Olen jo aikuinen nainen, ja jouduin nyt keväällä työttömäksi ja oman alan töitä ei ole tarjolla, joten joudun vaihtamaan alaa.
Aikuiskoulutuksena työkkäri ei järjestä juuri muuta, kuin tarjoilijan koulutusta, joten sinne siis syksymmällä kai haen. Tämä sopisi minulle siinä mielessä oikein hyvin, että koulu ei ole pitkä, ja elämäntilaneeni yms. vuoksi en oikein haluaisi enää lähteä vuosikausiksi opiskelemaan ja ottaa enää enempää lainaa -varsinkin kun se työllistyminen ei ole mitenkään varmaa kuitenkaan.
Kysyn nyt siis, että millainen on tarjoilijoiden työtilanne Oulussa, onko töitä oikeasti? Työkkärin virkailija väitti, että työllistyminen alalle olisi helppoa, ja töitä olisi paljon, mutta mitä olen ihmisten kanssa asiasta jutellut -niin mielipide tuntuu olevan, että ei juuri muuta olisi tarjolla, kuin pimeitä töitä surkealla palkalla. Mikä siis on tilanne oikeasti -onko töitä ja ihan "päivänvalon" kestäviä hommia, joista saa oikean palkan ja lisät?
Tarjoilijoiden työtilanne Oulussa
4
187
Vastaukset
- asdf55
töitä löytyy varmasti jos uskaltaa vain kysyä ja lähteä jopa oulun ulkopuolelle esim. kiiminki, kempele, haukipudas! yrittänyttä ei laiteta
- paula----
Moi :)
Itse olen käynyt tarjoilijakoulutuksen, nyt olen toisella alalla.
Pari vuotta sitten ei tuntunut olevan oulussa tarjoilijan töitä, mutta nyt mitä olen katsellut työpaikkailmoituksia niin kyllä niitä näyttäisi hyvin Oulussa ja lähiseudulla olevan.
Paljolti on pimeitä töitä esim pizzerioissa yms., mutta näyttäähän tuolla olevan myös ihan "kunnon" paikkoja.
Tarjoilijan koulutuksella voit tehdä myös esimerkiksi kahvilamyyjän/keittiöapulaisen töitä tai muuta ravintola-alan hommaa.
Myös henkilöstövuokrausyritykset tarjoavat monesti keikkaluontoista hommaa eri paikoissa, joka tuntuu kokopäivätyötä etsivälle vähän tympeältä :/ muttta saahan siitä toki kokemusta.
Uskon että töitä riittää paljon, mutta raskastahan tuo työ on.
Työ vaihtelee paljon riippuen siitä valitsetko työpaikaksi enemmän iltaisin auki olevan a'la carte ravintolan, lounaspaikan päivävuoroineen, pikaruokaravintolan, kahvilan, baarin tai yökerhon.
Kaikki nuo ovat fyysisesti melko raskaita, henkisesti kevyempiä ovat lounasravintola ja kahvila, joissa ei tarvitse kuunnella humalaisten horinoita. :D
Mutta joo, uskon että saat töitä :)- --------------------
Kiitos molemmille vastauksista. :) Olen tietoinen työn raskaudesta, mutta kun muutakaan ei taida olla oikein tarjolla, enkä pelkää fyysistä työtä... En pelkää edes niitä humalaisia örisijöitä, vaikka tympeää heitä varmaan onkin kuunnella aika ajoin. :D Tärkeintä minulle olisi vain saada työpaikka mahdollisimman pian. Tuo on totta, että varmaan juuri pizzerioissa teetetään pimeitä töitä, mutta Ouluhan on sen verran iso kaupunki ja paikkoja on monenlaisia, joten ehkäpä niistä voisi irrota oikeita töitäkin. Toivotaan ainakin. :)
- paula---
Ok, hyvä asenne :) On kyllä siitä hyvä koulutus että työtä järjestyy varmasti pian ja löytyy varmasti ihan hyvistä paikoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123790MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar781997Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5431610Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798