Rakastan, kaipaan Vietnamia

hyvää yötä vn

Kaipaan Vietnamia. Siis kaipaan sitä aivan h-vetisti. Ärsyttää että matkaaminen sinne on niin kallista ja vaatii aikaa. Meidän perhe on suomalais-vietnamilainen. Olen tehnyt muutmia pidempiä reissuja Vietnamiin ja näin suomalaisena ehkä vähän hävettää sanoa, mutta mielestäni vietnamilaiset ihmiset ovat kaikki olosuhteensa huomioonottaen vain yksinkertaisesti kauniimpia ihmisiä kuin suomalaiset. Vaikka maa on köyhä rahallisesti, saasteinen, ylikansoitettu ja sitä johtaa kommunistipuolue, näen silti sen ihmiset ja itseasiassa oudolla kierolla tavalla kyseisen valtionkin kauniimpiana kuin Suomen. Sanokaa että olen maanpetturi, näin se vaan on. Jos minulla olisi edes suht varmat tulot, haluaisin viedä perheeni asumaan ja lapseni kasvamaan Vietnamiin. Mutta koska minulla ja vaimollani on Suomessa hyvät duunit, emme uskalla ottaa sitä riskiä että muuttaisimme osittain tyhjän päälle Vietnamiin. Tämä sekä ärsyttää että vihastuttaa, mutta näin se on ja näillä mennään.

1

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -vietcongi-

      Muutaman vuoden Vietnamissa viettäneenä olen samaa mieltä kanssasi.

      Eniten häiritsee paikallisten piittaamattomuus liikenteessä. Tietysti suurin syy on, että ei ole mitään ajo-opetusta (poislukien autokoulu). Tähän kun vielä yhdistyy poliisien välinpitämättömyys niin soppa on valmis. Tarkkana saa ajella ja ihmisiä kuolee kuin kärpäsiä joka päivä liikenteessä.

      Toinen seikka joka pistää silmään on välinpitämättömyys ympäristöstä eli roskat paiskotaan mihin sattuu eikä vahingossakaan roskikseen vaikka sellainen olisi vieressä. Ilmeisesti koulujen opetukseen ei kuulu valistaa lapsia ympäristöasioissa. Vanhemmat eivät sitä tee vaan näyttävät esimerkkiä miten roskat kuuluu paiskoa luontoon. Tosin on harvoja poikkeuksiakin hieman koulutetummassa väessä, jotka ovat myös huolissaan tästä tilanteesta.

      Lähes kaikki Vietnamin rantapaikat ovat täynnä roskaa ja meressä lilluu muovikasseja ja muuta roinaa ettei uimaan paljoa viitsi mennä. Lisäksi jätevedet lasketaan puhdistamattomina suoraan mereen. Ainoa roskaton ranta ja meri on toistaiseksi tullut vastaan Con Dao´n saarella. Se onkin tosin kansallispuistoaluetta, jota valvotaan ehkä hiukan tarkemmin. Myös sen kaupunkitaajama oli harvinaisen siisti Vietnamin mittakaavassa ja paikalliset veivät roskansa kadunvarren jäteastioihin mikä herätti huomiota kun on tottunut totaaliseen piittaamattomuuteen muualla Vietnamissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe