Nirsojen kissojen lista

nirsonkissanomistaja

Ajattelin että tänne voitaisiin laittaa jokaisen nirson kissan omistaja listaa mitkä menevät ja mitkä ovat ehdoton EI kissalle.

Täällä meidän 4v Kuningas

Menee:
-- Jauheliha, porsaansuikaleet ja porsaansydän raakana
- Sheba Luxuries (ankka ehdoton suosikki, vaikka nykyään hankala löytää)
- Almon tuotteet (periaatteessa kaikki paitsi kanan rinta ja kana juusto)
- Royal Canin raksut
- Maustetut jugurtit (joita tosin ei kissalle anneta, mutta aina yrittää kippoon työntää päätäänsä :D )

Ja viimeisimpänä ehkä oudoin. Pirkan hyytelöruuat (ne marketin pussiruuat, ruskeat/siniset)

Mitä taas ei mene:
-Lihatiskiltä hankittu kana, on se sitten koipea tai rintaa, raakana, keitettynä, höyrytettynä, uunissapaistettuna.. Ei syö vaikka kuinka yrittää.
-Kala (paitsi tonnikala)
-Kaikki markettiruuat lukuunottamatta yllämainittuja kahta
-Naudan sydän (mikä taas vähän outoa, kun porsaansydän on suurin herkku ikinä? :D )
-Munuaiset tai muut sisäelimet.
-Porta 21
-Animonda Vom Feinsten -rasiat
-Hill's
-Maustamaton jugurtti ja kerma


Ajattelin Zooplussasta uudelleen tilata Animondan pussiruokia kokeiluksi (vaikka aikoinaan pentuna ollessa ei sitä suostunut syömään). Kokeiluna ajattelin myös kokeilla Bozita, Iams ja Miamor . Myös Cosma kiinnostaisi, siitä ei ole mitään kokemusta tai koskaan edes kuullutkaan. Bozita, Iams ja Mimaor muistan nähneeni lemmikkikaupan hyllyissä.

Näin meillä siis!

6

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 77+54

      Meillä menee ja meni oikeastaan kaikki mitä lautaselle laitetaan, sillä olen aina yrittänyt tarjota kissoille mahdollisimman monipuolista ruokaa ja totuttaa niitä eri makuihin ja appeen vaihtelevuuteen.

      Jotain mitä mieleen tulee, niin yksi ei voinut sietää katkarapuja vaikka kaikki muut niitä rakastivat, ja toinen puolestaan ei suostuisi syömään Rainbow-folioruokia, eikä se ole kissan tonnikalankaan suuri ystävä, vaan syö sitä keskisormi pystyssä kun muuta ei saa. Ehkä uskomatonta mutta totta, niin suurin osa kissoistamme ei ole tykännyt raa´asta kanasta, mutta kypsennetty kelpaa kaikille joten meillä siipikarja tarjoillaan aina kypsänä.


      Ehkä joitain oudompia (?) herkkuja mitä mieleen tulee, niin joku kissa tykkäsi järsiä näkkileipää ja rakasti tuoretta pullaa, toinen litki oliivipurkin lientä ja kolmas rakasti purkkimaissia. Eräs halusi syödä kaikkea kaikkea missä on valkosipulia vaikka se ei taida kissoille terveellistä ollakaan. Se veti jopa perunalaatikkoa napaansa kun siinä valkkaria oli!!


      Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta eli joku ruoka on toiselle suurinta herkkua, kun taas toinen tulee kupille.. haistelee ja kuopii jotta "pashkaa sitten tarjoat". Mutta nillittämättä syövät melkein mitä vain kun ovat siihen oppineet :)

    • naukkariset

      Meillä Cosmaa syödään todella pitkin hampain, joskus saattaa jäädä kokonaan syömättä. Mutta nämä ovat ihan päivästä kiinni, yleensä esim. Bozita poroa ahmitaan kuin viimeistä päivää, mutta joskus mennään kupille, tuhahdetaan ja lähdetään pois...

    • gzzzz

      Minun kissani ei syö juuri mitään muita kuin raksuja, niitäkin vähän. En tiedä miten ihmeessä tuo edes pysyy elossa. Ei ole siis mitenkään laiha kissa, terve on kuin pukki. Kaikkea mahdollista olen tarjonnut. Barffaamisen olen puoliksi aloittanut, raksuja syödään vielä raa'an lihan lisäksi. Mutta kun raaka lihakaan ei kelpaa! Kissani on vuoden ikäinen narttu, painaa muutaman kilon. Syö päivän aikana n. 50g viljattomia raksuja, sen lisäksi mitättömän määrän märkäruokaa jos ollenkaan. En osaa sanoa muuta kuin että ihme, miten tuo vielä elää..

      • Räsynukke20o9

        "Räsynukkeni" on niin nirso että olen epätoivoinen sen syönnin suhteen. Kuivia papuja menee välipaloiksi, märkäruokaa vaihdellen kahta erilajia samanmerkkistä.Olen yrittänyt tarjota kaikkea mahdollista, jauhelihaan ei kosketa, ei sydämeen,ei kalaan,Ikää on vajaa 3v.Paino on kuitenkin ihan normaalin rajoissa."räsynukke" on leikattu uros, muuten niin ihana seuralainen.


      • Karkkikisut

        Meillä kans nirsomman kissan ruokavalio on aika rajallinen:
        Sujuvasti katti popsii muroja, katkarapuja ja keitettyä seitiä sekä säilykekanaa (esim Pirkkapurkit). Märkäruokapusseista nuollaan lähinnä kastikkeet ja hyytelöt, itse sattumat jäävät syömättä.

        Ei mene tuore liha, kana jauheliha, kala, sydän, kerma, kermaviili, kananmuna....
        Mitä vielä voisi koettaa?


    • plopsis*

      tarpeeksi ravintorikkaita raksuja vaan. lihaa ja märkäruokaa vaan herkuksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      388
      1533
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1220
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1145
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      701
    Aihe