Lightroom on minulle vielä suhteellisen uusi tuttavuus, mutta miksi joitain kuvia ei löydy enää lightroomista vaikka ne siellä vielä löytyvätkin, mutta niissä on kysymysmerkki yläkulmassa, mutta silti tiedosto on ikäänkuin "kadonnut" lightroomista.. ja sitten kun yrittää ladata ne sinne uudestaan niin se ei anna ladata niitä..pitääkö poistaa ne lightroomista ja aloittaa alusta?
Lightroom 3,0 kuvien pysyvyys
3
334
Vastaukset
- 02o
LR:ssa ei ole kuvia vaan niiden virtuaaliset kuvat ”osoitteet”
– LR:n kirjasrtosta kuva katoaa jos siirrät sen toiseen kansioon LR:n jälkeen.
– LR ei ”löydä” kuvia jos olet tuonut ne esim suoraan kameran kortilta ja sitten irroittanut yhteyden muistikorttiin.
– LR:n kirjastosta pitää poistaa (Remove) ne ”kadonneet” kuvat ja sitten tuoda uudestaan.
Jos ”kadonneita” on paljon kannattaa ”tyhjentää” LR ja tuoda kuvat uudestaan. Kiitos näin kokeilen:)
- Johnnymale
hmm. file-import, kuvat tuodaan aina katalogeihin. jos teet aina uusia kuvia tuodessasi uuden katalogin, vanhat kuvat saa näkyviin avaamalla aikaisemman katalogin. toimii näin kunnes kiintolevy menee rikki.
huomaa, kiintolevy menee joskus rikki. aina. vain ajan kysymys. luultavati jokaisessa Lightroom 3 kirjassa on neuvottu miten otetaan varmuuskopioit LR3 katalogeista. yleistän vähän, minulla on 3 kirjaa.
that being said. minä en varmuuskopioi LR3 katalogeja, ainoastaan exported DNG tiedostot. Katalogitoiminnot ja keywords teen toisella ohjelmalla.
Eli ainakun kiintolevy käy ahtaaksi, suorastaan tuhoan katalogitiedostot koska en tee niillä mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2364115Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t472857Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401820- 1071738
Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991711Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161559Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e521530- 151470
Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1731447Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251252