Tämmöisiä mietin. Jos ajatellaan että on esimerkiksi kaupungin kaavatontti 1400 - 1800 neliöä ja enimmäisrakennusala (kerrosala) on 20% tontin pinta-alasta niin mitä veikkaisitte mikä mahtaa olla pienin sallittu rakennuksen kerrosala? Alueelle on rakennettu ainakin uusia 80 neliön (huoneala) omakotitalojan parikin kappaletta, millähän perusteella tämmöset määritellään ku itellä ei ois tarvetta millekkään suurelle ja mahtavalle vaan esimerkiksi jollekkin Teijo-Talojen Kotilon (kerrosala 75 neliöä, huoneala 65 neliöä) kokoiselle.
Minkäkokoinen OKT täytyy vähintään rakentaa kaavatontille?
3
170
Vastaukset
Tuo riippuu tietysti kaupungista, ainakin pk-seudulla joudut maksamaan korotettua kiinteistöveroa käyttämättömästä rakennusoikeudesta.
Ja jos ostat tuollaisen tontin, niin selvitä mahdollisuus rakentaa sinne kaksi taloa. Jos se on mahdollista, niin rakennat itsellesi pienen talon, ja myyt lopun rakennusoikeuden.- 8+15
Pääkaupunkiseudulla voi joutua maksamaan korotettua kiinteistöveroa RAKENTAMATTOMASTA rakennuspaikasta, mutta ei todellakaan rakennetun rakennuspaikan käyttämättömästä rakennusoikeudesta.
Mitään minimikokoa ei kaavamääryksissä asuintaloille ole yleensä määritelty, eli saa rakentaa vaikka sen 65 m2 valmistalon 2000 m2 tontille.
- kunnasta
Kyllä joillain paikkakunnila on vähimmäiskoko määritelty. Eli riippuu siis kunnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308378Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4358224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1561091Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17746Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57702Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28653Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?58633En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36607Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa
No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte5579