gerbiilin ruokavalio??

oook???

suoraan asiaan: saako/pitääkö gerbiilille antaa jotain lihapitoista ruokaa??

9

1349

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • knili

Kyllä. Esim. jauheliha tai muu maustamaton liha on oikein hyvä. Myös lihapitoiset, väri ja säilöntäaineettomat koiran/kissannappulat on oikein hyviä.

• ??

saako gerbiilille antaa kuinka paljon kurpitsan siemeniä ku meiän gerppu rakastaa niitä

• Eläin rakas

ÖÖ

Muistaakseni kurpitsan siemenet on terveellisiä.

• eläin rakas

niin munkin mielestä kurpitsan siemenet on terveellisia.Annan niitä ehkä jotain kaks molemmille päivässä tai yhdet molemmille

• MBHF

Gerbiili on sekasyöjä joten lihapitoista ruokaa saa/pitää antaa.

Vinkiksi: http://www.gerbiiliyhdistys.fi/gerbiilit/ghoito.html

Kurpitsan siemenissä on paljon rasvaa (siksi ne gerbuista maistuukin hyvälle) joten muutama voi toisinaan antaa herkkuna,mutta ei paljoa/päivittäin.

• gerbufani

saako gerbiilille antaa oikeasti suolatonta lihaa????????????????????????????????????????????

• KokemusGerbiili

Itse annan maustamatonta makaronilaatikkoa gerbiileille joka sunnuntai. Gerbuille ei saa kuitenkaan antaa kuin n. kerran viikossa lihaa. Suosittelen itse että gerbiilille annetaan joku tietty viikonpäivä jolloin saa hyvyyksiä :) Omat gerbiilit saa sunnuntaisin lihaa, lauantaisin herkkukeksit per nenu ja muuten joka päivä omaa sekoittamaani ruokaa (jonka olen laskenut terveelliseksi proteiini,rasva-prosentit lukien) ja auringonkukansiemeniä ja joka toinen päivä 3hyvänkokoista kuivatun leivän palaa (minulla on 3gerbiiliä).

• Anonyymi

Saa jos ei mitään mausteita.Mutta pieni määrä kerrallaan,eikä ole pakko.Itse en syötä omille gerbuille.

• Anonyymi

Saako antaa silleen että on kaivertanu kurpitsan ja sitten huuhdellu ja kuivannu ne? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      162
      7116
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4108
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      47
      3467
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      142
      3166
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2916
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2306
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2286
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2023
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1975
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1876
    Aihe