gerbiilin ruokavalio??

oook???

suoraan asiaan: saako/pitääkö gerbiilille antaa jotain lihapitoista ruokaa??

9

1285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • knili

Kyllä. Esim. jauheliha tai muu maustamaton liha on oikein hyvä. Myös lihapitoiset, väri ja säilöntäaineettomat koiran/kissannappulat on oikein hyviä.

• ??

saako gerbiilille antaa kuinka paljon kurpitsan siemeniä ku meiän gerppu rakastaa niitä

• Eläin rakas

ÖÖ

Muistaakseni kurpitsan siemenet on terveellisiä.

• eläin rakas

niin munkin mielestä kurpitsan siemenet on terveellisia.Annan niitä ehkä jotain kaks molemmille päivässä tai yhdet molemmille

• MBHF

Gerbiili on sekasyöjä joten lihapitoista ruokaa saa/pitää antaa.

Vinkiksi: http://www.gerbiiliyhdistys.fi/gerbiilit/ghoito.html

Kurpitsan siemenissä on paljon rasvaa (siksi ne gerbuista maistuukin hyvälle) joten muutama voi toisinaan antaa herkkuna,mutta ei paljoa/päivittäin.

• gerbufani

saako gerbiilille antaa oikeasti suolatonta lihaa????????????????????????????????????????????

• KokemusGerbiili

Itse annan maustamatonta makaronilaatikkoa gerbiileille joka sunnuntai. Gerbuille ei saa kuitenkaan antaa kuin n. kerran viikossa lihaa. Suosittelen itse että gerbiilille annetaan joku tietty viikonpäivä jolloin saa hyvyyksiä :) Omat gerbiilit saa sunnuntaisin lihaa, lauantaisin herkkukeksit per nenu ja muuten joka päivä omaa sekoittamaani ruokaa (jonka olen laskenut terveelliseksi proteiini,rasva-prosentit lukien) ja auringonkukansiemeniä ja joka toinen päivä 3hyvänkokoista kuivatun leivän palaa (minulla on 3gerbiiliä).

• Anonyymi

Saa jos ei mitään mausteita.Mutta pieni määrä kerrallaan,eikä ole pakko.Itse en syötä omille gerbuille.

• Anonyymi

Saako antaa silleen että on kaivertanu kurpitsan ja sitten huuhdellu ja kuivannu ne? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      224
      4711
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      23
      3480
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      267
      2025
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      8
      1862
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1247
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1219
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      103
      977
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      787
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      61