Eliminaatiodieetti?

eliminaatioelli

Eliminaatiodieetissähän pitäisi syöttää koiralle vain yhtä proteiinin ja yhtä hiilihydraatin lähdettä, jota koira ei ole ennen syönyt. Olemme olleet ilmeisesti tyhmiä, sillä olemme kyllä onnistuneet maistelemaan vähän kaikkea. Voinko kuitenkin tehdä eliminaation jollain aiemmin vähemmän käyttämällämme lihalla, esim. hevosen tai poron lihalla?

Entä saako ruokaan lisätä öljyä? Tuo kyllä kuihtuisi olemattomiin ilman öljylisää, sillä nuo lihathan ovat vähärasvaisia, ja koira on aktiivinen eikä syö isoja annoksia. Mites kalkin ja D-vitamiinin laita, tarvitaanko niitä, vai pärjääkö koira 2-3 kk niitä ilman, lihapitoisella ruualla?? Kyseessä aikuinen koira.

Kiitos jos joku voisi kertoa faktoja!

7

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakujenruokkija

      Kyllä koira pärjää, ole huoletta. Yksi liha, soseutettua raakaa jäävuorisalaattia, pellavansiemenöljyä ja merileväjauhetta päivittäin, kerran viikossa voit antaa kalkkijauhetta ja pellavansiemenrouhetta ruuan joukossa. Myös raaka kananmuna kerran viikossa.

      Faktaahan tämä ei ole, mutta omat sakemannini ovat näin syöneet aina, lihoja vaihdellen ja toisinaan uunissa valmistettu erillaisia liha risottoja.

    • Noh,jos nyt kaikki on tosiaan käytetty (?),niin eiköhän sitä voi.Kannattaa valita joku,mikä normisti on vähiten allergisoivaa,kuten esim. mitkä mainitsit.Sama hiilareilla eli lähinnä hirssi tai tattari.Jos kuitenkin on epäilystä,että ei käy,niin silloin toki joku muu.

      En lisäisi heti kättelyssä öljyäkään.Harvemmin ne tosin mitään tekee,paitsi kalaöljy.
      Kyllä se koira pari viikkoa nyt ainakin pärjää ilman.Antaa sitten tarvittaessa enemmän lihaa,jos vatsa on siihen tottunut.Jos pakko olisi öljy ottaa,niin ottaisin oliiviöljyn ekana.
      Kalkkia ja D:tä ei ilman tarvi noin kauaa olla.Katsoo nyt sen ruuan ensin vaikka muutama viikko (yleensä jo tuossa tulee oireet),sitten öljy ja sitten kalkki ja D.Tosin kannattaa sitten katsoa,että ennenkuin tiedetään mikä oireita aiheuttaa,niin kalkki ja vitamiinit olisi synteettisiä.

      Ja sitten se tärkein,mitään ylimääräistä ei missään vaiheessa anneta.Pitäydytään niissä,mitä testataan.

    • eliminaatioellitaas

      Koirani on allerginen veritestien mukaan pöly- ja varastopunkeille. Saanut siedätyshoitoa, mutta kutisee edelleen ja siksi haluan tehdä vielä ruokaeliminaation. Kuivaruokaa ei ole syönyt aikoihin, ei myöskään riisiä. Onko tattarissa, hirssissä, kalkissa, vitamiinijauheissa tai merilevässä varastopunkkia?? Mitä kalkki- / vitamiinivalmistetta suosittelisitte varastopunkkiallergiselle? Onko oliiviöljy paremmin siedettyä, vai miksi se olisi parempi vaihtoehto kuin esim. rypsi- tai pellavansiemenöljy? Onko muuten kalkkuna yleensä miten allergisoivaa?

      Ehkä tämä tästä vielä selkiyy! Kiitos teille vastauksista! :-)

      • Tuo varastopunkki on aika kinkkinen...Onko sitä oikeasti,vai näyttääkö jostain muusta johtuen.Enpä tiedä...Periaatteissa kaikissa ryyneissä sanotaan olevan,mutta silti esim.ne,jotka käy ruoka-allergian puolesta,sopii.Metka juttu...
        Itse en siis viimekädessä miettisi tuota varastopunkkiongelmaa,vaan nimenomaan ruokapuolelta,ihan oireitten mukaan.Kalkeisa ja vitamiineissa nimenomaan MITÄ ainesosia niissä on,onko luonnollisia vai synteettisiä.Luonnollisesta viu yhtä hyvin saada oiretta,kuin jos saa itse raaka-aineesta.Siksi noista mitään ei kannata lisätä heti,vaan ihan samoin,kuin muut ainesosat,yksitellen.
        Oliiviöljy raaka-aineena on vähemmäs määrin käytetty missään,siksi itse katsoisin sen vähiten todennäköisesti aiheuttavan mitään.Itse en ole kuullut oliiville allergisoituneesta koirasta ainakaan...
        Kalkkuna ei ole kaikkien allergisoivemmasta päästä,mutta jos on epäilystä kanan sopimattomuudesta,niin kalkkuna voi myös aiheutta.Mutta viimekädessä yksilöllisiä eli kokeilun kautta näkee,jos haluaa varmistaa.

        Tuon huhhulin viesti ei ole missään tekemisissä eliminaatiodietin kanssa.Eli jos pässejä haluaa hakea ,niin näemmä löytyy ihan muualta...


      • PUNK iton

        Väittävät varastopunkkivapaaksi kuivamuonaksi Pro Formance chicken&rice freshwayta. Yhdelle koiralle ehdin ko. kuivamuonaa syöttämään 4 vuotta ja korvien rähmimiset ja muut allergiaoireet hävisivät loppuiäksi. Saattoi olla muuten sopivaakin se muona eli ei satavarma juttu että olisi johtunut mahdollisesta punkittomuudesta. Kallistahan se on; 15 kg pussi maksanee likemmä 60 euroa.


    • huhhuh...

      Haluaisinsanoa kauniisti, mutta mistä teitä pässejä sikiää!!!!! Ruoki koiraasi yhdellä lihalla, soseutetulla raalla jäävuorisalaatilla, lisää joukkoon joka päivä tl merileväjauhetta ja rkl pellavansiemenöljyä. Kerran viikoa anna kalkkijauhetta ja raaka kananmuan. Ei oo vaikeeta...lihoja voi toki vaihtaa jos maha kestää...

    • hyvääiltaa

      Kauniisti sanottuna, eliminaatiodieetti on ihan oma juttunsa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe