tarkoitus olisi pitää labbista ulkona päivisin max 6h. Lämmin tilava mökki on ja nyt mitin miten kytken koiran. Paras olisi tarhahäkki mutta ajattelin aluksi mennä helpommalla tavalla eli kytkeä koiran 5 metrin naruun, mutta miten kytken narun koiraan. Onko kaulapanta ok vai olisiko valjaat parempi vaihtoehto? Kumpi on koiralle parempi? Kiitos vastauksista.
Kaulapanta vai valjaat
2
289
Vastaukset
Meillä on myös labbis ja joskus kun se laitetaan pihalle kiinni niin sillä on aina panta. Tiedän myös yhden toisen ison koiran, joka on pannassa kytketty pitkään hihnaan omistajien työpäivien ajaksi.
Otathan huomioon, että naru ei voi jäädä mihinkään puuhun yms kiinni? :) Se tuttuni koira on kytketty niin, että ylhäällä menee pitkä naru talosta autotalliin ja siitä sitten koiraan naru, niin että naru on jossainkohti maassa osittain ja jossain kohti ilmassa kokonaan, riippuen kuinka pitkällä koira siinä kulkee. Toivottavasti sait selkoa selityksestäni. :)- dapdapdap
Valjaat on turvallisempia! Jos koira näkee jonkun esim. kissan ja juoksee sitä kohti kun naru loppuu kaulapanta rykäsee kaulasta valjaat koko ylä kropasta jolloin voima jakaantuu isommalle alueelle eikä vahingoita kaulaa. Valjaat siis :)
(minulla on labbis joka on meidän kanssa pihalla valjaista kytkettynä naruun :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek236850Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.284328- 343176
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1793047- 101998
- 821754
- 1501634
- 1471632
- 121568
- 221510