Tietääkö kukaan, mistä voisi ostaa Kainuun harmaan lampaan/lampaita?
Tai mitään sivustoa, jossa aihetta käsiteltäisi?
Ois kauheen kiva, jos joku tietäs!
Kiitos!
O: Kainuun harmaa lammas
8
3067
Vastaukset
- harmaista
Käyppäs osoitteessa: http://maatiaislampaat.rantasalmi.fi/kehys.htm
Lisäksi on myös http://groups.yahoo.com/group/lampola/
Sinne vaan täytyy rekisteröityä ennen kuin pääsee mukaan.- SiRuQ
Kiitti sulle tosi paljon!
- harmas
saatavilla halvalla täällä oulusta 100km etelään päin sijaitsevassa haapaveden korkatissa...
- Pikkulampuri
...kun asutte niin pohjoisessa. Etsin harmaspässiä, mutta en ihan noin kaukaa :( Satutteko miten paljon matkustelemaan hieman etelämpänä näin kesäaikaan? Ovatko harmaasi miten puhdasrotusia?
- harmas
Pikkulampuri kirjoitti:
...kun asutte niin pohjoisessa. Etsin harmaspässiä, mutta en ihan noin kaukaa :( Satutteko miten paljon matkustelemaan hieman etelämpänä näin kesäaikaan? Ovatko harmaasi miten puhdasrotusia?
ne ei ole minulla, mutta meille aiotaan hakea sieltä karitsa. on siellä pari vuodenkin vanhaa pässiä. kyllä kai ne minun tietääkseni on ihan puhtaita...
- luomu
Pikkulampuri kirjoitti:
hmm. olin äskettäin luomutilaisuudessa vammalassa (tampereelta porin suuntaan), sillä oli myös oiva mäenpää joka on lammastilallinen hämeenkyröstä. kasvattaa kaikkia kotimaisia lammasrotuja. siis myöskin harmasta, vaikkei se ilmeisesti ole oma rotunsa vaan väriversio. Korjaa jos olen väärässä. puhtaita ovat kaikki lampaat. Valitettavasti en tiedä yhteystietoja hänelle.
- kissamies57
Meillä on tietääkseni kainuun harmaita pari uuhista ja yksi pässi.Lisäksi tänä keväänä syntyneitä pässi karitsoja 3 ja yksi uuhis karitsa jota en myy.kainuun lammas on mielestäni komein lammasrotu mitä mä oon ikänä tavannu,Pässillä on suuret kiertävät sarvet jotka meillä kiertää korvien ympäri ja korvat sojottaa niiden keskellä sivulle.karitsat ovat syntyessään mustat ja harmaantuvat vasta kasvun ollessa noin vuoden .Lammas muistuttaa enemmän vuoristo lammasta tai vuohi rotuja mutta se on suomalainen lammas puhtaimmillaan.Mä myyn tai vaihdan pässi karitsan tai kaksi sille joka on kiinnostunu kasvatuksesta.
- Anonyymi
Hakukoneella löytyy paljon tietoa, Kainuun harmaksesta ja jokin mainitsi, että dna-testit on tehty, eli ovat oma puhdas rotunsa. Kauniita kuin mitkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912