Jahti&Vahtia labradorinnoutajalle

-JV

Heippa!
Olen ajatellut alkavani syöttää labukkanartulle (1v) Jahti&Vahti Kana-riisiä tai Energiaa jatkossa. Nyt se syö Eukanuban isojen rotujen penturuokaa.
Minkälaisia kokemuksia? Oletteko syöttäneet lisäksi jotain nivelvalmistetta (glukosamiini, kondroitiini..) tai muita lisäravinteita? Vinkkejä saa antaa :)
Milloin olette siirtyneet penturuoasta aikuisten ruokaan? Eukanubaa suositellaan 2-vuotiaaksi, mutta meidän tyttö ei taida enää paljoakaan kasvaa niin siksi mietin ruoan vaihdon ajankohtaisuutta.

12

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyytyväinen käyttäjä

      Meillä labu neitini myös 1v on syönyt aina J&V ruokaa, vaihdoimme hetkisitten Juniorin Energiaan. Meillä toiminut aivan loistavasti! Ei ole kuin hyvää sanottavaa. Mitään lisäravinteita ei koira tarvitse (voi niitä satunnaisesti kyllä antaa, meilä koira saa aina silloin tällöin myös raa'an kananmunan ja lorauksen rasvatonta piimää)

      No moni vaihtaa jo siinä 9-6kk iässä, J&V junior suositteli muistaakseni 1v joten se riippuu ruoasta, Mielestäni sinä voisit jo vaihtaa.

      Jos koirasi ei ole vain sohvan koriste, vaan teette päivisin kunnon lenkkejä tai harrastatte jtn suosittelen Energiaa, sitähän voi antaa hieman vähemmän jos energiaa tuntuu olevan! Mutta jos koiran kanssa ei tehdä mtn ota kana ja riisi :) vaiha ruokaa pikku hiljaa niin maha tottuu ja vältytte ripulilta, sekoita eukanubaan ekalla viikolla ½dl toista ruokaa ja seuraavalla viikolla 1dl jne. näin ruoka vaihtuu hyvin (sovella itse jos tarvetta)

      Joten suosittelen Jahtia&Vahtia :)

      • JV

        Joo uskonkin että Energia olisi parempi vaihtoehto, lenkkiä meillä kertyy kuitenkin päivittäin reilu kaksi tuntia ja lisäksi on kaikenlaista harrastusta. Voihan sitä sitten vaihtaa jos alkaa läskiä kertymään. Koira on tällä hetkellä ainakin todella hoikka, joten tuskin huolta on. Kiitos mielipiteestä :)


    • ei penturuokaa

      En ole antanut ollenkaan pennulle penturuokaa, vaan J&V kana ja riisiä. Kasvaa sopivan hitaasti ja karva kiiltää. Vuoden ikäsenä annan iltaruokana raakaa liha/kasvis mössöä ja aamuisin nappuloita.

      Vanhempi koira elänyt ikänsä tällä ja on ollu terve kuin pukki.

      • pennun omistaja

        Toivotaan että sun pennusta kehittyy kaikin puolin hyväkuntoinen koira - penturuuat on kuitenkin tarkoitettu KASVAVILLE koirille - ja ne aikuisten koirien ruuat aikuisille koirille. Omistajalla lienee kuitenkin vastuu kasvusta eikä myöhemmin mahd kasvuongelmien vuoksi kannata syyttää kuin itseään. Luulisi myös eläinlääkärinne ottavan kantaa?


    • Ruokaa..!

      J&V Energia on meidän lapukan perusmuona, eikä mitään ongelmia. Talvisin lorautamme napujen sekaan lohiöljyä, (Agrista 5,95e/l.) turkki kiiltää ja hurtta voi erinomaisesti. Hau!

    • eklöäl

      Minkä verran annatte sitä JahtiVahtia aikuiselle lapukalle päivässä?

    • ndjlfda

      n 3dl.

    • eklöäl

      Annatko sen 3 dl lisäksi muuta ruokaa?

    • 1241

      En, muuten lihoo:)
      Pari kertaa viikossa luita.

    • Noutajan pentu

      Pieni pentu kotona, toistaiseksi vielä Jahti&Vahti pentua, joka vaihtuu Acanaan tai Orijeniin sekä osittaiseen raakaruokaan (ell suosituksesta). LIsänä menee koko ajan Nutrolinin kalaöljyt pennulle ohjeen mukaan. Piimää päivittäin pieni määrä "herkutteluun". Joskus kermaviiliä nappuloiden joukkoon. Aikuisten ruokaan sitten joskus 1,5v iässä - ja enenevässä määrin barffauksella.

    • labbuliisa

      Paljonkohan se 3 dl on grammoina :)?
      Itsellä labbis-hirvikoira-sekoitus, eli jylhä ruumis lyhyiden jalkojen päällä ;), näyttää tod epäsopusuhtaiselta. Koiran leikkauttamisen jälkeinen hormonitoiminta on myös tehnyt tehtävänsä ja meillä syödäänkin Light-ruokaa. Tuntuu kuitenkin, että sitä pitäisi antaa aivan _hirvittävän_ vähän, että ulkomuodossa näkyis minkäänlaista laihtumisen merkkiä.
      Arkisin tehdään peruskävelylenkkiä raskaana olevan omistajan kunnon mukaan ;) ja vapaapäivinä ollaan useimmiten "maalla", jossa saa juosta vapaana, liikutaan paljon luonnossa, lintumetsillä, mökillä jne.
      Makupaloja koira ei saa (ainakaan luvallisia ;)), paitsi luita välillä.

    • njkln

      penturuoka on vain ruokatehtaiden myyntikikka. ne koirat kasvaa terveiksi ilmankin.
      omistanu neljä 14-vuotiasta labukkaa, ilman penturuokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe