Vaikea onglema

asdadealmiina

Sellaista kun on kutustu yhteen tilaisuuteen josa varmaan pitäisi puhekin pitää tai en tiedä pitäsikö mutta ilmeisesti yleensä pitää niin löytyykö jostain netistä valmiita itse ole kovin hyvä keksimään mitään
jOS JOKU VALMISTA PUHE LÖYTYISI
onko jossain

2

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunhan totesin

      Varmasti puheita ja puheideoita löytyy netistäkin. Käytä vaikka googlen hakusanoina sanaa "puhe" ja sitten jotain, mikä kuvaa kyseisen tilaisuuden luonnetta. On nimittäin hiukan eri asia, pidätkö puheen hautajaisissa, häissä vai työpaikan syysjuhlassa. Ja aina parempi on tietysti, sekä puhujan että kuulijoiden kannalta, jos hiukan yrittää valmistakin ideaa soveltaa kyseiseen tilaisuuteen, kyseisille ihmisille.

    • 54

      Omasta kokemuksestani sanoisin, että parhaat puheet ovat suhteellisen spontaaneja. Tietysti riippuu paljon tilaisuuden luonteesta, miten virallinen sen tarvitsee olla. Älä kuitenkaan kirjoita koko puhetta valmiiksi. Itse olen tehnyt eri yhteyksissä siten, että teen "ranskalaisin viivoin" tiettyjä teemoja, joita aion käsitellä, mitetin sisältöjä etukäteen, mutta en koskaan tee mitään sanasta sanaan valmista tarinaa. Suurimmat sympatiat esiintyjä tilanteesta riippumatta saa silloin, jos esiintyminen on rentoa, eikä paperille kirjoitetun lukemista.

      Ei kukaan ulkopuolinen voi sinulle antaa valmista puhetta, joku speksi voi löytyä netistä. Jos on joku perhejuhla, haluat varmaan koskettaa jonkun läheisen sielua. Jos ammattiin tai harrastuksiin liittyvä, haet ne kiintopisteet sieltä. Jos koet olevasi väärällä maaperällä, ei kai se mikään pakollinen juttu voi olla. Ainahan voi delegoida puheen jollekin toiselle. Mutta kuten sanottu, tilanteesta riippuen. Jos olet sellaisessa asemassa, missä puhujan lahjat ovat tarpeen, on olemassa erilaista esiintymiskoulutusta. Harjoitus tekee mestarin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe