Nyt ovat hyvät neuvot tarpeen

Sunnuntai-ilta ja loma loppui, huomenna on palattava duuniin. Mikä nyt neuvoksi kun ajatus ei tunnu yhtään viehättävältä? (Obs. työni ei sinänänsä ole minulle vastenmielistä, ainoastaan ajatus että loppui vapaus.)
Otan mielelläni vastaan neuvoja, mutta en tee mitään laitonta.

22

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohimennyt

Ajattele, että johan tässä on maattukin ja on kiva mennä duuniin leppäämään.

• Jaa, vapaus on nyt vain sellainen harha. Jos teet työtä elääksesi, et ole vapaa lomallakaan. Parempi vain siirtyä ajattelemaan niitä työn hyviä puolia, jos sinne kerran on pakko mennä.

• Harhaa...niinjoo. ..orjuus on köyhän kohtalo. Miksen mä sijottanut silloin aikanani kun oli tilaisuus niihin Texasin öljylähteisiin? Tai mennyt jonkun vanhan varakkaan ukkelin kaa avioon? Huonosta päästä kärsii koko kroppa sanoo nää paikalliset.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Harhaa...niinjoo. ..orjuus on köyhän kohtalo. Miksen mä sijottanut silloin aikanani kun oli tilaisuus niihin Texasin öljylähteisiin? Tai mennyt jonkun vanhan varakkaan ukkelin kaa avioon? Huonosta päästä kärsii koko kroppa sanoo nää paikalliset.

Hah, unohda entiset. Kaikki tekemäsi ratkaisut ovat oikeita koska olet niillä tähän asti pärjännyt. Valintoja on vielä edessäkin.

• lejanna

Ajattele sitä kaikkea ihanaa, jota kuitenkin työsi sinulle tarjoaa.
      Meditoi, sen taidon varmasti osaatkin.
      Onhan sinulla luullakseni lomaa heftissäkin, joten, "ain' laulain töitäs teet", välillä vihellelenkin.
      .

• Nyt musta kyllä tuntuu että työ ainoastaan tarjoaa minulle toimeentulon, mutta ei kauheesti mitään virikkeitä, Jättäisin mielelläni koko ihanuuden nuoremmille.

Mutta, "huomenna on uusi päivä" Scarlett O'Haraa lainatakseni.

• lejanna
        Paloma.se.co kirjoitti:

Nyt musta kyllä tuntuu että työ ainoastaan tarjoaa minulle toimeentulon, mutta ei kauheesti mitään virikkeitä, Jättäisin mielelläni koko ihanuuden nuoremmille.

Jeps,"Gone With The Wind", menevät monesti ajatuksemmekin.
        Ja aina uusi päivä kaiken voittaa voi.
        .

• Tase pappa
        Paloma.se.co kirjoitti:

Nyt musta kyllä tuntuu että työ ainoastaan tarjoaa minulle toimeentulon, mutta ei kauheesti mitään virikkeitä, Jättäisin mielelläni koko ihanuuden nuoremmille.

Kautta aikain on vanha sanonta pitänyt paikkansa - "jos työnteko olisi aina herkkua,niin herrat sen tekisi".

En minäkään niitä töitä niinkään kaipaa, mutta tilipäivät ovat ihan jees.

Kun menet työpaikallesi, huomaat kuitenkin että poissa ollessasi on "ne nuoremmat" tehneet hommasi päin mäntyä.
        Ensi päivät töihin paluustasi kuluu, saattaessasi hommat oikeille raiteille.
        Työn Iloa.

• Ymmärrän tilanteesi ja otan osaa. Itsekin joudun duuniin taas muutamaksi päiväksi, vaikka jo vanhuuseläkeläinen olen. Elämäni ensimmäinen koko kuukauden loma on nyt vietetty. En aiemmin ole tiennytkään, kuinka yhden kuukaudena aikana vapauteen voi tottua.

Men jag vet att du klarar dig. Efter några dagar är du dej själv igen och jobbet smakar.

Ha det så bra!

• Tack det var snällt sagt.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Tack det var snällt sagt.

Hej på dej!

Hur gick första dagen på jobbet? Själv har jag inte varit på jobb ännu idag, men min mobiltelefon har ringt hela dagen, så jag vet att min semester är slut.

Olen ymmärtänyt että Ruotsissa asut ja vaikutat. Myös minulla on siellä sukulaisia, ystäviä ja tuttavia. I Stockholm, Umeå, Tranås, Borlänge och Norrköping. Nuorena miehenä kuuskytluvulla oli pitkäaikainen tyttöystävä från Kalix. Hän opiskeli Uumajassa opettajaksi ja minä Vaasassa nööriksi. Merenkurkun yli oli helppo mennä, laivalla tai lentäen. Olisi kivaa tietää, mitä hänelle nyt kuuluu.

Että sinut Ruotsiin yhdistän, johtuu nimimerkstäsi. Luen usein netissä Dagens Nyheter, dn.se.

Med vänlig hälsning
        btl

• saimander kirjoitti:

Hej på dej!

Hur gick första dagen på jobbet? Själv har jag inte varit på jobb ännu idag, men min mobiltelefon har ringt hela dagen, så jag vet att min semester är slut.

Olen ymmärtänyt että Ruotsissa asut ja vaikutat. Myös minulla on siellä sukulaisia, ystäviä ja tuttavia. I Stockholm, Umeå, Tranås, Borlänge och Norrköping. Nuorena miehenä kuuskytluvulla oli pitkäaikainen tyttöystävä från Kalix. Hän opiskeli Uumajassa opettajaksi ja minä Vaasassa nööriksi. Merenkurkun yli oli helppo mennä, laivalla tai lentäen. Olisi kivaa tietää, mitä hänelle nyt kuuluu.

Että sinut Ruotsiin yhdistän, johtuu nimimerkstäsi. Luen usein netissä Dagens Nyheter, dn.se.

Med vänlig hälsning
        btl

Det finns inte så mycket att göra och det var hur tråkigt som helst:) Den här veckan blir så innan skolan och fritids börjat med invänjningarna och vi kommer igång ordentligt med planeringen och träffar de nya grupperna.
        Jodå, jag bor nära Uppsala nuförtiden, men kom hit som vuxen i ´87.

Nimimerkissäni on tarkoituksella kaksi kansallistunnusta vaikkakin täällä palstalaiset yleensä tulkitsevat sen "seko" ...ei haittaa, kait sitäkin.

• 1943

Huomenna on päivä uus ja varmaan olet jo muissa aatoksissa aamulla eli menossa töihin ajatellen työn hyviä puolia. On hyvä rytmitys elämälle. Jossain kaukana siintävät Sinullekin nämä eläkeläisen vapaat ajat, sitä ajatellessa on mukava olla töissä.

• Pirre*

Myöhässä mutta, ajattele ettei olisi lomaakaan ellei olisi töissä, se auttaa :)

P.s. no lomaa eläkkeellä riittää, mutta kaikki hyvä mitä on liikaa, ei enää maistukaan niin kamalan hyvälle kuin luulisi..toiv. lohdutti. :)

Työintoa toivottelen :)

• Herätyskello on soinut koko aamun ja koskaan ei ole ollut makeampaa kuin tänä aamuna.
      Eläkepäivät tuntuvat aivan mahdottoman hauskoilta ja kiinnostavilta nyt....mutta niihin on vielä muutama vuosi jäljellä....jos elän siihen saakka:(
      Hyvää viikonalkua !

• Analyysi olotilasta, mieliteoista ja odotettavissa olevien elinvuosien sisällöstä olisi paikallaan.

Jatkaako työelämässä vai ei?

Siinäpä kysymys!

• henrjii

Ajattele vaikka, että näet sen Pentin kun menet töihin.

• henrjii

Mielikuvaharjoitus
      Ajattele ensin kaikkein kurjinta työpäivää, mitä sinulla koskaan on ollut.
      Vaihda ajatuksesi parhaimpaan lomapäivään mikä on ollut.
      Tee harjoitus usemman kerran, niin osaat suhtautua hyvin tympeään työhönpaluusen.

• Mun duunissa ketään penttejä oo...vain annikaa ja åsaa ja lenaa ja yks tomas jota me sanotaan baconiksi....

• demeter

Neuvoa mulla ei sulle ole ja varmasti neuvokkaana selvisit hyvin ensimmäisestä työpäivästäsi. Sellaisen havainnon olen itsestäni tehnyt, että orientoituminen mihin tahansa muuttuvaan tilanteeseen on nihkeämpää kuin nuorempana. Mutta kun alkuun pääsee, niin meneehän se siinä.

• Muistan, miten eri sfääreissä sitä aina oli lomalta palattua. Salasana oli hukassa ja sitä sai muistella eikä olevinaan ymmärtänyt juuri mistään mitään - tai ainakaan muistanut. Kai se sitten osaltaan kertoi loman tehneen tehtävänsä! - Mutta kyllä se viikon päästä sitten taas alkoi sujua rutiinilla elämä ja tuntui, että lomasta oli jo piiiiitkä aika.

• Tänään oli jo hieman parempi päivä. Aika kului nopeammin kun laulettiin SingStarin kaa. Pelattiin shakkia mutta nuoriso yritti fuskaa niin keräsin nappulat pois laudalta :) Tää on sellasta työn ja loman välimuotoa: siis työtä mutta loma-aktiviteetteja. Palatessani kotiin olikin kesäkirje rehtorilta postilaatikossa: sain ensimmäisen viikon opintopäivien ohjelmat ja syyslukukauden työajat. Ei näyttänyt pahalta.

Joo, kyllä se taas tästä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 615
      10089
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2468
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      213
      1900
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1683
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1060
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      43
      993
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      875
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      862
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      842
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      84
      797
    Aihe