Vaikea onglema

asdadealmiina

Sellaista kun on kutustu yhteen tilaisuuteen josa varmaan pitäisi puhekin pitää tai en tiedä pitäsikö mutta ilmeisesti yleensä pitää niin löytyykö jostain netistä valmiita itse ole kovin hyvä keksimään mitään
jOS JOKU VALMISTA PUHE LÖYTYISI
onko jossain

2

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunhan totesin

Varmasti puheita ja puheideoita löytyy netistäkin. Käytä vaikka googlen hakusanoina sanaa "puhe" ja sitten jotain, mikä kuvaa kyseisen tilaisuuden luonnetta. On nimittäin hiukan eri asia, pidätkö puheen hautajaisissa, häissä vai työpaikan syysjuhlassa. Ja aina parempi on tietysti, sekä puhujan että kuulijoiden kannalta, jos hiukan yrittää valmistakin ideaa soveltaa kyseiseen tilaisuuteen, kyseisille ihmisille.

• 54

Omasta kokemuksestani sanoisin, että parhaat puheet ovat suhteellisen spontaaneja. Tietysti riippuu paljon tilaisuuden luonteesta, miten virallinen sen tarvitsee olla. Älä kuitenkaan kirjoita koko puhetta valmiiksi. Itse olen tehnyt eri yhteyksissä siten, että teen "ranskalaisin viivoin" tiettyjä teemoja, joita aion käsitellä, mitetin sisältöjä etukäteen, mutta en koskaan tee mitään sanasta sanaan valmista tarinaa. Suurimmat sympatiat esiintyjä tilanteesta riippumatta saa silloin, jos esiintyminen on rentoa, eikä paperille kirjoitetun lukemista.

Ei kukaan ulkopuolinen voi sinulle antaa valmista puhetta, joku speksi voi löytyä netistä. Jos on joku perhejuhla, haluat varmaan koskettaa jonkun läheisen sielua. Jos ammattiin tai harrastuksiin liittyvä, haet ne kiintopisteet sieltä. Jos koet olevasi väärällä maaperällä, ei kai se mikään pakollinen juttu voi olla. Ainahan voi delegoida puheen jollekin toiselle. Mutta kuten sanottu, tilanteesta riippuen. Jos olet sellaisessa asemassa, missä puhujan lahjat ovat tarpeen, on olemassa erilaista esiintymiskoulutusta. Harjoitus tekee mestarin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      256
      45552
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      41
      11329
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      221
      10951
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      38
      9765
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      87
      8592
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      276
      6640
    7. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      43
      2344
    8. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      12
      2244
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      44
      2084
    10. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      0
      1741
    Aihe