Tuohon ykköskopan Meganeen tuli 16 valve moottorit vuonna 1999 ja 1,6 versio kehittää 107 hv.
Katselin moottoritilojen kuvia netti-ilmoituksista ja huomasin, että 99-2001 malliset moottoritilat ovat aivan erinäköisiä kuin 2002-2003 malliset; mm akku on aivan eri paikassa. Moottorien teholukemat ovat kuitenkin aivan samat.
Onko jollakulla tietoa, että mistä moinen johtuu ja onko moottoreilla jokin ero? Itselläni oli aikanaan 2003 mallinen 1,6 ja se kulutti polttoainetta huomattavasti enemmän kuin TM mittasi 99 vuonna vertailutestissä, jossa oli siis tuo erinäköinen moottori. Nykyään minulla on taas kakkosautona 2001 mallinen tuolla vanhemman näköisellä moottoritilalla ja sillä pääsee taas todella pieniin kulutuslukemiin eli jokseenkin samoihin kuin TM aikoinaan eli käytännössä n. kuuden litran keskikulutukseen.
Eli onko tuossa 2002 moottoripäivityksessä tapahtunut jokin päästönormiparannus kulutuksen kustannuksella ulkonäön muutoksen lisäksi vai mistä on kysymys? Joku varmaan tietää?
Ykköskopan Meganen 1,6 16 v moottorin vaihtuminen 2001/2002?
Rellusetä
1
195
Vastaukset
- Meksu ykkönen
Kyllä ne on ihan samat moottorit. Joistakin on näköjään hukattu moottorin päällä oleva muovikansi, joten näyttää hieman erilaiselta. Itsellä vm.2002 jossa akku on siirretty eteen, eipä siinä muita muutoksia taida olla. Matka-ajossa pääsee helposti 6,0l/100km kulutukseen.
http://www.ajovalo.net/Mallit/Renault_Megane_96.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1682827
- 2012107
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.592091- 711776
- 921658
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91561- 841278
- 811090
- 951049
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2011049