Vuoronjatkolisä?

jeeps..

Haluisko joku alan mies kertoa miksi ja milloin kyseistä maksetaan? Mikä ero ylityönperusosalla? Kiits

11

3405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käy ite kattomassa:D

      Mikä on vuoronjatkolisä ?

      Vuoronjatkolisä on sitkeästi vakiintunut puhekieleen, vaikka se nykyisessä työehtosopimuksessa on tilapäisen ylityksen korvaus (31 §). Lisän nimi on muuttunut, kun työehtosopimuksen tekstiä on yritetty selkeyttää (selkeytymisestä saa olla eri mieltä, mutta tämä sen historia kuitenkin on)

      Korvaus maksetaan silloin kun vuoron jatkamisesta on sovittu edellisen vuoron päättymisen jälkeen. Vuoron jatkaminen vähintään 20 minuutilla oikeuttaa tunnin palkkaan ja yli tunnin vuoronjatko kahden tunnin palkkaan. Vuoronjatkolisä maksetaan normaalin tehdyn työajan palkan ja mahdollisen ylityökorvauksen lisäksi.

      Lisän suuruuteen ei vaikuta se, onko vuoronjatko tapahtunut esim. pyhäpäivänä tai yöllä, vaan se tulee aina henkilökohtaisen tuntipalkan mukaisena.

      Vuoro voi ylittyä alusta tai lopusta.

      Lähde: Turvallisuusala.fi

    • rewds

      Kun palkka ei muuten päätä huimaa, niin jos työ vaan saliii niin fiksua kerätä vaikka päivittäin 20min ylityöt. Senhän saa vaikka päivän päätteeksi kavereiden kanssa hetken pas*aa jauhaen... :)

      • 2Much

        Niinpä niin...

        Tämä on juuri se syy, miksi asiakkaat ja esimiehet ovat niin kriittisiä siihen, kun sanotaan, että "oli pakko tehdä ylitöitä".

        Muistakaa, että pääsääntöisesti ylityö perustuu esimiehen antamaan määräykseen tehdä ylityötä.

        Omituisesti vain edelleenkin tuo teksti; "vähintään 20 minuuttia" (= 20min) ja "yli tunnin (= 61 min).

        Meillä ainakin toimii melko hyvin tuo siten, että jos kaveri joutuu jatkamaan vuoroa siksi, että seuraava mies/nainen on myöhässä, se sovitaan vastavuoroisuusperiaatteella.

        Työmääräys on sitten asia erikseen...


      • tgsdf
        2Much kirjoitti:

        Niinpä niin...

        Tämä on juuri se syy, miksi asiakkaat ja esimiehet ovat niin kriittisiä siihen, kun sanotaan, että "oli pakko tehdä ylitöitä".

        Muistakaa, että pääsääntöisesti ylityö perustuu esimiehen antamaan määräykseen tehdä ylityötä.

        Omituisesti vain edelleenkin tuo teksti; "vähintään 20 minuuttia" (= 20min) ja "yli tunnin (= 61 min).

        Meillä ainakin toimii melko hyvin tuo siten, että jos kaveri joutuu jatkamaan vuoroa siksi, että seuraava mies/nainen on myöhässä, se sovitaan vastavuoroisuusperiaatteella.

        Työmääräys on sitten asia erikseen...

        No jokaisella alalla "kusetetaan" ylitöissä ym.. ja tuommoinen em. venailu on pienimmästä päästä. Meillä on tapana heittää aina se 20min jos menee minuutinki yli ja aina on hyväksytty..


      • ei sotatila
        tgsdf kirjoitti:

        No jokaisella alalla "kusetetaan" ylitöissä ym.. ja tuommoinen em. venailu on pienimmästä päästä. Meillä on tapana heittää aina se 20min jos menee minuutinki yli ja aina on hyväksytty..

        Esimies ei määrää ylitöitä tekemään, esimies hyvin kiltisti pyytää josko
        mahdollisesti voisi tehdä ylitöitä.


      • gcvxf
        ei sotatila kirjoitti:

        Esimies ei määrää ylitöitä tekemään, esimies hyvin kiltisti pyytää josko
        mahdollisesti voisi tehdä ylitöitä.

        Esimiehet saa kaiken "pas*an" ylemmältä johtotasolta. Esimiehet on ikävässä välissä, kun vastuuta on huomattavasti jo enemmän mikä ei pahemmin näy palkassa. Kun asioita on tehty huonosti, näiden tehtävä on laittaa tieto eteenpäin alemmalle tasolle, joiden silmissä esimiehistä tulee piiip ihmisiä.


      • janii..
        gcvxf kirjoitti:

        Esimiehet saa kaiken "pas*an" ylemmältä johtotasolta. Esimiehet on ikävässä välissä, kun vastuuta on huomattavasti jo enemmän mikä ei pahemmin näy palkassa. Kun asioita on tehty huonosti, näiden tehtävä on laittaa tieto eteenpäin alemmalle tasolle, joiden silmissä esimiehistä tulee piiip ihmisiä.

        näin se on... Harva vaan kehtaa kieltäytyä esimies työtarjouksesta kun pomo tulee kysymään.


    • hfdc

      Siis saako saman verran korvauksia jos on 20min tai 1h ylitöissä?

      • gtdfs

        Molemmista saa yhden vuoronjatkolisän. 1h :sta saa kuitenkin enemmän ylityölisää ja mahd. 50% ylityökorvausta..


    • Vuoroni piti loppua tänään klo 23 mutta loppuikin vasta 23.04. Saanko tuolta neljältä minuutilta palkkaa?

      • Anonyymi

        Saat perus palkkaa siltä ajalta 50% yöityönperusosaa riippuen työsopimuksestasi. Vuoronjatkoja saa nykyään vasta 61min ylityksestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe