Ajattelin että tänne voitaisiin laittaa jokaisen nirson kissan omistaja listaa mitkä menevät ja mitkä ovat ehdoton EI kissalle.
Täällä meidän 4v Kuningas
Menee:
-- Jauheliha, porsaansuikaleet ja porsaansydän raakana
- Sheba Luxuries (ankka ehdoton suosikki, vaikka nykyään hankala löytää)
- Almon tuotteet (periaatteessa kaikki paitsi kanan rinta ja kana juusto)
- Royal Canin raksut
- Maustetut jugurtit (joita tosin ei kissalle anneta, mutta aina yrittää kippoon työntää päätäänsä :D )
Ja viimeisimpänä ehkä oudoin. Pirkan hyytelöruuat (ne marketin pussiruuat, ruskeat/siniset)
Mitä taas ei mene:
-Lihatiskiltä hankittu kana, on se sitten koipea tai rintaa, raakana, keitettynä, höyrytettynä, uunissapaistettuna.. Ei syö vaikka kuinka yrittää.
-Kala (paitsi tonnikala)
-Kaikki markettiruuat lukuunottamatta yllämainittuja kahta
-Naudan sydän (mikä taas vähän outoa, kun porsaansydän on suurin herkku ikinä? :D )
-Munuaiset tai muut sisäelimet.
-Porta 21
-Animonda Vom Feinsten -rasiat
-Hill's
-Maustamaton jugurtti ja kerma
Ajattelin Zooplussasta uudelleen tilata Animondan pussiruokia kokeiluksi (vaikka aikoinaan pentuna ollessa ei sitä suostunut syömään). Kokeiluna ajattelin myös kokeilla Bozita, Iams ja Miamor . Myös Cosma kiinnostaisi, siitä ei ole mitään kokemusta tai koskaan edes kuullutkaan. Bozita, Iams ja Mimaor muistan nähneeni lemmikkikaupan hyllyissä.
Näin meillä siis!
Nirsojen kissojen lista
6
225
Vastaukset
- 77+54
Meillä menee ja meni oikeastaan kaikki mitä lautaselle laitetaan, sillä olen aina yrittänyt tarjota kissoille mahdollisimman monipuolista ruokaa ja totuttaa niitä eri makuihin ja appeen vaihtelevuuteen.
Jotain mitä mieleen tulee, niin yksi ei voinut sietää katkarapuja vaikka kaikki muut niitä rakastivat, ja toinen puolestaan ei suostuisi syömään Rainbow-folioruokia, eikä se ole kissan tonnikalankaan suuri ystävä, vaan syö sitä keskisormi pystyssä kun muuta ei saa. Ehkä uskomatonta mutta totta, niin suurin osa kissoistamme ei ole tykännyt raa´asta kanasta, mutta kypsennetty kelpaa kaikille joten meillä siipikarja tarjoillaan aina kypsänä.
Ehkä joitain oudompia (?) herkkuja mitä mieleen tulee, niin joku kissa tykkäsi järsiä näkkileipää ja rakasti tuoretta pullaa, toinen litki oliivipurkin lientä ja kolmas rakasti purkkimaissia. Eräs halusi syödä kaikkea kaikkea missä on valkosipulia vaikka se ei taida kissoille terveellistä ollakaan. Se veti jopa perunalaatikkoa napaansa kun siinä valkkaria oli!!
Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta eli joku ruoka on toiselle suurinta herkkua, kun taas toinen tulee kupille.. haistelee ja kuopii jotta "pashkaa sitten tarjoat". Mutta nillittämättä syövät melkein mitä vain kun ovat siihen oppineet :) - naukkariset
Meillä Cosmaa syödään todella pitkin hampain, joskus saattaa jäädä kokonaan syömättä. Mutta nämä ovat ihan päivästä kiinni, yleensä esim. Bozita poroa ahmitaan kuin viimeistä päivää, mutta joskus mennään kupille, tuhahdetaan ja lähdetään pois...
- gzzzz
Minun kissani ei syö juuri mitään muita kuin raksuja, niitäkin vähän. En tiedä miten ihmeessä tuo edes pysyy elossa. Ei ole siis mitenkään laiha kissa, terve on kuin pukki. Kaikkea mahdollista olen tarjonnut. Barffaamisen olen puoliksi aloittanut, raksuja syödään vielä raa'an lihan lisäksi. Mutta kun raaka lihakaan ei kelpaa! Kissani on vuoden ikäinen narttu, painaa muutaman kilon. Syö päivän aikana n. 50g viljattomia raksuja, sen lisäksi mitättömän määrän märkäruokaa jos ollenkaan. En osaa sanoa muuta kuin että ihme, miten tuo vielä elää..
- Räsynukke20o9
"Räsynukkeni" on niin nirso että olen epätoivoinen sen syönnin suhteen. Kuivia papuja menee välipaloiksi, märkäruokaa vaihdellen kahta erilajia samanmerkkistä.Olen yrittänyt tarjota kaikkea mahdollista, jauhelihaan ei kosketa, ei sydämeen,ei kalaan,Ikää on vajaa 3v.Paino on kuitenkin ihan normaalin rajoissa."räsynukke" on leikattu uros, muuten niin ihana seuralainen.
- Karkkikisut
Meillä kans nirsomman kissan ruokavalio on aika rajallinen:
Sujuvasti katti popsii muroja, katkarapuja ja keitettyä seitiä sekä säilykekanaa (esim Pirkkapurkit). Märkäruokapusseista nuollaan lähinnä kastikkeet ja hyytelöt, itse sattumat jäävät syömättä.
Ei mene tuore liha, kana jauheliha, kala, sydän, kerma, kermaviili, kananmuna....
Mitä vielä voisi koettaa?
- plopsis*
tarpeeksi ravintorikkaita raksuja vaan. lihaa ja märkäruokaa vaan herkuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693195
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541839Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471789Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591654- 771574
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3401478Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811349The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581112
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251095