminen ei ole kovin viisasta, jos ei ole heidän Herransa.

israel on sodassa itsensä kanssa

• elakim
        NordicWarrior kirjoitti:

israel on sodassa itsensä kanssa

Jep. Todelliseen Jisraeliin kuuluu kaikki kaksitoista sukukuntaa. Jaakob (suomennettuna Israel) painii vielä sen Enkelin kanssa. Niiden Liiton oikea Enkeli on jo tullut. Ja se ei ole P e r k e l e.

• bang&olufsen
        elakim kirjoitti:

Jep. Todelliseen Jisraeliin kuuluu kaikki kaksitoista sukukuntaa. Jaakob (suomennettuna Israel) painii vielä sen Enkelin kanssa. Niiden Liiton oikea Enkeli on jo tullut. Ja se ei ole P e r k e l e.

juutalaisuus on uskonto siinä missä kaikki muutkin, geneettisesti juutalaista ei ole olemassa, kuten ei myöskään luterilaista, lestadiolaista, helluntailaista, jehovalaista

´´Alunperin osa etnistä Arabian kansaa käännettiin Juutalaisuus uskontoon.´´
        ja tuhansia vuosia kului, ja
        ´´Alunperin osa etnistä Kristillistä Suomen kansaa (tiedetyn kansanhistorian mukaan Jumalan lakia ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti noudattavat) käänettiin Anti-Kristilliseen Luterilaisuus uskontoon (joka ei noudata Jumalan lakia ja Jeesuksen oppeja eikä tänään Suomen perustuslakia sanantarkasti).´´

• bang&olufsen
        bang&olufsen kirjoitti:

juutalaisuus on uskonto siinä missä kaikki muutkin, geneettisesti juutalaista ei ole olemassa, kuten ei myöskään luterilaista, lestadiolaista, helluntailaista, jehovalaista

´´Alunperin osa etnistä Arabian kansaa käännettiin Juutalaisuus uskontoon.´´
        ja tuhansia vuosia kului, ja
        ´´Alunperin osa etnistä Kristillistä Suomen kansaa (tiedetyn kansanhistorian mukaan Jumalan lakia ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti noudattavat) käänettiin Anti-Kristilliseen Luterilaisuus uskontoon (joka ei noudata Jumalan lakia ja Jeesuksen oppeja eikä tänään Suomen perustuslakia sanantarkasti).´´

kun "järki ei riitä" niin uskoo että on jotain mitä ei voi olla tai uskoo että on jotain mitä ei ole olemassa

• Uskisss

Nimimerkki "Jumalan lapsi":lle haluaisin sanoa, että pilaletko, pilkkaatko vai mitä?

Norjan ampumistapauksen takana ei ole ollut Jumala, eikä hän tällaista hyväksy.

Jumala on luonut maailman ja hän on luonut ihmiselle vapaan tahdon. Jumala loi ihminen Jumalan kaltaiseksi, joka tarkoittaa vapaata tahtoa, tietoisuutta itsestään, tunteita, ajattelua, ymmärrystä erottaa hyvä pahasta, keskinäistä kommunikointia jne. Jumala ei ole luonut pahaa, mutta hänen ihmisiin luoma vapaa tahto mahdollistaa pahan.

Norjan ampumistapaus on seurausta yhden hairahtuneen syntisen ihmisen hirmuteosta. Norjan ampumisissa ei ole mitään kristillistä, eikä Jumala hyväksy mitenkään tällaista. Maailmassa on kaikenlaista pahaa ja meillä on pakotie järjestetty tästä pahasta maailmasta ja sen pahan tuottamasta helvetin rangaistuksesta. Tämä pakotie on usko Jeesukseen Jumalan poikana ja usko siihen, että hänen kauttaa synnit saa anteeksi, jolloin saa iankaikkisen elämän taivaassa.

• Jumalan lapsi

Jumala on kaikkivaltias ja kaikkitietävä, ja ajaton. Hän tietää kaiken, mitä tulee tapahtumaan ajan loppuun asti. Luoduilla on vapaa tahto, mutta Hän tietää tietenkin etukäteen mitä valintoja he tulevat tekemään, koska hän on ajaton ja tietää kaiken. Jumala siis tiesi mitä tulee tapahtumaan, mutta ei estänyt sitä. Jos Jumala ei olisi halunnut sen tapahtuvan, hän olisi estänyt sen.

Mikä kohta tässä on virheellinen?

Jumala on luonut kaiken juuri tällaiseksi, myös vapaan tahdon ja kaikki sen seuraukset.

En pilaile, enkä pilkkaa. Sinä, Uskiss, sen sijaan väität että Jumala olisi jotain sellaista mihin sinä itse haluaisit uskoa. Miksi väännät ja käännät Jumalan olemuksen toisenlaiseksi kuin se on? Onko uskosi liian heikko?

