Hei! Mulla on suunitelmissa et haluisin lääkäriksi tai sisustusarkitehdiksi tai sisustussuunnitelijaksi. Onko lääkärin työ todellakin kauhean stressaavaa? Ja TARVIIKO SIIHEN TODELLA MATEMATIIKKAA JA FYSIIKKAA PALJON?
Sitten jos kouluttaudun lääkäriksi niin jos nyt olen 16 käyn lukion ja sitten lääketieteelliseeen niin koska voisin valmistua jos pääsisin ekalla sisään?
Jos haluankin sisustussuunnittelijaksi taiarkkitehdiksi. Saanko ikinä töitä? Ja koska valmistuisin ja kuinka kauan ja missä opiskelisin? :D
tarvitsisin apua hieman:)
1
234
Vastaukset
- Suppis12
Pari neuvoa:
1) Ota selvää siitä, mitä lääkiksen (ja muiden opiskelupaikkojen) sisäänpääsy vaatii. Surffaa tiedekuntien sivuille, tilaa kaikki esitteet ja käy lainaamassa pääsykoekirjat: tämä on paras keino ymmärtää mitä valmiuksia opiskelijoilla pitää olla selvitäkseen opinnoista. Näistä selviää myös hyvin kauanko koulutus kestää jne. -Lääkiksessä tarvitaan suoraan jonkin verran matematiikkaa ja fysiikkaa, mutta ennen kaikkea opiskelijoiden pitää olla fiksuja ja analyyttisiä, mitä matikan ja fyssan pänttääminen lukiossa kehittää
2) Kaikki työt ovat stressaavia tavalla tai toisella. Lääkärin työstä tekee vaativaa se, että työssä ollaan erittäin läheisesti tekemisissä toisten ihmisten (potilaiden, muun hoitohenkilökunnan, omaisten) kanssa, ja lääkärin on pystyttävä olemaan päätöksiä tekevä auktoriteetti, -Jos uskot, että olet "upseeriainesta" eli pystyt johtamaan vaivatta muita ihmisiä, praktiikkaa harjoittavan lääkärin työ luonnistuu hyvin. Jos homma ei luista, aina voi alkaa tutkijaksi.
3) Sisustusarkkitehdiksi on erittäin vaikea päästä, koulutus on vaativa ja stressaava, ja työllistymisnäkymät ovat erittäin heikot: tiedän tämän koska olen itse alalla. Varsinaisia alan työpaikkoja on Suomessa erittäin vähän, joten suurin osa joutuu työllistämään itsensä yrittäjänä tai erilaisissa keikkahommissa. -Neuvoisin, että älä lähde tälle alalle, jos et rakasta tätä alaa täydestä sydämestä JA jos et ole taiteellisesti poikkeuksellisen lahjakas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2772498Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001344- 1081231
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831221Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581175Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi821120- 441022
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67917Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22870- 33787