Hei,
meillä on sekarotuinen koiranpentu, jossa terrieriä. Pentu näykkii lahkeita, käsiä ja muita koiria leikkiessään. Miten saada tämä käyttäytyminen pois? Pentu nyt 3,5 kk vanha.
Koiranpentu näykkii
4
117
Vastaukset
- fdhgjkuu
jos tietämys on noin nollaa niin koirakirjojen haku kirjastosta hetimiten.
:)
Niistä saatte tietää pentujen käyttäytymisestä ja kouluttamisesta. - terrulainen
Kyllä se pureminen siitä loppuu, mutta omien kokemusten mukaan se on vaan siedettävä pentuaikana. Toki pitää kieltääkin, mutta ei kannata heittää kirvestä kaivoon ja ajatella, että koira on tottelematon sekopää. Kun hampaat on vaihtuneet, pitäis alkaa hellittämään pahin puruinto.
- apua?
Joo, olen lukenut monta kirjaa aiheesta, että ei heti tarvitse tuomita :)
Olen ottanut niskasta kiinni ja sanonut ei, olen huutanut aii ja jättänyt huomiotta, ja olen myös selättänyt, mutta mikään ei tunnu auttavan. Nyt käytössä suihkepullo, joka tuntuu auttavan. Koira lähtee heti pois, ja on myös sitten rauhallisempi. Puremis into on ehkä kova, koska tietääkseni hampaat kohta alkavat vaihtumaan? Ollaan harjoteltu lelulla Irti käskyä, ja lelun kanssa alkaa sujumaan, varmaan kohta myös käsien ja lahkeitten kanssa.- viiia34
Jos opetat pentua noin niin ei ihme sehän vain yllyttää sitä. Ja menee enemmän leikiksi ja haastetappeluksi.
Terrierit vastaa haasteeseen aina.
Ärähdät vain ein tiukasti ja laitat koiran pois. ja niin monta kertaa että oppii ja rauhallisin elein.
Ja tuo selättäminen ihan turhaa koiria ei tarvi selättää vaan ohjata ja kouluttaa.
lue uudestaan kirjoja mutta älä sieltä täältä. Esim Anders Hallgren on hyvä pentua aatellen. Pehmeä ja johdonmukainen koulutus hänen opilla olen pärjännyt itse. Myös cesar miller kun puhutaan sosiaalistamisesta muiden koirien kanssa. Silloinkin toimitaan pehmein keinoin ja opetetaan jo pennusta hyvään sosiaalisuuteen. Jan fenell ja tuire kaimio. Katso myös kouluttajan vuosi menetelmät on muuttuneet koiraa paremmin ymmärtämiseksi ja tuo vanha luulot pois mentaliteetti on hävitetty romukoppaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1912756- 1202003
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill611662Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1791542- 1641454
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1821423- 521268
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751221- 591208
- 1191121