Minä uskon Jumalaan juuri sellaisena kuin se on, ja uskon että Hänen suunnitelmansa on oikea. Me emme vain vajavaisila ihmisaivoillamme voi ymmärtää kaikkea.

Minä hyväksyn Jumalan ehdoitta. Hyväksyn siis myös asiat, jotka Hän hyväksyy.

Mitä minä mielestäsi teen väärin??

• Jumalan lapsi kirjoitti:

Jumala on kaikkivaltias ja kaikkitietävä, ja ajaton. Hän tietää kaiken, mitä tulee tapahtumaan ajan loppuun asti. Luoduilla on vapaa tahto, mutta Hän tietää tietenkin etukäteen mitä valintoja he tulevat tekemään, koska hän on ajaton ja tietää kaiken. Jumala siis tiesi mitä tulee tapahtumaan, mutta ei estänyt sitä. Jos Jumala ei olisi halunnut sen tapahtuvan, hän olisi estänyt sen.

Jumala on luonut kaiken juuri tällaiseksi, myös vapaan tahdon ja kaikki sen seuraukset.

En pilaile, enkä pilkkaa. Sinä, Uskiss, sen sijaan väität että Jumala olisi jotain sellaista mihin sinä itse haluaisit uskoa. Miksi väännät ja käännät Jumalan olemuksen toisenlaiseksi kuin se on? Onko uskosi liian heikko?

Minä uskon Jumalaan juuri sellaisena kuin se on, ja uskon että Hänen suunnitelmansa on oikea. Me emme vain vajavaisila ihmisaivoillamme voi ymmärtää kaikkea.

"Jumalan lapsi" on ehkä harhainen. Jumala voisi siis estää joitakin trgedioita tapahtumasta? Kun minulle ei tule mieleen mitään mitä Jumala olisi estänyt tapahtumasta, niin kertoisikto minulle? Jatkuvasti tapahtuu jotain kauheaa jossain päin.

Minun ihmisaivot ovat inhimillisyyden puolella, en ymmärrä mielivaltaa, jota Jumala harjoittaa. Joudunko sen takia kadotukseen? Jumalahan on suurin sadisti ja murhaaja, jota kirjallisuus tuntee. Miksi se pitäisi hyväksyä? Kaikelle väkivallalle pitää sanoa jyrkkä EI! Ja "Jumalan lapsi" esittää, että ei Jumalan julmuus jäänyt Raamatun lehdille, vaan Jumala jatkaa sadistisuuttaan myös nykypäivänä sallimalla kaiken pahan.

Kai se sama Jumala teki maailman niin huonoksi, että jatkuvasti tulee ihmisuhreja maanjäristyksissä, taifuuneissa, tulivuorenpurkauksissa.
        On varsin epätäydellinen jumala, ei voi muuta sanoa!

• pertsa2010
        Jumalan lapsi kirjoitti:

Jumalan lapsi sanoi :
        ________
        Aamen!
        Me teemme valintoja oman valinnanvapautemme puitteissa ja jos Jumala
        puuttuisi niihin , niin miten hän näyttäisi olleensa alunperinkin oikeassa ja
        esimerkiksi kapinoivat enkelit väärässä ,kun aikojen lopulla perimmäiset totuudet paljastetaan.

Pidä vain pintasi , sillä puhut asiaa.

• foole4

"ei ole mitään kristillistä" on totta, kristinuskoa kylläkin joka on kristillisyyden vastakohta

syntiseksi opetettu/aivopesty teki niinkuin oli opetettu

• Hei!

En tiedä miksi nämä nuoret Norjassa kuolivat näin. Tai miksi lapset Somaliassa parhaillaan menehtyvät matkalla kotikylästään pakolaisleirille janoon, nälkään ja tauteihin. Tai miksi joku jatkuvasti kärsii yksin sisällään. En myöskään ymmärrä miksi maailmassa on paljon käsittämätöntä hyvyyttä ja ihmeellisiä tapahtumia.

Uskon kuitenkin, että Norjan nuoret ja Somalian lapset perheineen ovat Jumalan tiedossa ja sydämellä.

Välillä on vaikeaa miettiä sitä, mitä itse voisin tehdä. En voi muuttaa kaikkea, mutta voin tehdä jotakin pientä, sen sijaan, että vain lannistuisin ja kyynistyisin. Sittenkin.

Stiven
      pappi

• juutas.

