mad force kruiser vs inferno neo

rc-poltt1s

Moi kaikki!
Oon hankkimassa polttista ja olen vertaillut mad force kruiseria,inferno neoa ja DMT. Valinta olisi edessä mutta minkä valitsen? Kaikissa on omat hyvät puolet kuten että inferno menee lujaa ja mad force pärjää maastossa paremmin. Minkä valitsen? Perustelkaa.

2

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eangvpsaejgsejse

      Jos meinaat ostaa inferno neo -tyyppisen ns. byggyn, niin suosittelen ehdottomasti xrayta sen tilalle. Käytettynä Xray 808 2010 spec autoja saa n. 500 euron hintaan koneineen ja servoineen päivineen. Tarvitset vain lisäksi polttoaineen, radiot (lähetin vastari) ja vastariakun. Hintaa niille auton lisäksi tulee joku 150-200e riippuen radioista ym. Jos halvimmat mahdolliset 2,4 gigan radiot ostat, niin sitten joku 100e menee.

      Xray on huippukrossi. Varaosat on liikkeillä yleensä aina hyllyssä, toisin kuin kyosholla (atala rc). Ja toimitusaika paljon lyhyempi. Tosin niitä varaosia ei Xrayssa paljon mene, auto kestää älytöntä paiskomista.

      Tänä kesänä olen omasta -09 specistä saanut rikki vain muutaman metalliosan. Lautaspyörän ja muutaman ruuvin. Muoviosia ei ole yhtään mennyt, vaikka radalla ja pihalla auto on heittänyt tuhansia voltteja, kärrynpyöriä ym hauskaa.

      Vaikka saattaa kuulostaa hirvittävältä Xrayn mainonnalta, kaikki on silti täysin totta. Suosittelen käyttämään sen 100-200euroa enemmän KUNNOLLISEEN autoon, kuin sellaiseen, joka saattaa odottaa varaosia monta viikkoa hyllyssä. Sitäpaitsi Xray on suosittu merkki radalla, joten yleensä JOS jotain autosta rikki saa, niin se varaosa löytyy muilta kuskeilta jo suoraan radalta.

      Käytettyjä autoja löytyy www.rc10.fi foorumin ''myydään käytettyjä rc autoja'' osastolta. Jos mahdollista, niin käy paikanpäällä katsomassa autoa ja vielä sellaisen kaverin kanssa, joka on rc autoja harrastanut.
      Samalta foorumilta voit kysellä lisää kokemuksia vaikkapa Aloittelijan polttiskysymykset osiosta.

      Mad force kruiseria suosittelen siinä tapauksessa, jos lähellä ei ole rataa ja maasto on vähän rankempaa. Hiekkamontuilla tuo olisi varmasti oiva peli. Sekin on kyoshon valmistama, mutta siitä olen kuullut parempia kokemuksia.

      Dmt:stä ei ole mitään hajua, mutta en suosittelisi.

      Joskus omistin Kyoshon DBX polttiksen ja siitä oli melkein joka ajokerran jälkeen jotakin rikki. Parhaimmillaan kävin Atalassa 2 kertaa päivässä, kun aina jotain oli hajalla. Pikku töytäisy tallin nurkkaan, ja heti oli tukivarren päästä jotain hajalla.
      Asiaan tul kyllä selvä ero, kun ostin ns. kunnollisen auton, Xrayn. Muitakin kunnollisia on esim. JQ, Hong nor, Team associated ja schumacher. Tosin 2 viimeistä taitaa keskittyä enemmän sähköautoihin ja varaosien saanti suomesta vähän heikkoa, etenkin Associatedilla. JQ on suomalainen yritys, joka on suunnitellut ehkä tähän mennessä maailman parhaan polttis-buggyn, mutta sillä on hintaakin aika paljon. Ja se on sen verran uusi, ettei niitä hirveästi käytettynäkään ole. Kannattaa toki sellaistakin katsoa, jos hinta pysyy budjetissa ;)

      Set-uppia löytyy kaikkiin autoihin helposti vaikkapa rc10 foorumilta. Eli niitä säätöjä (iskariöljyt, diffiöljyt, noin pääasiassa).

      Ja eikun sopivaa käytettyä metsästämään ;)

    • joni 99

      kunpaa haluut maastoa vai nopeutta se on ittestäs kiinni itel on dbx ja siinä on vauhtia mulle ihan tarpeeks

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe