Pitäisi ihan lähipäivinä löytää uusi koti hyvälle koiralle. Olosuhteen muuttuivat niin nopeasti, että aikaa ei juuri ole, ettei koiraa tarvitse lopettaa. Onko sinulla suuri sydän ja piha?
Jämtlandin pystykorva tarvitsee uuden kodin pikaisesti!
10
297
Vastaukset
- muutama kysymys"
Millainen koira on kyseessä ? Kuinka suhtautuu vieraisiin ihmisiin, toisiin koiriin ja lapsiin ? Minkä ikäinen ? Uros vai narttu ? Pelkääkö pauketta ? Onko äkäinen ? Onko käytetty metsästyksessä ?
- Hyvä koira
Koira on kuten kuvassa sivulla https://picasaweb.google.com/lh/photo/aU9_uCWsAWTMrGhAiwNzsw?feat=directlink näkyy, siis komea uros. On käytetty hirvestykseen, eikä pelkää pauketta. Ikää 8 vuotta, tottunut ihmisiin, vieraita kohtaan normaali suojeluvaisto. Ei ole tutuille äkäinen.
Laita yhteystietosi osoitteeseen forms(at)seija.eu, niin voidaan keskustella lähemmin, kiitos!- edellinen"
Kiitos, mutta valitettavasti en taidakaan olla aivan nappiosuma tuolle koiralle. Vaikuttavan tuntuinen koira näin ensisilmäykseltä ja tekstiesi perusteella kylläkin, mutta ei ehkä aivan minulle. Onnea kodin etsintään !
- mites se metsästys?
Onko pakko käyttää hirvimetsällä vai kelpaako jo näin 8-vuotiaana pelkkä ns. "eläkekoti" suht suuripihaisesta omakotitalosta todella pienen paikkakunnan keskustan tuntumasta ja lähinnä seurakoiran ja liikunnallisen lenkkikaverin virka?
- nuoruuskoti
mites se metsästys? kirjoitti:
Onko pakko käyttää hirvimetsällä vai kelpaako jo näin 8-vuotiaana pelkkä ns. "eläkekoti" suht suuripihaisesta omakotitalosta todella pienen paikkakunnan keskustan tuntumasta ja lähinnä seurakoiran ja liikunnallisen lenkkikaverin virka?
8-vuotiaat jämtlanninpystykorvat ovat vielä nuoria, toisin kuin samanikäiset tanskandogit. Tutullani on nyt 14-vuotias, vasta hiukan iän lannistama jämtti.
- mites se metsästys?
nuoruuskoti kirjoitti:
8-vuotiaat jämtlanninpystykorvat ovat vielä nuoria, toisin kuin samanikäiset tanskandogit. Tutullani on nyt 14-vuotias, vasta hiukan iän lannistama jämtti.
Ok. Mutta jos aktivointia ja toimintaa tarjoaa runsaasti niin miten sen itse metsästyksen kanssa sitten? Olen kuullut monista paikoista että jämtti sopii vain ja ainoastaan metsästävään kotiin. Siksi vielä kysyin onko se myös tälle yksilölle välttämätön.
- Ota jämpti
Eihän metsästystarkoitukseen koiraa käytetä enempää kuin n 3kk vuosi kaikki muu aika pitäisi harrastaa jotain väh liikuntaa.Metsästykseen käytetyn jämtin vapaana pidossa voi tulla ongelmia.
- aivan niin"
Ei koiran kanssa ole pakko metsästää, vaikka olisi minkä rotuinen. Jos koira pärjää suurimman osan elämästään (suurimmat osat joka vuodesta) ilman metsästystä, niin se pärjää kyllä täysin ilman metsästystä, sillä ei koira osaa monen kuukauden metsästystauon aikana ymmärtää, että #kyllä sinne metsälle vielä pääsee, täytyy vain kärsivällisesti varrota". Eihän koirista oltaisi nykyisen laajaa rotukirjoakaan saatu jalostettua aina metsästyskoirista paimenkoiriin, jos koirat eivät sopeutuisi eri tehtäviin.
- lisään"
aivan niin" kirjoitti:
Ei koiran kanssa ole pakko metsästää, vaikka olisi minkä rotuinen. Jos koira pärjää suurimman osan elämästään (suurimmat osat joka vuodesta) ilman metsästystä, niin se pärjää kyllä täysin ilman metsästystä, sillä ei koira osaa monen kuukauden metsästystauon aikana ymmärtää, että #kyllä sinne metsälle vielä pääsee, täytyy vain kärsivällisesti varrota". Eihän koirista oltaisi nykyisen laajaa rotukirjoakaan saatu jalostettua aina metsästyskoirista paimenkoiriin, jos koirat eivät sopeutuisi eri tehtäviin.
Ja aivan kuten mainitsit, se onkin sitten eri juttu, jos koiran kanssa ollaan harrastettu metsästystä pitkään, eli jos se on jo tottunut metsästämään, eikä sitä olla koulutettu juurikaan tottelemaan.
- Hyvä koira
Ja tiedoksi, että tämän koiran kohtalo on jo ratkennut; siis Jämy ei enää etsi uutta kotia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338536Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1581172Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17806Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42686
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637