Parahin Stiven,

Vaihtoehdot pahan ongelmaan ovat:

a) Jumala ei voi tehdä asioille mitään
        b) Jumala voi tehdä, mutta ei halua tehdä mitään
        c) Jumalaa ei ylipäätään ole olemassa

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pahan_ongelma

Minkä näistä vaihtoehdoista valitset, vai onko sinulla antaa lisäksi jokin muu vaihtoehto?

• pertsa2010

Stiven
        Norjassa homot saavat kirkkovihkiäiset.
        Olisivatko norskit Jumalan vihan alla?

• kauhiaa!
        pertsa2010 kirjoitti:

Stiven

Noinko pikkumainen se Jumala olisi? Että hyväksyisi pääasiassa nuorten, täysin asiaan osattomien mielivaltaisen lahtaamisen, koska hänen homomääräyksiään (sinun tulkintasi mukaan) Norjassa rikotaan?

Kamalaa ajattelua, valitettavasti, ja vielä hirvittävämpää, jos sattuisit olemaan oikeassa eli että olisi Jumala, joka tosiaan olisi noin pikkusieluinen. Eikö sitä Jumalaa tosiaan mikään muu kiinnosta kuin homojen petipuuhat? Ei ihme, että maailma on tällä mallilla, kun kaikkivaltias tuon tulkinnan mukaan kyylää vain peittojen alle, jää muut ongelmat pakostakin vähemmälle huomiolle.

• pertsa2010
        kauhiaa! kirjoitti:

Noinko pikkumainen se Jumala olisi? Että hyväksyisi pääasiassa nuorten, täysin asiaan osattomien mielivaltaisen lahtaamisen, koska hänen homomääräyksiään (sinun tulkintasi mukaan) Norjassa rikotaan?

Kamalaa ajattelua, valitettavasti, ja vielä hirvittävämpää, jos sattuisit olemaan oikeassa eli että olisi Jumala, joka tosiaan olisi noin pikkusieluinen. Eikö sitä Jumalaa tosiaan mikään muu kiinnosta kuin homojen petipuuhat? Ei ihme, että maailma on tällä mallilla, kun kaikkivaltias tuon tulkinnan mukaan kyylää vain peittojen alle, jää muut ongelmat pakostakin vähemmälle huomiolle.

kauhiaa!

Minä en tulkitse mitään.

• agnus Dei
        pertsa2010 kirjoitti:

kauhiaa!

Minä en tulkitse mitään.

etkä ymmärrä mitään.

ei aloittajakaan joka luulee olevansa Jumala :(((((

• pertsa2010
        agnus Dei kirjoitti:

etkä ymmärrä mitään.

agnus Dei
        ________
        Sinun pitäisi "jumalan karitsana" ymmärtää puhettani :-)

• NordicWarrior

syntiseksi ja perisyntiseksi lain vastaisesti opetettu teki niinkuin piru oli opettanut

• Jumalan lapsi
        agnus Dei kirjoitti:

etkä ymmärrä mitään.

???

Minäkö luulen olevani JUmala, vaikka nimenomaan uskon Jumalaan, ja hyväksyn Hänet sellaisena kuin hän on, enkä ala tekemään Jumalasta oman mieleni mukaista?

Voisitko hieman selittää mitä tarkoitat??

• pertsa2010 kirjoitti:

Stiven

Tulihan se sieltä...

"Norjassa homot saavat kirkkovihkiäiset.
        Olisivatko norskit Jumalan vihan alla? "

Mutta nyt ymmärrän miksi tuomion tuojana piti käyttää Raamattua siteraavaa sekopäätä.

Jumala olisi voinut tosin ottaa siunaksensa pois Norjalaisilta, nimittäin monilla mittareilla maailman parhaimmaksi maaksi elää valitun hyvinvointivaltion, jossa ihmiset kokevat itsensä onnellisiksi vaikka se eräs maailman ateistisimmista länsimaista onkin.

Vaan mentiin brutaalilla VT:n mallilla. Tapojensa orja tuollainen Jumala.

• kauhiaa!

Joo, tämä on tiedossa, että sinä ajattelet noin, että et tulkitse. Mutta unohda se, että joku on siitä eri mieltä ja ajattelee, että sinäkin tulkitset. Ja keskity siihen, onko Jumala tosiaan noin pikkusieluinen jannu, että kansaa voi lahdata mielivaltaisesti, koska eivät ymmärrä laittaa homoja ruotuun?

• kauhiaa!

Edellinen oli tarkoitettu pertsalle.

• pertsa2010
        kauhiaa! kirjoitti:

Edellinen oli tarkoitettu pertsalle.

kauhiaa! sanoi :
        Joo, tämä on tiedossa, että sinä ajattelet noin, että et tulkitse. Mutta unohda se, että joku on siitä eri mieltä ja ajattelee, että sinäkin tulkitset. Ja keskity siihen, onko Jumala tosiaan noin pikkusieluinen jannu, että kansaa voi lahdata mielivaltaisesti, koska eivät ymmärrä laittaa homoja ruotuun?
        _________
        Jumala tekee niinkuin haluaa ja Hänen ei tarvitse kysellä lupia sinulta
        tai minulta.
        Norjan tapahtumat olivat ihmisen omaa aikaansaannosta -
        niinsanoakseni aiemmat teot ja / tai tekemättä jättämiset vain aktualisoituivat.

Esimerkiksi vapaan kasvatuksen uhrit pystyvät silmää räpäyttämättä
        moisiin hirmutekoihin , sillä heillähän ei ole niitä estoja joista ko.liikkeen
        apostolit aikoinaan varoittelivat.

• kauhiaa!
        pertsa2010 kirjoitti:

kauhiaa! sanoi :
        _________
        Jumala tekee niinkuin haluaa ja Hänen ei tarvitse kysellä lupia sinulta
        tai minulta.
        Norjan tapahtumat olivat ihmisen omaa aikaansaannosta -
        niinsanoakseni aiemmat teot ja / tai tekemättä jättämiset vain aktualisoituivat.

Esimerkiksi vapaan kasvatuksen uhrit pystyvät silmää räpäyttämättä
        moisiin hirmutekoihin , sillä heillähän ei ole niitä estoja joista ko.liikkeen
        apostolit aikoinaan varoittelivat.

Ei kukaan lupien kysymisestä puhunut, yritätkö tahallasi kääntää keskustelua pois aiheesta? Ihan vain siitä puhuin, ettei taida olla kovin moraalinen heppu semmoinen, joka tuommoista sallii. Niinhän siinä kävi, että Jumala salli Norjan tapahtumat, koska jos ei olisi sallinut, olisi varmaan kyennyt estämään? Senhän sinäkin sanoit tavallaan jo "Norjassa homot saavat kirkkovihkiäiset. Olisivatko norskit Jumalan vihan alla?".

• pertsa2010
        kauhiaa! kirjoitti:

Ei kukaan lupien kysymisestä puhunut, yritätkö tahallasi kääntää keskustelua pois aiheesta? Ihan vain siitä puhuin, ettei taida olla kovin moraalinen heppu semmoinen, joka tuommoista sallii. Niinhän siinä kävi, että Jumala salli Norjan tapahtumat, koska jos ei olisi sallinut, olisi varmaan kyennyt estämään? Senhän sinäkin sanoit tavallaan jo "Norjassa homot saavat kirkkovihkiäiset. Olisivatko norskit Jumalan vihan alla?".

kauhiaa! sanoi :
        Senhän sinäkin sanoit tavallaan jo "Norjassa homot saavat kirkkovihkiäiset. Olisivatko norskit Jumalan vihan alla?".

• No sinä ET ole rehellinen uskossasi. Jumala sanoo hänestä lähteävän pahat ja hyvät teot, mutta sinä väität Juman olevan vain hyvää tekevä...Kunhan tarkastellaan suurempia mittakaavoja. Jumala tunnustaa ajoittain olevansa paha, mutta sinä et sitä voi hyväksyä, miksi? Loppuisko usko, jos Jumala ei olisi pelkästään rakastava?

Kerros mihin sinä pohjaat tuon ajatuksen, että Jumala olisi rakastava ja pelkästään hyvä. Muista kuitenkin, että lopuksi laitetaan suurin osa ihmiskunnasta Helvettiin kidutettavaksi. Tuossa ei paljon Norjan ampumistapauksen uhrimäärät tunnu...tai kaikkien tsunamien yhteenlasketut uhrimäärät...tai natsien uhrit...tai Stalinin uhrit...tai Maon uhrit...tai vaikka nuo yhteen, niin pieniä olisi silakat joulukaloiksi..

Mistä sinä olet saanu päähäsi, että Jumala on ehdottoman hyvä,eikä ole paha? JOHN 3:16 on ihmisten lisäämä pätkä Raamattuun ,että saatais jotakin sopivaa tekstiä tukemaan ihmisten teorioita...Jos se lukee Raamatussa, niin sen täytyy olla totta...vaikkakin sen on kristitty sinne tieten tahtoen lisännyt.

• elakim

`Kuka sinua on käskenyt pakenemaan vihaani?`.

Ne oli mulle ainakin ekat sanat, ennenkuin sain hörpittyä sen vihan maljan loppuun omalta kohdaltani. Ja siinä särppimisessä meni aika monta vuotta.

• a D

Ainakin sinusta "Jumalan Lapsi" voi sanoa että olet rajallisella älyllä varustettu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3790
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      1997
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      543
      1610
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe